ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Δημήτρης Στεφανάκης

Ευτυχισμένες οικογένειες

Mυθιστόρημα

«Οι ευτυχισμένες οικογένειες δεν έχουν μυστικά, αλλιώς δεν είναι ευτυχισμένες». Αυτό ισχυρίζεται ο Άγης Δημητριάδης-Σέραρντ. Ο ίδιος βέβαια συντηρεί δύο σπίτια, δύο γυναίκες, δύο παιδιά, ζει ουσιαστικά δύο ζωές. Στο μεταξύ η οικογένειά του, από τις επιφανέστερες της Αθήνας, περνά δύσκολες ώρες. Ο Ρόμπερτ Σέραρντ, ιδρυτής του ομώνυμου πολυτελούς ξενοδοχείου, βρίσκεται ξαφνικά στο στόχαστρο νεαρού φοιτητή ο οποίος διεξάγει έρευνα για το κρίσιμο διάστημα 1939-1945 και απειλεί να αμαυρώσει τη μνήμη του. Όλοι δηλώνουν θορυβημένοι εκτός από τη Λήδα Δημητριάδη, τη δικηγόρο της οικογένειας, η οποία ενθουσιάζεται με την ιδέα ότι κάποιος αποφάσισε επιτέλους να φωτίσει τη σκοτεινή διαδρομή του.
Ανασκοπώντας ωστόσο έναν αιώνα οικογενειακής ιστορίας, η οποία συχνά εμπλέκεται με τη διαδρομή της χώρας, η Λήδα ανακαλύπτει πως οι πάντες κρύβουν μυστικά: Πάθη ή εγκλήματα, έχθρες ή προδοσίες, όλα όσα συνθέτουν το μέταλλο από το οποίο είναι φτιαγμένες οι «ευτυχισμένες οικογένειες». Κι αυτό είναι μια παρηγοριά…
Μια σάγκα που χτίζεται σε τρεις γενιές και φέρνει στο φως τα μελανά σημεία μιας οικογένειας, τα μικρά και μεγάλα εγκλήματα των ανθρώπων μέσα από την κλειδαρότρυπα του χρόνου και της Ιστορίας.
Διαβάστε περισσότερα για τον συγγραφέα στον προσωπικό του ιστότοπο: www.dimitrisstefanakis.gr

—————————

Συνεχίζονται οι επανεκδόσεις παλαιότερων έργων του Βασίλη Αλεξάκη.

Βασίλης Αλεξάκης

Πριν

Mυθιστόρημα

Γιατί τιτλοφόρησα αυτό το κείµενο Πριν; Κανονικά θα έπρεπε να το ονομάσω Μετά. Αλλά συµβαίνουν λίγα πράγµατα εδώ. Πού και πού ακούγεται το µετρό που περνάει: είναι η κυριότερη ψυχαγωγία µας. Το ακούµε πολύ αµυδρά. Σε ποια απόσταση περνάει; Στα εκατόν πενήντα µέτρα; Στα πεντακόσια µέτρα; Πόσος καιρός θα µας χρειαστεί για ν’ ανοίξουµε µια στοά τέτοιου µήκους; Το συζητάµε συχνά αυτό το θέµα. ?ιακρίνουµε τη µέρα από τη νύχτα χάρη στον ήχο του µετρό. Όταν δεν το ακούµε για µεγάλο διάστηµα, υποθέτουµε ότι είναι νύχτα ή ότι οι οδηγοί κάνουν απεργία. Ακούµε επίσης το άνοιγµα και το κλείσιµο της καγκελόπορτας του νεκροταφείου.
Το βιβλίο τιμήθηκε με το Βραβείο Albert Camus 1993.

—————————-

Συνεχίζονται οι επανεκδόσεις παλαιότερων έργων του Βασίλη Αλεξάκη.

Βασίλης Αλεξάκης

Η μητρική γλώσσα

Mυθιστόρημα

Τότε πήγα στο σαλόνι και άνοιξα τον τουριστικό οδηγό. ?ιάβασα ότι στην είσοδο του ναού του Απόλλωνα που στέγαζε την Πυθία ήταν χαραγµένα γνωµικά των επτά σοφών, το «γνώθι σαυτόν», «το µηδέν άγαν», κι ότι ανάµεσά τους υπήρχε ένα γράµµα µόνο του, ξεκάρφωτο, το κεφαλαίο Ε, που το νόηµά του παραµένει άγνωστο. Έχει εµπνεύσει πολλές εικασίες, έλεγε ακόµη το κείµενο, αλλά καµία δεν κρίνεται πειστική. Η ανακάλυψη αυτή µε χαροποίησε, κι ίσως επειδή αισθανόµουν ότι την όφειλα στον υδραυλικό, έπαψα να του γκρινιάζω και δεν διαµαρτυρήθηκα όταν έσπασε µε µια αδέξια κίνηση τα δύο ποτήρια που στέγνωναν στον νεροχύτη. Το αίνιγµα του Ε µου έφερε στον νου τα προβλήµατα που θέτουν τα σταυρόλεξα. «Είναι οπωσδήποτε ένα πολύ δύσκολο πρόβληµα, αφού δεν είναι δεδοµένος ούτε ο ορισµός της λέξης, ούτε ο αριθµός των γραµµάτων που την αποτελούν».
– Βρες µου µια λέξη που ν’ αρχίζει από έψιλον, είπα στη Βαγγελιώ όταν επέστρεψε, κατά τη µία το πρωί.
– Εντελώς, είπε.

Ένα µυθιστόρηµα µε ηρωίδα την ίδια τη γλώσσα, ένα ταξίδι µαθητείας για τον έρωτα, την πατρίδα και τον θάνατο, µια στοχαστική περιδιάβαση στην ιστορία και στον πολιτισµό.
Το βιβλίο τιμήθηκε με το Βραβείο Medicis 1995.

Τα υπόλοιπα βιβλία του Βασίλη Αλεξάκη που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ:
Θα σε ξεχνάω κάθε μέρα
• Τάλγκο
• Το κλαρινέτο

————————

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Federico Axat

Τελευταία έξοδος

Mετάφραση:
Αγγελική Βασιλάκου

Ο Τεντ Μακέι είναι έτοιμος να αυτοπυροβοληθεί, όταν κάποιος χτυπά το κουδούνι της πόρτας, επίμονα…
Ο Τεντ είναι πλούσιος και έχει την τέλεια οικογένεια: μια σύζυγο και δύο αξιολάτρευτες κόρες. Κανείς δεν θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί ότι θα έπαιρνε την απόφαση να αυτοκτονήσει. Όταν αρχίζει να χτυπάει το κουδούνι της πόρτας, ασταμάτητα, αρχικά θέλει να το αγνοήσει και να τραβήξει τη σκανδάλη μια και καλή. Ωστόσο, τότε βλέπει ένα σημείωμα στα χαρτιά του, ένα σημείωμα με τα δικά του γράμματα, το οποίο αναγνωρίζει ως δικό του, μα δεν θυμάται να έχει γράψει:
ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΕΞΟΔΟΣ
Ένα ψυχολογικό θρίλερ με στοιχεία τρόμου και δαιδαλώδη πλοκή με ανατροπές. Πρόκειται για το τρίτο μυθιστόρημα του αργεντίνου συγγραφέα αλλά το πρώτο που έγινε τόσο μεγάλη διεθνής επιτυχία, καθώς αναμένεται να κυκλοφορήσει σε περισσότερες από 30 χώρες. Κάποιοι βλέπουν στον Axat ομοιότητες με τον Στίβεν Κινγκ, σίγουρα όμως διαβάζοντας το βιβλίο είναι σαν να παρακολουθούμε ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν ή του Ντέιβιντ Λιντς.
Η κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου είναι ήδη στα σκαριά, αφού τα δικαιώματα έχουν ήδη πουληθεί. Το σενάριο υπογράφει ο γνωστός σεναριογράφος Craig Rosenberg, την παραγωγή έχει αναλάβει ο Michael Sugar, ο παραγωγός του βραβευμένου με Όσκαρ καλύτερης ταινίας και πρωτότυπου σεναρίου Spotlight: Όλα στο φως, ενώ συζητιέται έντονα το όνομα του Λεονάρντο ντι Κάπριο για τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

«Πρέπει να το διαβάσετε. Είναι πιο must και από το Κορίτσι που εξαφανίστηκε ή το Κορίτσι του τρένου».
lovereading.co.uk

«Ένα ψυχολογικό θρίλερ όπου τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται και όπου οι ήρωες κινούνται όπως ακριβώς τα πιόνια στο σκάκι».
El Mundo

«Ένας υπνωτιστικός συγγραφέας που θα αγαπήσετε, αλλά προσέξτε, δεν πρέπει να τον εμπιστευτείτε».
New York Times

«Οι εφιαλτικές εικόνες, οι ανατροπές που προκαλούν το μυαλό, το καλειδοσκοπικό αφηγηματικό στιλ προσδίδουν στο μυθιστόρημα του Axat ιλιγγιώδη ατμόσφαιρα, αλλά στον πυρήνα αυτού του λογοτεχνικού πυρετώδους ονείρου κρύβεται ένα αριστοτεχνικά στημένο και συναισθηματικά φορτισμένο μυστήριο που καταπλήσσει, συντρίβει και ικανοποιεί εξίσου».
Publishers Weekly

«[Το βιβλίο] μοιάζει με φίδι που καταπίνει την ουρά του, υφαίνει έναν ιστό ερωτήσεων, αναπάντεχων εξελίξεων, ανατρέπει τον εαυτό του, επινοεί ξανά τον εαυτό του… Μια μεθυστική δίνη ψεύτικων ταυτοτήτων, εξαπάτησης σε κάθε επίπεδο, ψυχολογικών περιπλοκών αντάξιων του Χίτσκοκ ξεδιπλώνεται αφήνοντας τον αναγνώστη παραζαλισμένο να μαντεύει ξανά και ξανά ως την τελευταία σελίδα».
Lovereading

«Η πένα του Axat θυμίζει Umberto Eco στις καλύτερες στιγμές του, αν και η μακάβρια βάση είναι εντελώς δική του… Η Τελευταία έξοδος σηματοδοτεί την άφιξη ενός καταπληκτικού νέου συγγραφέα στο διεθνές προσκήνιο».
Big Issue

Περισσότερα για το βιβλίο και τον συγγραφέα θα διαβάσετε στη σελίδα του στο facebook και στον λογαριασμό του στο twitter: https://www.facebook.com/federicoaxatescritor/
https://twitter.com/federicoaxat?lang=el

——————–

ΒΙΒΛΙΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

George R. R. Martin

Τα ταξίδια του Ταφ

Mετάφραση:
Ανδρέας Μιχαηλίδης

Η ΜΟΙΡΑ ΤΟΥ ΓΑΛΑΞΙΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΛΑ ΧΕΡΙΑ… Ή ΜΗΠΩΣ ΟΧΙ;
Ο Χάβιλαντ Ταφ είναι ένας τίμιος έμπορος του διαστήματος που αγαπάει τις γάτες. Πώς γίνεται λοιπόν, ανάμεσα στους χειρότερους εγκληματίες του σύμπαντος, να καταλήξει περήφανος ιδιοκτήτης του τελευταίου λειτουργικού διασπορέα, ενός πανίσχυρου σκάφους της θρυλικής Γήινης Αυτοκρατορίας; Όπως και να ’χει, το ισχυρότερο όπλο του γαλαξία βρίσκεται σε καλά χέρια – χέρια που τώρα διαθέτουν την ικανότητα να μεταλλάσσουν και να κλωνοποιούν το γενετικό υλικό χιλιάδων πλασμάτων, εξωγήινων και μη.
Έχοντας αυτό τον μοναδικό εξοπλισμό στη διάθεσή του, ο Ταφ ταξιδεύει από πλανήτη σε πλανήτη, προσφέροντας τη βοήθειά του στους αποίκους… επ’ αμοιβή φυσικά. Ορδές θαλάσσιων τεράτων, ένας πλανήτης εθισμένος στην αναπαραγωγή, ένας δικτάτορας που μολύνει τον πληθυσμό με λοιμούς για να πετύχει τους σκοπούς του… Σε καθεμία από αυτές τις περιπτώσεις, το μόνο που χωρίζει τους ανθρώπους από την καταστροφή είναι η επινοητικότητα του Ταφ καθώς και η φήμη του ως ανθρώπου με ακέραιο χαρακτήρα, σ’ ένα σύμπαν γεμάτο καθάρματα.

«Ένα πλούσιο μείγμα χιούμορ, περιπέτειας, συμπόνιας και όλων αυτών των πραγμάτων που δίνουν αξία στην ανθρώπινη ύπαρξη».
Analog

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία του George R. R. Martin:
• Ο ιππότης των Επτά Βασιλείων
• Το όνειρο του Μισισιπή
• Το καταφύγιο των ανέμων
• Η σκιά του κυνηγού
• Ο δράκος του πάγου (για παιδιά από 10 ετών)

———————-

NON FICTION

John Freely

Ταξιδεύοντας στη Μεσόγειο με τον Όμηρο

Mετάφραση:
Τιτίνα Σπερελάκη

Ακολουθήστε τα βήµατα του Οδυσσέα σε ένα µοναδικό ταξίδι στη Μεσόγειο µε οδηγό τον John Freely, έναν από τους σηµαντικότερους σύγχρονους συγγραφείς περιηγητικών βιβλίων. Από τα παράλια της Μικράς Ασίας ως τη Σικελία, διαµέσου της Κρήτης, της Κέρκυρας, της Ιθάκης και όχι µόνο, οι στίχοι της Ιλιάδας και της Οδύσσειας ζωντανεύουν σε ένα µοναδικό οδοιπορικό όπου ο µύθος ενώνεται µε την πραγµατικότητα.
Μέσα από τις αναλύσεις των µελετητών, τις έρευνες των αρχαιολόγων αλλά και την προσωπική µατιά του µαγεµένου περιηγητή που έχει επισκεφθεί ο ίδιος κάθε ιστορική τοποθεσία, ο συγγραφέας ζωντανεύει τον κόσµο του ποιητή: διερευνά πού µπορεί να βρίσκονται µυθικοί τόποι, όπως η Χώρα των Λωτοφάγων ή το νησί της Κίρκης, καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του µεσογειακού τοπίου που τόσο ενέπνευσαν τον Όµηρο. Με βαθιά γνώση και πάθος, o Freely καταδεικνύει πώς τα οµηρικά έπη συνεχίζουν να ζουν ανά τους αιώνες µέσα από τη λογοτεχνία, την τέχνη, τον µύθο και τους θρύλους.
Στο βιβλίο περιλαμβάνονται χάρτες και εικονογραφικό υλικό.

«Ο Freely αναδεικνύει τη διαχρονικότητα και την οικουµενικότητα της Ιλιάδας και της Οδύσσειας, συνδέοντας το οµηρικό έργο µε συγκεκριµένες τοποθεσίες του σύγχρονου κόσµου».
Today’s Zaman

«Ο John Freely είναι βιρτουόζος της πολιτιστικής αφήγησης».
Talat S. Halman, Πρύτανης του Πανεπιστηµίου Bilkent

«Ο Freely επιδεικνύει έξοχη ικανότητα να διακρίνει τις πιο εντυπωσιακές λεπτοµέρειες».
Independent

«Ένας άνθρωπος που µπορεί να µεταφέρει αβίαστα στον αναγνώστη το νόηµα όσων βλέπει».
Scotsman