Μόλις κυκλοφόρησαν

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Αργυρώ Μαντόγλου

Σώμα στη βιτρίνα

Mυθιστόρημα

Άμστερνταμ, Κόκκινη Συνοικία. Μάρτιος, 1664: Η δανέζα Έλσε Κρίστενς έρχεται από το χωριό της στη Μεγάλη Πόλη για «να ζήσει» και «να γράψει ιστορία». Σύντομα από το καπηλειό μιας μονόφθαλμης γριάς, θα βρεθεί στην έπαυλη ενός μαθητευόμενου ζωγράφου και από εκεί στο ατελιέ του Ρέμπραντ, όπου θα γίνει μοντέλο του μεγάλου Δασκάλου. Θα μυηθεί στην τέχνη, στις διαπραγματεύσεις, στον έρωτα, αλλά και στη σκληρότητα των άπληστων ανθρώπων που μέλλει να λεηλατήσουν και τη δική της άνοιξη. Η Έλσε θα μάθει πως ο θάνατος δεν είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να σου συμβεί.
Άμστερνταμ, Κόκκινη Συνοικία. Μάρτιος 2014: Η ελληνίδα Νατάσσα είναι πόρνη της βιτρίνας και εργάζεται δίπλα στο σπίτι του Αδαμάντιου Κοραή. Αγνώριστη και αποφασισμένη, έχει διαγράψει το παρελθόν της και ό,τι την έφερε εδώ, έως ότου ένας μυστηριώδης άντρας εμφανίζεται στη ζωή της και ισχυρίζεται ότι θέλει να τη σώσει, όχι από το παρελθόν, αλλά από το μέλλον της.
Ιστορικό μυθιστόρημα, μεταφυσικό θρίλερ, μια αλληγορία για τη σχέση του ατόμου με τα γεγονότα της εποχής του, το Σώμα στη βιτρίνα είναι ένα βιβλίο για τα μεγάλα όνειρα που κρύβονται στις ταπεινές κόγχες των μητροπόλεων, τη μετανάστευση, τη φιλοδοξία, την τυφλότητα της επιβίωσης, τη νέμεση, αλλά και τη λυτρωτική δύναμη της τέχνης που αφήνει χώρο ακόμα και στα ανώνυμα θύματα της Ιστορίας.

———————

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Henry James

Έντεκα ιστορίες και ένας αποχαιρετισμός

Ανθολόγηση – μετάφραση – σημειώσεις:
Κατερίνα Σχινά

H παρούσα συλλογή, που περιλαμβάνει έντεκα διηγήματα του Χένρι Τζέιμς –μερικά από τα οποία είναι αρκετά μακροσκελή, πλησιάζοντας, ως προς την έκταση, τη νουβέλα– και έναν «αποχαιρετισμό» (τα τελευταία κείμενα που υπαγόρευσε στην πιστή του γραμματέα Theodora Bosanquet, ενόσω ήταν κατάκοιτος, έπειτα από σοβαρό εγκεφαλικό επεισόδιο που θα αποδεικνυόταν μοιραίο), επιχειρεί να δώσει μια γενική ιδέα για την εξέλιξη του Χένρι Τζέιμς ως διηγηματογράφου, καθώς σταδιακά μεταβαίνει από ένα διαυγές, περιγραφικό, «ρεαλιστικό» ύφος σε ένα πιο σκοτεινό και περίτεχνο, καθώς καθιστά ολοένα και πιο σαφές ότι η γλώσσα, γι’ αυτόν, δεν είναι αποκλειστικά μέσο επικοινωνίας, αλλά μια επικράτεια αναπαραστάσεων και πυκνών σημασιοδοτήσεων και η λογοτεχνία, δεν είναι ένα απόθεμα πληροφοριών που παρέχονται σε μια απολύτως προβλεπτή ακολουθία και καλούν σε παθητική ή υποτελή ανάγνωση αλλά ένας τόπος διαδραστικής ερμηνείας και κριτικής πρόσληψης.
Από τον πρόλογο της Κατερίνας Σχινά
Μια έκδοση που προσπαθεί να δώσει μια όσο γίνεται πληρέστερη εικόνα του πολυταξιδεμένου συγγραφέα, ενός πραγματικού κοσμοπολίτη, στο έργο του οποίου περιγράφεται συνήθως η συνάντηση αλλά και η αντιπαράθεση νοοτροπιών Αμερικανών και Ευρωπαίων.

————————–

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Andreas Pflüger

Μια για πάντα

Mετάφραση:
Βασίλης Τσαλής

Πριν από πέντε χρόνια έχασε την όρασή της.
Νόμιζε ότι ήταν η χειρότερη μέρα της ζωής της.
Έκανε λάθος.
Η χειρότερη μέρα της ζωής της είναι σήμερα.
Όλα ξεκινούν στη Βαρκελώνη… Κατά τη διάρκεια μιας παράδοσης λύτρων, οι πράκτορες της πλέον μυστικής επίλεκτης ομάδας της γερμανικής Αστυνομίας η Τζένι Άαρον και ο Νίκο Κβιστ εμπλέκονται σε μια φονική ανταλλαγή πυροβολισμών. Η Τζένι αφήνει τον συνάδελφο και αγαπημένο της Νίκο βαριά τραυματισμένο και εγκαταλείπει τη σκηνή του εγκλήματος, έχοντας και η ίδια πληγωθεί από σφαίρα.
Πέντε χρόνια μετά…
Η τυφλή πρώην πράκτορας Τζένι Άαρον ταξιδεύει στο Βερολίνο γιατί οι παλιοί της συνάδελφοι χρειάζονται τη βοήθειά της. Ο Ράινχολντ Μπένις, που εκτίει ισόβια κάθειρξη για μια σειρά από φόνους, στη φυλάκιση του οποίου είχε συμβάλει η Άαρον πολύ καιρό πριν, δολοφόνησε μια ψυχολόγο στη φυλακή. Η Τζένι αποφασίζει να αναλάβει την υπόθεση και να αντιμετωπίσει το παρελθόν της. Ο Μπένις όμως είναι μόνο η αρχή. Όταν, λίγο αργότερα, μια ολόκληρη τάξη μαθητών πέφτει θύμα απαγωγής στο Βερολίνο, η γυναίκα συνειδητοποιεί ότι η ζωή της ως τώρα δεν ήταν παρά προετοιμασία για τις επόμενες τριάντα έξι ώρες. Και πρέπει να δώσει μάχη γι’ αυτήν – όπως ποτέ πριν.

«Καλύτερο και από Τζέιμς Μποντ… Έχω πραγματικά πολύ καιρό να διαβάσω βιβλίο με τόση προσήλωση και ένταση».
Die Zeit

«Η συγγραφική του μαεστρία είναι αξεπέραστη. Ο Andreas Pflüger βρίσκει στόχο με μια αναπάντεχη ηρωίδα, μια τυφλή πράκτορα, και καταφέρνει να μας προσφέρει μια ανεπανάληπτη αναγνωστική απόλαυση».
Frankfurter Allgemeine Zeitung

«Αγωνιώδες, με κινηματογραφική δράση που κόβει την ανάσα και με μια αναπάντεχη λύση…»
WDR

————————

NON FICTION

Θάνος Βερέμης

Δόξα και αδιέξοδα – Ηγέτες της Νεοελληνικής Ιστορίας

Ο Ομότιμος Καθηγητής Πολιτικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Θάνος Βερέμης σε αυτό το βιβλίο επιλέγει να φωτίσει τέσσερις περιόδους της νεοελληνικής ιστορίας που δίχασαν τους Έλληνες και επηρέασαν τις κοινωνικές εξελίξεις στη χώρα. Συγκεκριμένα το βιβλίο εστιάζει: στους δύο εμφυλίους αμέσως μετά την Επανάσταση του 1821∙ στην εποχή του εθνικού διχασμού (1915-1920) και σε πτυχές της πολιτικής των δύο αντιπάλων, του βασιλιά Κωνσταντίνου του Α΄ και του Ελευθέριου Βενιζέλου∙ στη Μεταπολίτευση: πότε άρχισε, πότε τελείωσε, ποιες οι πολιτικές των δύο βασικών ηγετών: Κωνσταντίνου Καραμανλή και Ανδρέα Παπανδρέου∙ στην εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου: μια ψυχογραφία του ηγέτη του ΠΑΣΟΚ, και πώς η προσωπικότητά του επηρέασε τόσο το κόμμα του το ΠΑΣΟΚ όσο και την κοινωνία.

———————-

A.T. Williams

Οι μεγάλες δίκες του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου

Mετάφραση:
Ελένη Αστερίου

Το 1945, με τη λήξη του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου, οργανώθηκε ένα μοναδικό στην Ιστορία εγχείρημα παραπομπής σε δίκη εγκληματιών πολέμου. Έτσι, ένα σύστημα εδραιωμένο στο δίκαιο θα νικούσε ένα σύστημα εδραιωμένο στο κακό, με την ελπίδα ότι θα επαναβεβαιωνόταν ο πολιτισμός της ανθρωπότητας. Το δίκαιο ήταν η πολιτισμένη απάντηση, και «Νυρεμβέργη» το όνομα που κατέληξε να συμβολίζει τη μορφή της. Έτσι γεννήθηκε ένας μύθος.

Όμως η δίκη της Νυρεμβέργης ήταν ένα τμήμα αυτού του ευρύτερου προγράμματος απόδοσης δικαιοσύνης. Ο βραβευμένος συγγραφέας A. T. Williams εξετάζει την ιστορία αυτού του εγχειρήματος και αποκαλύπτει τις λιγότερο γνωστές πτυχές του. Από τις μαρτυρίες για τις θηριωδίες στα στρατόπεδα συγκέντρωσης ως τα πρακτικά, τις δικογραφίες και τις ομάδες ερευνητών και κατηγόρων, η ενδελεχής έρευνα του Williams ξεδιπλώνει ένα μοναδικό χρονικό και θέτει το ερώτημα: Αποδόθηκε τελικά δικαιοσύνη;

«Ο θάνατος ενός ανθρώπου είναι τραγωδία” λέγεται πως είπε ο Στάλιν. “Η εξόντωση εκατομμυρίων είναι στατιστική”. Το δεύτερο βιβλίο του A. T. Williams είναι μία διερεύνηση αυτής της ιδέας, πως ο ανθρώπινος νους δεν μπορεί πραγματικά να συλλάβει τέτοιες θηριωδίες, μέσα από τις προσπάθειες των Συμμάχων να φέρουν τους υπαίτιους ενώπιον της δικαιοσύνης».
Nigel Jones, Daily Telegraph

«Ένα μοναδικό, συγκινητικό βιβλίο. Ο Williams είναι ένας καθηλωτικός συγγραφέας, με δικανική ακρίβεια στη λεπτομέρεια».
Sunday Times

«Ο Williams είναι ένας πρώτης τάξης αφηγητής, με το μοναδικό χάρισμα να ζωντανεύει το παρελθόν και να το φέρνει στο παρόν».
Times Higher Education

———————-

Marc Roche

Κραχ διαρκείας: Η μυστική ιστορία της κρίσης

Mετάφραση:
Αριστέα Κομνηνέλλη

Η αμερικάνικη τράπεζα Lehman Brothers δεν είναι η μόνη αιτία αυτής της κρίσης που ποτέ δεν τελειώνει. Έναν χρόνο νωρίτερα, είχε προηγηθεί και μια μεγάλη γαλλική τράπεζα. Ο Marc Roche στο νέο του βιβλίο διεξάγει μια εκπληκτική έρευνα σε μοιραία μυστικά των οποίων τους μηχανισμούς ακόμη αγνοούμε. Μας δείχνει πώς η αλαζονεία και η απληστία των λίγων έχουν οδηγήσει τον κόσμο στα πρόθυρα της καταστροφής. Αποκαλύπτει και καταγράφει λεπτομερώς τι ακριβώς συνέβη εκείνους τους μήνες, από τον Αύγουστο του 2007 έως τον Νοέμβριο του 2008, που συγκλόνισαν τον κόσμο, οικονομικό και πολιτικό.

Η νίκη του Brexit στο δημοψήφισμα της 23ης Ιουνίου 2016 καθώς και εκείνη του Τραμπ είναι η άμεση επίπτωση της κρίσης των ετών 2007-2008, που πήρε τη μορφή κρίσης δημόσιου χρέους, ενώ σήμερα εμφανίζεται ως οικονομική, κοινωνική, πολιτική και ηθική. Το κύμα κατά του κατεστημένου, κατά της παγκοσμιοποίησης και κατά της σημερινής μετανάστευσης είναι μια αντίδραση κατά των οικονομικών ελίτ.
Η Ελλάδα είναι μονίμως παρούσα στις σελίδες αυτού του βιβλίου. Στην περίπτωσή της, η επιβολή μιας πολιτικής λιτότητας έφερε κοινωνική δυστυχία και διεύρυνε τις ανισότητες, ενώ μία πραγματικά ευρωπαϊκή πολιτική θα ήταν η διαγραφή μέρους του ελληνικού χρέους. Η Ελλάδα έχει το δικαίωμα για ένα καινούργιο ξεκίνημα, όπως συνέβη και με τη Γερμανία το 1954. Οι πολίτες είναι εκείνοι, και όχι οι τραπεζίτες, που θα πρέπει να λάβουν τις στρατηγικές αποφάσεις που αφορούν την Ευρώπη.
Από την εισαγωγή του συγγραφέα στην ελληνική έκδοση

Μια εξαιρετική καταγραφή του πραγματικού πολέμου που παίζεται στα κέντρα των ισχυρών από το Λονδίνο ως τη Νέα Υόρκη και το Παρίσι – ενός πολέμου του οποίου αβοήθητοι όμηροι είμαστε όλοι.

«Το σοκ ήταν τόσο έντονο, οι συνέπειες τόσο δραματικές, που μια ανάλυση της οικονομικής κρίσης του 2007-2008 είναι πάντα χρήσιμη. Ειδικά αν είναι από την πένα του Marc Roche».
Le Monde

«Με την καυστική του πένα, ο Roche σκιαγραφεί με τρόπο γλαφυρό μια Ανθρώπινη Κωμωδία που οι κοινοί θνητοί αγνοούν…»
Challenges

«Η κρίση όπως δεν την αφηγήθηκε ποτέ κανείς».
L’Obs

Κυκλοφορούν επίσης από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ τα βιβλία του Marc Roche:
• Η Τράπεζα. Πώς η Goldman Sachs κυβερνά τον κόσμο
• Καπιταλισμός εκτός νόμου: Η οικονομία του παρασκηνίου
• Οι Banksters

——————–

Μιχάλης Ι. Αργυρίδης

Το παιδί στο έργο της Άλκης Ζέη

Η μελέτη αυτή έρχεται να συμπληρώσει την κριτική-ερευνητική ματιά του Μιχάλη Αργυρίδη στο πολυσήμαντο λογοτεχνικό έργο για παιδιά της Άλκης Ζέη. Με στοχευμένες κειμενικές αναφορές από το διεθνώς αναγνωρισμένο έργο της, εξετάζει το πώς παρουσιάζεται το παιδί σε αυτό και πώς προσεγγίζει ποικίλες πλευρές της παιδικής συμπεριφοράς και ευαισθησίας, όπως είναι το χιούμορ, το συμβολικό παιχνίδι, η ονειροπόληση, η αντιμετώπιση της απώλειας ζωής, η ισοτιμία των δύο φύλων κ.ά.

«Τον Μιχάλη Αργυρίδη δεν τον γνώριζα όταν έγραφε τις πρώτες κριτικές του για τα βιβλία μου κι είχα εντυπωσιαστεί για το πόσο πολύ είχε κατανοήσει τον τρόπο της έκφρασης και της γραφής μου».
Άλκη Ζέη

Κυκλοφορεί επίσης από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ η μελέτη του Μιχάλη Αργυρίδη:
• Άλκη Ζέη: Η τέχνη του να μιλάς στα παιδιά με «έντιμο» τρόπο