ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ
Ο φύλακας του Οκτώ: Η αρχή… (εκδόσεις Ελληνοεκδοτική).
Συγγραφέας: Σάντρα Ελευθερίου

KATHΓΟΡΙΑ: Λογοτεχνία – Ποίηση – Πεζογραφία
ΤΥΠΟΣ ΒΙΒΛΙΟΔΕΣΙΑΣ: ΜΑΛΑΚΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
ΣΕΛΙΔΕΣ: 192

ΤΙΜΗ: 13,9 €

Περιγραφή
Κάθε μικρό και κάθε μεγάλο συμβάν στη ζωή σου,
κάθε άνθρωπος που θα συναντήσεις,
είναι ένα βήμα προς το πεπρωμένο σου.
Τότε δεν το γνώριζα.
Πολλές είναι οι φορές που κοιτάζοντας πίσω,
στον δρόμο της ζωής μου, βλέπω το δάκτυλο
της αμφιβολίας να σβήνει τα όσα γνώρισα.
Φοβάμαι μήπως ξεχάσω όσα έχω αφήσει πίσω.
Μην ξεχάσω ποιος είμαι.
Ψηλαφώ το σημάδι. Τότε θυμάμαι.
Είμαι ο Αιμίλιος Τράι. Είμαι ο Φύλακας του 8.

Σκεπτικό βράβευσης:
Ο φύλακας του Οκτώ: Η αρχή…, της Σάντρας Ελευθερίου είναι ένα μυθιστόρημα περιπέτειας και μυστηρίου με έντονο το μεταφυσικό στοιχείο, με μαγικό ρεαλισμό, ενώ διακριτή είναι και η πρόθεση φιλοσοφικού στοχασμού. Ο ρεαλισμός εμπλέκεται με την φαντασία, ενώ διαφαίνεται
αρκετά νωρίς η σύγκρουση των δυνάμεων καλού και κακού, είτε με ανάδρομες αφηγήσεις, είτε με προλήψεις, είτε με εγκιβωτισμό. Ήδη παρακειμενικά στοιχεία, όπως ο τίτλος, Ο φύλακας του
Οκτώ, τα μικρά εικονίδια του εξωφύλλου, των αφτιών και στην αρχή κάθε κεφαλαίου μας
προετοιμάζουν και μας συνδέουν με το παραμυθικό και μυθικό στοιχείο του μυθιστορήματος. Το μυθιστόρημα παρακολουθεί τη ζωή του μικρού Αιμίλιου Τράι από τη γέννησή του ως τα νεανικά
του χρόνια και με μια έννοια θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε και εξελικτικό. Οι
συγκρούσεις με το άμεσο και ευρύτερο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον άλλοτε εσωτερικεύονται και σχετίζονται με την πορεία αυτογνωσίας του ήρωα και άλλοτε αποκαλύπτουν στον αναγνώστη τη δύναμη αντίστασης και σύγκρουσής του με κάθε αντιξοότητα. Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ένα παιδί με ιδιαίτερα και παράδοξα χαρίσματα.
Η διαφορετικότητά του τον οδηγεί και σε μια ξεχωριστή πρόσληψη της πραγματικότητας που τον καθιστά ήρωα, ενώ στην ουσία ο ίδιος αγωνίζεται να είναι σαν τους άλλους, ένας καθημερινός άνθρωπος, ένας αντιήρωας. Η Σάντρα Ελευθερίου, κάτω από τον μανδύα της περιπέτειας και του μυστηρίου, με κυρίαρχη την αισθητηριακή αντίληψη στην αφήγηση, θίγει καίρια κοινωνικά ζητήματα, όπως είναι η δυσκολία αποδοχής του Άλλου, η κοινωνική και οικονομική ανισότητα και οι επιπτώσεις της στους αδύνατους.”