Μόλις κυκλοφόρησαν

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Άνδρες του αίματος του Μάνου Ελευθερίου
μυθιστόρημα

Το κύκνειο άσμα του αξέχαστου δημιουργού. Ένα αλληγορικό και προφητικό μυθιστόρημα που γεφυρώνει την ποίηση με την πεζογραφία.

Το τελευταίο αλληγορικό και αποκαλυπτικό μυθιστόρημα του αξέχαστου Μάνου Ελευθερίου, το κύκνειο άσμα ενός μεγάλου δημιουργού. Ένα καυστικό σχόλιο στη σύγχρονη πραγματικότητα.

Ό,τι γράφτηκε απ’ τους προφήτες ήταν εκ Θεού. Ό,τι κακό έγινε οφείλεται στους ανθρώπους. Παντού σχεδόν υπάρχουν τα ζεύγη. Υπήρχαν από την αρχή του κόσμου και µ’ αυτά θα κλείσουν τον κύκλο του. Από τη µια μεριά η δολοφονική δυναστεία των δυνατών, η οποία από αλλού ξεκίνησε και αλλού έφθασε. Ξεκίνησε από τα οράματα ενός καλύτερου κόσμου και κατέληξε να κρατά τη στραταρχική ράβδο µιας εξουσίας βουτηγμένης στο µίσος, στη μνησικακία, στην κατάθλιψη και στη νευρωτική υστερία της εκδίκησης και της εκτέλεσης όποιου νόμιζε ότι σήκωσε κεφάλι, ότι δεν συμφωνούσε σε όσα έπρατταν ή έγινε αστέρι στη δουλειά του· είτε στρατηγοί ήταν αυτοί είτε καλλιτέχνες, σαν κι εσένα, είτε μεγάλοι επιστήμονες, και από την άλλη οι αιώνιοι αντίπαλοι, για να δημιουργηθεί το ζεύγος, η συμμορία των αδυνάτων, γιατί συμμορία καθαρμάτων την κατάντησαν όσοι τους πήραν στον λαιμό τους, και ήταν όλοι αυτοί οι οποίοι πραγματικά πίστεψαν και πολέμησαν και φυλακίστηκαν και εξορίστηκαν και έδωσαν το αίμα της καρδιάς τους για τη λύτρωση της πατρίδας τους, της έρμης πατρίδας που αναστέναζε, και αν ήταν δυνατό τη λύτρωση της ανθρωπότητας, τέτοιο όραμα και τέτοια ελπίδα, που αλλιώς ξεκίνησαν κι αυτοί και αλλού έφθασαν, αφού χρησιμοποίησαν το μαχαίρι και το αίμα κι αφού το ένα μαχαίρι ζητάει κι άλλα μαχαίρια και το λίγο αίμα ζητάει ποταμούς αιμάτων. Όλοι τους, τελικά, είναι άνδρες του αίματος.
απόσπασμα από το βιβλίο

«Ακραιφνώς πολιτικό μυθιστόρημα οι Άνδρες του αίματος, καθώς έχουμε σύνολα ανθρώπων ή µάλλον την ανθρωπότητα ολόκληρη που δοκιμάζεται μέσα σε ένα σατανικά τεχνουργημένο καθεστώς ελέγχου και λογοκρισίας, ώστε όσο αισθάνεται να απειλείται όποιος στρέφεται κατά της καθεστηκυίας τάξης άλλο τόσο να κινδυνεύει όποιος ναρκοθετεί την τάξη αυτή µε την κατά μόνας άσκησή του. Είναι πρωτοφανές πόσο μέσα σε ένα μυθιστόρημα που θα το χαρακτήριζε κανείς εύκολα αλληγορικό ή ως ένα μυθιστόρημα καταγγελίας, το καθετί λέγεται µε την πιο κυριολεκτική του σημασία, ενώ η καταγγελία αποκτά τον πιο ακριβό της χαρακτήρα που δεν είναι άλλος από το να δείχνεις, όπως προσφυώς το αποτύπωσε στους ανεπανάληπτους στίχους του ο Μανόλης Αναγνωστάκης: “Ανάπηρος δείξε τα χέρια σου. Κρίνε για να κριθείς”».
Από το επίμετρο του Θανάση Θ. Νιάρχου

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Φωτεινή πολιτεία του Andrés Barba
μυθιστόρημα

μετάφραση: Βασιλική Κνήτου

ΒΡΑΒΕΙΟ HERRALDE 2017
Παιδιά που σκορπούν τρόμο σε μια πόλη. Ένα τσίρκο τεράτων, μια ανατριχιαστική ιστορία από το μεγάλο ταλέντο της ισπανικής λογοτεχνίας.

Τριάντα δύο παιδιά εμφανίζονται ξαφνικά μια μέρα στη μικρή πόλη των τροπικών, το Σαν Κριστόμπαλ. Κανείς δεν ξέρει από πού ήρθαν ούτε μπορεί να καταλάβει τη γλώσσα τους. Είναι πεινασμένα και ξεσπούν σε ένα κύμα βίαιων πράξεων διασαλεύοντας την ηρεμία και ανατρέποντας την οικονομική σταθερότητα της κοινότητας. Όταν δύο ενήλικες μαχαιρώνονται σ’ ένα σουπερμάρκετ από τα παιδιά, όλοι οι μεγάλοι αρχίζουν να αποφεύγουν ακόμα και το βλέμμα τους επειδή φοβούνται πως θα είναι το επόμενο θύμα…
Είκοσι χρόνια αργότερα ένας αξιωματούχος της πόλης του Σαν Κριστόμπαλ που είχε εμπλοκή στην υπόθεση γράφει ένα χρονικό αποτυπώνοντας γεγονότα, στοιχεία και φήμες για το πώς η κοινότητά τους αναγκάστηκε να επαναπροσδιορίσει την έννοια της τάξης, της βίας και του ίδιου του πολιτισμού στη διάρκεια του ενάμιση χρόνου που αυτά τα παιδιά παρέμειναν στην πόλη πριν από το τραγικό τους τέλος.
Αγωνιώδες και σπαραχτικό, με αιχμηρότητα ανάλογη αυτής της Καρδιάς του Σκότους του Κόνραντ, η Φωτεινή πολιτεία είναι ένα ζοφερό μεταφυσικό παραμύθι με τη μορφή μιας σοκαριστικής σύγχρονης ιστορίας που θα μπορούσε και να είναι αληθινή.

«Ο Barba προχωράει ένα βήμα πιο πέρα από τον Άρχοντα των μυγών του Γουίλιαμ Γκόλντινγκ. Ο στοχασμός του αφηγητή συνδυάζεται αριστοτεχνικά με το χρονικό των γεγονότων. Αδύνατο να αφήσεις αυτό το βιβλίο από τα χέρια σου».
ABC Cultural

«Η συγγραφική δεινότητα του Barba μεταμορφώνει αυτό το υπέροχο μυθιστόρημα σε μια διεισδυτική, αλληγορική ανάλυση που κλιμακώνεται χωρίς να χάνει την αφηγηματικότητά της».
El Mundo

«Ένα μυθιστόρημα τόσο ανησυχητικό όσο και διαφωτιστικό που η κατάληξή του διαθέτει μια παράξενη ομορφιά».
El País

«Συνταρακτική χωρίς φτηνά κόλπα, όμορφη χωρίς φτιασίδια, η Φωτεινή πολιτεία είναι μια καθηλωτική ιστορία σπάνιας ηθικής ακρίβειας. Μπορεί να διαβαστεί σαν ο Άρχοντας των μυγών από την άλλη πλευρά, αλλά ίσως τέτοιες συγκρίσεις στερούν άδικα από τον Barba την πρωτοτυπία του κόσμου του, που δεν μοιάζει με οποιονδήποτε άλλο έχει συναντήσει ο αναγνώστης. Θρίαμβος».
Juan Gabriel Vásquez, συγγραφέας

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί επίσης το βιβλίο του Χέρια μικρά.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Η ξηρασία της Jane Harper

μετάφραση: Χίλντα Παπαδημητρίου

Ένα επικό θρίλερ με ένα μυστικό σε κάθε σελίδα που κάνει τις παλιές πληγές να ματώνουν ξανά.

2017 ΒΡΑΒΕΙΟ GOLD DAGGER – ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
2017 INDIE BOOK AWARDS – BΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
2017 ΒΡΑΒΕΙΟ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ
2017 ΒΡΑΒΕΙΟ NED KELLY ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ
2017 ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΚΟΡΥΦΑΙΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΤΟΥ AMAZON ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΟ / ΘΡΙΛΕΡ
ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΤΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 35 ΓΛΩΣΣΕΣ

Η Αυστραλία βιώνει τη χειρότερη ξηρασία εδώ κι έναν αιώνα, και στη μικρή πόλη της Κιβάρα έχει να βρέξει δύο ολόκληρα χρόνια. Οι εντάσεις που υποβόσκουν στην κοινότητα γίνονται αφόρητες, όταν τρία μέλη της οικογένειας Χάντλερ βρίσκονται νεκρά. Όλοι θεωρούν ότι ο αρχηγός της οικογένειας Χάντλερ, ο Λιουκ, αυτοκτόνησε αφού σκότωσε τη σύζυγο και τον εξάχρονο γιο του.
Ο αστυνομικός Άρον Φαλκ επιστρέφει στη γενέτειρά του για την κηδεία του καλύτερου φίλου των παιδικών του χρόνων και, παρά τη θέλησή του, αναγκάζεται να συμμετάσχει στην έρευνα. Καθώς τα ερωτήματα πολλαπλασιάζονται και η καχυποψία απλώνεται στην πόλη, ο Φαλκ υποχρεώνεται να έρθει αντιμέτωπος με μυστικά από το δικό του παρελθόν που αναδύονται στην επιφάνεια όταν αμφισβητεί την αλήθεια για το έγκλημα του φίλου του.

«Το καταβρόχθισα σε λιγότερο από 24 ώρες… Καθηλωτικό».
Ian Rankin, συγγραφέας

«Εντυπωσιακά ατμοσφαιρικό ανάγνωσμα».
Val McDermid, συγγραφέας

«Θα μπορούσε να είναι η αρχή ενός κύματος από τους Αντίποδες που θα ξεπεράσει το σκανδιναβικό νουάρ».
Evening Standard

«Η γερή αφηγηματική ροή η οποία, παρά τις αλλεπάλληλες αναδρομές στο παρελθόν, δεν χάνει ποτέ τη δυναμική της, η στέρεη δημιουργία των χαρακτήρων και ένα τοπίο εξέλιξης της δράσης τόσο ζωντανό ώστε σχεδόν να νιώθεις τη ζέστη να σε καίει – το άθροισμα όλων αυτών είναι ένα εξαιρετικό αστυνομικό μυθιστόρημα».
Guardian

«Σαν τη σειρά True Detective, αλλά τοποθετημένη στην αγροτική ενδοχώρα της Αυστραλίας… Στη διάρκεια της χειρότερης ξηρασίας του αιώνα, οι εντάσεις και η αποπνικτική ζέστη που ταλαιπωρούν την Κιβάρα ξεπηδούν μέσα από τις σελίδες».
Stylist

NON FICTION

Τριπολιτσά – Μεσολόγγι: Πολιορκία και άλωση
Μέσα από τις μαρτυρίες των αγωνιστών σε επιμέλεια του Θάνου Μ. Βερέμη

Δύο καθοριστικοί σταθμοί στην ιστορία του απελευθερωτικού αγώνα με τις λέξεις των πρωταγωνιστών τους.

Ο Θάνος Βερέμης φωτίζει, επιλέγοντας και σχολιάζοντας τα λόγια των ίδιων των αγωνιστών, δύο κομβικά γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης: την πτώση στα χέρια των Ελλήνων της διοικητικής πρωτεύουσας των Οθωμανών, της Τριπολιτσάς, και την πτώση του Μεσολογγίου στα χέρια των Οθωμανών, που σήμανε το τέλος της Επανάστασης στη δυτική Στερεά Ελλάδα.

Ο ξεσηκωμός του 1821 υπήρξε κυρίως έργο Ελλήνων στην υπηρεσία του οθωμανού επικυρίαρχου: των προκρίτων του Μοριά ως μέρους της φοροεισπρακτικής μηχανής του κράτους, των αρματολών της Ρούμελης ως φυλάκων των στενών περασμάτων της ενδοχώρας, του ανώτατου κλήρου ως πολιτικού και πνευματικού εκπροσώπου του Γένους υπόλογου στην Υψηλή Πύλη.
Η μακραίωνη τουρκική κυριαρχία δεν αλλοίωσε την ελληνική γλώσσα και την ορθόδοξη πίστη. Έτσι στάθηκε δυνατόν τα γεγονότα της Τριπολιτσάς και του Μεσολογγίου να εξιστορηθούν από πλήθος μεγάλων και μικρών λογίων. Στην κατηγορία των μορφωμένων ανήκουν οι Τερτσέτης και Σπηλιάδης, ενώ στους λίγο πολύ αυτοδίδακτους οι Αινιάν, Κασομούλης και Φωτάκος. Οι συλλογές μαρτυριών για την Τριπολιτσά και το Μεσολόγγι μάς γνωρίζουν τους αγωνιστές που κρατούσαν και το καλαμάρι εκτός από τα όπλα.

απόσπασμα από το βιβλίο

Ανθολογούνται οι: Δημήτριος Αινιάν, Νικόλαος Κ. Κασομούλης, Νικόλαος Σπηλιάδης, Σπυρομίλιος, Γεώργιος Τερτσέτης, Φωτάκος