ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Breece D.J. Pancake

Τριλοβίτες

Μετάφραση – προλεγόμενα: Γιάννης Παλαβός

Τα δώδεκα διηγήματα του Μπρις Ντ’ Τζ. Πάνκεϊκ αποτυπώνουν αριστοτεχνικά το αφιλόξενο φυσικό περιβάλλον και τις αντιξοότητες της ζωής στη γενέτειρά του, τη Δυτική Βιρτζίνια. Οι ήρωές του είναι αγρότες, ανθρακωρύχοι, ξεπεσμένοι πυγμάχοι, νέοι που ασφυκτιούν στην ύπαιθρο, άνθρωποι εγκλωβισμένοι που ξεσπούν σε πράξεις τυφλής βίας. Ο μελαγχολικός κόσμος του αποδίδεται με λιτή και κοφτή γλώσσα, που συχνά διανθίζεται με λυρισμό και σαρκαστικό χιούμορ.
Ο Πάνκεϊκ γεννήθηκε το 1952 και αυτοκτόνησε το 1979, σε ηλικία είκοσι επτά ετών. Η αυτοκτονία του ανέκοψε πρόωρα μια συγγραφική πορεία που αναμενόταν λαμπρή. Ωστόσο, και μόνο τα δώδεκα διηγήματα που πρόλαβε να ολοκληρώσει και που περιλαμβάνονται στο συγκεκριμένο βιβλίο αρκούν ώστε σήμερα να θεωρείται «ένας από τους πέντε καλύτερους διηγηματογράφους των τελευταίων πενήντα ετών» (Guardian).

Trilovites_140x205_plagia_OUT

«Ο καλύτερος, ο πιο αυθεντικός συγγραφέας που διάβασα ποτέ».
Kurt Vonnegut

«Ένας εξαιρετικά ταλαντούχος νεαρός συγγραφέας, που μπαίνει κανείς στον πειρασμό να συγκρίνει το ντεμπούτο του με το ντεμπούτο του Χέμινγουεϊ».
Joyce Carol Oates

«Η γραφή του Πάνκεϊκ είναι μοναδική: τραχιά, δηκτική, βουτηγμένη στην ωμή πραγματικότητα. Είναι μια γραφή ασθμαίνουσα, που μένει χαραγμένη στο μυαλό του αναγνώστη».
Margaret Atwood

————————————–

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ

Jo Nesbο

Περισσότερο αίμα

Μετάφραση από τα νορβηγικά: Κρυστάλλη Γλυνιαδάκη

Η ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΠΕΣΤ ΣΕΛΕΡ ΑΙΜΑ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ

Μια ηλιόλουστη νύχτα καλοκαιριού στον παγωμένο βορρά, ένας άνδρας καταφθάνει σ’ ένα λαπωνέζικο χωριό κουβαλώντας μια δερμάτινη τσάντα, ένα πιστόλι κι ένα τσαντάκι γεμάτο χαρτονομίσματα. Το όνομά του είναι Ουλφ. Ή μπορεί και να μην είναι. Είναι πληρωμένος δολοφόνος. Ή μπορεί και να μην είναι. Θα συναντήσει μια πανέμορφη γυναίκα που μπορεί να είναι ή και να μην είναι χήρα, έναν ιεροκήρυκα που μπορεί να πιστεύει ή και να μην πιστεύει στον Θεό, τον τρελό του χωριού που μπορεί να είναι ή και να μην είναι διάνοια, έναν τάρανδο που μπορεί να είναι ή να μην είναι καλός οιωνός.
Ο Ουλφ ισχυρίζεται ότι έχει έρθει στο χωριό για κυνήγι. Όμως ούτε η σεζόν είναι σωστή, ούτε για κυνηγός μοιάζει, ούτε τουφέκι κουβαλάει. Επειδή αυτή τη φορά το θήραμα είναι ο ίδιος. Τον κυνηγούν γιατί δεν έκανε σωστά τη δουλειά του στο Όσλο. Γιατί σκεφτόταν παραπάνω απ’ ό,τι έπρεπε. Γιατί δεν μπορούσε να τραβήξει τη σκανδάλη.
Η συνέχεια του μπεστ σέλερ Αίμα στο χιόνι καλεί τον αναγνώστη να λύσει ένα ιδιότυπο σταυρόλεξο: Ποιος είναι ο Ουλφ; Και τι σχέση έχει με τον μεγαλομαφιόζο Ψαρά; Γιατί ένας πληρωμένος δολοφόνος ν’ αδυνατεί να σκοτώσει; Και πώς γίνεται το πτώμα ενός ανθρώπου που δολοφονείται στο Όσλο να εμφανίζεται στη Βραζιλία;

02080_03

Τα βιβλία του Jo Nesbo από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Σειρά Χάρι Χόλε
• Η νυχτερίδα
• Οι κατσαρίδες
• Ο κοκκινολαίμης
• Νέμεσις
• Το αστέρι του διαβόλου
• Ο λυτρωτής (pocket)
• Ο χιονάνθρωπος
• Η λεοπάρδαλη
• Ο φαντομάς
• Αστυνομία

Εκτός σειράς
• Κυνηγοί κεφαλών (pocket)
• Ο γιος
• Αίμα στο χιόνι

————————————————-

Camilla Lackberg

Ο θηριοδαμαστής

Μετάφραση από τα σουηδικά: Γρηγόρης Κονδύλης

ΤΟ ΕΝΑΤΟ ΜΠΕΣΤ ΣΕΛΕΡ ΤΗΣ CAMILLA LACKBERG
ΜΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΠΑΤΡΙΚ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΙΚΑ

Ιανουάριος. Η Φιελμπάκα είναι παγωμένη. Ένα μισόγυμνο κορίτσι τρέχει μέσα στο χιονισμένο δάσος και πετάγεται στη μέση του δρόμου. Ο διερχόμενος οδηγός δεν έχει χρόνο να αντιδράσει, δεν προλαβαίνει καν να στρίψει το τιμόνι.
Όταν ο επιθεωρητής Πάτρικ και η ομάδα του λαμβάνουν σήμα για το ατύχημα, η ταυτότητα του κοριτσιού έχει ήδη εξακριβωθεί. Είχε εξαφανιστεί τέσσερις μήνες πριν καθ’ οδόν για το σπίτι της από την τοπική σχολή ιππασίας και κανείς δεν την είχε δει έκτοτε. Το σώμα της φέρει σημάδια απίστευτων βιαιοτήτων και υπάρχει το ενδεχόμενο να μην είναι αυτή το τελευταίο ή το μόνο θύμα.
Ταυτόχρονα, η Ερίκα ερευνά μια παλιά οικογενειακή τραγωδία που οδήγησε στον θάνατο ενός άντρα. Επισκέπτεται αμέτρητες φορές τη σύζυγό του, η οποία καταδικάστηκε για τον φόνο του, χωρίς όμως να μπορεί να εξακριβώσει τι πραγματικά συνέβη. Τι της κρύβει; Η Ερίκα υποψιάζεται ότι κάτι δεν πάει καλά. Φαίνεται πως το παρελθόν ρίχνει βαριά τη σκιά του στο παρόν.

1724_566

«Δυσκολεύτηκα να τελειώσω τον Θηριοδαμαστή αλλά είναι το βιβλίο μου για το οποίο νιώθω πραγματικά περήφανη. Μου πήρε δύο χρόνια να το γράψω σε μια περίοδο της ζωής μου που συνέβαιναν πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Είναι πιο σκοτεινό και πιο σκληρό από τα προηγούμενα βιβλία μου. Τα τελευταία χρόνια αναφέρονται επανειλημμένα στον Τύπο υποθέσεις γυναικών που κρατούνται αιχμάλωτες και κακοποιούνται. Κεντρικά θέματα σε αυτό το βιβλίο είναι τα αγνοούμενα κορίτσια, οι σίριαλ κίλερ και οι οικογενειακές τραγωδίες του παρελθόντος. Η ιδέα για το βιβλίο προέκυψε από την εξής εικόνα: ένα νεαρό κορίτσι αλυσοδεμένο σ’ έναν τοίχο ενός βρομερού υπογείου. Έτσι πυροδοτήθηκε η φαντασία μου και άρχισε το ταξίδι του ένατου μυθιστορήματός μου με πρωταγωνιστές τον Πάτρικ και την Ερίκα».
Camilla Lackberg

————————————————————–

ΜΕΛΕΤΗ

Στάθης Ν. Καλύβας
Νίκος Μαραντζίδης

Εμφύλια πάθη
23 ερωτήσεις και απαντήσεις για τον Εμφύλιο

Emfilia_Pa8h_140x205_Open

Τα Εμφύλια Πάθη προσεγγίζουν τον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο μέσα από 23 κρίσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις, ξεκινώντας από το τι είναι εμφύλιος πόλεμος και καταλήγοντας στην κληρονομιά που μας άφησε. Με συνοπτικό τρόπο και άμεση γραφή, ο Στάθης Ν. Καλύβας και ο Νίκος Μαραντζίδης επιχειρούν μια συνολική ερμηνεία ενός σύνθετου και πολύμορφου γεγονότος που δίχασε έναν λαό και κατέστρεψε μια χώρα, τραυματίζοντας τη συλλογική τους μνήμη και ταυτότητα. Ο εμφύλιος πόλεμος παρέμεινε για πολλά χρόνια πηγή εντάσεων, διχόνοιας και παθών. Σήμερα όμως έχουμε πια τη δυνατότητα να τον ξανασκεφτούμε με ψύχραιμο και τεκμηριωμένο τρόπο, όχι απαραίτητα για να εντοπίσουμε ποιος είχε δίκιο και ποιος άδικο, και σίγουρα όχι για να αναπαραγάγουμε τη διχόνοια που μοίρασε απλόχερα, όσο για να ανακαλύψουμε τις ποικιλόμορφες πτυχές και διαστάσεις του έτσι όπως αναδύονται μέσα από δεκάδες πρόσφατες έρευνες. Το βιβλίο αποτελεί μια συμβολή στη συλλογική μας αυτογνωσία, στοχεύοντας να αντικαταστήσει τα εμφύλια πάθη με την εμβάθυνση, τη γνώση και τελικά την ωριμότητα.