Αποστολή στο Παρίσι

Συγγραφέας: Άλαν Φερστ
Μετάφραση: Αντώνης Καλοκύρης

Στο Παρίσι τα βράδια του Σεπτέµβρη µπορεί να είναι ζεστά, υπερβολικά ήπια και, εξαιτίας της ιδιαίτερης µαγείας της πόλης, ακαταµάχητα γοητευτικά. Το φθινόπωρο του έτους 1938 ξεκίνησε κάτω από αυτές ακριβώς τις καιρικές συνθήκες και στα αίθρια των καλύτερων καφέ, στα διάσηµα εστιατόρια, στα επίσηµα δείπνα, όπου όλοι επιθυµούσαν να παρευρίσκονται, οι συζητήσεις ήταν, κατ’ ανάγκη, ζωηρές και πνευµατώδεις: αφορούσαν τη µόδα, το σινεµά, τον έρωτα, την πολιτική, όπως –ναι, κάποιες στιγµές– και την πιθανότητα µιας πολεµικής σύρραξης…
Ο Φρέντρικ Σταλ, κινηµατογραφικός αστέρας του Χόλλυγουντ, ταξιδεύει στο Παρίσι για τις ανάγκες των γυρισµάτων της νέας του ταινίας. Οι ναζί παρακολουθούν τις κινήσεις του. Η χρονική περίοδος είναι επικίνδυνη, δύσκολη και ταυτόχρονα σαγηνευτική: η Ευρώπη ετοιµάζεται να εκραγεί και οι Παριζιάνοι ζουν την κάθε ηµέρα σαν να µην υπάρχει αύριο. Καθώς τα γυρίσµατα της ταινίας εξελίσσονται, ο Σταλ παρασύρεται σε έναν κρυφό κόσµο ξένων ανταποκριτών, διπλωµατικών αξιωµατούχων και κατασκόπων κάθε είδους, που απλώνεται από τα µπιστρό του Παρισιού στα σοκάκια του Μαρόκου• από ένα ουγγρικό κάστρο στη Νύχτα των Κρυστάλλων και στην τροµακτική καρδιά του Τρίτου Ράιχ. Συναρπαστικό, µε µια ατµόσφαιρα και ένα πάθος που µένουν αξέχαστα στον αναγνώστη, το νέο µυθιστόρηµα του συγγραφέα των Κατασκόπων των Βαλκανίων αποτελεί την απόλυτη τοιχογραφία µιας δραµατικής εποχής και το πλέον πανοραµικό και μεγαλόπνοο έργο του Άλαν Φερστ ως σήµερα.

09425

Ο Άλαν Φερστ γεννήθηκε το 1941 στη Νέα Υόρκη. Έχει καταξιωθεί διεθνώς ως δεξιοτέχνης του ιστορικού κατασκοπικού µυθιστορήµατος, µε τα έργα του να µεταφράζονται σε περισσότερες από είκοσι γλώσσες και να σηµειώνουν τεράστιο αριθµό πωλήσεων. Από τις Εκδόσεις Πατάκη κυκλοφόρησε το 2011 το µυθιστόρηµά του Οι κατάσκοποι των Βαλκανίων. Έχει ζήσει για µεγάλα διαστήµατα
στη Γαλλία, και ειδικά στο Παρίσι, ενώ ως δηµοσιογράφος έχει ταξιδέψει στην ανατολική Ευρώπη
και στη Ρωσία.

«Αυτό είναι το Παρίσι που σε κάνει να κλαις από συγκίνηση. […] Με εξαιρετική ιστορική ακρίβεια συνθέτει, ή καλύτερα ανασυνθέτει, ο Φερστ έναν κόσµο ολόκληρο…»
The New York Times Book Review

«Ο Φερστ στο πιο αριστοτεχνικό βιβλίο του αναβιώνει την εποχή που το άσπρο µαύρο αφορούσε τις ταινίες αλλά και τις ηθικές επιλογές. Μια ιστορία µεγάλου βεληνεκούς». Kirkus

—————————————————————————

Ο ΑΣΤΡΑΓΑΛΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΑΛΜΠΕΡΤΙΝ ΣΑΡΡΑΖΕΝ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ: PATTI SMITH
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΣΩΤΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ

Ο Αστράγαλος –στην πραγματικότητα Το κάταγμα στον αστράγαλο– είναι το χρονικό μιας απόδρασης από τις γυναικείες φυλακές και μια ιστορία επιβίωσης. Σωματικός και ψυχικός πόνος, συντροφικότητα, συνενοχή, συνωμοτικότητα, έρωτας, προδοσία: ένα αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα, όπου η αναμονή μοιάζει με παραλήρημα. Το βιβλίο έγινε μύθος στη δεκαετία του ’60 – όχι μόνο για την περιγραφή μιας ζωής στο περιθώριο, αλλά και για τη γλώσσα, για τη χάρη του ύφους. Η Αλμπερτίν Σαρραζέν θεωρήθηκε ο θηλυκός Ζαν Ζενέ, απέσπασε εξαίσιες κριτικές, από τον Nouvel Observateur μέχρι τις χριστιανικές εφημερίδες, και το 1968 έγινε ηρωίδα κινηματογραφικής ταινίας με πρωταγωνιστές τη Μαρλέν Ζομπέρ και τον Χορστ Μπούχολτς. Μια καινούρια διασκευή του βιβλίου προβλήθηκε τον Απρίλιο του 2015 με πρωταγωνίστρια τη Λεϊλά Μπεχτί.

09510

«Η Σαρραζέν έχει έναν υπέροχο ρυθμό και έναν καθηλωτικό τρόπο».
Simone de Beauvoir
«Μια μοναδική γυναίκα, μια σπάνια συγγραφέας».
Le Figaro
«Η ζωή της μπορεί να ήταν τραγικά σύντομη, άφησε όμως ένα μυθιστόρημα για το οποίο είμαστε ευγνώμονες, 50 χρόνια μετά τον θάνατό της…»
PopMatters
«Από την πρώτη σελίδα του νιώθεις την καρδιά σου να χτυπάει γρηγορότερα…»
NDR Kultur
«Διακόσιες σαράντα οκτώ καθηλωτικές, εκρηκτικές σελίδες
L’information

Η Αλμπερτίν Σαρραζέν γεννήθηκε στο Αλγέρι το 1937 και πέθανε στο Μονπελλιέ λίγο πριν κλείσει τα τριάντα. Η παιδική και η εφηβική της ηλικία ήταν γεμάτες δραματικά γεγονότα: το 1939 την υιοθέτησε ένα ηλικιωμένο ζευγάρι• ένας θείος της την κακοποιούσε• αργότερα, μολονότι καλή μαθήτρια, ήταν απείθαρχη• κατέληξε στο αναμορφωτήριο, όπου έμεινε έξι χρόνια. Η περιπετειώδης ζωή της Αλμπερτίν –φτώχεια, σχέσεις με τον υπόκοσμο, φυλακή, απόδραση, ένας μεγάλος έρωτας– καθρεφτίζει τη θέση των γυναικών στη δεκαετία του 1950 και τον αυταρχισμό της γαλλικής κοινωνίας: ήταν μια εποχή που αν έκλεβες ένα μπουκάλι ουίσκι από το σουπερμάρκετ, μπορούσες να βρεθείς στη φυλακή για πέντε χρόνια. Στα γαλλικά κυκλοφορούν ακόμη δύο σύντομα μυθιστορήματά της, καθώς και ποιήματα και επιστολές της.

——————————————————————————————————————————–
ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΛΟΓΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ

Συγγραφέας: ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΔΑΚΙ
Στο εξώφυλλο: «Σκακιστικό Συνεχές», ευγενική προσφορά της Αιμιλίας Παπαφιλίππου, 1997

«Το πλουσιότερο απόθεµα δύο αιώνων ιστορίας της ελληνικής σύγχρονης µουσικής βρίσκεται στην κρατική ελληνική ραδιοφωνία, η οποία, από την ίδρυσή της (1938) έως τις µέρες µας, ήταν ο φυσικός αποδέκτης των έργων των Eλλήνων συνθετών, µε στόχο πάντοτε να εκτελεστούν και να προβληθούν από το ραδιόφωνο, για συµφωνική ορχήστρα, για µουσική δωµατίου αλλά και για φωνές (σόλο ή χορωδία).
Όλο αυτό το υλικό βρισκόταν ωστόσο σε ύπνωση, παραπεταµένο φύρδην µίγδην σε αποθήκες, ως τη στιγµή που η ερευνήτρια Άρτεµις Παπαδάκι έπεισε τους αρµόδιους για την ανάγκη σύστασης, οργάνωσης και καταλογογράφησης ενός πλήρους και επιστηµονικά διατεταγµένου αρχείου. Οι µέθοδοι και οι στόχοι της ερευνήτριας, που ανέλαβε αυτό το επίπονο έργο, περιγράφονται λεπτοµερώς στο παρόν σύγγραµµα. […] Η Άρτεµις Παπαδάκι δεν είναι µόνο ερευνήτρια, θέλει να είναι και ενεργό, στρατευµένο µέλος της µουσικής κοινότητας. Έχει αληθινό ενδιαφέρον για την ελληνική µουσική, την εξέλιξή της, τα προβλήµατά της, το µέλλον της. Κατά συνέπεια έχει και γνήσιο πάθος στην υποστήριξη θέσεων και απόψεων που πιστεύει ότι ερµηνεύουν σωστά το παρελθόν, ανοίγοντας δρόµους για το µέλλον».
(από τον πρόλογο του Γιώργου Κουρουπού)
Ο σκοπός του βιβλίου αυτού είναι τριπλός: Πρώτον, αναδεικνύει το υλικό που περιέχει το αρχείο γραπτού υλικού των έργων κλασικής / λόγιας µουσικής που στεγάζεται στη βιβλιοθήκη των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ. Στη συνέχεια, µε αρχικό κίνητρο να συνδεθεί το αρχείο µε το παρόν, ανοίγεται ένας διάλογος µε Έλληνες συνθέτες µε στόχο την ανάδειξη απόψεων, επιλογών και εκτιµήσεών τους. Τέλος, το βιβλίο προβάλλει τη «συνοµιλία» των αναδειχθέντων στοιχείων µε ήδη υπάρχουσες πηγές, ώστε να δηµιουργηθεί µια εικόνα του συνολικού τοπίου της ελληνικής λόγιας µουσικής κατά τον 20ό αιώνα.

09257

Η Άρτεµις Παπαδάκι εργάστηκε πολλά χρόνια ως ερµηνευτής φλάουτου και πίκολο σε διάφορες ορχήστρες, καθώς και ως καθηγήτρια πιάνου, φλάουτου, βιολογίας και µαθηµατικών (ειδίκευση στη διδασκαλία µαθηµατικών στην Αγγλία). Διετέλεσε για 8 χρόνια καλλιτεχνική διευθύντρια του Αναγεννησιακού Φεστιβάλ Ρεθύµνου και µουσικός σύµβουλος των διαγωνισµών για την Ορχήστρα Νέων Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη Βιολογία µε ειδίκευση στην Οικολογία στο Πανεπιστήµιο Αθηνών και ταυτόχρονα πήρε δίπλωµα Πιάνου, Φλάουτου, Φλάουτου µε ράµφος και Θεωρητικών. Ολοκλήρωσε Master’s στην Πολιτιστική Διαχείριση (την οποία θεωρεί σηµαντικότατη εκπαιδευτική διαδικασία) και διδακτορικό στη Μουσικολογία. Με υποτροφία του Ιδρύµατος Ωνάση ειδικεύτηκε στην Παλιά Μουσική στο Βέλγιο. Κοινό σηµείο αναφοράς όλης της πορείας της ανάµεσα στην επιστήµη και στην τέχνη είναι η επικοινωνία, την οποία θεωρεί βάση κάθε καλλιτεχνικής, επιστηµονικής, εκπαιδευτικής και βιολογικής διαδικασίας.