ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Πόλη χωρίς θεούς

Μάκης Καραγιάννης

μυθιστόρημα

POLI_XORIS_THEOUS_OPEN

Ο Ξενοφώντας Κάπας, ιδιοκτήτης μιας μικρής βιοτεχνίας ρούχων, βουλιάζει στη δίνη μιας γενικευμένης κρίσης και η πόλη που περπατά μεταμορφώνεται συνεχώς. Το ρεύμα της παγκοσμιοποίησης έχει γεμίσει τους δρόμους της με εγκλωβισμένους μετανάστες και πρόσφυγες, οι οποίοι ζουν με τον μύθο της μεγάλης απόδρασης στην Ευρώπη. Οι άνεργοι και οι ανέστιοι προσπαθούν να επιβιώσουν και να βρουν ζωτικό χώρο. Τις νύχτες οι κατσαρίδες γεμίζουν τους δρόμους. Η Νέα Πόλη αγκομαχά από την τυφλή βία των απελπισμένων. Μέσα στο χάος του κόσμου ο Φώντας αισθάνεται ότι αναποδογύρισε το σύμπαν. Χάνει τις δουλειές. Του παίρνουν το σπίτι. Του κλέβουν την πατρίδα. Η πορεία του θα αλλάξει δραματικά όταν, τελικά, υπό το βάρος των χρεών, η βιοτεχνία θα κλείσει και η τράπεζα θα βγάλει το σπίτι του «στο σφυρί». Ένα πρωί θα βρεθεί στο παγκάκι και θα ξεκινήσει μια καινούργια ζωή στους δρόμους της Νέας Πόλης.

Πού πάει ένας κόσμος όταν γκρεμίζονται όλες οι γέφυρες και παντού υψώνονται φράχτες; Ήταν η «Εποχή της Ρευστότητας». Ένας εφιάλτης του κοντινού μέλλοντος, με υλικά της δικής μας καθημερινότητας.

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί επίσης το μυθιστόρημά του Το όνειρο του Οδυσσέα.

—————————–

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Hanya Yanagihara

Λίγη ζωή

Mετάφραση:
Μαρία Ξυλούρη

06903_03

Τέσσερις φίλοι και συμφοιτητές μετακομίζουν, μετά την αποφοίτησή τους, στη Νέα Υόρκη για να φτιάξουν τη ζωή τους – άφραγκοι, χαμένοι, με μόνο τους στήριγμα τη φιλία τους και τις φιλοδοξίες τους: Ο ευγενής, ωραίος Γουίλεμ, επίδοξος ηθοποιός∙ ο Τζέι Μπι, ζωγράφος από το Μπρούκλιν, που προσπαθεί να κατακτήσει τον καλλιτεχνικό κόσμο∙ ο Μάλκολμ, αρχιτέκτονας σε μια σημαντική εταιρεία∙ και ο Τζουντ – ο ιδιοφυής, αινιγματικός Τζουντ. Όπως περνούν οι δεκαετίες, οι σχέσεις τους βαθαίνουν, αλλά και σκοτεινιάζουν, καθώς τις χρωματίζουν ο εθισμός, η επιτυχία, η περηφάνια. Ωστόσο η σπουδαιότερη πρόκληση, συνειδητοποιούν όλοι, είναι ο ίδιος ο Τζουντ, πλέον ένας απίστευτα χαρισματικός δικηγόρος μα και ένας άνθρωπος ολοένα και πιο διαλυμένος, με το σώμα του και τον νου του σημαδεμένα από τους ανείπωτους τρόμους της παιδικής του ηλικίας – κυνηγημένος από τραύματα που φοβάται ότι όχι μόνο δεν θα ξεπεράσει ποτέ, αλλά και θα τον ορίζουν για πάντα. Με πρόζα πλούσια και λαμπρή, η Γιαναγκιχάρα γράφει έναν τραγικό, υπερβατικό ύμνο στην αγάπη, μια αριστοτεχνική απεικόνιση του σπαραγμού, της τυραννίας της μνήμης και των ορίων της ανθρώπινης αντοχής.

Το μυθιστόρημα της χρονιάς που οι αναγνώστες του το μετέτρεψαν σε παγκόσμιο εκδοτικό φαινόμενο!

«Αυτό το βιβλίο καθιερώνει τη Γιαναγκιχάρα ως μια από τις σημαντικότερες σύγχρονες αμερικανίδες συγγραφείς».
Wall Street Journal

«Εντελώς καθηλωτικό. Ρομαντικό και σε στιγμές σπαρακτικό, το Λίγη Ζωή με κράτησε ξάγρυπνο για πολλά βράδια».
Edmund White, συγγραφέας

«Ο Μάρτιν Έιμις αναρωτήθηκε κάποτε: «Ποιος άλλος εκτός από τον Τολστόι κατάφερε να κάνει την ευτυχία να ξεπηδάει μέσα από τις σελίδες;» Η συγκλονιστική απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι η Χάνια Γιαναγκιχάρα. Παρά τις ενστικτώδεις αντιδράσεις, οι συγκινητικότερες στιγμές του βιβλίου δεν είναι οι σκληρές του σκηνές, αλλά όταν ο Τζουντ δέχεται την καλοσύνη και την υποστήριξη των φίλων του… Το Λίγη Ζωή βιώνεται ως μια καθολική εμπειρία και, παρά τη σκοτεινιά και τον ανησυχαστικό του χαρακτήρα, διαθέτει γνήσια ομορφιά».
New Yorker

——————-

Paul Auster

Mr. Vertigo

Μετάφραση:
Ιωάννα Ηλιάδη

02394_03

«Ήμουν δώδεκα χρονών την πρώτη φορά που περπάτησα πάνω στο νερό. Αυτός που μου δίδαξε πώς να το κάνω ήταν ένας άντρας με μαύρα ρούχα, και δεν πρόκειται να παραστήσω ότι έμαθα το κόλπο από τη μια στιγμή στην άλλη. Ο Δάσκαλος Γεχούντι με βρήκε όταν ήμουν εννιά χρονών, ένα ορφανό αγόρι που ζητιάνευε για πενταροδεκάρες στους δρόμους του Σεντ Λούις, και δούλεψε μαζί μου αδιάκοπα επί τρία χρόνια προτού με αφήσει να δείξω τις ικανότητές μου δημοσίως.»

Έτσι ξεκινά η ιστορία του Γουόλτ, ενός αδέσποτου ορφανού από τα Μεσοδυτικά των ΗΠΑ, το οποίο θα γνωρίσει έναν μυστηριώδη άντρα που του υπόσχεται να τον μάθει να πετάει. Ο τρομακτικός και συνάμα γοητευτικός Δάσκαλος Γεχούντι θα προετοιμάσει τον Γουόλτ όχι μόνο για να δαμάσει την ύλη αλλά και για τη διασημότητα που συνεπάγεται να πετάς.
Μια διαδρομή στην Αμερική της δεκαετίας του 1920 όπου όλα φαντάζουν δυνατά και ταυτόχρονα μια έξοχα υπαινικτική παραβολή, το Mr. Vertigo είναι ένα μαγικό μυθιστόρημα από έναν συγγραφέα στο απόγειο της τέχνης του.

«Ένα αριστοτεχνικό αφήγημα, ένα μυθιστόρημα από έναν βιρτουόζο της σύγχρονης αμερικάνικης λογοτεχνίας».
Independent

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία του Paul Auster:
•Αόρατος
•Η τριλογία της Νέας Υόρκης
•Σάνσετ Παρκ
•Ημερολόγιο του χειμώνα
•Η επινόηση της μοναξιάς
•Το παλάτι του φεγγαριού

—————————–

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Ian Rankin

Ακόμα και τα άγρια σκυλιά

Mετάφραση:
Νάντη Σακκά

02462_03

Με τα χέρια στις τσέπες, ο Ρέμπους γύρισε για να αντικρίσει τον Κάφερτι. Ήταν γέροι πια, παρόμοια κοψιά, παρόμοια καταγωγή. Εάν κάθονταν μαζί σε μια παμπ, μπορεί κάποιος τυχαίος παρατηρητής να τους περνούσε για φίλους που γνωρίζονταν από το σχολείο.
Το παρελθόν τους, όμως, έλεγε μια διαφορετική ιστορία.

Η αποστρατεία δεν ταιριάζει στον Τζον Ρέμπους. Δεν είναι φτιαγμένος για χόμπι και διακοπές. Η δουλειά του αστυνομικού κυλάει στις φλέβες του.
Έτσι, όταν η επιθεωρήτρια Σιβόν Κλαρκ ζητά τη βοήθειά του σε μια υπόθεση, δεν του παίρνει πολύ χρόνο να αποφασίσει.
Η Κλαρκ ερευνά τον θάνατο ενός μεγαλοδικηγόρου, το πτώμα του οποίου βρέθηκε μαζί με ένα απειλητικό σημείωμα. Στην άλλη πλευρά του Εδιμβούργου, ο Μπιγκ Τζερ Κάφερτι –η νέμεση του Ρέμπους από τα παλιά– έχει λάβει ένα πανομοιότυπο σημείωμα και μία σφαίρα μέσα από το τζάμι του παραθύρου του.
Τώρα, εξαρτάται από την Κλαρκ και τον Ρέμπους να ενώσουν τις κουκκίδες και να σταματήσουν τον δολοφόνο.
Στο μεταξύ, ο επιθεωρητής Μάλκολμ Φοξ ενώνει τις δυνάμεις του με μια μυστική ομάδα από τη Γλασκώβη που παρακολουθεί μια διαβόητη φαμίλια του υποκόσμου. Κάτι θέλουν και δεν θα σταματήσουν πουθενά μέχρι να το αποκτήσουν…
Ο Ian Rankin επαναφέρει τους σπουδαιότερους χαρακτήρες του σε μια ιστορία που διερευνά τις πιο σκοτεινές γωνιές των ενστίκτων και των επιθυμιών μας.

«Ωμό και σκληρό, το έργο ενός εξαιρετικού συγγραφέα».
Sunday Mirror

«Ο Ράνκιν στήνει έξοχα την πλοκή του θρίλερ του, όπως πάντα… Ο Ρέμπους παραμένει ένας εξαιρετικά οικείος και μαγευτικός χαρακτήρας».
Independent

——————–

Anne Holt

Θάνατος στο Όσλο

Μετάφραση από τα νορβηγικά:
Δ. Παπαγρηγοράκης

02288_03

Μπορεί στ’ αλήθεια να συμβεί αυτό; Μπορεί η πρόεδρος των ΗΠΑ να εξαφανιστεί;
Η Έλεν Μπάρκλεϊ εκλέγεται πρόεδρος των ΗΠΑ και είναι η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτό το αξίωμα. Όταν λίγους μήνες αργότερα η Μπάρκλεϊ επιλέγει τη Νορβηγία για την πρώτη της επίσημη επίσκεψη, όλος ο κρατικός μηχανισμός της χώρας κινητοποιείται. Τότε συμβαίνει το αναπάντεχο: η πρόεδρος εξαφανίζεται από ένα κλειδωμένο και δρακόντεια φρουρούμενο δωμάτιο. Το FBI και η Νορβηγική Αστυνομία αναγκάζονται να συνεργαστούν, αν και πολύ απρόθυμα, σε αυτή την εξαιρετικά ασυνήθιστη υπόθεση.
Το ζευγάρι των ερευνητών Στούμπο και Βικ θα επιδοθεί σε μια κούρσα με τον χρόνο για να αποτρέψει μια κρίση εθνικής ασφάλειας της Νορβηγίας, ενώ στην πορεία θα ανακαλύψει ότι η Πρόεδρος έχει ένα μυστικό είκοσι χρόνων που μπορεί να τινάξει στον αέρα την πολιτική της καριέρα…

«Θέλει κότσια για να γράψεις ένα μυθιστόρημα στο οποίο η αμερικανίδα πρόεδρος πέφτει θύμα απαγωγής στο Όσλο και μάλιστα στη διάρκεια της εθνικής γιορτής της Νορβηγίας. Η Anne Holt απέδειξε ότι διαθέτει αυτό το θάρρος με εξαιρετικά αποτελέσματα: πολυεπίπεδη πλοκή γεμάτη σασπένς».
NRK

«Ζωντανή, ασυνήθιστη, πειστική πλοκή. Η Holt γράφει με μεγάλη μαεστρία γι’ αυτό συγκαταλέγεται στην ελίτ της σκανδιναβικής λογοτεχνίας».
Times

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί επίσης το αστυνομικό της μυθιστόρημα Δεν μπορεί να είναι αλήθεια με την ίδια ομάδα ερευνητών.

——————-

FANTASY

Brandon Sanderson

Πυρφόρος

Mετάφραση:
Γιάννης Ιωαννίδης

05623_03

Η πτώση του Ατσαλόκαρδου θα έπρεπε να κάνει τα πράγματα πιο εύκολα, αντί γι’ αυτό, όμως, έφερε τον Ντέιβιντ αντιμέτωπο με νέα, βασανιστικά ερωτήματα που κανείς στο Νιουκάγο δεν είναι σε θέση να απαντήσει.
Ο αγώνας της ανθρωπότητας εναντίον των Επικών έχει μεταφερθεί τώρα στην Αποκατεστημένη Βαβυλώνα, την πόλη που κάποτε ήταν γνωστή ως Μανχάταν. Μισοβυθισμένη στη θάλασσα κι έχοντας χάσει την αλλοτινή της αίγλη, είναι ένας τόπος όπου η ανθρώπινη ζωή έχει ελάχιστη αξία και βρίσκεται υπό την εξουσία της μυστηριώδους Επικής Ρεγκάλια. Στην προσπάθειά του να βρει τις απαντήσεις που αναζητά, ο Ντέιβιντ θα κληθεί να αναλάβει μια αποστολή γεμάτη απίστευτους κινδύνους, ακόμα πιο τρομακτική και θανάσιμη απ’ τη σύγκρουσή του με τον πανίσχυρο Ατσαλόκαρδο.
Το δεύτερο μέρος της τριλογίας «Οι Τιμωροί» από τον αμερικανό Brandon Sanderson, έναν από τους κορυφαίους συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας.

Το πρώτο μέρος της τριλογίας έχει τίτλο Ατσαλόκαρδος.

———————

Joe Abercrombie

Μισός κόσμος

Μετάφραση:
Ανδρέας Μιχαηλίδης

02523_03

Μερικές φορές ένα κορίτσι δέχεται το άγγιγμα της Πολεμόχαρης Μητέρας.
Τέτοιο κορίτσι είναι και η Θορν. Πασχίζοντας να πάρει εκδίκηση για τον θάνατο του πατέρα της, ζει μονάχα για να πολεμά. Τώρα, όμως, ο άντρας που τη δίδαξε πώς να σκοτώνει την κατηγορεί για φόνο.
Μερικές φορές, μια γυναίκα γίνεται πολεμίστρια.
Ξαφνικά βρίσκεται μπλεγμένη στις δολοπλοκίες του Πατέρα Γιάρβι, του πανούργου θεράποντα της Γκέτλαντ. Διασχίζοντας τον μισό κόσμο, αναζητώντας συμμάχους ενάντια στον αδίστακτο Υψηλό Βασιλέα, θα υποστεί μια σκληρή μαθητεία στο αίμα και τον δόλο.
Μερικές φορές, μια πολεμίστρια γίνεται όπλο.
Στο ταξίδι αυτό, έχει στο πλευρό της τον Μπραντ, έναν πολεμιστή που απεχθάνεται να σκοτώνει –αποτυχημένο τόσο στα δικά της μάτια όσο και στα δικά του–, με μία και μοναδική ευκαιρία να εξιλεωθεί.
Τα όπλα υπηρετούν έναν και μόνο σκοπό.
Άραγε η Θορν θα παραμείνει σε όλη της τη ζωή έρμαιο των ισχυρών ή θα καταφέρει να χαράξει τον δικό της δρόμο;
Το δεύτερο μέρος της τριλογίας επικής φαντασίας «Τα χρονικά της τσακισμένης θάλασσας» από τον βρετανό Joe Abercrombie, πολύ σημαντικό παγκοσμίως συγγραφέα του φανταστικού της νέας γενιάς και πολύ γνωστό στους λάτρεις του είδους.

Το πρώτο μέρος της τριλογίας έχει τίτλο Μισός βασιλιάς.

«Μία ακόμα διασκεδαστική έκρηξη μάχης, μαγείας και πολιτικών μηχανορραφιών, από τον συνεπή Τζο Αμπερκρόμπι… φοβερά διασκεδαστικό, σαν βίαιη και όμορφη συγγραφική κουνελότρυπα, όπου αξίζει να πέσει κανείς μέσα».
Shelf Awareness

«Εξαιρετικό… Ο Αμπερκρόμπι έχει ταλέντο στη δημιουργία ευφυών χαρακτήρων με πάθη… Η φρενήρης ιστορία παρασέρνει τον αναγνώστη, χτίζοντας ταυτόχρονα τη διαδρομή προς ένα εκρηκτικό φινάλε».
Publishers Weekly

«Με καθήλωσε απ’ την πρώτη στιγμή και δεν έλεγε να μ’ αφήσει».
George R. R. Martin

————————

NON FICTION

Γιάννης Α. Μάζης

Ίων Δραγούμης
Ο ασυμβίβαστος

Πρόλογος:
Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος

06897_03

Άνθρωπος ορμητικός, γοητευτικός και ιδιόρρυθμος, επιφανές μέλος της ελίτ, διπλωμάτης, ήρωας ενός εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα (του Μακεδονικού), πολιτικός, διανοούμενος, ο Ίων Δραγούμης συγκαταλέγεται μεταξύ των ηγετών του αντιβενιζελισμού κατά τον Εθνικό Διχασμό. Δολοφονήθηκε από βενιζελικούς την επομένη της απόπειρας δολοφονίας κατά του Ελευθέριου Βενιζέλου στο Παρίσι.
Στη συγκεκριμένη βιογραφία γίνεται προσπάθεια να αποδοθεί η σκέψη του πολιτικού χωρίς τις διάφορες ιδεολογικές παραμορφώσεις και στρεβλώσεις που επικρατούν, έξω από έναν ορισμένο ρομαντισμό που το περιβάλλει.

Ο Ίων Δραγούμης παραμένει ο πρώτος Έλληνας διανοούμενος τέτοιου διαμετρήματος που έθετε με σοβαρούς και επεξεργασμένους όρους το μέγα ερώτημα: πώς ένα μικρό έθνος της Γηραιάς Ηπείρου μπορεί να γίνει και να είναι ένας ισότιμος συνομιλητής των ευρωπαϊκών κέντρων. […] Χάρη στη μελέτη του Μάζη […] ο Ίων Δραγούμης ζει για ακόμα μια φορά. Κυρίως όμως θεωρώ ότι αποκαθίσταται ανάμεσα στους μείζονες Έλληνες διανοούμενους των αρχών του 20ού αιώνα, πέρα από μύθους, είτε αγιοποίησής του είτε καταδίκης του στο μαύρο σκοτάδι της λήθης. Διότι τα πρόσωπα και οι κοσμοθεωρήσεις τους μπορεί ασφαλώς μέσα στην ελεύθερη αγορά ιδεών να εργαλειοποιούνται πολιτικά κατά το δοκούν, από τη μια ή την άλλη πλευρά, αλλά ένα από τα καθήκοντα της ψύχραιμης ιστοριογραφίας είναι να παλεύουν να τα ξαναφέρουν μπροστά μας στη σχετικότητα της εποχής κατά την οποία έζησαν και στοχάστηκαν.
Από τον πρόλογο του Δημήτρη Σωτηρόπουλου

————————

Guy Debord

Η κοινωνία του θεάματος

Μετάφραση:
Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης

06880_03

Στην Κοινωνία του θεάματος- που κυκλοφόρησε το 1967-, ο Guy Debord εκθέτει συνεκτικά τους τρόπους λειτουργίας της σύγχρονης κοινωνίας όπως διαμορφώνεται από τα τέλη της δεκαετίας του 1920 και γιγαντώνεται, παροξυσμικά και παρανοϊκά, έως τις μέρες μας. Μισό αιώνα μετά την πρώτη του έκδοση, αυτό το μοναδικό βιβλίο παραμένει δυναμικά επίκαιρο. Γράφει ο Debord: «Το θέαμα δεν μπορεί να εννοηθεί ως κατάχρηση ενός κόσμους της όρασης, ως το προιόν των τεχνικών μαζικής διάχυσης εικόνων. Είναι μάλλον μια Weltanschauung [κοσμοθεώρηση] που έγινε πραγματική, που εκφράστηκε υλικά. Είναι μια θεώρηση του κόσμου που έγινε αντικειμενική».
Όσον αφορά τον ίδιο τον συγγραφέα, ακολούθησε στη ζωή και έως τον εκούσιο θάνατό του έναν και μοναδικό κανόνα. Τον συνοψίζει στον πρόλογο της Τρίτης γαλλικής έκδοσης του ανά χείρας έργου: «Οφείλει κανείς να διαβάσει αυτό το βιβλίο έχοντας κατά νου ότι γράφτηκε με την πρόθεση να βλάψει την κοινωνία του θεάματος. Δεν είπα ποτέ τίποτα το εξωφρενικό».

—————–

John Higgs

Ο αιώνας των μεγάλων αλλαγών: Κατανοώντας τις προκλήσεις του 20ου αιώνα

Μετάφραση:
Ελένη Αστερίου

02738_03

Ο εικοστός αιώνας θα έπρεπε να μας είναι κατανοητός. Είναι η περίοδος της ιστορίας που γνωρίζουμε καλύτερα, μια επική γεωπολιτική αφήγηση που περνάει από τον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο, τη Μεγάλη Ύφεση, τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο και την πτώση του Τείχους του Βερολίνου. Αλλά κατά κάποιον τρόπο αυτή η ιστορία δεν οδηγεί ακριβώς στον κόσμο που βρισκόμαστε τώρα.
Με τον John Higgs ως οδηγό μας βγαίνουμε από την κύρια οδό της ιστοριογραφίας και περιπλανιόμαστε σε μερικά από τα πιο δύσβατα μονοπάτια του 20ού αιώνα. Εξερευνούμε γνωστές και άγνωστες πτυχές της περιόδου, ταξιδεύουμε συντροφιά με μερικούς από τους πιο ριζοσπάστες καλλιτέχνες και επιστήμονες, με ιδιοφυείς και εκκεντρικές προσωπικότητες της εποχής. Μαζί τους ανακαλύπτουμε ότι οι μεγάλες καινοτομίες, όπως η θεωρία της σχετικότητας, ο κυβισμός, η κβαντομηχανική, ο μεταμοντερνισμός και τα μαθηματικά του χάους δεν είναι αφηρημένες, ακατανόητες έννοιες, αλλά οδοδείκτες οι οποίοι μας κατευθύνουν στον κόσμο που ζούμε σήμερα.

Ένα καινοτόμο βιβλίο που παρακινεί τον αναγνώστη να σκεφτεί ριζοσπαστικά.
Daily mail

Ένα συναρπαστικό βιβλίο.
Guardian

Ο John Higgs αντιμετωπίζει με μια δυναμική, αναζωογονητική, μη ακαδημαϊκή προσέγγιση τα θέματα που πραγματεύεται, ενώ διαθέτει τη μοναδική ικανότητα να εξηγεί αποτελεσματικά τη διασύνδεση σύνθετων ιδεών.
Goodreads

Ένας συναρπαστικός, ευανάγνωστος, συνεκτικός χάρτης των καίριων αλλαγών οι οποίες μέσα σε εκατό συγκλονιστικά και τρομερά χρόνια αναδιαμόρφωσαν τον ανθρώπινο ψυχισμό και τον ανθρώπινο κόσμο… Ένα διαφωτιστικό βιβλίο που μας μαθαίνει πού ακριβώς ήμασταν και πού βρισκόμαστε σήμερα. Το συστήνω ένθερμα.
Alan Moore, συγγραφέας