Μόλις κυκλοφόρησαν

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Στον οίκο των ψεμάτων του Ian Rankin
μυθιστόρημα

μετάφραση: Νάντη Σακκά

Υπάρχει δικαιοσύνη έξω από τον νόμο; Η νέα εθιστική περιπέτεια του Τζον Ρέμπους.
Όλοι έχουν κάτι να κρύψουν.
Δώδεκα χρόνια μετά την εξαφάνισή του ένας ιδιωτικός ερευνητής εντοπίζεται νεκρός, κλειδωμένος στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου που είναι κρυμμένο βαθιά μέσα σε ένα δάσος. Το χειρότερο –και για την οικογένειά του και για την αστυνομία– είναι ότι το πτώμα του βρέθηκε σε μια περιοχή που είχε ήδη ερευνηθεί.
Όλοι έχουν μυστικά.
Η επιθεωρήτρια Σιβόν Κλαρκ συμμετέχει στη νέα έρευνα που σκοπό έχει να αποκαταστήσει τα λάθη που έγιναν την πρώτη φορά. Υπήρχαν πάντα υποψίες σχετικά με τον τρόπο που είχε διεξαχθεί η έρευνα στο παρελθόν και τώρα –έπειτα από τόσα χρόνια που τα ερωτήματα έμεναν αναπάντητα– ήρθε η ώρα να αποκαλυφθεί η αλήθεια.
Κανείς δεν είναι αθώος.
Κάθε εμπλεκόμενος αστυνομικός πρέπει να ανακριθεί και απ’ ό,τι φαίνεται όλοι όσοι συμμετείχαν στην πρώτη έρευνα έχουν κάτι να κρύψουν και πάρα πολλά να χάσουν. Υπάρχει, όμως, κάποιος που ξέρει καλά πού μπορεί να βγάλει αυτός ο δρόμος – και ότι αυτό μπορεί να είναι το τέλος του: ο Τζον Ρέμπους.
Σ’ αυτή την περιπέτεια του Ρέμπους, η απόδοση δικαιοσύνης δεν είναι αυτοσκοπός. Ή τουλάχιστον η απόδοση δικαιοσύνης με νόμιμα μέσα.

«Πώς ο Ράνκιν καταφέρνει να γίνεται καλύτερος από βιβλίο σε βιβλίο; Είναι πραγματικά ιδιοφυΐα!»
Lee Child, συγγραφέας

«Αυτό το βιβλίο είναι must. Ο Ian Rankin καταφέρνει με μοναδικό τρόπο να μας βάζει στον κόσμο των ντετέκτιβ».
Tana French, συγγραφέας

«Ο Τζον Ρέμπους είναι ένας από τους σπουδαιότερους χαρακτήρες της αστυνομικής λογοτεχνίας: εφάμιλλος των Χολμς και Πουαρό… Έξοχα δομημένος και απόλυτα συναρπαστικός».
Daily Mail

Οδηγός φόνων του Αντώνη Γκόλτσου
μυθιστόρημα

Καμιά φορά οι φόνοι στο χαρτί υπαγορεύουν αληθινούς φόνους.
Ένα αστικό νουάρ που παίζει με το μυαλό του ήρωα, των δολοφόνων και το δικό σας.
Συγγραφέας είναι κάποιος που έχει μια ιστορία να πει. Μια νουάρ ιστορία, για παράδειγμα. Όμως, πώς είναι όταν ο συγγραφέας γράφει για να διαβαστεί από τον… δολοφόνο; Πώς είναι όταν προτείνει ένα εγχειρίδιο φόνων; Έναν Οδηγό φόνων; Όπου δείχνει στον δολοφόνο το πότε και το πού και το πώς; «Έχει κάθε μυθιστοριογράφος μια ηθική ευθύνη για τις πιθανές επιπτώσεις των όσων γράφει;», κατά πώς αναρωτιέται η P. D. James;
Συνεργεί σε φόνο ο Αλκιβιάδης Πικρός, ο τριανταεξάχρονος αστυνομικός συγγραφέας, όταν, στα πρόθυρα ψυχολογικής και οικονομικής χρεοκοπίας, αναλαμβάνει να γράψει, κατά παραγγελία ενός «ενθουσιώδους» όσο και ανώνυμου «αναγνώστη» του, ένα μυθιστόρημα-ρεπλίκα μιας ιστορίας εγκλήματος; Εγκλήματος που παραμένει για μήνες ανεξιχνίαστο;
Και ο δολοφόνος θα χτυπήσει πατώντας στον Οδηγό φόνων του Πικρού! Που, κατ’ απαίτηση της αστυνομίας, θα συνεργαστεί με τη Δίωξη στο κυνήγι του «ενθουσιώδους αναγνώστη» του. Ο Οδηγός φόνων είναι η ιστορία ενός κυνηγητού. Όχι ακριβώς του ποντικιού από τη γάτα. Περισσότερο της ύαινας από τους διώκτες της∙ με τον Πικρό, σε ατέρμονα παιχνίδια του μυαλού, να σκηνοθετεί παγίδες ενορχηστρωμένες από τη Δίωξη, και την τελευταία –συστηματικά– ένα βήμα και δύο πτώματα πίσω.
Κάποιοι κερδίζουν, κάποιοι χάνουν. Δεν παίζει το ρήμα. Παίζει το πόσο.

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί επίσης το αστυνομικό του μυθιστόρημα με ήρωα τον Αλκιβιάδη Πικρό και τίτλο Η αφιέρωση.

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Ταχυδρομείο του Τσαρλς Μπουκόβσκι
μυθιστόρημα

μετάφραση: Νίκος Α. Μάντης

Αλκοόλ, τζόγος, γυναίκες, Μπουκόβσκι με βούλα. Το πρώτο αυτοβιογραφικό έργο του εμπρηστικού συγγραφέα.
Οι περιπέτειες του γυναικά, πότη και τζογαδόρου Χένρι Τσινάσκι, του λογοτεχνικού alter ego του Τσαρλς Μπουκόβσκι, όταν πιάνει µια χαµαλοδουλειά στο ταχυδρομείο για να καταφέρει να συντηρηθεί οικονομικά. Έντονο, ασυμβίβαστο και ξεκαρδιστικό, το Ταχυδρομείο είναι ένα έργο-σταθμός της αμερικανικής λογοτεχνίας µε πωλήσεις που ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.

«Σε πιάνει από τους ώμους και σε ταρακουνά ώσπου τα δόντια αρχίζουν να χτυπάνε ανεξέλεγκτα».
Times

«Πονηρό, ανελέητα αστείο και θλιμμένο».
Observer

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία του:

Τοστ ζαμπόν
Pulp
Γυναίκες
Χόλιγουντ
Factotum: Άνθρωπος για όλες τις δουλειές

NON FICTION

Από τα Ψηλαλώνια στο Φεγγάρι του Διονύση Π. Σιμόπουλου
Η περιπέτεια της κατάκτησης του Διαστήματος

Πώς φτάσαμε τόσο μακριά στο Διάστημα: ο κορυφαίος αστροφυσικός μάς αφηγείται την πορεία μας προς τα άστρα και αναθυμάται σταθμούς της προσωπικής του διαδρομής.
Καθώς ολόκληρη η ανθρωπότητα παρακολουθούσε από την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο, ο πρώτος άνθρωπος ήταν έτοιμος να κατέβει και να περπατήσει πάνω στο παράξενο έδαφος της Σελήνης. Στην Ουάσιγκτον τα ρολόγια έδειχναν 4 λεπτά πριν από τις 11 το βράδυ της 20ής Ιουλίου 1969 και στην Αθήνα σχεδόν 5:00 το πρωί της άλλης μέρας.
Εκείνο το βράδυ, πάνω στη σκονισμένη επιφάνεια της Σελήνης, αποτυπώθηκε για πρώτη φορά ένα ανθρώπινο χνάρι που έγινε το σύμβολο «ενός τεράστιου άλματος για την ανθρωπότητα».
Η στιγμή εκείνη ήταν τόσο σπουδαία και σημαδιακή, που μπορεί να συγκριθεί μόνο με τη στιγμή της δημιουργίας. Γιατί, όπως τόσο χαρακτηριστικά γράφτηκε τότε, «εκείνη η στιγμή ήταν ανώτερη και από την πρώτη χρήση της φωτιάς, και από την ανακάλυψη του τροχού, και από την εκμετάλλευση του αρότρου. Ήταν σπουδαιότερη από τα ταξίδια του Μάρκο Πόλο και του Κολόμβου, ανώτερη και από τη διάσπαση ακόμα του ατόμου».
Γιατί έκτοτε ο κόσμος μας και η ιστορία του δεν περιορίζονται σ’ έναν μονάχα πλανήτη. Γιατί ο κόσμος μας είναι πλέον ολόκληρο το Διάστημα, και η ιστορία μας είναι τόσο μεγάλη και ανοιχτή όσο ολόκληρο το Σύμπαν.
Στα τέλη του ’68 από το Ελληνικό Προξενείο της Νέας Ορλεάνης με ειδοποίησαν ότι μία εφημερίδα στην Αθήνα ζητούσε κάποιον σαν κι εμένα να καλύπτει δημοσιογραφικά τις διαστημικές αποστολές, και όπως ήταν φυσικό δέχτηκα αμέσως, με μόνη αμοιβή τα έξοδά μου και την αεροπορική αποστολή της εφημερίδας, που έφτανε σε δύο ημέρες από την έκδοσή της. Στις δύο πρώτες αποστολές (Apollo 9 και 10) που κάλυψα δημοσιογραφικά περιοριζόμουν για οικονομία στο να επισκεφτώ το Διαστημικό Κέντρο του Χιούστον και να στέλνω τις ανταποκρίσεις μου στην Αθήνα από εκεί. Τη νέα εκτόξευση του Apollo 11 από το Ακρωτήριο Κένεντι δεν ήμουν διατεθειμένος να τη χάσω. Στο Διαστημικό Κέντρο Κένεντι έφτασα την παραμονή της εκτόξευσης και προσπάθησα, για ευνόητους λόγους, να βρω κι άλλους Έλληνες δημοσιογράφους διαπιστευμένους να παρακολουθήσουν την ιστορική αυτή εκτόξευση. Δεν βρήκα όμως κανέναν επισήμως διαπιστευμένο δημοσιογράφο από τη χώρα μας εκτός εμού!

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία του:

Είμαστε αστρόσκονη
Η άνοιξη του Σύμπαντος

Walking in Athens – Nikos Vatopoulos

μετάφραση: Joshua Barley

Η αγγλική έκδοση του πετυχημένου βιβλίου Περπατώντας στην Αθήνα, το οποίο πρόσφατα απέσπασε το Βραβείο Βιβλίου Public 2019 στην κατηγορία ελληνικό Non Fiction. Ένα μοναδικό βιβλίο για την αρχιτεκτονική της πόλης, για την ιστορία μιας γειτονιάς, για το τι έχει υποστεί ο αστικός οικιστικός ιστός, για ιδιαίτερα σπίτια και την ιστορία που κρύβουν. Μικρές ιστορίες περιδιάβασης που συνοδεύονται από φωτογραφίες από έναν μοναδικό ξεναγό για την αρχιτεκτονική ιστορία της πόλης που αλλάζει.

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ μόλις κυκλοφόρησε και το βιβλίο Μικροί δρόμοι της Αθήνας του Νίκου Βατόπουλου.