Μπαχά αλ Ντιν Ιμπν Σαντάντ

ΣΑΛΑΝΤΙΝ

ΕΝΑΣ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΗΓΕΤΗΣ

Ετος ‘Εκδοσης: 2016

Σειρά: Βιογραφίες

Σελίδες: 384

Τιμή: € 19,95 (με ΦΠΑ)

SalantinEx_Layout 1

Ο Σαλάχ αλ Ντιν Γιούσεφ ιμπν Αγιούμπ, σουλτάνος Αιγύπτου και Συρίας, γνωστός στη Δύση με το όνομα Σαλαντίν, υπήρξε μια από τις σπουδαιότερες προσωπικότητες του αραβικού κόσμου. Κούρδος στην καταγωγή και σουνίτης, είχε γεννηθεί στο Τικρίτ του σημερινού Ιράκ. Η Αρμενία, η Αίγυπτος, η Συρία, η Μεσοποταμία, η Παλαιστίνη και η Υεμένη ήταν μερικές από τις χώρες που ανήκαν στο σουλτανάτο του.

Ο Σαλαντίν κατάφερε να ενώσει τους Άραβες από τον ποταμό Ευφράτη μέχρι την Αίγυπτο και να ανακαταλάβει το 1187 την Ιερουσαλήμ, δίνοντας έτσι την αφορμή για να ξεκινήσει η Γ΄ Σταυροφορία, κατά την οποία ο σουλτάνος αναμετρήθηκε με τον Ριχάρδο τον Λεοντόκαρδο, βασιλιά της Αγγλίας.

Ο Ιμπν Σαντάντ, Κούρδος νομικός του δωδέκατου αιώνα, στρατιωτικός δικαστής στην αυλή του Σαλαντίν και έμπιστος φίλος του, κατέγραψε στα ημερολόγιά του σπάνιες ιστορίες, καθώς και την προσωπική του μαρτυρία από τη γνωριμία του με τον σουλτάνο. Επίσης, αποτύπωσε με χρονολογική σειρά τις περιπέτειες, τις μάχες και τις κατακτήσεις του Σαλαντίν στην ανατολική Μεσόγειο, πριν και κατά τη διάρκεια της Γ΄ Σταυροφορίας – όλα ιστορικά γεγονότα που τον ανέδειξαν σε ξεχωριστό ηγέτη τόσο στην Ανατολή όσο και στη Δύση και τον έκαναν να κερδίσει τον σεβασμό του αντιπάλου του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου και των υπόλοιπων Σταυροφόρων.

Ο Σαλαντίν θεωρείται ιδιαίτερη φυσιογνωμία στη μουσουλμανική, τουρκική, αραβική και κουρδική ιστορία. Ποτέ δεν υπήρξε φανατικός και μισαλλόδοξος, ποτέ δεν αρνήθηκε τη βοήθεια σε όποιον την είχε ανάγκη, όποια πίστη και αν ασπαζόταν αυτός.

Όντας γενναιόδωρος και ιππότης, σεβάστηκε τις ζωές του άμαχου χριστιανικού πληθυσμού.

Όταν ο στρατός του κατέλαβε την Ιερουσαλήμ, έδωσε αμνηστία και επέτρεψε στους ηττημένους χριστιανούς να φύγουν πληρώνοντας λύτρα.

Σήμερα η φήμη του είναι διαδεδομένη σε Ανατολή και Δύση. Οι χρονικογράφοι της Δύσης τονίζουν το μεγαλείο της ψυχής του και την ιπποσύνη του, κάτι που τον έκανε να κερδίσει τον σεβασμό όλων, ακόμα και του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου, που ήταν ο κύριος αντίπαλός του.

Για πρώτη φορά μεταφράζεται στα ελληνικά, άμεσα από την αραβική γλώσσα, ένα πολύ σπουδαίο ιστορικό έργο. Το έργο αυτό είναι αποτέλεσμα μιας επιμελημένης και επίπονης προσπάθειας, με σκοπό να διαφωτιστούν άγνωστες λεπτομέρειες σχετικά με τον σουλτάνο Σαλαντίν και τις εμπλοκές και συμπλοκές του με τους Σταυροφόρους.

Απευθύνεται τόσο στο ευρύ ελληνόφωνο κοινό, όσο και στον στενότερο κύκλο των ειδικών.

Η μετάφραση του εν λόγω έργου συνιστά μια ενδελεχή καταγραφή γεγονότων και επεισοδίων που διαδραματίστηκαν κυρίως στην ανατολική Μεσόγειο τον δωδέκατο αιώνα μ.Χ. μεταξύ του στρατηλάτη Σαλαντίν και των Σταυροφόρων.

Καταλυτικό ρόλο σε αυτό παίζει η διασάφηση εννοιών, η περιγραφή στρατιωτικών τακτικών, πλοίων, όπλων, στρατιωτικού εξοπλισμού, όπως επίσης η ακριβής απόδοση κύριων ονομάτων και τοπωνυμίων στις περιοχές που αποτελούσαν το προσκήνιο των γεγονότων.

Δρ Φάντελ Ιμπραχίμ
Διδάσκων Αραβικής Γλώσσας και Αραβικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου

——————–
Χριστοφιλοπούλου Γκρέτα

ΕΦΑΠΤΟΜΕΝΕΣ ΖΩΕΣ

Ετος ‘Εκδοσης: 2016

Σειρά: Ελλ. Λογοτεχνία

Σελίδες: 304

Τιμή: € 14,95 (με ΦΠΑ)

EfaptomenesZoesEx_Layout 1

Τεργέστη, Μάρτιος 1824. Η αριστοκρατία φοράει τις μάσκες της, ντύνεται στα βελούδα και στα μετάξια και ετοιμάζεται να ξεφαντώσει στο Παλάτσο ντελ Φιόρε την τελευταία νύχτα της Αποκριάς. Αυτή τη νύχτα ο Στασινός Μπουονοντίο ενώνει τα χέρια του με εκείνα της Eριέττας Φόσκολι και της αποκαλύπτεται. Ο έρωτάς τους θα επηρεάσει καταλυτικά την πορεία του εμπορικού και εφοπλιστικού οίκου του, αλλά και τη μοίρα των ναυσίβιων και μη απογόνων του.

Οι Εφαπτόμενες Ζωές εξελίσσονται σε χρόνια συναρπαστικά και σκληρά, ποτισμένα με την αρμύρα της θάλασσας και την αψιά μυρωδιά που απόθεσε πάνω τους το μπαρούτι.

Θρυλικοί θαλασσοπόροι χαράζουν τη ζωή τους σε ναυτικά ημερολόγια και σε γράμματα σφραγισμένα με ισπανικό κηρό. Αρχόντισσες αναλαμβάνουν δράση, ακόμα και σε χαλεπούς καιρούς, και αποτυπώνουν τις σκέψεις τους σε αριστουργηματικά χειροποίητα επιστολόχαρτα που φέρουν το οικόσημό τους.

Το βιβλίο παρακολουθεί την ιστορία μιας οικογένειας, που εκτυλίσσεται στην Τεργέστη, στο πολιορκημένο Μεσολόγγι, στα μαυροθαλασσίτικα λιμάνια, στην Πόλη, στη Βοστόνη, στο εκρηκτικό Παρίσι του Μεσοπολέμου, στη λεηλατημένη Σμύρνη του ’22, και φτάνει μέχρι την Καλαμάτα, την Ιθώμη και την Κηφισιά του σήμερα.

Η ζωή, ο θάνατος αλλά και ο έρωτας παίζουν μεγαλοφυή παιχνίδια στις γενιές των Μπουονοντίο, που θα δοκιμαστούν στη λυδία λίθο της Ελληνικής Επανάστασης, των βαλκανικών συρράξεων και των παγκόσμιων πολέμων, αποδεικνύοντας ότι η φράση που κοσμούσε το οικόσημό τους ήταν πάντοτε εν ισχύ, καθώς «κλυδωνίζονται, αλλά δε βυθίζονται».

xristofilopoullounew

Η Γκρέτα Χριστοφιλοπούλου είναι δημοσιογράφος, μέλος της ΕΣΗΕΑ, εξειδικευμένη στο οικονομικό ναυτιλιακό ρεπορτάζ. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Ναυτιλιακά & Ναυτικό Δίκαιο στο Λονδίνο και στη συνέχεια πήρε Μaster στον τομέα του Shipping Management.

Ασχολήθηκε αρχικά με το επιχειρηματικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Κέρδος και στη συνέχεια εργάστηκε ως ναυτιλιακή συντάκτις στην εφημερίδα Εξπρές, στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία και στο Shipping Outlook, ενώ παράλληλα αρθρογραφούσε για πολιτιστικά θέματα σε διάφορες εφημερίδες και περιοδικά.

Από το 1986 μέχρι το κλείσιμο της ΕΡΤ, τον Ιούνιο του 2013, ήταν υπεύθυνη του ναυτιλιακού ρεπορτάζ στη ΝΕΤ 105,8, ενώ παρουσίασε στην τηλεόραση της ΝΕΤ τη σειρά ντοκιμαντέρ με τίτλο «Οι κυρίαρχοι των θαλασσών», με σημείο αναφοράς το ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα.

Έχει κάνει δεκάδες εισηγήσεις και παρουσιάσεις σε διεθνή συνέδρια, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ως πρόεδρος ή βασική εισηγήτρια, προσκεκλημένη πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών και φορέων της ναυτιλίας.

Είναι ιδρυτικό μέλος και διετέλεσε γενική γραμματέας της διεθνούς οργάνωσης Women’s International in Shipping and Trading Association, επίτιμο μέλος της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά, καθώς και του Greek Children Found – New York Memorial Cancer Center.

Το πρώτο της διήγημα, με τίτλο Πειραιάς και Piraeus, απέσπασε το δεύτερο βραβείο στον ετήσιο διαγωνισμό διηγήματος της Φιλολογικής Στέγης Πειραιώς, ενώ τον Απρίλιο του 2004 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο Η Τέχνη της Ζωής αποσπώντας διθυραμβικές αναφορές στις ειδικές σελίδες βιβλιοκριτικής.

Το 2005 κυκλοφόρησε μια εμπεριστατωμένη πολιτιστική μελέτη, με τίτλο Στου Κύκλου τα Γυρίσματα, ξετυλίγοντας ήθη, έθιμα, λαϊκές παραδόσεις και δοξασίες.

Το προηγούμενο μυθιστόρημά της, με τίτλο το Παλίμψηστο του Αρχιμήδη, ταξιδεύει τον αναγνώστη στις άγνωστες και απόκρυφες πτυχές της ιστορίας από το 287 π.Χ μέχρι σήμερα.

————————-
Χαρά Ανδρεΐδου

ΤΑ ΑΔΕΙΑ ΚΟΥΤΙΑ

Ετος ‘Εκδοσης: 2016

Σειρά: Ελλ. Λογοτεχνία

Σελίδες: 448

Τιμή: € 16,90 (με ΦΠΑ)

TaAdeiaKoutiaEx_Layout 1

Η ύπαρξή μας είναι μια σειρά από άδεια κουτιά• εφαπτόμενα αλλά όχι συγκοινωνούντα. Κάθε κουτί και μια ανάγκη μας.

Και όλη μας η ζωή μια αδιάκοπη προσπάθεια να γεμίσουμε τα άδεια κουτιά μέσα μας, όλα τα άδεια κουτιά μέσα μας…

Μια γυναίκα, μια γυναίκα μόνη, προσπαθεί να καλύψει τις ανάγκες της. Έχει ανάγκη από έναν παθιασμένο, εξιδανικευμένο έρωτα, από μια κατασταλαγμένη προοπτική για το μέλλον, από τη χαρά και την ανεμελιά της στιγμής. Έτσι εμπλέκεται σε σχέσεις με τρεις διαφορετικούς άνδρες, συγχρόνως, που ο καθένας τους γεμίζει ένα διαφορετικό κουτί μέσα της.

Είναι ερωτευμένη και με τους τρεις, αφήνεται και στους τρεις, άγεται και φέρεται από τις δικές τους ανάγκες, επιθυμίες, ευχές. Γίνεται τρεις διαφορετικές γυναίκες, τρεις διαφορετικοί άνθρωποι. Γεμίζει τα δικά τους άδεια κουτιά. Προχωρά στα τυφλά, προσπαθώντας να τους ερμηνεύσει, να τους καταλάβει μέσα από τα λόγια και τις πράξεις τους, και μ’ αυτές τις ερμηνείες πλάθει το δικό της σύμπαν, όπως όλοι μας.

Κάποια στιγμή συνειδητοποιεί την παράνοια που βιώνει, καταλαβαίνει ότι χάνει τον εαυτό της και προσπαθεί να πάρει τη ζωή της στα χέρια της, να οδηγήσει εκείνη τις εξελίξεις. Συγκρούεται άγρια με την πραγματικότητα και με τα «θέλω» του καθενός χωριστά και αντιλαμβάνεται πως δεν μπορεί να ορίσει τον τρόπο που αντιδρούν οι άλλοι, ακόμα και οι αγαπημένοι άλλοι. Μπορεί μόνο να ορίσει τον τρόπο που αντιδρά, νιώθει, σκέφτεται, τον τρόπο που ζει η ίδια.

Ξεκινά ένα αναγκαστικό, έξωθεν επιβεβλημένο ταξίδι μέσα της, μέσα στις θάλασσες και στις στεριές της, για να γνωρίσει τον εαυτό της. Ανακαλύπτει έκπληκτη τη δύναμή της και τη χρησιμοποιεί συνειδητά για να κάνει μια σιωπηλή ειρήνη με τον εαυτό της. Ώσπου…

xaraandriou

Η Χαρά Ανδρεΐδου γεννήθηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Έχει σπουδάσει, σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια, Παιδαγωγικές Επιστήμες, Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης, καθώς και Μουσειολογία. Έχει διδακτορικό στην Κλασική Αρχαιολογία και μεταπτυχιακό στην Ανοικτή Εκπαίδευση.

Εργάστηκε κατά διαστήματα σε όλους αυτούς τους τομείς, όπως και σε πολλούς άλλους, για να την κερδίσει στο τέλος η Εκπαίδευση.

Η περιπέτειά της στη θάλασσα της γραφής ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια. Έργα της είναι τα μυθιστορήματα Η Αγάπη Είναι Πόλεμος (Εκδόσεις Ψυχογιός, 2011), Ημερολόγια Διαδρομών (Εκδόσεις Ψυχογιός, 2013), Στα Τέσσερα Σημεία του Ορίζοντα (Εκδόσεις Λιβάνη, 2014). Τα Άδεια Κουτιά είναι το τέταρτο βιβλίο της που κυκλοφορεί.

Όπως λέει η ίδια: «Δε ζωγραφίζω, δε χορεύω, δεν ξέρω να παίζω μουσική, ο δικός μου τρόπος για να εκφράζομαι είναι με τις λέξεις…»

Επικοινωνία με τη συγγραφέα: [email protected]
http://www.facebook.com/chara.andreidou

———————–
Νάντια Βαλαβάνη

ΤΡΙΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ

Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΜΙΑΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ

Ετος ‘Εκδοσης: 2016

Σειρά: Πολιτική-Οικονομία

Σελίδες: 376

Τιμή: € 15,95 (με ΦΠΑ)

TritoMnimonioHAnatropiMiasAnatropisEx_Layout 1

Προσωπικά τεκμήρια μιας συλλογικής διάψευσης

Δύο χρόνια μετά την έκδοση του βιβλίου

Η Αρπαγή της Ελλάδας από τον Εκδοτικό Οίκο Α.Α. Λιβάνη, κυκλοφορεί το νέο βιβλίο της Νάντιας Βαλαβάνη με τίτλο

Τρίτο Μνημόνιο – Η Ανατροπή μιας Ανατροπής.

Το βιβλίο καλύπτει τη συμμετοχή, τη συμβολή και την κριτική αποτίμηση της Νάντιας Βαλαβάνη στις πολιτικές εξελίξεις της διετίας 2015-2016. Όπως σημειώνεται στο οπισθόφυλλο του βιβλίου:

«…Το Τρίτο Μνημόνιο αποδεικνύεται κυριολεκτικά η ανατροπή μιας ανατροπής: Ξηλώνει μεθοδικά τις λίγες φιλολαϊκές “μονομερείς” ρυθμίσεις της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Συντρίβει την ελπίδα που κινητοποίησε μια μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία. Μονιμοποιεί την αποικιοποίηση της χώρας και το ξεπούλημα το δημόσιου πλούτου και θεσμοποιεί την –πρώτη στον κόσμο– “απαγωγή” των δημοσίων εσόδων. Διασύρει τις ιδέες της Αριστεράς, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά διεθνώς. Επιχειρεί, προπαντός, να εδραιώσει το νεοφιλελεύθερο αξίωμα “ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΛΥΣΗ”».

Το βιβλίο περιλαμβάνει κείμενα, συνεντεύξεις και ομιλίες της Νάντιας Βαλαβάνη που έγιναν στη διάρκεια της διετίας, τόσο στο εξάμηνο που ήταν αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών, όσο και κυρίως μετά την παραίτησή της, στον ενάμιση χρόνο που η δεύτερη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υλοποιεί το Τρίτο Μνημόνιο. Περιλαμβάνει επίσης κείμενα που γράφηκαν ειδικά για τις ανάγκες έκδοσης αυτού του βιβλίου, ώστε να συμπληρώνουν τη διερεύνηση της συγγραφέως ως προς το βασικό αντικείμενό του.

Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε τρία μέρη.

Στο Α΄ Μέρος, με τίτλο «Από το πρώτο πείραμα ελπίδας στην εφαρμογή του Τρίτου Μνημονίου», έχουν περιληφθεί κείμενα της Νάντιας Βαλαβάνη που αφορούν κυρίως τα συγκεκριμένα ζητήματα που χρειάστηκε να χειριστεί ως αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών, αρμόδια για ζητήματα φορολογίας και δημόσιας περιουσίας. Τα κείμενα παρακολουθούν στην εξέλιξή τους στη συνέχεια, εκτός κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ πλέον, στο πλαίσιο του Τρίτου Μνημονίου, θέματα όπως: Η περιπέτεια των 100 δόσεων, η «μνημονιακή διάλυση» του ΣΔΟΕ και η «προγραμματισμένη αμνήστευση» 36.000 υποθέσεων ελέγχου, η «απαγωγή» των δημοσίων εσόδων με τη μετατροπή της Φορολογικής Διοίκησης σε Ανεξάρτητη Αρχή, η ελληνική Treuhand, δηλ. το νέο «Υπερταμείο» ιδιωτικοποιήσεων για 99 χρόνια, η υπογραφή της αποικιακού τύπου σύμβασης για την πώληση του Ελληνικού κ.ά. Σ’ αυτό το μέρος δημοσιεύονται και τρία ντοκουμέντα, τα δυο για πρώτη φορά: Τα κείμενα των παραιτήσεων του Π. Δάνη, Ειδικού Γραμματέα του ΣΔΟΕ, του Δ. Κλούρα, Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας, και του Στ. Πάντου-Κίκκου, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΕ» κατά τη διάρκεια της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Και οι τρεις τεκμηριώνουν, ο καθένας από τη σκοπιά του, πόσο ασύμβατο με το δημόσιο συμφέρον είναι το Τρίτο Μνημόνιο.

Στο Β΄ Μέρος του βιβλίου, με τίτλο «Πρώτη φορά Αριστερά», η Νάντια Βαλαβάνη μεταφέρει το κέντρο βάρους στις πολιτικές παρενέργειες του Τρίτου Μνημονίου και της συντριπτικής συνθηκολόγησης της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ. Ξεκινώντας από το κείμενο παραίτησής της από την κυβέρνηση τη μέρα ολοκλήρωσης της Συμφωνίας της 13ης Ιουλίου 2015, η Νάντια Βαλαβάνη εστιάζει το ενδιαφέρον της στις προϋποθέσεις ανασυγκρότησης μιας αριστερής, ριζοσπαστικής αντιπολίτευσης και οικοδόμησης ενός αντιμνημονιακού μετώπου γύρω από ένα νέο, πειστικό και ρεαλιστικό πρόγραμμα εξόδου από τα Μνημόνια και την κρίση. Στο μέρος αυτό του βιβλίου έχουν ιδιαίτερη σημασία ορισμένα κείμενα «αριστερής περισυλλογής» – π.χ. πώς εξηγείται η μνημονιακή εξαλλαγή του ΣΥΡΙΖΑ, γιατί οι δυνάμεις που αντιστάθηκαν στη μεγάλη «στροφή» της κυβέρνησης είναι σήμερα εξωκοινοβουλευτικές, τι μπορούν να κάνουν οι αριστερές αλλά κι οι ευρύτερες ριζοσπαστικές αντιμνημονιακές δυνάμεις και οι ανένταχτοι άνθρωποι για τη διατύπωση ενός ουσιαστικού εναλλακτικού προγράμματος διεξόδου. Αλλά και οι αναφορές στην ανάγκη απόκρουσης της επιχείρησης συκοφάντησης, ακόμη και ποινικοποίησης, της δράσης στελεχών της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που στη συνέχεια αποχώρησαν, με έμφαση στα περί «ριφιφί» στο Νομισματοκοπείο και στη φιλολογία περί Plan B, Z ή X.

«Επί “προσωπικού”» είναι ο τίτλος του Γ΄ Μέρους του βιβλίου, το βασικότερο κείμενο του οποίου είναι η «Ανατομία μιας επιχείρησης “character assassination”» (δολοφονίας χαρακτήρα), γραμμένο ειδικά για την παρούσα έκδοση. Είναι η ανάλυση, με «απόσταση ασφαλείας» από τον χρόνο εκδήλωσής της, της επίθεσης που δέχθηκε η Νάντια Βαλαβάνη βάσει μιας «τερατώδους κατασκευής» περί εκμετάλλευσης της υπουργικής της θέσης για «εσωτερική πληροφόρηση» προς ίδιον όφελος. H συκοφαντική επίθεση, που στήθηκε από στελέχη της αντιπολίτευσης στο Ηράκλειο Κρήτης με όχημα συγκεκριμένα μέσα μαζικής επικοινωνίας για να ταξιδέψει και να γίνει «πρώτο θέμα» στο Βερολίνο και τη Μαδρίτη, αναπαράχθηκε αδιάκριτα από το σύνολο των ελληνικών ΜΜΕ, «επιχορηγούμενη» από ένα εκκωφαντικό κυβερνητικό «σιωπητήριο». Και, παρά το γεγονός ότι έναν χρόνο αργότερα το εξωφρενικό «κατηγορητήριο» κατέρρευσε, παραμένει ν’ αποδειχτεί, σύμφωνα και με τη χαρακτηριστική αποστροφή της συγγραφέως, αν τόσο αυτή όσο και «η ίδια η πρόσληψη της κοινωνικής πραγματικότητας επιβιώσαμε μέσα από μια ακόμα –κατά Bob Dylan– “Μέρα των Ακρίδων”».

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η Νάντια Βαλαβάνη είναι οικονομολόγος και συγγραφέας. Γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1954. Παντρεμένη με τον δικηγόρο Δήμο Τσακνιά, που «έφυγε» στο τέλος του 2014, έχει έναν γιο και μια κόρη.

Εργάστηκε ως μεταφράστρια και από το 1992 μέχρι σήμερα σε ασφαλιστική εταιρεία, ενώ επί μία δεκαετία (1996-2005) διηύθυνε ξενοδοχείο στην Κρήτη.

Από δεκαοκτώ χρονών συμμετείχε στο αντιδικτατορικό κίνημα (ΑντιΕΦΕΕ-ΚΝΕ).

Συνελήφθη τον Φεβρουάριο του 1974 και προφυλακίστηκε τον Ιούλιο (υπόδικη του Έκτακτου Στρατοδικείου Αθηνών με τον α.ν. 509). Αποφυλακίστηκε μετά την κατάρρευση της χούντας. Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών ΑΣΟΕΕ (1974) και μέλος του EΣ της ΕΦΕΕ (1975), συμμετείχε σε όλους τους μεταπολιτευτικούς αγώνες. Χρημάτισε μέλος του Γραφείου και της Γραμματείας του ΚΣ της ΚΝΕ και αν. μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ. Αποχώρησε το 1989 κυρίως λόγω της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΚΚΕ (Κυβέρνηση Τζαννετάκη).

Το 2007 προσχώρησε στον ΣΥΡΙΖΑ ως ανένταχτη. Εκλέχθηκε για πρώτη φορά βουλευτής Β′ Αθηνών στις διπλές εκλογές του 2012 και επανεκλέχθηκε τον Ιανουάριο του 2015. Μεταξύ του 2012 και του 2014 είχε την ευθύνη, εκ μέρους της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, παρακολούθησης και συντονισμού της πάλης ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, ενώ τον Μάρτιο του 2014 έγινε υπεύθυνη Εξωτερικής Πολιτικής της ΚΟ. Υπήρξε επί ένα εξάμηνο μέλος της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ως αν. Υπουργός Οικονομικών, αρμόδια για τη φορολογία και τη δημόσια περιουσία. Παραιτήθηκε στις 13 Ιουλίου 2015, μόλις ανακοινώθηκε το περιεχόμενο της Συμφωνίας με τους δανειστές που οδήγησε έναν μήνα αργότερα στο Τρίτο Μνημόνιο – οπότε και αποχώρησε από τον ΣΥΡΙΖΑ. Στις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015 ήταν υποψήφια βουλευτής Β′ Αθηνών με τη Λαϊκή Ενότητα (ως ανένταχτη).

Ασχολήθηκε συστηματικά με το έργο του Μπρεχτ.

Τελευταία της βιβλία: Η Μεγάλη Εποχή (ποιήματα, Εκδόσεις Ταξιδευτής, 2009), Ψωμί και Τριαντάφυλλα – Θέματα Τέχνης και Πολιτικής (δοκίμια, Εκδόσεις Ταξιδευτής, 2011) και Η Αρπαγή της Ελλάδας – Χρέος και Ιδιωτικοποιήσεις: Ένα Κοινοβουλευτικό Χρονικό (Εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη, 2015).

————————-

Μακράτος Τάσος

Η ΑΦΗ ΤΩΝ ΔΕΟΝΤΩΝ

Ετος ‘Εκδοσης: 2016

Σειρά: Ποικίλα Θέματα

Σελίδες: 56

Τιμή: € 9,95 (με ΦΠΑ)

HAfiTonDeontonEx_Layout 1

Τί είναι τα Δέοντα; Σε τί συνίσταται αυτό το σύστημα αξιών, προσωπικών και κοινωνικών, που καθορίζει τη ζωή μας;

Τί ρόλο παίζουν η Ελευθερία και η Δικαιοσύνη στην πορεία του σύγχρονου ανθρώπου προς την ευτυχία; Τί μάχη πρέπει να δοθεί απέναντι στις δυνάμεις που απεργάζονται σήμερα την υποδούλωση των κοινωνιών και την καταστροφή των λαών;

Σε αυτά τα καίρια ερωτήματα της εποχής μας έρχεται να απαντήσει ποιητικά ο Τάσος Μακράτος με το νέο του βιβλίο Η Αφή των Δεόντων, ένα έργο που γεμίζει με θάρρος και ελπίδα τον άνθρωπο και τον ωθεί σε μια μαχητική αισιοδοξία.

Στο νέο βιβλίο του Τάσου Μακράτου Η Αφή των Δεόντων απεικονίζονται ποιητικά τα Δέοντα, οι μεγάλες ηθικές αξίες και αρχές –προσωπικές και κοινωνικές– οι οποίες πρέπει να οδηγούν τη ζωή του ανθρώπου.

Η Ελευθερία και η Δικαιοσύνη, ο αγώνας μας για την κατάκτησή τους, το απροσκύνητον και το ασυμβίβαστον, η ορμή των εξεγερμένων νειάτων και η αγωνιστική εμπειρία των ωρίμων, το γεγονός της γραφής και τα κείμενά μας, συναποτελούν τον θεματογραφικό καμβά, πάνω στον οποίον απλώνεται η Ποίηση του Μακράτου.

Αγγίζουμε τα Δέοντα και βαραίνουν οι πλάτες μας, μας χαϊδεύουν τα εκπληρούμενα Δέοντα και οριστικό το μειδίαμά μας.

tasosmakratos

Ο Τάσος Μακράτος (λογοτεχνικό όνομα του Τάσου Μακρόπουλου) γεννήθηκε στον Πειραιά. Έλκει την καταγωγή του από Σμύρνη, Κεφαλλονιά και Μεσσηνία.

Σπούδασε Φιλολογία και Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Μηχανολόγος – Ηλεκτρολόγος στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Τα χρόνια 1985-1986 έκανε μεταπτυχιακές Σπουδές Νεοελληνικής και Βυζαντινής Φιλολογίας στο Παρίσι, στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης (Paris IV).

Στα νεοελληνικά Γράμματα παρουσιάζεται με τη νεανική ποιητική του σύνθεση Ο Υπαίτιος (1974) και ακολουθούν έως σήμερα άλλα δέκα έργα του. Παράλληλα με την συγγραφική του δραστηριότητα, ως φιλόλογος – ερευνητής ασχολείται με έρευνα πάνω σε κείμενα Νεοελληνικής, Βυζαντινής και Γαλλικής Μεσαιωνικής Λογοτεχνίας (Φιλοσοφική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών).

Το 1977 βραβεύεται στον λογοτεχνικό διαγωνισμό «Νεολαία ’77» με το Ποίημά του Ειρηνοβόλο Σπέρμα και το φθινόπωρο του 1982 ταξιδεύει και παραμένει επί 3μηνο στη Νέα Υόρκη, όπου το έως τότε λογοτεχνικό του έργο παρουσιάζεται στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού και στο Ελληνικό Ραδιόφωνο (WEVD) της Νέας Υόρκης από τον ποιητή Νίκο Σπάνια. Το 1996 λαμβάνει το Α’ βραβείο Ποίησης από την Διεθνή Ακαδημία Διάδοσης του Πολιτισμού της Ρώμης για τον ποιητικό του ύμνο προς τη γυναίκα Δοξαστικόν ες Αεί.

Έργα του:
α. Ποίηση

Ο Υπαίτιος (1974)
Ο Προλετάριος (1977)
28 Ποιητές, συλλογ. έργο (1980)
Μυστικοί Έρωτες (4 τόμοι)
I. Ερωτιάζειν (1986)
II. Ερωμένες Ημέρες (1986)
III. Ο Παρατατικός του Έρωτα (2008)
IV. Παραλλαγές σ’ ένα ατέλειωτο Εμείς (2008)
Διάλογος με τον Διονύσιο Σολωμό και την Ελευθερία. Μεσολογγίου Ύμνος (2011)
Της Ιστορίας Κατορθωμένοι (2013)

Νόστος Ελληνικός (2015)

Υπό έκδοση

Μετά τον Καβάφη. Οι Ερωμένες του Ποιητή (2 τόμοι)
Ο Χρόνος στα Άκρα (4 τόμοι)
Όταν η Μήδεια
Ουτοπία Άλφα

β. Πεζό (υπό έκδοση)

Οι ασύμμετρες ώρες του Έρωτα

γ. Μελέτη

La femme dans les romans byzantins de chevalerie (Univ. Paris IV, 1986)

δ. Μετάφραση (υπό έκδοση)

Guillaume de Lorris & Jean de Meun Le Roman de la Rose (Γαλλικό Μεσαιωνικό Έμμετρο Μυθιστόρημα)