ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Νέα σειρά: Μεγάλες αφηγήσεις
Στη σειρά «Μεγάλες αφηγήσεις» εντάσσονται έργα-ορόσημα της παγκόσμιας πεζογραφίας· έργα συγγραφέων που έσπασαν το φράγμα του χρόνου και αξίζει να διαβάζονται από όλους ως μέρος μιας συναρπαστικής επικαιρότητας που μας αφορά. Η σειρά φιλοδοξεί να καλύψει ορισμένα κενά στην ελληνική βιβλιαγορά, αλλά κυρίως να οικοδομήσει μια συστηματική σχέση του νεοέλληνα αναγνώστη με ό,τι θεωρείται σημαντικό και αξεπέραστο στην τέχνη της αφήγησης.

Thomas Mann

Το μαγικό βουνό

Mετάφραση:
Θόδωρος Παρασκευόπουλος
Πρόλογος:
Τίνα Μανδηλαρά

Το Μαγικό βουνό είναι ένα αριστούργημα της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας από έναν νομπελίστα συγγραφέα που διερευνά τη γοητεία και τον εκφυλισμό των ιδεών σε μια εσωστρεφή κοινότητα τις παραμονές του Μεγάλου Πολέμου. Η υπόθεση είναι φαινομενικά απλή. Ο νεαρός μηχανικός από το Αμβούργο Χανς Κάστορπ επισκέπτεται το σανατόριο Μπέργκχοφ της Ελβετίας για να δει τον ξάδερφό του. Μια μικρή αδιαθεσία και ένας παρατεταμένος πυρετός οδηγούν τον γιατρό του σανατορίου, αυλικό σύμβουλο Μπέρενς, να του προτείνει να παρατείνει την παραμονή του. Τελικά ο Χανς Κάστορπ αποφασίζει να μείνει στο σανατόριο για τρεις βδομάδες. Μόνο που οι τρεις βδομάδες, χωρίς να το καταλάβει, μετατρέπονται σε επτά χρόνια, καθώς ο Χανς ερωτεύεται και μεθά από τις ιδέες που ακούει να συζητιούνται εκεί.
Δεν υπάρχει δίλημμα, συναίσθημα, προβληματισμός που να μην κάνει την εμφάνισή του σε αυτό το έπος των 1.000 σελίδων. Μέσα σε μια κατάσταση φαινομενικής αδράνειας, ιδρυματοποίησης, εγκλεισμού, ο Χανς βιώνει την πιο απόλυτη ελευθερία. Το μαγικό βουνό πρωτοεκδόθηκε το 1924 και παραμένει σχεδόν 100 χρόνια μετά ένα συγκλονιστικά επίκαιρο βιβλίο που περιγράφει, μέσω του σανατορίου, την αρρώστια της Ευρώπης στις παραμονές του Α΄ Παγκόσμιου πολέμου. Ένα βαθιά ατμοσφαιρικό βιβλίο που βρίθει από πολιτικές τοποθετήσεις και αλληγορίες.

«Διάσημος για την ειρωνεία του ο Τόμας Μαν, μαζί με τους Σοπενχάουερ, Νίτσε και Φρόιντ, προσφέρει την ενοποιητική ουσία, την αγάπη για την τέχνη και τη φαντασία, που χρειάζεται ο σύγχρονος κόσμος για να μη διαλυθεί ύστερα από την κατάρρευση των κοινωνικών δυνάμεων και των θρησκειών».
Independent

«Προσφέρεται για πολλαπλές αναγνώσεις. Ένα μυθιστόρημα για μια ζωή και όχι απλώς για ένα βροχερό απόγευμα».
Guardian

————————–

Thomas Wolfe

Γύρνα σπίτι, άγγελέ μου

Mετάφραση:
Κοσμάς Πολίτης
Πρόλογος:
Ηλίας Μαγκλίνης

Το αυτοβιογραφικό βιβλίο του Thomas Wolfe Γύρνα σπίτι, άγγελέ μου, που τον καθιέρωσε ως μια από τις λαμπρότερες λογοτεχνικές φωνές του 20ού αιώνα ασκώντας σημαντική επιρροή στο έργο πολλών μεταγενέστερων συγγραφέων, κυκλοφόρησε το 1929. Γνώρισε μεγάλη επιτυχία, διασκευάστηκε για τη θεατρική σκηνή και μεταφράστηκε σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Το μυθιστόρημα αφηγείται την ιστορία του Ευγένιου Γκαντ που μεγαλώνει σε μια μικρή επαρχιακή αμερικάνικη πόλη στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Μοναχικός παρίας αλλά και παθιασμένος καταγραφέας της αμερικάνικης καθημερινότητας, ο ήρωας θα έρθει αντιμέτωπος με έντονες καταστάσεις και με μια οικογενειακή τραγωδία πριν συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να αφήσει το σπίτι του αν θέλει να διαμορφώσει την προσωπική του ταυτότητα.

Η συγγραφή αυτού του μυθιστορήματος αποτέλεσε το θέμα της κινηματογραφικής ταινίας Ένας χαρισματικός άνθρωπος (2016) με πρωταγωνιστές τους Κόλιν Φερθ, Τζουντ Λο, Νικόλ Κίντμαν.

«Με συγκινεί βαθιά πόσο υπέροχα καταφέρνει ο Wolfe να μεταδώσει την ανθρώπινη δίψα για κατανόηση και καινούργιες εμπειρίες».
Elizabeth Kostova, συγγραφέας

——————————————

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Tony Parsons

Τιμωρός

Mετάφραση:
Αύγουστος Κορτώ

Ο Τιμωρός του βρετανού μπεστσελερίστα Tony Parsons είναι το δεύτερο βιβλίο της σειράς με πρωταγωνιστή τον Μαξ Γουλφ (Ο σάκος του φόνου, το πρώτο της σειράς, κυκλοφόρησε από το ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ τον Απρίλιο του 2016).
Μια οικογένεια δολοφονημένη. Ένας ετοιμοθάνατος σίριαλ κίλερ. Ένα αγόρι αγνοούμενο. Ξημερώματα Πρωτοχρονιάς μια πλούσια οικογένεια πέφτει θύμα δολοφονίας μες στο σπίτι της σ’ έναν καγκελόφραχτο πολυτελή οικισμό. Ο μικρότερος γιος τους έχει εξαφανιστεί. Το όπλο του φόνου οδηγεί τον επιθεωρητή Μαξ Γουλφ σε έναν δολοφόνο που πριν από τριάντα χρόνια έγινε γνωστός ως ο Χασάπης. Όμως ο Χασάπης είναι πλέον μεγάλης ηλικίας και ετοιμοθάνατος. Μπορεί στ’ αλήθεια να ξαναμπήκε στο παιχνίδι; Το μόνο που γνωρίζει με σιγουριά ο Μαξ είναι ότι πρέπει να βρει το παιδί και να σταματήσει τον δολοφόνο πριν καταστρέψει άλλη μια αθώα οικογένεια ή πριν φτάσει στην πόρτα του… Ακόμα και οι πιο ευτυχισμένες οικογένειες έχουν σκοτεινά, διεστραμμένα μυστικά για τα οποία κάποιοι θα σκοτώσουν.
Με τη γρήγορη, συγκλονιστική και στιβαρή γραφή του Parsons, τη σύνθετη πλοκή και τη λεπτοδουλεμένη πρόζα, θα κολλήσετε από την πρώτη σελίδα και θα νιώσετε πως κινδυνεύετε κι εσείς.

«Με αυτό το μυθιστόρημα ο Tony Parsons κατοχυρώνει τη θέση του στην κορυφή της βρετανικής αστυνομικής λογοτεχνίας».
Daily Mail

Δείτε βίντεο με τον συγγραφέα που μιλάει για το βιβλίο του:https://www.youtube.com/watch?v=EUmN-CTXRwk

Για τη σειρά, τον ήρωα και τον συγγραφέα θα διαβάσετε περισσότερα στο επίσημο site της σειράς: http://dcmaxwolfe.com/

————————————–

Eric Rickstad

Ούτε λέξη

Mετάφραση:
Γωγώ Αρβανίτη

ΣΤΗΝ ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΛΕΥΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΕΡΜΟΝΤ…
Ο Φρανκ Ραθ νόμιζε πως είχε ξεμπερδέψει με τις δολοφονίες όταν παρέδωσε το σήμα του αστυνομικού για να γίνει ιδιωτικός ντετέκτιβ και να μεγαλώσει την κόρη του ως ο μοναδικός της κηδεμόνας. Όμως η αστυνομία στην απομακρυσμένη ορεινή κοινότητα που ζει βρίσκει ένα εγκαταλελειμμένο αυτοκίνητο παρατημένο στον δρόμο και διαπιστώνει πως ανήκει σε μια πανέμορφη έφηβη που έχει εξαφανιστεί χωρίς κανένα ίχνος. Του ζητείται λοιπόν να αναλάβει την έρευνα…
ΤΟ ΚΑΚΟ ΚΑΡΑΔΟΚΕΙ…
Αυτή είναι μόνο η αρχή καθώς οι εξαφανίσεις νεαρών γυναικών διαδέχονται η μία την άλλη και ο Ραθ αναγκάζεται να αντιμετωπίσει τόσο τις συνέπειες του βίαιου και επώδυνου παρελθόντος του όσο και τις σκοτεινότερες εκδηλώσεις της ανθρώπινης ψυχής.
ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΗΣ.

Ένα έντονο, σκοτεινό θρίλερ που σκαρφάλωσε στην κορυφή των ευπώλητων της USA Today και των New York Times. Ένα βραδυφλεγές θρίλερ με μεγάλες δόσεις αγωνίας και αναπάντεχο τέλος που αφήνει τον αναγνώστη με το στόμα ανοιχτό. Το εφιαλτικό πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου, βγαλμένο σαν από ταινία τρόμου, δημιουργεί προσδοκίες που δικαιώνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι θιασώτες των βιβλίων μυστηρίου θα το καταβροχθίσουν, η πένα όμως του Rickstad είναι ικανή να μαγέψει και τους πιο σκληροπυρηνικούς της λογοτεχνίας. Οι περιγραφές του άγριου, αδυσώπητου τοπίου του Βερμόντ και η σκιαγράφηση των συναισθημάτων των χαρακτήρων είναι ζωντανή και ακριβής. Μέχρι και οι σπάνιες ρομαντικές στιγμές και οι υπαρξιακοί στοχασμοί πάνω στις έννοιες του κακού και του καλού φαντάζουν ιδιαίτερα πραγματικές και εύστοχες.

«Το Ούτε λέξη είναι το True Detective του Βερμόντ… Ολοζώντανοι ήρωες, ατμοσφαιρικό επαρχιακό νουάρ και μια ιστορία που δεν θα αφήσετε από τα χέρια σας».
Steve Ulfelder, συγγραφέας

«Μυστήριο που σου παγώνει το αίμα με φόντο τις σκοτεινότερες γωνιές της Νέας Αγγλίας, τα μέρη που οι ταξιδιώτες θα πρέπει να αποφεύγουν όταν πέσει η νύχτα. Ένα αριστοτεχνικά δουλεμένο βιβλίο που θα σας κρατήσει ξάγρυπνους, θα γυρνάτε τις σελίδες χωρίς ανάσα και δεν θα θέλετε να σβήσετε το φως».
Paul Doiron, συγγραφέας

«Από τις πρώτες του σελίδες ο τρόμος εισχωρεί κάτω απ’ το δέρμα σου και μένει εκεί μέρες αφού τελειώσεις το βιβλίο. Το Ούτε λέξη συνδυάζει την αγάπη με τη φρίκη, είναι ένα κοκτέιλ έντονων συναισθημάτων που σταλάζει στην καρδιά σου και δεν ξεθυμαίνει ποτέ».
Stephen Foreman, συγγραφέας

Περισσότερα για το βιβλίο και τον συγγραφέα θα διαβάσετε στον λογαριασμό του στο twitter: https://twitter.com/ericrickstad, καθώς και στoν ιστότοπό του http://rickstad.com/

———————–

FANTASY

Robin Hobb

Ο Φιτζ και ο
Γελωτοποιός 1:
Ο εκτελεστής του Γελωτοποιού

Μετάφραση:
Ειρήνη Παϊδούση

Ο ΠΙΟ ΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟΣ ΗΡΩΑΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΤΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΥ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ…
Η αμερικανίδα Robin Hobb έκανε την εντυπωσιακή εμφάνισή της στον χώρο της λογοτεχνίας της φαντασίας πριν από σχεδόν είκοσι χρόνια με το πρώτο από τα δημοφιλή μυθιστορήματά της γύρω από την οικογένεια των Φαρσίερ, τον Μαθητευόμενο Εκτελεστή, όπου γνωρίσαμε τους χαρακτήρες του Φιτζ Σίβαλρι Φαρσίερ και του παράξενου φίλου του, του Γελωτοποιού, που πρωταγωνιστούν και στο βιβλίο Ο εκτελεστής του γελωτοποιού, που ανοίγει ένα νέο, σκοτεινό και συναρπαστικό κεφάλαιο στο έπος των Φαρσίερ.

Ο Φιτζ –βασιλικός νόθος και πρώην εκτελεστής στην υπηρεσία του βασιλιά– έχει αφήσει πίσω τη γεμάτη δολοπλοκίες ζωή του. Για τον υπόλοιπο κόσμο, ο Φιτζ Σίβαλρι Φαρσίερ είναι από καιρό νεκρός. Κάτω από το προσωπείο του Τομ Μπάτζερλοκ, είναι τώρα παντρεμένος με την παιδική του αγάπη, τη Μόλι, και ζει γαλήνια ως κτηματίας. Μόλο που τον στοιχειώνει η εξαφάνιση του Γελωτοποιού που έκανε τόσο πολλά ώστε να γίνει ο Φιτζ αυτός που είναι, τέτοιου είδους προσωπικές πληγές παραμερίζονται από την καθημερινότητα – τουλάχιστον μέχρι την εμφάνιση των απειλητικών ξένων με το λευκό δέρμα, που ρίχνει μια δυσοίωνη σκιά πάνω από το παρελθόν του… αλλά και το μέλλον του. Τώρα, για να προφυλάξει την καινούργια του ζωή, ο πρώην εκτελεστής πρέπει να γυρίσει και πάλι στην παλιά του…

«Η Hobb είναι πάντα ευανάγνωστη. Η κομψή διαύγεια της πρόζας της όμως είναι παραπλανητική. Αυτό που την ενδιαφέρει δεν είναι η καθ’ αυτό γοητευτική γραφή, αλλά εκείνη που προσφέρει τη λιγότερη αντίσταση μεταξύ αναγνώστη και υπόθεσης. Ψάχνοντας παραλληλισμούς, βρίσκεται κανείς συντροφιά με τους μεγάλους περιεκτικούς λογοτεχνικούς μυθιστοριογράφους. Όπως οι καλύτεροι συγγραφείς, η Hobb αποκαλύπτει μέσα από τους χαρακτήρες της τον ίδιο μας τον εαυτό. Οι λαχτάρες τους, οι αποτυχίες τους γίνονται δικές μας ενώ βρίσκουμε την άποψή μας για τον κόσμο ανεξίτηλα αλλαγμένη από τα βιώματά τους. Αυτή είναι η φιλοδοξία της υψηλής τέχνης. Είναι σπάνιοι οι οποιουδήποτε είδους μυθιστοριογράφοι που το επιτυγχάνουν με τον συνδυασμό απλότητας και ηθικού κύρους της Hobb».
The Telegraph UK

Περισσότερα για τη συγγραφέα και τα βιβλία της (συνεντεύξεις, κριτικές, βίντεο) θα βρείτε στο προσωπικό της site: robinhobb.com

—————————-

NON FICTION

Chimamanda Ngozi Adichie

Ας είμαστε όλοι φεμινιστές

Μετάφραση:
Μαρία Ξυλούρη

Τι σημαίνει σήμερα φεμινισμός; Σε αυτό το προσωπικό και πολύ καλά τεκμηριωμένο δοκίμιο –το οποίο βασίζεται στην εξαιρετικά δημοφιλή ομιλία της συγγραφέα στα TEDx με τον ίδιο τίτλο– η Νιγηριανή Chimamanda Ngozi Adichie προσφέρει στους αναγνώστες έναν μοναδικό ορισμό του φεμινισμού στον 21ο αιώνα, έναν ορισμό που βασίζεται στην αποδοχή και την ευαισθητοποίηση. Αντλώντας από τις εμπειρίες της και τη βαθιά της κατανόηση για τον συχνά συγκεκαλυμμένο έμφυλο χαρακτήρα κοινών πρακτικών, η Adichie μας προσφέρει μια διεισδυτική διερεύνηση του τι σημαίνει να είσαι γυναίκα σήμερα και απευθύνει ένα αγωνιστικό κάλεσμα: Ας είμαστε όλοι φεμινιστές!

«Μια συγγραφέας που έχει να μας πει πολλά».
Times

«Η Αντίτσι διαθέτει συγγραφική μαεστρία, απεριόριστη συμπόνια και οξύτατη κοινωνική ματιά».
Dave Eggers, συγγραφέας

«Μια νέα συγγραφέας, προικισμένη με το χάρισμα των αρχαίων παραμυθάδων».
Chinua Achebe, συγγραφέας

Περισσότερα για τη συγγραφέα και τα βιβλία της (συνεντεύξεις, κριτικές, βίντεο) θα βρείτε στο προσωπικό της site: chimamanda.com

———————–

Marc Ferro

Τύφλωση
Ή γιατί αρνούμαστε να δούμε την πραγματικότητα

Πρόλογος – μετάφραση: Σώτη Τριανταφύλλου

Ο κορυφαίος γάλλος ιστορικός στέκεται με σοφία και ψυχραιμία έναντι των προβλημάτων και των προκλήσεων της εποχής μας, επειδή γνωρίζει σε βάθος το παρελθόν και χρησιμοποιεί τα κατάλληλα εργαλεία για να το ερμηνεύσει.
Σε μια εποχή όπου η πρόσβαση στην πληροφόρηση είναι πιο εύκολη από ποτέ, σε μια εποχή όπου οι ειδικοί αφθονούν και οι αναλύσεις των γεγονότων εμφανίζονται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο, παρ’ όλα αυτά η λίστα των απρόβλεπτων κοσμοϊστορικών εξελίξεων μεγαλώνει ολοένα.
Η 11η Σεπτεμβρίου, η παγκόσμια οικονομική κρίση, η άνοδος των εξτρεμιστών ισλαμιστών: Καταστάσεις όπου ολόκληρες χώρες, πολιτικοί ηγέτες και απλοί πολίτες δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να δουν την πραγματικότητα κατάματα. Όλοι τους υπέφεραν από διάφορες μορφές τύφλωσης: έλλειψη κρίσης ή γνώσεων, άρνηση, αναξιοπιστία, ψευδαισθήσεις, δογματισμό, αναποφασιστικότητα μπροστά στις τραγωδίες και τις επερχόμενες εξελίξεις.
Θα μπορούσαμε όμως να προβλέψουμε καταστάσεις; Αντιμέτωποι με τα γυρίσματα της Ιστορίας, θα ήταν δυνατόν να οραματιστούμε το αποτέλεσμα, να κατανοήσουμε τις αιτίες ή και να αντιδράσουμε εγκαίρως; Ο μεγάλος ιστορικός Marc Ferro διερευνά αυτά τα ερωτήματα, αποκρυπτογραφώντας τις αιτίες της ανθρώπινης τύφλωσης. Προτείνει τρόπους για να κατανοήσουμε τον τυχαίο χαρακτήρα της Ιστορίας και για να μάθουμε να βλέπουμε.

——————————

Marc Ferro

Τα ταμπού της Ιστορίας

Μετάφραση:
Αγλαΐα Γαλανοπούλου
Πρoλογικό σημείωμα:
Σώτη Τριανταφύλλου

Γιατί, άραγε, αποσιωπάται η σεξουαλικότητα της Ζαν ντ’Αρκ; Πώς πραγματικά πέθανε ο τελευταίος τσάρος; Οι Εβραίοι είναι όλοι τους Σημίτες;
Οι αποσιωπήσεις της Ιστορίας δεν αποτελούν εξίσου Ιστορία;
Ως ταμπού θα μπορούσε να οριστεί ό,τι δεν τολμούμε να διατυπώσουμε κάτω από ορισμένες συνθήκες. Η Ιστορία περιέχει μεγάλο αριθμό αποσιωπήσεων που δεν είναι απόρροια απαγορεύσεων ή λήθης. Η ανίχνευση των ταμπού μάς επιτρέπει να κατανοήσουμε τα άρρητα στους κόλπους των διάφορων κοινωνιών, μέσα από τον τρόπο που παρουσιάζεται η ιστορία τους. Ταμπού θρησκευτικής και πολιτικής προέλευσης αποφεύγουν ερωτήματα που θα μπορούσαν να κλονίσουν τις παγιωμένες αντιλήψεις μας.
Διεισδυτικός, οξυδερκής, προκλητικός, ο Marc Ferro μάς καλεί να διερευνήσουμε ορισμένα από τα πιο επίμονα ταμπού, να τα αναλύσουμε και να κατανοήσουμε τα διακυβεύματα που συγκαλύπτουν, παρακινώντας μας να ξανασκεφτούμε όσα νομίζουμε ότι ξέρουμε.