Ενδυνάμωση και συνηγορία: Για μια δημοκρατία της ψυχικής υγείας
Επιστημονική επιμ.: Στέλιος Στυλιανίδης

Ενδυνάμωση και συνηγορία: Για μια δημοκρατία της ψυχικής υγείας
Η φωνή των ατόμων που πάσχουν από ψυχικές ασθένειες και των συγγενών τους υπήρξε ιστορικά αδύναμη. Στόχος της ενδυνάμωσης είναι η αύξηση του βαθμού ελέγχου τον οποίο μπορούν να έχουν τα άτομα πάνω στις αποφάσεις που αφορούν στην ψυχική τους υγεία και την ποιότητα ζωής τους, και μακροπρόθεσμα η αλλαγή των σχέσεων ισχύος και εξουσίας ανάμεσα στους εμπλεκόμενους. Η αλλαγή αυτή προϋποθέτει την τεκμηρίωση του κινήματος ενδυνάμωσης και συνηγορίας στην Ελλάδα και την αλλαγή του ψυχιατρικού παραδείγματος του βιοϊατρικού μοντέλου. Οι δράσεις για την ενδυνάμωση ξεκινούν από το ατομικό επίπεδο, αλλά καθώς πρόκειται για ένα σύνθετο κοινωνικό και πολιτικό φαινόμενο, πρέπει, παράλληλα, να αναπτύσσονται στρατηγικές σε κοινοτικό και ευρύτερα κοινωνικό επίπεδο. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε προσεγγίσεις που να εξετάζουν τις πολλαπλές διαστάσεις της ενδυνάμωσης σε θεωρητικό επίπεδο με τη σύμπραξη νησίδων καλής πρακτικής αλλά και σε επίπεδο ενεργειών διεκδίκησης με την ενεργό συμμετοχή των ληπτών και των οικογενειών.

Στο βιβλίο αυτό ειδικοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με εμπειρία μέσα από σημαντικούς θεσμούς, παρουσιάζουν θέματα που αφορούν άμεσα στους λήπτες υπηρεσιών ψυχικής υγείας, όπως: η εργασία, η νοσηλεία, τα δικαιώματα, η αυτοβοήθεια, το πλαίσιο της διαπραγμάτευσης ανάμεσα σε λήπτες, επαγγελματίες και φροντιστές, η θρησκευτικότητα και άλλα.

—————————

Δυναμική των ομάδων και αλλαγή στους οργανισμούς
Χαράλαμπος Πουλόπουλος & Άννα Τσιμπουκλή

Δυναμική των ομάδων και αλλαγή στους οργανισμούς

Το βιβλίο εξετάζει σε βάθος τη δυναμική και τη διεργασία των ομάδων και των οργανισμών, τον ρόλο τους στην αντιμετώπιση των εσωτερικών κρίσεων αλλά και των πιέσεων που προέρχονται από ένα ασταθές και διαρκώς αβέβαιο εξωτερικό περιβάλλον. Ο ρόλος της ηγεσίας, οι συγκρούσεις, η εσωστρέφεια και η παθογένεια, αλλά και θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση, την έρευνα και την εποπτεία των ομάδων εξετάζονται σε συνάρτηση με τη δυνατότητα των πάσης φύσεως ομάδων να μετεξελιχθούν από κλειστά σε ανοικτά συστήματα.

——————————-

ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΠΙΣΗΣ

Η απούσα παρουσία του σώματος και του βιώματος στις διαδικασίες εκπαίδευσης, μάθησης και ανάπτυξης
Συλλογικό, εισαγ. – επιμ. Μάριος Πουρκός

Η απούσα παρουσία του σώματος και του βιώματος στις διαδικασίες εκπαίδευσης, μάθησης και ανάπτυξης

Το ζήτημα του σώματος, της σωματοποίησης, και της ενσώματης προοπτικής συζητείται πάνω από 20 χρόνια σε όλα τα πεδία της ανθρώπινης δημιουργίας –φιλοσοφία, τέχνη, επιστήμη– προσφέροντας γόνιμο έδαφος στο διεπιστημονικό, πολυεπιστημονικό και διαεπιστημονικό διάλογο. Βασικός προβληματισμός στο συλλογικό αυτό βιβλίο είναι οι ποικίλες εκφάνσεις της «απούσας παρουσίας» του σώματος και του βιώματος στο πλαίσιο των διαδικασιών επικοινωνίας, εκπαίδευσης, μάθησης και ανάπτυξης.

—————————————
Σύγχρονα θέματα κοινωνικής και κοινοτικής ψυχιατρικής
Για μια κριτική ανθροπωκεντρική ψυχιατρική
Στέλιος Στυλιανίδης & Συνεργάτες

Σύγχρονα θέματα κοινωνικής και κοινοτικής ψυχιατρικής

Το βιβλίο, καρπός της γόνιμης συνεργασίας επαγγελματιών ψυχικής υγείας από διαφορετικά πεδία, πραγματεύεται βασικές θεωρητικές και ιστορικές έννοιες της Κοινωνικής και Κοινοτικής Ψυχιατρικής και παρουσιάζει τις σύγχρονες τάσεις και δεδομένα, αναδεικνύοντας καλές πρακτικές Κοινοτικής Ψυχιατρικής τόσο στην Ελλάδα όσο και στον Ευρωπαϊκό χώρο.

—————————————
Κρίση, φόβος και διάρρηξη της κοινωνικής συνοχής
Χαράλαμπος Πουλόπουλος

Κρίση, φόβος και διάρρηξη της κοινωνικής συνοχής

Το βιβλίο επιχειρεί μία σφαιρική κριτική και τεκμηριωμένη ανάλυση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης στη ζωή των πολιτών, ανάλυση που αναδεικνύει την κοινωνική συνοχή ως το μεγάλο θύμα της κρίσης. Κεντρική θέση στην ανάλυση κατέχει η παρουσίαση μηχανισμών χειραγώγησης της κοινωνίας και διαδικασιών κοινωνικού αποκλεισμού, όπως η κατασκευή ενόχων, ενοχών και αποδιοπομπαίων τράγων, και η ποινικοποίηση της ασθένειας και της διαφορετικότητας. Παράλληλα, αναζητεί λύσεις για την αντιμετώπιση των κοινωνικών προβλημάτων που έχουν οξυνθεί μέσα από την ενίσχυση της δημοκρατικής συμμετοχής στη λήψη των αποφάσεων και τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση των παρεμβάσεων, με τη συμμετοχή των λειτουργών φροντίδας και των ίδιων των εξυπηρετουμένων.

—————————–
Κοινωνική Εργασία στην Eκπαίδευση: Στα θρανία των ετεροτήτων
Θεανώ Καλλινικάκη & Ζαχαρούλα Κασσέρη

Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση: Στα θρανία των ετεροτήτων

Το παρόν συλλογικό έργο περιλαμβάνει πολυδιάστατες οπτικές για την εκτίμηση, πρόληψη, πρώιμη παρέμβαση και αντιμετώπιση προβλημάτων που σχετίζονται με τη σχολική διαρροή, την ασταθή φοίτηση, τη χαμηλή επίδοση και την κοινωνική περιθωριοποίηση μαθητών στη γενική και την ειδική εκπαίδευση. Εστιάζει σε μέσα, μεθόδους και τεχνικές παρέμβασης για την επανάκτηση της λειτουργικότητας των παιδιών και των νέων στο περιβάλλον τους (οικογενειακό, σχολικό και κοινωνικό), καθώς και στην αξιολόγηση των εν λόγω παρεμβάσεων. Περιλαμβάνει καλές πρακτικές για τη συμπερίληψη μαθητών με σύνδρομο Asperger και άλλες αναπηρίες σε μονάδες γενικής εκπαίδευσης, και παρουσιάζει ενδιαφέρουσες παρεμβάσεις που υλοποιήθηκαν με σκοπό τη σχολική ένταξη παιδιών τα οποία προέρχονται από κοινότητες Ρομά και εθνοπολιτισμικές μειονότητες.