Αυτή την εβδομάδα κυκλοφορεί η συλλογή διηγημάτων Δελτία παραπόνων του Τζέφρυ Ευγενίδη, σε μετάφραση Άννας Παπασταύρου, έξι χρόνια μετά το αριστουργηματικό Σενάριο γάμου καθώς και το νέο μυθιστόρημα του Λαρς Κέπλερ, Ο διώκτης, λογοτεχνικό ψευδώνυμο των Σουηδών συγγραφέων και συζύγων Αλεξάντρα Κοέλο Αντορίλ και Αλεξάντερ Αντορίλ, που έγιναν παγκοσμίως γνωστοί μετά την τεράστια επιτυχία του πρώτου τους βιβλίου 0 Υπνωτιστής. Μόλις κυκλοφόρησε επίσης και το νέο μυθιστόρημα του Νικολά Μπαρρό, Το Παρίσι είναι πάντα μια καλή ιδέα, συγγραφέα του βιβλίου Η εποχή των κερασιών το οποίο μεταφράστηκε σε 16 γλώσσες και απέσπασε επαινετικές κριτικές.

Δελτία παραπόνων

Συγγραφέας: Τζέφρυ Ευγενίδης
Μετάφραση: Άννα Παπασταύρου

Το Middlesex, οι Αυτόχειρες παρθένοι και το Σενάριο γάμου ανέδειξαν τον Ευγενίδη ως έναν ιδιοφυή παρατηρητή της κρίσης που συνταράζει την εφηβεία, της ενδοσκόπησης που οδηγεί στη γνώση του εαυτού μας, της αγάπης στην οικογένεια και του τι σημαίνει να είναι κανείς Αμερικανός στις μέρες μας. Οι ιστορίες στα Δελτία παραπόνων εξερευνούν εξίσου πλούσια και ενδιαφέροντα εδάφη. Από τις κωμικές «αναπαραγωγικές» σκηνές του «Πουάρ» μέχρι την ονειρική, συγκινητική περιγραφή ενός νεαρού ταξιδιώτη που αναζητεί τη φώτιση στο «Air Mail», αυτή η συλλογή διηγημάτων μιλάει για ήρωες παγιδευμένους σε έκτακτες, προσωπικές και εθνικές, καταστάσεις. Συναντάμε έναν αποτυχημένο ποιητή, ο οποίος, φθονώντας τα πλούτη των άλλων, κατά τη διάρκεια της κτηματομεσιτικής φούσκας, γίνεται καταχραστής, έναν κλαβιχορδίστα, του οποίου τα όνειρα για την τέχνη βουλιάζουν κάτω από τις υποχρεώσεις του γάμου και της πατρότητας, και στην «Έγκαιρη καταγγελία», μια μαθήτρια λυκείου, της οποίας η επιθυμία να γλιτώσει από τις απαγορεύσεις των μεταναστών γονιών της την οδηγεί σε μια δραστική απόφαση που ανατρέπει τη ζωή ενός μεσόκοπου ακαδημαϊκού. Συναρπαστικά αφηγημένες, υπέροχα γραμμένες και γεμάτες από πυκνά νοήματα παρά την αβίαστη χάρη με την οποία περιγράφονται, αυτές οι ιστορίες καταγράφουν την εξέλιξη και την ωρίμανση ενός μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα.

Ο Τζέφρυ Ευγενίδης γεννήθηκε στο Ντιτρόιτ και φοίτησε στα πανεπιστήμια Μπράουν και Στάνφορντ. Τιμήθηκε με το Βραβείο Πούλιτζερ για το μυθιστόρημά του Middlesex, το οποίο ήταν επίσης στη βραχεία λίστα για το National Book Critics Circle Award, για το International IMPAC Dublin Literary Award και για το Prix Médicis. Το Σενάριο γάμου (2011) ήταν υποψήφιο για το National Book Critics Circle Award και τιμήθηκε με το Prix Fitzgerald καθώς και με το Grand Prix de l’héroïne Madame Figaro. Το 2014, ο Ευγενίδης εκλέχτηκε μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Τεχνών και Επιστημών.
Τα βιβλία του Middlesex και Σενάριο γάμου κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Πατάκη.

«Αν το πιο αξιοθαύμαστο επίτευγμα του Ευγενίδη είναι το εύρος των φωνών του, αυτές οι φωνές είναι ριζωμένες σε χαρακτήρες και τα Δελτία παραπόνων είναι η κιβωτός αυτού του ανθρώπινου ψηφιδωτού που ο ίδιος έφερε στη ζωή». Los Angeles Review of Books

«Οι χαρακτήρες στα Δελτία παραπόνων ζουν τις ζωές τους εν μέσω προσωπικών κρίσεων. Ο Ευγενίδης εξερευνά την ανθρώπινη φύση και τη φύση των σχέσεων. Βγάζει το καλό και το κακό, αποδεικνύοντας ότι αυτός ο σπουδαίος μυθιστοριογράφος είναι εξίσου σπουδαίος διηγηματογράφος».
The Washington Book Review

ΣΕΙΡΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ/ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ISBN: 978-960-16-7594-5 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 408 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 17,70 ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΜΑΙΟΣ 2018

Ο διώκτης

Συγγραφέας: Γιούακιμ Ζάντερ
Μετάφραση: Μαρία Φακίνου

ΑΝ ΤΑ ΦΩΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΜΜΕΝΑ, ΣΕ ΒΛΕΠΟΥΝ

Ένα βίντεο φτάνει στην Κρατική Εγκληµατολογική Υπηρεσία της Στοκχόλµης. Δείχνει µία γυναίκα, ζωντανή, που κάποιος την κινηµατογραφεί µέσα από το παράθυρο του σπιτιού της. Δεν ξέρει ότι την παρακολουθούν. Η αστυνοµία δε λαµβάνει σοβαρά υπόψη το υλικό. Ώσπου τη βρίσκουν νεκρή.

ΑΝ ΟΜΩΣ ΤΑ ΦΩΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΒΗΣΤΑ…

Όταν έρχεται το επόµενο βίντεο, η αστυνοµική επιθεωρήτρια Μάργκοτ Σίλβερµαν ψάχνει απεγνωσµένα τρόπους για να αναγνωριστεί η ταυτότητα του θύµατος. Όµως είναι ήδη πολύ αργά. Τη στιγµή της αποστολής του βίντεο, οι γυναίκες έρχονται ήδη αντιµέτωπες µε τις τελευταίες τροµακτικές στιγµές της ζωής τους. Και χωρίς να συνδέει τίποτε τα θύµατα, η αστυνοµία είναι ανίσχυρη να τις βοηθήσει.

ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ

Σύντοµα ο τρόµος καταλαµβάνει τη Στοκχόλµη. Ποιο θα είναι το επόµενο θύµα; Ο ψυχίατρος και υπνωτιστής δρ. Έρικ Μαρία Μπαρκ καλείται να υπνωτίσει τον σύζυγο του δεύτερου θύµατος, ελπίζοντας να ξεκλειδώσει τις µνήµες που έχει από τη σκηνή του εγκλήµατος. Όµως αυτό που αποκαλύπτει ο δρ. Μπαρκ στις συνεδρίες του τον αναγκάζει να αποφασίσει να αποκρύψει την αλήθεια από την αστυνοµία. Γίνεται ολοένα και πιο σαφές ότι η υπόθεση µπορεί να διαλευκανθεί µόνο µε τη βοήθεια του αστυνοµικού επιθεωρητή Γιούνα Λίννα, του ανθρώπου που αγνοείται πάνω από έναν χρόνο και θεωρείται νεκρός.

Λάρς Κέπλερ είναι το λογοτεχνικό ψευδώνυµο των Αλεξάντρα Κοέλο Αντορίλ και Αλεξάντερ Αντορίλ, Σουηδών συγγραφέων και συζύγων. Η κοινή τους αγάπη για τη νουάρ λογοτεχνία και τον κινηµατογράφο γέννησε το χειρόγραφο του Υπνωτιστή, που υπέβαλαν ανωνύµως στον εκδότη του Στιγκ Λάρσον στη Σουηδία. Το βιβλίο έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής από την πρώτη στιγµή, µεταφράστηκε σε περισσότερες από 35 γλώσσες και µεταφέρθηκε το 2013 στον κινηµατογράφο από τον Λάσε Χάλστροµ. Ακολούθησαν τα βιβλία Το συµβόλαιο του Παγκανίνι (Εκδ. Πατάκη, 2013), Η µάρτυρας της φωτιάς (Εκδ. Πατάκη, 2014) και Άμμος στα μάτια (Εκδ. Πατάκη, 2017), στα οποία πρωταγωνιστεί ο επιθεωρητής Γιούνα Λίννα.

ΣΕΙΡΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ/ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ ISBN: 978-960-16-7824-5 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 680 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 19,90 ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΜΑΙΟΣ 2018

Το Παρίσι είναι πάντα μια καλή ιδέα

Συγγραφέας: Νικολά Μπαρρό
Μετάφραση: Ειρήνη Αποστολάκη

Η Ροζαλί Λoράν είναι η ονειροπόλα ιδιοκτήτρια ενός µικρού χαρτοπωλείου στο Σαιν Ζερµαίν, την καρδιά του Παρισιού. Αν ήταν στο χέρι της, όλο και περισσότεροι άνθρωποι γύρω της θα έστελναν κάρτες. Παρόλο που οι κάρτες µε τις ωραιότερες ευχές είναι η ειδικότητα και η επιτυχία της, τα πράγµατα δεν πηγαίνουν και τόσο καλά όσον αφορά την εκπλήρωση των δικών της ευχών. Κάποια µέρα, ένας ηλικιωµένος κύριος, σκοντάφτοντας µέσα στο µαγαζί της, αναποδογυρίζει το σταντ µε τις κάρτες. Η Ροζαλί ανακαλύπτει ότι ο άνδρας που προσγειώθηκε ανώµαλα στη ζωή της δεν είναι άλλος από τον αγαπηµένο –και διάσηµο– συγγραφέα των παιδικών της χρόνων, Μαξ Μαρσαί. Όταν εκείνος της προτείνει να εικονογραφήσει το καινούριο του (και µάλλον τελευταίο) βιβλίο, η Ροζαλί δέχεται και µια µοναδική φιλία γεννιέται ανάµεσα στους δύο ιδιόρρυθµους καλλιτέχνες. Οι ευχές τόσων ετών αρχίζουν επιτέλους να γίνονται πραγµατικότητα, µέχρι που ένας αδέξιος Αµερικανός καθηγητής εισβάλλει στο µαγαζί της, κατηγορώντας την ίδια και τον Μαρσαί για λογοκλοπή. Η Ροζαλί αδυνατεί να καταλάβει αν της χτυπάει την πόρτα ο έρωτας ή κάποιος µεγάλος µπελάς.

O Νικολά Μπαρρό γεννήθηκε το 1980 στο Παρίσι από Γερµανίδα µητέρα και Γάλλο πατέρα. Σπούδασε ροµανική φιλολογία και πολιτισµό στο Πανεπιστήµιο της Σορβόννης. Εργάστηκε σε βιβλιοπωλείο στο κέντρο του Παρισιού, όντας όµως κάθε άλλο παρά αυτό που λέµε µoνήρης βιβλιοφάγος. Το πρώτο µυθιστόρηµά του, Η εποχή των κερασιών (Εκδόσεις Πατάκη, 2014), µεταφράστηκε σε 16 γλώσσες και απέσπασε επαινετικές κριτικές και ενθουσιώδεις αντιδράσεις από το αναγνωστικό κοινό.

ΣΕΙΡΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ/ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ISBN: 978-960-16-7343-1 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 336 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 15,50 ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΜΑΙΟΣ 2018