ΑΛΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ-ΓΙΩΤΑΚΟΥ
Κόκκινη βροχή

Ένας πολυτραυματίας, από ένα τροχαίο, θα αναταράξει τη ζωή της νευροχειρουργού Λουίζας Αδελίδου. Το άσβηστο μίσος, που για χρόνια έκρυβε μέσα της για τον πρώτο της έρωτα, ο οποίος την εγκατέλειψε ξαφνικά και χωρίς λόγο, θα ξυπνήσει αβυσσαλέο μέσα της και με σκέψεις καταστροφικές.
Σε μια νοητή θεατρική σκηνή της ζωής, πρόσωπα με πάθη, έρωτες, απάτες, λάθη, ενοχές δρουν με τρόπο επιτρεπτό, ανεπίτρεπτο, αθώο, ενοχικό.
Λουίζα, Μάρκος, Εύη, Νίκος, Σπύρος συνθέτουν τη μικρογραφία τη ζωής. Ευτυχούν, δυστυχούν, ερωτεύονται, αρνούνται τα πιστεύω τους. Η ζωή τους ανατρέπεται.
Σε ποιον τελικά θα έρθει η δικαίωση και γιατί;

rsz_kokkini_broxi_cover_front

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Η Αλίκη Οικονόμου-Γιωτάκου γεννήθηκε σε ένα χωριό των Αγράφων, τη Ρεντίνα. Μεγάλωσε στα Τρίκαλα, όπου και τελείωσε το Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Σπούδασε κλασική φιλολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάστηκε ως φιλόλογος στο Β΄ Γυμνάσιο Αρρένων Τρικάλων, για δεκαπέντε χρόνια στο Ε΄ Λύκειο Λαρίσης, για δύο χρόνια στο ελληνικό σχολείο στο Παρίσι και κατόπιν στο Λύκειο Παπάγου, από όπου και συνταξιοδοτήθηκε.
Ανέπτυξε εξωσχολική δραστηριότητα τόσο στη Λάρισα όσο και στην Αθήνα, με ομιλίες σε κύκλους νέων μητέρων και διαλέξεις με ποικίλα θέματα, όπως: «Γιατί φεύγουν τα παιδιά από τα σπίτια μας; Αίτια, τρόπος συνετισμού», «Το νανούρισμα στο δημοτικό μας τραγούδι», «Παπαδιαμάντης, ο Άγιος των νεοελληνικών μας γραμμάτων», «Καβάφης, ο ποιητής της μελαγχολίας», «Μάνα, η μεγάλη προσφορά» στο ραδιοφωνικό σταθμό της Εκκλησίας της Ελλάδος, «Ο Σολωμός και η επίδραση της Αγίας Γραφής στο έργο του» στο Λαϊκό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στην πνευματική εστία Χολαργού, «Ανδρέας Κάλβος,, ο πατριώτης ποιητής», «Ο φόβος των ναρκωτικών και τρόπος αντιμετώπισής τους», «Η προσέγγιση των νέων και τα προβλήματά τους», «Το δημοτικό τραγούδι σε όλες του τις μορφές» και άλλα.
Το Μάιο του 2013 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά της με τίτλο Ζωή σε δύο χρώματα, το οποίο βρίσκεται ήδη στην 3η έκδοση, και το 2014 το δεύτερο μυθιστόρημά της με τίτλο Καληνύχτα τώρα, Μάνο.
Έχει ανέκδοτη συλλογή 70 περίπου ποιημάτων, δύο μυθιστορήματα σε προχωρημένη εξέλιξη και μία σειρά διηγημάτων με ποικίλο περιεχόμενο. Είναι παντρεμένη και μητέρα τεσσάρων παιδιών, και εδώ και είκοσι πέντε χρόνια μόνιμος κάτοικος Χολαργού.

—————————–
Ιωάννα Χαρμπέα
Ένοχες γόβες

Ο Χρήστος, ένας φιλήσυχος και πράος χαρακτήρας, το βράδυ Πρωτοχρονιάς αγοράζει ένα
ζευγάρι γόβες θέλοντας να κλείσει πληγές και να δώσει λύση στη μίζερη ζωή του. Θα τις φυλά-
ξει σαν κάτι ιερό για αυτόν, θα μοιραστεί μαζί τους όλα τα μυστικά του, θα τις κάνει δικές του.
Θα τις αγαπήσει και θα τις μισήσει ταυτόχρονα. Το τέλος όμως είναι απρόσμενο, γιατί τελικά
την αγάπη και το μίσος τα χωρίζει απόσταση αναπνοής. Το ζωηρό κόκκινο χώμα από τις γόβες
θα ανάψει φωτιές που θα τις σβήσει το κύμα της θάλασσας.

enoxes-goves-cover-front

Βιογραφικο σημειωμα
Η Ιωάννα Χαρμπέα γεννήθηκε ένα πρωινό του Ιούνη στα Τρίκαλα. Οι σπουδές της είναι στην Κοινωνιο-
λογία-Εγκληματολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Από πολύ μικρή άρχισε να γράφει παιδικά τραγούδια
και ποιήματα. Η αγάπη της για τη συγγραφή εκδηλώθηκε έντονα από το 2005 που άρχισε να αρθρογρα-
φεί συστηματικά σε τοπικές έντυπες εφημερίδες αλλά και σε πανελλαδικά sites, καθώς και σε περιοδικά.
Τα εκατοντάδες άρθρα της βρήκαν θέση σε πολλές εφημερίδες, ακόμη και εκτός των ορίων της χώρας,
όπως σε Κύπρο και Γερμανία. Τα γραφόμενά της τα ονομάζει «κοινωνικά φτερουγίσματα», γιατί αφορούν
ως επί το πλείστον κοινωνικά θέματα. Το πρώτο της επίσημο συγγραφικό εγχείρημα, σε βιβλίο αυτή τη
φορά, γίνεται με το διδακτικό παραμύθι Η Απόχη της Ανδριάνας. Επειδή όμως της αρέσουν οι προκλήσεις
δοκίμασε τον εαυτό της στο κοινωνικοψυχολογικό μυθιστόρημα με τίτλο: Ένοχες γόβες. Επίσης, ασχολεί-
ται με τη συγγραφή στίχων και εργάζεται από το 2004 στο Δήμο Τρικκαίων με την ιδιότητα της κοινωνι-
ολόγου για την παροχή ψυχοκοινωνικής στήριξης σε ευπαθείς ομάδες. Παλαιότερα είχε εργαστεί σε ΚΕΚ,
ΙΕΚ και φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης. Επίσης, έχει λάβει μέρος σε πολλά πανελλήνια συνέδρια και
κοινωνικές έρευνες. Αυτήν την περίοδο ετοιμάζει και άλλα βιβλία, όπως το παραμύθι για τον σχολικό
εκφοβισμό με τίτλο: Ζαφειρένια, η κόρη του πυροσβέστη. Πιστεύει ότι η συγγραφή αποτελεί το φιλτράρι-
σμα της ψυχής από τη σκληρή καθημερινότητα και πως η δύναμη των λέξεων είναι εκείνη που θα δώσει
τη λύση σε πολλά κοινωνικά προβλήματα.
e-mail: [email protected]
facebook: ΧΑΡΜΠΕΑ ΙΩΑΝΝΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ/ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

———————————

ΝΙΚΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ
Η αναγκαιότητα της ανάγνωσης

Πόσο καλύτερος θα ήταν αυτός ο κόσμος αν διαβάζαμε; Πόσο καλύτερες θα ήταν αυτές οι εποχές αν, απλά, διαβάζαμε; Πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος αν κάθε παιδί είχε γνωριστεί με τον Τομ Σόγιερ, τον Χακλμπέρι Φιν, τη Χιονάτη, τον Μάγο του Οζ, την Αλίκη και τον Αίσωπο; Πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος αν οι απανταχού «υπεύθυνοι» –φανεροί ή σκιώδεις– είχαν διαβάσει Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Θουκυδίδη, Σενέκα, Οβίδιο, Σαίξπηρ, Μολιέρο, Όστεν, Μπέκετ, Φιτζέραλντ, Ντίκενς; Πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος αν δικηγόροι, υδραυλικοί, ταξιτζήδες, γιατροί, αγρότες, καθηγητές, δημοσιογράφοι, αν όλοι μας διαβάζαμε κλασική λογοτεχνία;
Η ανάγνωση είναι αέναη και έχει το βλέμμα της στραμμένο στο διηνεκές. Κάθε ανάγνωση γίνεται φορτίο που το κουβαλάει ο αναγνώστης μέσα του για πάντα. Συνειδητά ή όχι, ο αναγνώστης θα ανατρέξει πολλές φορές σε ένα βιβλίο που διάβασε πριν από χρόνια, έστω και αν σήμερα βρίσκεται παρατημένο σε κάποια βιβλιοθήκη. Και αν ακόμα ένα πέπλο σκόνης τυλίγει το βιβλίο και οι σελίδες του κιτρινίζουν αργά και απρόθυμα, η ανάγνωση για τον αναγνώστη είναι ιερή σπορά. Όταν ολοκληρωθεί η ανάγνωση, ο σπόρος είναι ήδη φυτεμένος βαθιά στο είναι του αναγνώστη και η περίοδος του θέρους θα διαρκέσει για το υπόλοιπο της ζωής του. Η ανάγνωση μοιάζει με τη φλόγα που ανά πάσα στιγμή μπορεί να εξελιχθεί σε πυρκαγιά. Κάθε ανάγνωση αφήνει ένα στίγμα, μια ουλή στην προσωπικότητα του αναγνώστη.
Ας έρθει, λοιπόν, ορμητική και αδυσώπητη η ερώτηση:
«Μπορεί η ανάγνωση να αλλάξει τον κόσμο;»

rsz_sideris-hanagaiotitatisanagnosis_cover_front_meskia

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ:
Ο Νίκος Σιδέρης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Βιβλιοθηκονομία στο Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου «Διοίκηση Βιβλιοθηκών με Έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες».
Η αναγκαιότητα της ανάγνωσης είναι η πρώτη του συγγραφική δουλειά.

————————————-

ΑΝΔΡΕΑΣ Μ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
Θύμα της εποχής,
ο άνθρωπος

Το βιβλίο του Ανδρέα Καραγιάννη αποτελεί μια μαρτυρία για το σύγχρονο πρόσωπο του δουλεμπορίου και της εκμετάλλευσης που βιώνουν χιλιάδες άνθρωποι υποκινημένοι από την πείνα και την ανέχεια. Μία γυναίκα, όπως πολλές άλλες, αναγκάζεται να εγκαταλείψει την οικογένειά της και να περιπλανηθεί σε άγνωστους τόπους για να μπορέσει να εξασφαλίσει την επιβίωση και την αξιοπρέπεια των παιδιών της. Ψάχνοντας για τη «Γη της επαγγελίας», μόνη και ρακένδυτη, περιπλανιέται στους πολυτελείς δρόμους «πολιτισμένων» κοινωνιών εισπράττοντας πόνο, απόρριψη και κακοποίηση. Ξένη σε ξένες χώρες δεν έχει το χρόνο και την πολυτέλεια να ονειρευτεί, αφού τα όνειρά της καταβαραθρώθηκαν στα νερά της Μεσογείου όπου οι δουλέμποροι την υποχρέωσαν να βουτήξει μαζί με τις αποσκευές της για να εξαφανιστούν τα ίχνη της. Θα καταφέρει άραγε να δικαιωθεί και να επιστρέψει στην πατρίδα της ώστε να κερδίσει το χαμένο χρόνο με τα παιδιά της που τόσο βίαια στερήθηκε;
Η ιστορία της αποτελεί κραυγή για όλα τα σύγχρονα ναυάγια που ζούμε καθημερινά, για όλους τους αθώους που πληρώνουν με τίμημα ακόμα και την ίδια τους τη ζωή το δικαίωμά τους στην αξιοπρεπή διαβίωση, για να βρουν είτε το θάνατο στο υγρό νεκροταφείο της Μεσογείου είτε την εκμετάλλευση στα χέρια επιτήδειων δουλεμπόρων.

thymatisepoxisoanthropos-cover-front

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ:
Ο Ανδρέας Μ. Καραγιάννης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1988.
Έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες και Νομικά.
Το 2002 τιμήθηκε με βραβείο στον πανε­λλήνιο διαγωνισμό ποίησης «Γιάννης Κουτσοχέρας».
Ασχολείται με την αρθρογραφία και έχει συνεργαστεί και συνεργάζεται με πολιτικές – οικονομικές εφημερίδες αλλά και με κοινωνικές – γενικού περιεχομένου. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από εξήντα άρθρα.
Είναι παντρεμένος με τη δικηγόρο Αναστασία Γ. Κότσαρη και έχουν δύο παιδιά.

—————————–

ΚΥΡΙΑΚΗ ΓΕΡΟΖΗΣΗ
Η ΣΚΙΑ της ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Οι αστυνόμοι Άρης και Νίκος Βιδάλης ερευνούν τη δολοφονία δημοφιλούς ηθοποιού στην Αθήνα της κρίσης, όταν ένα συνταρακτικό γεγονός βυθίζει τον πρεσβύτερο στον εφιάλτη εγκλημάτων στη δικτα-τορία. Πώς συνδέονται οι φόνοι στην Ελλάδα με πρόσφατες ανθρωποκτονίες στην ακαδημαϊκή κοινό-τητα Παρισιού, για την εξιχνίαση των οποίων απαιτείται η βοήθειά τους; Γιατί ο Νίκος ισχυρίζεται ότι πλησίασαν μόνο τη σκιά της αλήθειας, διαβλέπει βαθύτερα κίνητρα, αιτίες εκτός δικαιοδοσίας της αστυ-νομίας, αλλά καθαρή υπόθεση των λαών;
Ρεαλιστικό, πολυεπίπεδο, μεσογειακό νεοπολάρ, με κοινωνικοπολιτικές αναφορές και χιούμορ, κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον που δεν εξαντλείται στην επίλυση του αστυνομικού γρίφου.

gerozisi-h-skia-tis-alithias-cover-front

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Η Κυριακή Γεροζήση γεννήθηκε και έζησε στη Λάρισα ως τα δεκαοκτώ της χρόνια, και κατόπιν στην Αθήνα (1964-1973). Επί δικτατορίας, αναμένοντας για πέντε χρόνια την έκδοση διαβατηρίου, εργάστηκε στην ελληνική βιομηχανία. Το 1973 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και αφοσιώθηκε στην επιστημονική έρευνα (Ινστιτούτο Παστέρ, Collège de France, 7ο και 11ο Πανεπιστήμιο Παρισιού), με μόνιμη ερευνητική θέση για τριάντα χρόνια, στο Κρατικό Ινστιτούτο Υγείας και Ιατρικής Έρευνας Γαλλίας (INSERM). Το 2011 επέστρεψε και κατοικεί στο Μαρούσι.
Χημικός Αθηνών, διδάκτορας Βιοχημείας και Επιστημών Παρισιού, έχει πλούσιο επιστημονικό συγγραφικό – ερευνητι-κό έργο και πανεπιστημιακή διδακτική δραστηριότητα. Είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών (ΕΕΛ) και της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας (ΕΛΣΑΛ).
Λογοτεχνικά έργα: Αναδρομή στο χώρο και το χρόνο (2005), Νέα Υόρκη, Παρίσι, Βαγδάτη (2006), Μαύρο και Κόκκινο της Φωτιάς (2007), Κρασί με στρυχνίνη (2012), Φάλτσο η πορεία (2015). Συμμετέχει επίσης στα συλλογικά έργα Κλέφτες και Αστυνόμοι (2013), Ο Τόπος πρόδωσε τον Ένοχο (2014), στην ετήσια έκδοση της ΕΕΛ Λογοτεχνική Χρονιά από το 2013, ενώ συνεργάζεται με λογοτεχνικά έντυπα, ελληνικές και κυπριακές εφημερίδες.