Συγγραφέας του βιβλίου Το άλλο κορίτσι – Εκδόσεις Μίνωας

Δύο γυναίκες εντελώς διαφορετικές που θα εμπιστευτούν το λάθος άτομο και θα βιώσουν τον ίδιο εφιάλτη της σεξουαλικής κακοποίησης, πρωταγωνιστούν στο νέο μυθιστόρημα της Ειρήνης Βαρδάκη. Ακολουθώντας τα βήματά τους σε μια πραγματικά σκοτεινή ιστορία, διαπιστώνουμε πως «Το άλλο κορίτσι δεν είναι μόνο εκείνο που θα περάσει δίπλα μας τυχαία, είμαι εγώ κι εσύ, είμαστε όλες». Ένα μεγάλο κεφάλαιο σ’ αυτή την περιπετειώδη ανάγνωση, αποτελεί ο ρόλος και ο γεμάτος από χαρούμενα κορίτσια με πειραγμένα χαρακτηριστικά και ψεύτικα χαμόγελα κόσμος του διαδικτύου, στον οποίο τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται στα μάτια των παιδιών μας. Όπως λέει στο Vivlio – life η συγγραφέας «Χρειάζεται σκληρή δουλειά πρωτίστως μέσα από την οικογένεια για να μπορέσει το κάθε παιδί να διαχωρίσει τον πραγματικό κόσμο από τον ψηφιακό. Η αποδοχή και η ενσυναίσθηση είναι έννοιες κλειδιά και σπουδαία εφόδια για την μετεξέλιξη τους».

  • Μία και Χαρά. Η πρώτη δεν είχε τίποτα η δεύτερη είχε τα πάντα. Για να γνωρίσουμε τις ηρωίδες σας πρέπει να βρούμε τι περικλείει μέσα του το “τίποτα” και τι το “τα πάντα” της ζωής τους;
    Το «τα πάντα» και το «τίποτα» σε ένα βαθμό είναι σχετικά. Σε αυτή την ιστορία το «τα πάντα» σημαίνει ό,τι επιθυμητό.
  • Κι οι δυο έκαναν το ίδιο λάθος. Εμπιστεύτηκαν το λάθος άτομο. Σε ποιο βαθμό χτίσατε την προσωπικότητα αυτού του ανθρώπου παρασυρμένη από τα πολλά και άθλια λάθος άτομα που γνωρίσαμε μέσα από την καθημερινή ειδησεογραφία τα τελευταία χρόνια;
    Η επικαιρότητα, η πραγματικότητα της κοινωνίας μας είναι βασική πρώτη ύλη για κάθε μου μυθιστόρημα. Ακόμη και στη «Ζώνη 5» που είναι μια ακραία δυστοπία αναβλύζει αλήθεια. Πίσω από ήρωες και γεγονότα υπάρχουν ισχυροί συμβολισμοί.
  • Αν το καλοσκεφτούμε, η σύγχρονη εποχή, που όπως φαίνεται σας εμπνέει συγγραφικά, είναι γεμάτη από λάθος άτομα. Αν ρωτούσαμε τα δυο κορίτσια για το πώς θα αναγνωρίσουμε ένα τέτοιο τι θα μας απαντούσαν;
    Σίγουρα προηγουμένως θα χρειαστεί να κάνουν την αυτοκριτική τους. Να σκύψουν πάνω από τα δικά τους λάθη και τη δική τους αντίληψη για τον κόσμο και τον εαυτό τους. Οι γονείς εξακολουθούν να μεγαλώνουν πριγκίπισσες και βασιλιάδες, λησμονώντας ότι το παραμύθι αυτό έχει κακό και κάποιες φορές τραγικό φινάλε. Η πριγκίπισσα λαβώνεται με το πρώτο αγκαθάκι, ενώ ο βασιλιάς γρήγορα μετουσιώνεται σε νάρκισσο ή δράκο.
  • Ας μείνουμε για λίγο στη Χαρά. Το χαρούμενο κορίτσι του διαδικτύου. Το γνωρίζουμε πολύ καλά, επειδή κάθε μέρα όλη μέρα τα κοινωνικά δίκτυα είναι γεμάτα από τέτοια χαμογελαστά κορίτσια. Πώς θα πείσουμε τις κόρες μας πως τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται;
    Χρειάζεται σκληρή δουλειά πρωτίστως μέσα από την οικογένεια για να μπορέσει το κάθε παιδί να διαχωρίσει τον πραγματικό κόσμο από τον ψηφιακό. Η αποδοχή και η ενσυναίσθηση είναι έννοιες κλειδιά και σπουδαία εφόδια για την μετεξέλιξη τους.
    Τα λάθος παραδείγματα είναι πολλά -καθημερινά πληθαίνουν-, οφείλουμε να είμαστε υποψιασμένοι και έτοιμοι με γρήγορα αντανακλαστικά.
  • Με το μυαλό μου στη Χαρά και παρατηρώντας τον τίτλο του βιβλίου σας αναρωτιέμαι αν Το άλλο κορίτσι, ο τίτλος δηλαδή, αφορά σε κάθε κορίτσι που διαβάζει την ιστορία σας και οι ηρωίδες σας προσπαθούν να ταρακουνήσουν.
    Με το άλλο κορίτσι… θίγονται πολλά και διαφορετικά. Μπορεί να αφορά έναν άλλον εαυτό, εκείνον που καταπιέζουμε, κατηγορούμε και αρνούμαστε να αποδεχτούμε. Το άλλο κορίτσι δεν είναι μόνο εκείνο που θα περάσει δίπλα μας τυχαία, είμαι εγώ κι εσύ, είμαστε όλες.
  • Διαδίκτυο. Μήπως είναι λάθος να του φορτώνουμε οτιδήποτε κακό συμβαίνει στις ζωές μας;
    Δεν δαιμονοποιούμε τίποτα. Θα ήταν τεράστιο λάθος αν το κάναμε. Άλλωστε και το διαδίκτυο είναι καθρέφτης της κοινωνίας μας. Ίδιοι κίνδυνοι, ίδιες παθογένειες, όλα ίδια.
  • Οι δυο τους θα βιώσουν τον ίδιο εφιάλτη: κακοποίηση. Ένα έγκλημα που η ζωή μας δίδαξε ότι έχει ως συνώνυμό της τη σιωπή! Θα δούμε κλειστά στόματα και στη δική σας σκοτεινή ιστορία;
    Θα δούμε στόματα που έμειναν ερμητικά κλειστά μέχρι τη στιγμή που άνοιξαν σε μια σπαρακτική και ταυτόχρονα λυτρωτική κραυγή. Θέλει τεράστια δύναμη και θάρρος για να ξεστομίσεις μια τέτοια αλήθεια. Πολλές φορές ξεχνάμε ότι μιλάμε για θύματα… για ανθρώπους τραυματισμένους σωματικά και ψυχικά. Είναι πιο δύσκολο από όσο μπορούμε να φανταστούμε.
  • Οι ηρωίδες σας για να σωθούν από τον εφιάλτη έχουν ένα και μοναδικό όπλο το οποίο βρίσκεται, όπως γράφετε, στα χέρια τους. Προφανώς αυτό κορυφώνει την πλοκή της ιστορίας σας και, βέβαια, το ενδιαφέρον μας. Θέλετε να μας δώσετε μια μικρή εικόνα του τι μας περιμένει στα σκοτεινά συγγραφικά μονοπάτια που επιχειρείτε να μας παρασύρετε;
    Το μοναδικό όπλο βρίσκεται πράγματι στα χέρια τους, με έναν και μόνο όρο… να μην το στρέψουν στον εαυτό τους. Κάποια λειτούργησε αυτοκαταστροφικά, κάποια βούλιαξε στη θλίψη και τον φόβο. Το τέλος είναι απρόβλεπτο και για τις δύο.
  • Σ’ αυτή τη συγκλονιστική ιστορία διαπιστώνουμε πως ο φόβος λειτουργεί διεγερτικά για τον θύτη κι εσάς να τον περιγράφετε ψύχραιμα. Άραγε δικαιούται ο συγγραφέας να παρασύρεται από το συναίσθημά του ή οφείλει πάντα να είναι το ψύχραιμο τρίτο μάτι;
    Δεν ξέρω τί δικαιούμαστε ούτε και τί οφείλουμε. Το μόνο που ξέρω είναι ότι δεν έγραψα ποτέ με ψυχραιμία. Αν δεν παρασύρει πρώτα εσένα η τέχνη σου, πώς μπορείς να περιμένεις να παρασύρει και τους αναγνώστες;
  • Το ψυχολογικό θρίλερ δείχνει να μπήκε στη ζωή σας για να μείνει. Είναι το μοναδικό είδος της λογοτεχνίας που σας ελκύει ως αναγνώστρια;
    Όχι. Είμαι δεινή αναγνώστρια. Διαβάζω διάφορα είδη. Αγαπώ την καλή λογοτεχνία.
  • Δε θα σας ζητήσω να μου πείτε ποιο βιβλίο Έλληνα συγγραφέα θα παίρνατε μαζί σας στις διακοπές αλλά θα είχε ενδιαφέρον να μας πείτε ποιο ψυχολογικό θρίλερ ξένου συγγραφέα θα θέλατε να έχετε στις αποσκευές σας.
    Ανυπομονώ να ξεκινήσω το καινούριο βιβλίο της Νοτιοκορεάτισσας You-Jeong Jeong «εφτά χρόνια σκοτάδι». Είχα διαβάσει παλιότερα από την ίδια το «Ο καλός γιος» και είχα εντυπωσιαστεί. Οι Ασιάτες σπάνια με απογοητεύουν.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
H Χαρά είχε τα πάντα. Η Μία δεν είχε τίποτα.
Δύο εντελώς διαφορετικές γυναίκες θα εμπιστευτούν το λάθος άτομο. Και θα βιώσουν τον ίδιο εφιάλτη.
Το μοναδικό όπλο που μπορεί να τις σώσει βρίσκεται… στα χέρια τους. Με έναν και μόνο όρο.
Να μην το στρέψουν στον εαυτό τους. Ένα σεξουαλικό έγκλημα ζητά απαντήσεις σε ένα άκρως ανατρεπτικό και ευφυέστατο παιχνίδι αντικατοπτρισμών.
Σε μια τόσο σκοτεινή ιστορία διάλεξε προσεκτικά την πλευρά που θα φωτίσεις.

Βιογραφικό
Η Ειρήνη Βαρδάκη γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Στα μυθιστορήματά της το έγκλημα έρχεται σε ένα ιδιάζον γκρο πλαν, με το ψυχολογικό θρίλερ να αποκαλύπτει διαρκώς νέες, διαφορετικές πτυχές του. Το Άλλο κορίτσι είναι το όγδοο μυθιστόρημά της.

Έχουν προηγηθεί τα:
Κρυσταλλία (εκδ. Bell, 2017),
Το Ρ της ερωμένης (εκδ. Βell, 2018),
Ανάρμοστον εστί (εκδ. Bell, 2019),
Τσιχλόφουσκα (εκδ. Bell, 2020),
Ο Μέντορας (εκδ. Μίνωας, 2021),
Ζώνη 5 (εκδ. Μίνωας, 2022),
Ο εραστής της (εκδ. Μίνωας, 2023).

Επίσης, διηγήματά της έχουν συμπεριληφθεί σε τρεις συλλογές αστυνομικών διηγημάτων, ενώ στην πιο πρόσφατη συμμετείχε με τον βραβευμένο Σουηδό συγγραφέα Arne Dahl.