ΕΟΥΤΖΕΝΙΟ ΜΠΑΡΜΠΑ

ΤΑ ΠΛΩΤΑ ΝΗΣΙΑ
ΠΕΡΑ ΑΠ’ ΤΑ ΠΛΩΤΑ ΝΗΣΙΑ

ΤΙΜΗ: 18,02 E ΣΕΛΙΔΕΣ: 288 ISBN: 978-960-558-240-1
Δείτε σχετικά: https://www.dodonipublications.gr/product/12177/ta-plwta-nisia-pera-ap-ta-plwta-nisia.html

Ξανακυκλοφορεί σε νέα, συμπληρωμένη έκδοση το βιβλίο του Εουτζένιο Μπάρμπα Τα Πλωτά Νησιά. Η παρούσα ανανεωμένη έκδοση περιέχει και κεφάλαια από το βιβλίο Πέρα απ’ τα Πλωτά Νησιά.


Τα Πλωτά Νησιά είναι μία συλλογή από τα πιο σημαντικά γραπτά του Εουτζένιο Μπάρμπα για το θέατρο. Δεν είναι ούτε «θεωρητικά» ούτε «αυτοβιογραφικά» γραπτά. Φιλτραρισμένα μέσα από συγκεκριμένες ιστορικές εμπειρίες, αποτελούν μια μελέτη πάνω στην κοινωνική και προσωπική σημασία του θεάτρου, όταν απελευθερώνεται απ’ τα δεσμά ενός ιδιαίτερου κοινού και της θεατρικής αγοράς.

Ποια είναι η εικόνα του ονειροπόλου;
Κάποιος που φεύγει από τη στεριά και ανοίγεται στο πέλαγος. Αλλά όχι απλώς για να ανακαλύψει ή να φτάσει σε άλλες χώρες. Μερικοί, αν και φαίνεται να απομονώνονται πολύ μακριά στο πέλαγος, επιθυμούν ωστόσο να έχουν κι άλλους κοντά τους. Προσπαθούν να χτίσουν πάνω στο νερό κομμάτια γης. Αυτά είναι τα πλωτά νησιά.
Η κατοχή των πλωτών νησιών δεν μπορεί να μεταβιβαστεί στα παιδιά σου. Μόλις σταματήσεις το χτίσιμο, το έδαφός σου σταματά να υπάρχει. Είναι ένας μικρός ρευστός κήπος που καρποφορεί, αλλά που οι διαστάσεις του και η ίδια του η ύπαρξη εξαρτώνται από τα ρεύματα. Γεννήθηκε από την ανάγκη σου να ριζώσεις. Αλλά σε μια ξεριζωμένη πραγματικότητα.

Το θέατρο είναι χαράμισμα, μια σπατάλη, αλλά είναι και μια κοινωνικά αποδεκτή δραστηριότητα. Είναι φαινομενικά μη παραγωγικό, αλλά δικαιώνει τη συλλογική δουλειά. Μπορεί να προβάλλεις πάνω του τα όνειρά σου και τις έμμονες ιδέες σου, δίνοντας σάρκα και οστά, αγγίζοντας τους άλλους χωρίς να θίγεις επιπόλαια την επιφάνεια της κοινής γλώσσας.
Είναι ένα μέσο να ξεφύγεις από τη λογική των θηριοδαμαστών, να σπάσεις τον κύκλο της μοναξιάς.

Ο Σ Υ Γ Γ Ρ Α Φ Ε Α Σ

Ο Εουτζένιο Μπάρμπα γεννήθηκε το 1936 στη νότια Ιταλία και μετανάστευσε, έφηβος ακόμη, στη Νορβηγία, όπου δούλεψε σαν συγκολλητής μετάλλων και αργότερα σε ένα πετρελαιοφόρο. Από τους ανθρώπους που σημάδεψαν βαθιά την πορεία του σύγχρονου θεάτρου, είναι ίσως ο μόνος που δεν πέρασε από καμία καλλιτεχνική ή φιλολογική μαθητεία μέσα στο «θεατρικό σύστημα». Προσεγγίζει το θέατρο στα 1960, όταν πηγαίνει στη Βαρσοβία στην εκεί θεατρική σχολή. Μετά από λίγους μήνες, εγκαταλείπει τις σπουδές του για να συναντήσει τον Γιέρζι Γκροτόφσκι, που αρχίζει την έρευνά του στο «εργαστήρι» του στην Οπόλ.
Το 1964, και μετά από ένα ταξίδι στις νότιες Ινδίες για να μελετήσει το Κατακάλι, ιδρύει το Θέατρο Οντίν στο Όσλο. Για να επιζήσει η ομάδα αναγκάζεται το 1966 να μεταναστεύσει στο Χόλστεμπρο, μια μικρή πόλη στη βορειοδυτική Δανία όπου ιδρύει το Δια-Σκανδιναβικό Θεατρικό Εργαστήρι.
Έχοντας ξεκινήσει σαν αυτοδίδακτη ομάδα, το Θέατρο Οντίν αναγνωρίζεται μέσα σε λίγα χρόνια σαν μια από τις σπουδαιότερες θεατρικές ομάδες, στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και τη δεκαετία του ’70. Σ’ αυτό ακριβώς το σημείο αρχίζει η περίοδος των ταξιδιών που το πάνε μακριά από τις ασφαλείς, αναγνωρίσιμες περιοχές του Θεάτρου, σε απομονωμένα χωριά, σε πυκνοκατοικημένα προάστια των μεγάλων πόλεων της Ευρώπης και της Νότιας Αμερικής και ανάμεσα σε μικρές θεατρικές ομάδες που ζουν την εμπειρία της απόρριψης και της περιθωριοποίησης.

ΕΟΥΤΖΕΝΙΟ ΜΠΑΡΜΠΑ

ΚΑΨΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
Για τη Σκηνοθεσία και
τη Δραματουργία

ΤΙΜΗ: 18,02 E ΣΕΛΙΔΕΣ: 314
ISBN: 978-960-558-256-2
Δείτε σχετικά: https://www.dodonipublications.gr/product/12984/kapse-to-spiti-gia-ti-skinothesia-kai-ti-dramatoyrgia.html

To Κάψε το σπίτι. Για τη Σκηνοθεσία και τη Δραματουργία είναι ο απολογισμός της ζωής και του έργου του Εουτζένιο Μπάρμπα. Είναι μια μεγάλη αναδρομή στις μεθόδους δουλειάς τού Μπάρμπα, στις τεχνικές πρακτικής του και στις εμπειρίες ζωής που τροφοδότησαν τη θεατρική του ταυτότητα.
Το Κάψε το σπίτι. Για τη Σκηνοθεσία και τη Δραματουργία είναι μια πηγή έμπνευσης, είναι η δραματουργία των δραματουργιών και η επαγγελματική αυτοβιογραφία ενός από τους πιο σημαντικούς και με μεγάλη επιρροή σκηνοθέτες και θεωρητικούς τού σύγχρονου θεάτρου. Το βιβλίο αυτό παρέχει μοναδικές πληροφορίες για τη φιλοσοφία και την πρακτική της σκηνοθεσίας από τον αρχάριο φοιτητή μέχρι τον έμπειρο επαγγελματία.

«Ένα θέατρο που μπορεί να μιλήσει σε κάθε έναν θεατή με μια διαφορετική και διεισδυτική γλώσσα δεν είναι μια φανταστική ιδέα, ούτε μια ουτοπία.Αυτό είναι το θέατρο για το οποίο πολλοί από εμάς −σκηνοθέτες και καθοδηγητές ομάδων− εκπαιδευτήκαμε για μεγάλο διάστημα».

Εουτζένιο Μπάρμπα

JULIA VARLEY

ΠΕΤΡΕΣ ΑΠΟ ΝΕΡΟ
Σημειώσεις μιας ηθοποιού του Θεάτρου Οντίν

ΤΙΜΗ: 18,02 E ΣΕΛΙΔΕΣ: 270
ISBN: 978-960-558-255-5

Δείτε σχετικά: https://www.dodonipublications.gr/product/12983/petres-apo-nero-simeiwseis-mias-ithopoioy-toy-theatroy.html

Το βιβλίο αυτό καταγράφει την εμπειρία μιας ηθοποιού από μια επαγγελματική και ταυτόχρονα γυναικεία σκοπιά. Η Julia Varley είναι μέλος του Θεάτρου Οντίν για περισσότερα από σαράντα χρόνια, και οι Πέτρες από Νερό. Σημειώσεις μιας ηθοποιού του Θεάτρου Οντίν είναι μια βιογραφική, αναλυτική και εμβριθής αποτύπωση της συνεργασίας της με τον Εουτζένιο Μπάρμπα μέσα στα πλαίσια αυτού του παγκοσμίου φήμης θεατρικού οργανισμού.
Το Πέτρες από Νερό ανοίγει ένα μοναδικό παράθυρο κατόπτευσης και διείσδυσης στις καθημερινές τεχνικές ασκήσεις και βιωματικές διαδικασίες ενός μέλους του Οντίν. Αυτό το ημερολόγιο του επαγγελματικού και προσωπικού οδοιπορικού της Julia Varley θα διαφωτίσει τον αναγνώστη, ο οποίος ενδιαφέρεται για τις παραστάσεις, τις συναντήσεις, τις ανακαλύψεις και τη σκληρή σωματική δουλειά που συντροφεύει μια ολόκληρη ζωή στο θέατρο.
Ως ηθοποιός, κάθομαι, μιλώ, τρέχω, ιδρώνω και ταυτόχρονα αναπαριστώ κάποιον που κάθεται, μιλά, τρέχει και ιδρώνει. Ως ηθοποιός, είμαι ταυτόχρονα ο εαυτός μου και ο χαρακτήρας που παίζω. Υπάρχω στο δεδομένο σώμα της παράστασης και την ίδια στιγμή έχω την ανάγκη να είμαι ζωντανή στον νου και τις αισθήσεις των θεατών. Πώς μπορώ να μιλήσω γι’ αυτήν τη διπλή πραγματικότητα;
JuliaVarley

Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Η JuliaVarley είναι μέλος του Θεάτρου Οντίν από το 1976. Είναι ηθοποιός, σκηνοθέτις και συγγραφέας. Διδάσκει σε εργαστήρια θεάτρου και σκηνοθεσίας και οργανώνει παρουσιάσεις της τεχνικής της διεθνώς. Έχει ενεργό δράση και πολυετή συμμετοχή στις συνόδους της ISTA (International School of Theatre Anthropology – Διεθνής Σχολή Θεατρικής Ανθρωπολογίας) και του Magdalena Project, ενός δικτύου γυναικών εργαζομένων στο σύγχρονο θέατρο. Επίσης, είναι καλλιτεχνική διευθύντρια του Transit Festival στο Χόλστεμπρο της Δανίας, αλλά και εκδότρια του The Open Page, ενός επιστημονικού περιοδικού αφιερωμένου στις γυναίκες, οι οποίες εργάζονται στο θέατρο. Άρθρα και πραγματείες της έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά, όπως τα Mime Journal, New Theatre Quarterly, Teatro e Storia, Conjunto, Lapis και Máscara.