Συγγραφέας του βιβλίου Μη με ξεχάσεις – Εκδόσεις BELL

Ένα ψυχολογικό θρίλερ, από την Σόνια Σαουλίδου που μας έχει αποδείξει με τα μυθιστορήματά της πως καταφέρνει να παρατηρεί σχεδόν τα πάντα μέσα από το πρίσμα της ψυχοσύνθεσης. Και αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό, είναι που την φέρνει πιο κοντά στην ηρωίδα της την Κορνήλια που πάσχει από αμνησία. Ο φόβος για το άγνωστο είναι το βασικό συναίσθημα με το οποίο μας παγιδεύει σ’ αυτό το συγγραφικό ταξίδι που μαζί με τα δυο βασικά της όπλα, την αβεβαιότητα και την αμφιβολία, μας κρατά μέχρι το τέλος με κομμένη την ανάσα. Όπως λέει στο Vivlio-life η συγγραφέας «Το συγγραφικό παιχνίδι με τον φόβο είναι και ο λόγος που οι αναγνώστες επιλέγουν τα θρίλερ. Εμένα με λυτρώνει καθώς απελευθερώνω το συναίσθημα στην πλοκή. Φεύγει από πάνω μου, για λίγο».

  • Κορνήλια. «Μπορεί η ίδια να μην ήταν καν η Κορνήλια». Αυτή και μόνο η πρόταση της ηρωίδας σας, μας κάνει να θέλουμε οπωσδήποτε να τρυπώσουμε στην σκέψη σας. Πόσο χώρο και χρόνο δώσατε στους αναγνώστες να πλησιάσουν την έμπνευσή σας;
    Στις ιστορίες που γράφω πάντα υπάρχει ο κεντρικός γρίφος αλλά και κάποιοι ‘παράπλευροι’. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση το παιχνίδι αυτό, στο αστυνομικό και το ψυχολογικό θρίλερ. Θεωρώ πως το τίμιο είναι να δίνει ο συγγραφέας τον χώρο και τον χρόνο στον αναγνώστη για να προσπαθήσει να επιλύσει το μυστήριο κι επίσης πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό να μην παραπλανιέται ο αναγνώστης με μία λογικοφανή εκδοχή και στο τέλος ο συγγραφέας να δίνει μία επίλυση στη σφαίρα του φανταστικού. Το αναφέρω γιατί το έχω δει να συμβαίνει και δεν μου αρέσει. Δίνω λοιπόν ‘γερές κάρτες’ στον αναγνώστη όμως στο τέλος θέλω να του εμφανίζω κάτι που δεν είχε σκεφτεί και που είναι απόλυτα λογικό. Νομίζω ότι το καταφέρνω. Στο Μη Με Ξεχάσεις δίνω στο τέλος τρεις διαφορετικές εκδοχές οι οποίες προέρχονται η καθεμία από την οπτική κάποιου ήρωα. Το κάνει πολύ ενδιαφέρον νομίζω. Όμως η αλήθεια, βρίσκεται στο τέλος.
  • Μια χαρά φυτέψατε, πάντως, αυτή την αμφιβολία στο μυαλό μας. Και κάνατε τα πάντα για να μας φθάσετε στον επίλογο με πολλά ερωτηματικά. Ήταν η αβεβαιότητα το βασικό σας όπλο στη συγγραφή αυτού του ψυχολογικού θρίλερ;
    Η αβεβαιότητα είναι καλό να υπάρχει αλλιώς ο αναγνώστης μπορεί να χάσει το ενδιαφέρον του. Όχι ότι δεν υπάρχουν εξαιρετικά αναγνώσματα που δεν βασίζονται στην αβεβαιότητα. Για να απαντήσω στο ερώτημά σας, η αβεβαιότητα ήταν το βασικό όπλο σε αυτή την πλοκή.
  • Εμανουέλ. Αχ, αυτός ο γοητευτικός Εμανουέλ! Τον ερωτευτήκαμε, τον θαυμάσαμε, τον υποψιαστήκαμε και φυσικά τον μισήσαμε, μέχρι που… Άραγε τα νιώσατε κι εσείς τα ίδια συναισθήματα καθώς χτίζατε τον χαρακτήρα αυτού του ιδιαίτερου τύπου;
    Εγώ τον γνωρίζω προσωπικά τον Εμάνουελ. Τον είχα ερωτευθεί κι εγώ κάποτε.
  • Υπάρχει άλλο ένα συναίσθημα που του δώσατε μεγάλο όγκο: Ο φόβος για το άγνωστο που παραμονεύει δίπλα μας, όπως σ’ εκείνο το δωμάτιο – κρύπτη στο σπίτι της Κορνήλια.Το συγγραφικό παιχνίδι με τον φόβο πόσο σας συναρπάζει;
    Το συγγραφικό παιχνίδι με τον φόβο είναι και ο λόγος που οι αναγνώστες επιλέγουν τα θρίλερ. Εμένα με λυτρώνει καθώς απελευθερώνω το συναίσθημα στην πλοκή. Φεύγει από πάνω μου, για λίγο.
  • Ο φόβος, ξεκινάει πάντα από την άγνοια. Και εδώ ακριβώς είναι το σημείο που σκύβουμε πάνω από την Κορνήλιά σας, η οποία πάσχει από αμνησία. Ήταν εύκολο να προσεγγίσετε έναν τέτοιο επινοημένο χαρακτήρα που απαιτούσε και σωστή πληροφόρηση;
    Ο φόβος νομίζω ότι είναι πολύ βασανιστικός όταν πηγάζει από την άγνοια όμως μπορεί να πηγάζει κι από τη βεβαιότητα. Στην περίπτωση της ιστορίας μας όπως πολύ σωστά αναφέρετε, η αμνησία γεμίζει τον φόβο με καχυποψία. Δεν μου ήταν δύσκολο να μπω στο μυαλό της Κορνήλια ίσως γιατί είμαι καλά προετοιμασμένη από τη φύση μου να τα παρατηρώ σχεδόν όλα μέσα από το πρίσμα της ψυχοσύνθεσης.
  • Είναι ο φόβος της απώλειας μνήμης γενικά ή ο φόβος για τις αλήθειες που πρόκειται να αποκαλυφθούν, που κάνουν οδυνηρή την καθημερινότητα των ανθρώπων με τέτοια διαταραχή; Τι μαθαίνουμε από τη μυθοπλασία σας;
    Στη συγκεκριμένη ιστορία δεν είναι καχύποπτη γιατί δεν έχει μνήμη αλλά γιατί το ένστικτό της καθώς επίσης και ο περίεργος, πολύ περίεργος κόσμος στον οποίο έχει ξυπνήσει, την κάνουν να πιστεύει ότι υπάρχει κάτι ιδιαίτερα σκοτεινό.
  • Είναι πολλά τα πρόσωπα που πλαισιώνουν τους κεντρικούς σας ήρωες, τα οποία κάνουν την πλοκή συγκλονιστική και εντείνουν την αγωνία μας. Η Γιολάντα είναι ένα από αυτά. Πόσο επενδύσατε σ’ αυτόν τον χαρακτήρα;
    Η Γιολάντα μπορεί να με δυσκόλεψε περισσότερο από την Κορνήλια γιατί είναι αμφιλεγόμενη ηρωίδα.
  • Σύνδρομο Καπγκρά. Να κάτι που πιθανόν λίγοι από τους αναγνώστες σας γνωρίζαμε. Πόσο περίπλοκη είναι αυτή η ψυχική διαταραχή;
    Από αυτά που ανακάλυψα κάνοντας την έρευνά μου, είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη και κυρίως σοκαριστική κι επίπονη για τους συγγενείς. Αλλάζει την προσωπικότητα του ασθενή εντελώς. Έχεις να κάνεις με έναν εντελώς άλλον άνθρωπο. Το τρομακτικό είναι ότι με ένα χτύπημα στο κεφάλι όλοι θα μπορούσαμε να αλλάξουμε. Και είναι άραγε παρόμοιες οι αντιδράσεις των ασθενών ή μήπως βγαίνουν κάποιες καλά κρυμμένες πτυχές μας; Τελικά τι ακριβώς είναι η ψυχή αν ο σκληρός δίσκος μας μπορεί να μας αλλάξει εντελώς;
  • «To λευκό βιογραφικό της την κρεμούσε στο κενό». Η πρόταση αφορά ηρωίδα σας, αλλά στην ουσία αφορά κάθε γυναίκα που ενώ θέλει να εγκαταλείψει ένα τοξικό σπίτι και σύζυγο δεν το αποφασίζει για οικονομικούς λόγους. Τι θα τους συμβούλευε η Κορνήλια;
    Η Κορνήλια θα μας το πει μέσα από την ιστορία. Εγώ θα συμβούλευα τους ανθρώπους που υποφέρουν, να φύγουν τρέχοντας. Όσο μένεις στο ίδιο σπίτι θα εξαρτάσαι οικονομικά. Τη στιγμή που θα εγκαταλείψεις το άτομο που σε συντηρεί και ταυτόχρονα σε κακοποιεί, θα αναγκαστείς να βρεις τον τρόπο σου να επιβιώσεις. Φύγετε μακριά κι αν νομίζετε ότι κινδυνεύετε, λάβετε τα μέτρα σας. Να έχετε ακόμη και τρόπο ώστε να μπορέσετε να αμυνθείτε. Αυτό προτείνω εγώ.
  • Περίεργες αναμνήσεις, απιστίες, έρωτες, φωτογραφίες, το άγνωστο που παραμονεύει παντού, αλλά και πολλά… μυρμήγκια στην κουζίνα! Σας ενοχλούν κι εσάς στον βαθμό που ενοχλούν και τρομάζουν την ήρωίδα σας;
    Τα μυρμήγκια δεν με ενοχλούν. Είναι εντελώς συμβολικά στην πλοκή. Τα μυρμήγκια είναι σε λάθος τόπο, μέσα σε μία κουζίνα. Σε λάθος τόπο νιώθει ότι βρίσκεται και η ίδια. Τα μυρμήγκια νιώθουν να καταδιώκονται όπως κι εκείνη και πολλαπλασιάζονται καθώς εντείνεται η αγωνία. Να πούμε στους αναγνώστες ότι τα μυρμήγκια ήταν στη φαντασία της και ξεδιαλύνεται στο τέλος από πού πηγάζει αυτό.
  • Μεταφυσικό και ψυχολογικό θρίλερ δείχνουν να σας έχουν κερδίσει για τα καλά. Θα παραμείνετε πιστή σ’ αυτό το λογοτεχνικό είδος;
    Για την ώρα, ναι, όμως δεν αποκλείω να γράψω και κάτι εντελώς διαφορετικό στο μέλλον.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Η πρώτη σκέψη που έκανε έντρομη η Κορνίλια μόλις άνοιξε τα μάτια της κι αντίκρισε τα αμέτρητα σωληνάκια και τα τελευταίας τεχνολογίας ιατρικά μηχανήματα, ήταν ότι στη μνήμη της δεν υπήρχε η παραμικρή πληροφορία.
Αδύνατον να θυμηθεί το όνομά της, να μαντέψει την ηλικία της ή την πόλη στην οποία βρισκόταν. Ήταν παντρεμένη; Υπήρχαν άραγε παιδιά; Ποιος πλήρωνε την ακριβή της νοσηλεία και πόσοι κοντινοί της άνθρωποι θα έρχονταν να την επισκεφτούν με τη χαρμόσυνη είδηση ότι η αγαπημένη τους είχε συνέλθει από το κώμα;
Η πόρτα του δωματίου της άνοιξε και ο γοητευτικός Εμανουέλ της συστήθηκε ως ο σύζυγός της. Ένας πετυχημένος πιλότος, που απλόχερα της πρόσφερε την αγάπη του και, επιπλέον, όλες τις ανέσεις μιας καλής ζωής. Μια σπάνια τύχη!
Ή μήπως όχι;
Η Κορνίλια ήξερε.
Μ’ έναν περίεργο τρόπο, ήξερε πως αυτή η ζωή δεν ήταν η δική της.
Πεπεισμένη ότι καθόταν στο θρόνο μιας άλλης, έπρεπε αμέσως ν’ ανακαλύψει με ποιον τρόπο της είχε κλέψει τη ζωή… και πού πραγματικά βρισκόταν η προκάτοχός της.
Έπρεπε πρώτα να δώσει απάντηση στο ερώτημα: Πώς τόσοι άνθρωποι την είχαν αναγνωρίσει ως την εξαφανισμένη σύζυγο και γιατί ένιωθε πως τώρα κινδύνευε η ζωή της;

Βιογραφικό
Η Σόνια Σαουλίδου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Επικοινωνίες καθώς και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Slippery Rock University στην Πενσιλβάνια των ΗΠΑ. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, συνεργάστηκε με πολλά περιοδικά ως δημοσιογράφος. Επίσης ανέλαβε την παρουσίαση τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών παραγωγών στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα.
Το 2013 μετακόμισε στο Κέιπ Κόραλ της Φλόριντα, όπου η μόνη επαγγελματική επιλογή που είχε στη μικρή αυτή παραθαλάσσια πόλη ήταν να εργαστεί ως μεσίτρια. Εκεί ξεκίνησε στα μέσα του 2017 να γράφει το πρώτο της αστυνομικό θρίλερ, Το Ακρωτήρι των Κοραλλιών, το οποίο ολοκλήρωσε την ίδια χρονιά, με την επιστροφή της στην Ελλάδα. Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 2019 από τις εκδόσεις Ωκεανίδα. Ακολούθησαν από τις Εκδόσεις BELL Το Αμάρτημα της Κυρίας Ρέμικ το 2021, το δεύτερο αστυνομικό-ψυχολογικό θρίλερ της και το μεταφυσικό θρίλερ Ο Φάρος του Κένεμπεκ το 2022. Το Μη με ξεχάσεις είναι το τέταρτο μυθιστόρημά της. Πλέον ζει στη γενέτειρά της με το γιο της.