ΛΕΥΚΩΜΑΤΑ

Αλέξης Κυριτσόπουλος

Έρως στο παγκάκι

Μια τρυφερή ερωτική ιστορία, γραμμένη και εικονογραφημένη με μοναδική ευαισθησία, από έναν μεγάλο δημιουργό. Τι θα γινόταν αν το «σ’ αγαπώ» στο παγκάκι δεν είναι παρά μια κενή υπόσχεση, ένα σύννεφο, ένα φευγαλέο όνειρο;
Πόση τέχνη μπορεί να χωρέσει στις σελίδες ενός μικρού βιβλίου; Υπέροχες εικόνες, καθεμία και ένα έργο τέχνης, διαδέχονται η μια την άλλη σαν πλάνα κινηματογραφικής ταινίας που αφηγούνται μια ερωτική ιστορία…
«Όνειρο ήταν που καρφώθηκε σαν αστραπή στο παγκάκι που κάτσαμε τότε που μου είπε σ’ αγαπώ».

—————————-

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Alicia Giménez Bartlett

Η σκοτεινή καρδιά της Βαρκελώνης

Mετάφραση:
Αγγελική Βασιλάκου

Ένας άντρας βρίσκεται νεκρός σε ένα παγκάκι του πάρκου της Σιουδαδέλα, στη Βαρκελώνη. Κανένα στοιχείο πάνω του δεν είναι δυνατό να προσδιορίσει την ταυτότητά του. Οι ενδείξεις που έχουν στα χέρια τους η επιθεωρήτρια Πέτρα Ντελικάδο και ο πιστός της βοηθός Φερμίν Γκαρθόν «δείχνουν» τις συμμορίες των σκίνχεντ: Αυτόπτης μάρτυρας τους είδε να ξυλοκοπούν ανελέητα το θύμα. Η ιατροδικαστίνα όμως διαφωνεί: Κανένας ξυλοδαρμός∙ το θύμα φέρει τραύμα από σφαίρα. Και αυτή είναι η αρχή του μυστηρίου…
Η διασημότερη επιθεωρήτρια της Ισπανίας, Πέτρα Ντελικάδο, σε ένα διαφορετικό βιβλίο, μια αγωνιώδη περιήγηση στον σκοτεινό κόσμο των ανέργων, των αστέγων και των χωρίς χαρτιά μεταναστών, μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται, κι ο φόβος βρίσκει τον δρόμο να τρυπώσει στην καρδιά.

Βραβείο Καλύτερου Ξένου Μυθιστορήματος Μαύρης Λογοτεχνίας, Grinzane Cavour Noir 2006

Η Alicia Giménez Bartlett είναι η νούμερο 1 συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας στην Ισπανία. Η σειρά βιβλίων της με την επιθεωρήτρια Πέτρα Ντελικάδο περιλαμβάνει δέκα βιβλία, τα οποία έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από δεκαπέντε γλώσσες ανά τον κόσμο και υπερβαίνει τα τρία εκατομμύρια αντίτυπα σε πωλήσεις, ενώ έχει λάβει πληθώρα λογοτεχνικών βραβείων.

«∆εν υπάρχει τίποτα πιο ικανοποιητικό για έναν φαν της νουάρ λογοτεχνίας από το να ανακαλύπτει ένα νέο πρωταγωνιστικό δίδυµο αστυνοµικών µε εκπληκτική χηµεία. Η Alicia Giménez Bartlett µάς προσφέρει ακριβώς αυτή την ικανοποίηση µε το βιβλίο της».
Philadelphia Inquirer

Για το βιβλίο και τη συγγραφέα διαβάστε περισσότερα στην επίσημη ιστοσελίδα της: www.aliciagimenezbartlett.es
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί επίσης το μυθιστόρημά της Σκυλίσια μέρα με ηρωίδα την Ντελικάδο.

——————-

NON FICTION

Έντουαρντ Σαΐντ

Ζωή εκτός τόπου

Μετάφραση:
Ελένη Λούση

Πρόλογος:
Κατερίνα Σχινά

Ο Έντουαρντ Σαΐντ (Edward Said, 1935-2003), ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της εποχής μας, έζησε τη ζωή του ανάμεσα σε δύο κόσμους. Γεννημένος στην Παλαιστίνη, με αμερικάνικη υπηκοότητα και μόρφωση, χριστιανός ανάμεσα σε μουσουλμάνους, με αγγλικό όνομα και αραβικό επίθετο, έγινε η φωνή της Ανατολής στον δυτικό κόσμο για δεκαετίες.
Σε αυτή την αποκαλυπτική, συγκινητική αυτοβιογραφία, ο Σαΐντ καταγράφει τα δύσκολα παιδικά χρόνια που διαμόρφωσαν τη σκέψη και τον χαρακτήρα του. Από την οικογένεια και τους φίλους στην Ιερουσαλήμ, τις αλλαγές σχολείων στο Κάιρο και τα καλοκαίρια στη Βηρυτό ως τις σπουδές του στις Ηνωμένες Πολιτείες, η πένα του ζωντανεύει τοπία χαμένα πια και αποκαλύπτει μία ολόκληρη ζωή σε διαρκή αναζήτηση ταυτότητας, εθνικής αλλά και προσωπικής.
Σ’ αυτήν την ειλικρινή αυτοβιογραφία –όπου κυριαρχεί ένας απαιτητικός «βικτοριανός» πατέρας και μία λατρεμένη μητέρα που τον εμψυχώνει παρά την αμφιθυμία της– ο Σαΐντ ανακαλύπτει την αίσθηση του εαυτού του ως ξένου: Άραβας αλλά χριστιανός, Παλαιστίνιος αλλά κάτοχος αμερικανικού διαβατηρίου, μ’ ένα απίθανα βρετανικό όνομα κολλημένο σ’ ένα αραβικό επίθετο. Στη λυρική αυτή καταγραφή, ο Σαΐντ αποκαλύπτει τις ρίζες της πνευματικής, πολιτικής και προσωπικής του πορείας και εξέλιξης.

«Όσο διάβαζα την αυτοβιογραφία του Έντουαρντ Σαΐντ, τον ανακαλούσα όπως τον γνώρισα στην πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, στα μέσα της δεκαετίας του ’90 […]: Μια αιχμηρά συναρπαστική μορφή, δονούμενη από μιαν αίσθηση του επείγοντος, η καταγωγή της οποίας δεν ήταν μόνο η ασθένεια που είχε αρχίσει ήδη να τον ταλανίζει, αλλά και η πολιτική του εγρήγορση∙ μια πολυσχιδής προσωπικότητα που περνούσε από τη λογοτεχνική θεωρία στη γεωπολιτική ανάλυση με εντυπωσιακή άνεση∙ ένας Μεσανατολίτης με διαπεραστικό βλέμμα ντυμένος το τουίντ σακάκι του νεοϋορκέζου καθηγητή∙ ένας διανοούμενος σε εξορία, που αντιστάθμιζε την αποπροσανατολιστική, πρωταρχική απώλεια μέσω της δημιουργίας ενός νέου κόσμου προς κυριάρχηση, και κράδαινε τη διαφορά του σαν όπλο, εμμένοντας ζηλότυπα στο δικαίωμα να μην ανήκει».
Από τον πρόλογο της Κατερίνας Σχινά

«Διαβάζοντάς το, γνωρίζει κανείς την οικογένεια [του Σαΐντ] και τον νεότερο εαυτό του τόσο στενά όσο γνωρίζουμε τους χαρακτήρες στη λογοτεχνία, ώστε να φανεί, κατά τρόπο οικείο και αλησμόνητο, τι σημαίνει να είσαι Παλαιστίνιος την τελευταία πεντηκονταετία».
Σαλμάν Ρούσντι

«Αυτή η τρυφερή και αμερόληπτη αυτοβιογραφία από έναν πολύ ιδιαίτερο άνθρωπο με συγκίνησε τρομερά. Γραμμένη σε “αντίστιξη” με την ασθένειά του (λευχαιμία), σε περιόδους όπου ανάρρωνε από χημειοθεραπεία, η σπουδαιότητά της μπορεί να αξιολογηθεί από την αγριότητα μέσα από την οποία επιχειρήθηκε δημοσίως, προ και κατά τη διάρκεια της έκδοσης, να τεθεί υπό αμφισβήτηση το κύρος του ως αυθεντικής παλαιστινιακής φωνής».
Independent