Όπως η σκουριά τρώει το πολυκαιρισμένο μέταλλο, έτσι και ο άκρατος εγωισμός διαβρώνει εκείνους που αδυνατούν να τον χαλιναγωγήσουν. Μοιάζει με φίδι που έρπει στα χόρτα, κι ο πεινασμένος συριγμός του προοικονομεί θανατηφόρα επίθεση. Γίνεται σιδερογροθιά κρυμμένη σε βελούδινο γάντι, και ο διάβολος διαμορφώνεται κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση του εγωιστή. Για ‘κείνον, μοναδικό αήττητο εχθρό αποτελεί ο ίδιος του ο εαυτός, κι η ζωή του αργά ή γρήγορα μετατρέπεται σε έναν αχανή υπόνομο, όπου οι ρύποι γεννώνται από τις πράξεις του. Ταυτόχρονα, δεν είναι παρά ένας επαναλαμβανόμενος εφιάλτης για όσους βρεθούν στο διάβα του. Αδιαφορεί αν χάνουν ή κερδίζουν. Το σημαντικό είναι να βγαίνει αυτός νικητής. Με οποιοδήποτε κόστος.

Στο βιβλίο της Ρένας Ρώσση Ζαΐρη, «Αγάπη Δηλητήριο», που αποτελεί την επανέκδοση του «Νομίζεις πως τελείωσε; Κάνεις λάθος», και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός, ο Ιάσονας είναι ένας άντρας που θα σαρώσει σαν τυφώνας τη ζωή της Στέλλας. Θα δημιουργήσουν μια σύντομη θυελλώδη σχέση, η οποία θα λήξει από δική του επιπολαιότητα, και τυφλωμένος από τον πληγωμένο του εγωισμό, θα αρχίσει να την καταδιώκει παντού. Κόλαση μοιάζει η απουσία αγάπης κι αξιοπρέπειας από μέρους του, κόλαση η μαύρη του ψυχή. Η Στέλλα θα μάθει να ζει με το φόβο των τηλεφωνημάτων του, τη βαριά ανάσα του στην άλλη άκρη της γραμμής, τη βεβαιότητα πως ανά πάσα στιγμή μπορεί να τη βλάψει. Οι άνθρωποι μηχανεύονται πολλά για να τα βγάλουν πέρα στις αντιξοότητες, και ο Ιάσονας που ήδη ξέρει αρκετά για την πρώην του, θα τα χρησιμοποιήσει όλα εναντίον της σε ένα ανελέητο παιχνίδι, όπου πιόνια γίνονται τα αγαπημένα της πρόσωπα, και εκείνη είναι υποχρεωμένη να πορευτεί με ένα πολύ άσχημο φύλλο: τον διαρκή τρόμο που τής εμπνέουν τα απρόβλεπτα, γεμάτα άσβηστο πάθος, βήματά του.

Το σχέδιο του Ιάσονα απλό. Δεν παντρεύεται στην τύχη τη γυναίκα που νιώθει μειονεκτικά μπροστά στη Στέλλα. Αυτό το πλάσμα, δέσμιο των ανασφαλειών του, μοιάζει το ιδανικότερο θύμα του, και μια σαφής απόδειξη πως θα φτάσει στα άκρα, προκειμένου η Στέλλα να επιστρέψει στην αγκαλιά του. Η Μυρτώ που εύκολα χειραγωγείται από κάποιον που εισβάλλει στην καρδιά της από το πουθενά, κάνει τα πάντα για να τον κρατήσει και ο έρωτάς της είναι ένας ωκεανός σφοδρών αισθημάτων που περιβάλλεται από έξοδα και θυσίες. Ο Ιάσονας τα εμπορεύεται δεξιοτεχνικά, και είναι ο δαίμονας που θα οδηγήσει τη Στέλλα στην απόγνωση και τη Μυρτώ στην απόλυτη παράνοια.
Στο πλάι του η Μυρτώ δεν έμαθε ποτέ τι εστί ευτυχισμένη ζωή, δε διαπίστωσε ότι ανταμοιβή της αγάπης είναι η ίδια η αγάπη. Ξοδεύτηκε σαν ευτελές νόμισμα για το χατίρι του, και εκεί που ονειρευόταν έγγαμο βίο να κυλά σα νερό, η προδοσία και τα ψέματα του Ιάσονα, τής απέδειξαν με το χειρότερο τρόπο πως τα πράγματα δεν είναι απαραίτητο να κυλούν πάντα από την πιο σύντομη διαδρομή. Ο άντρας της είχε ήδη πουλήσει την ψυχή του στο διάβολο, αφού ο Θεός δεν ενδιαφερόταν να κατοικήσει στην ανήλιαγη και σκληρή καρδιά του.

Όσο για τη Στέλλα, υπάρχει σοβαρός λόγος που πρέπει να ξεφύγει από την καταδιωκτική μανία του. Δεν έχει μόνο τον εαυτό της να φροντίσει πια. Η Στέλλα που ανακαλύπτει τα κρυμμένα μυστικά των γονιών της, ξέρει πως η αγάπη είναι ο σκοπός, και η ζωή το ταξίδι, και πως αυτό το ταξίδι συρρικνώνεται ή ακόμα μεγεθύνεται ανάλογα με το θάρρος του ταξιδιώτη. Η Στέλλα οφείλει να δώσει ένα μάθημα σε αυτόν που αρπάζει, βιάζει, τρομοκρατεί κι εκμεταλλεύεται, όμως η δικαιότερη μοίρα όλων, την προλαβαίνει. Η μοίρα που πάντα βρίσκει το δρόμο, η μοίρα που για να φτάσει στον άνθρωπο, περνά από όλες τις συνθήκες που δημιουργεί ο χαρακτήρας του, η μοίρα που δεν είναι παρά το απότοκο των επιλογών μας. Για την ηρωίδα της Ρένας Ρώσση Ζαΐρη, η προοπτική να σβηστεί δια παντός το μελανότερο κεφάλαιο της ζωής της, είναι ό,τι την κάνει πιο γλυκιά, κι η ελπίδα να απαντήσει τον αληθινό έρωτα και να του χαρίσει το είναι της, ό,τι τη γεμίζει με αισιοδοξία για το μέλλον.

Ο Ιάσονας που δεν αγάπησε κανέναν περισσότερο από τον εαυτό του, που ο αληθινός σεβασμός μονίμως θα είναι αλληλένδετος με τον φόβο και τις κυριαρχικές του τάσεις, δε θα αργήσει να βρει απέναντί του τις δύο γυναίκες που πλήγωσε ανεπανόρθωτα. Η ζωή του, το πιο κακογραμμένο από τα μυθιστορήματα του Κυρίου, θα μετατραπεί σε ένα διήγημα γρήγορο και λακωνικό με το ορθότερο τέλος. Το βίαιο, το σκοτεινό τέλος. Αυτό που επιφέρουν οι βίαιες και σκοτεινές ηδονές.

Με πρωτοπρόσωπη αφήγηση που εναλλάσσεται με φυσικότητα μεταξύ των μελών αυτού του ιδιότυπου τριγώνου, και πλοκή που δεν στερεύει, εμπλουτισμένη με γλαφυρές εικόνες του Αιγαίου, της ανθρώπινης ψυχής, και διαλόγους που εκφράζουν με μαεστρία τις ενδότερες σκέψεις του αναγνώστη, η συγγραφέας υπογράφει ένα ακόμη λογοτεχνικό έργο από εκείνα που φωτίζουν το νου και θερμαίνουν το συναίσθημα. Από την Αθήνα στην Κω, μετά στην Κάλυμνο, την Τέλενδο και πάλι πίσω στην Αθήνα, η ανάγνωση τούτου του βιβλίου, δεν είναι παρά ένας τρόπος για να βρίσκεσαι διαρκώς αλλού, να μετέχεις σε λύπες και χαρές που γίνονται άκρως ενδιαφέρουσες σαν ειπωθεί μια συγκλονιστική ιστορία γύρω από αυτές, ενώ ξανά το συγγραφικό χάρισμα της Ρένας Ρώσση Ζαΐρη, αποδεικνύει πως το καλά δομημένο βιβλίο, είναι εκτός απο ένα αποτελεσματικό κολλύριο για τα μάτια της αναγνωστικής καρδιάς, ένας καλός φίλος που στη στερνή σελίδα, αποχωρίζεσαι με δυσκολία και συναισθηματική φόρτιση.