Κανονικοί άνθρωποι, το πολυαναμενόμενο νέο μυθιστόρημα της Σάλλυ Ρούνεϋ, που γνώρισε παγκόσμια επιτυχία με το πρώτο της βιβλίο, Συζητήσεις με φίλους. Το βιβλίο Κανονικοί άνθρωποι τιμήθηκε το 2018 με το Βραβείο Μυθιστορήματος Costa και το Βραβείο Μυθιστορήματος των Irish Book Awards, ενώ επίσης ήταν στη μακρά λίστα για το βραβείο Booker. Το 2019 ήταν υποψήφιο για το λογοτεχνικό βραβείο Women’s Prize και συγκαταλέχθηκε στα 100 καλύτερα βιβλία του 21ου αιώνα από την Guardian.
Η εξαφάνιση της Στέφανι Μέιλερ του Ελβετού συγγραφέα Ζοέλ Ντικέρ. Ο Ντικέρ επιστρέφει µε ένα βιβλίο που ξεπερνάει την Αλήθεια για την υπόθεση Χάρρυ Κέµπερτ, το απόλυτο μπεστ σέλερ που µεταφράστηκε σε περισσότερες από 35 γλώσσες.
Γκιακ, επανέκδοση της συγκλονιστικής συλλογής διηγημάτων του Δημοσθένη Παπαμάρκου που γνώρισε απρόσμενη εκδοτική επιτυχία και που έχει ως τώρα πουλήσει πάνω από 38.000 αντίτυπα.
Η δολοφονία του Σωκράτη του Μάρκος Τσικότ, συγγραφέα της Δολοφονίας του Πυθαγόρα. Στις σελίδες του καθηλωτικού µυθιστορήµατος του Μάρκος Τσικότ φωτίζεται και ζωντανεύει µε µοναδικό τρόπο η µορφή του Σωκράτη, του ανθρώπου του οποίου η ζωή και ο θάνατος µας εµπνέουν εδώ και αιώνες, του φιλοσόφου που σηµατοδοτεί ένα πριν και ένα µετά στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Η μέθοδος Καταλανόττι, το αστυνομικό μυθιστόρημα του μεγάλου τεχνίτη της πλοκής και της γλώσσας, του «πατρικού» σικελικού ιδιώματος, Αντρέα Καμιλλέρι.
Κανονικοί άνθρωποι
Συγγραφέας Ρούνεϋ Σάλλυ
Βραβείο Μυθιστορήματος Costa Irish Book Awards: Bραβείο Mυθιστορήματος Καλύτερο βιβλίο της χρονιάς: The New York Times, The New York Times Book Review, Time, The Washington Post, Vogue, Esquire, Glamour, Elle, Marie Claire, Vox, NPR, The Paris Review, O: The Oprah Magazine «Ήθελε απλώς να είναι κανονικός άνθρωπος, να κρύβει ό,τι από τον εαυτό του του φαινόταν ντροπιαστικό και μπερδεμένο».
Ο Κόννελ και η Μαριάν είναι συμμαθητές και μεγαλώνουν στην ίδια μικρή πόλη στην Ιρλανδία, οι ομοιότητές τους όμως τελειώνουν εδώ. Η Μαριάν μένει με την οικογένειά της σε μια έπαυλη, ενώ η μητέρα του Κόννελ είναι η καθαρίστριά τους. O Κόννελ είναι δημοφιλής και τον συμπαθούν όλοι στο σχολείο, η Μαριάν δεν έχει φίλους. Μια μέρα όμως, ξεκινούν οι δυο τους μια αμήχανη κουβέντα και η ζωή τους αλλάζει. Έναν χρόνο αργότερα είναι φοιτητές στο Δουβλίνο. Η Μαριάν έχει γίνει κοινωνική, σε αντίθεση με τον Κόννελ που, ντροπαλός τώρα και ανασφαλής, μάλλον δεν απολαμβάνει τη φοιτητική ζωή. Δοκιμάζουν κι οι δυο ερωτικές εμπειρίες, αλλά, αδύναμοι να αντισταθούν, επιστρέφουν διαρκώς ο ένας στον άλλο. Ώσπου θα βρεθούν αντιμέτωποι με το μέχρι πού μπορούν να φτάσουν για να σώσουν τον άλλο. Κανονικοί άνθρωποι. Μια ιστορία για δύο ανθρώπους –σαγηνευτικούς και περίπλοκους− οι οποίοι προσπαθούν να μείνουν χώρια, αλλά δεν τα καταφέρνουν. Μια ιστορία για το πώς μας διαμορφώνουν τα τραύματά μας και πόσο δύσκολο είναι να αλλάξουμε αυτό που είμαστε. Και που αποκαλύπτει, με σπαρακτική τρυφερότητα, πώς μας εξουσιάζει ο έρωτας και πώς, όσο κι αν πληγώνουμε και πληγωνόμαστε, πάντα επιθυμούμε να αγαπήσουμε και να αγαπηθούμε. Ένα από τα 100 καλύτερα βιβλία του 21ου αιώνα. Guardian Ένα από τα καλύτερα μυθιστορήματα της δεκαετίας. Entertainment Weekly Mυθιστόρημα που διαβάζεται υποχρεωτικά απνευστί. The Washington Post Η Ρούνεϋ είναι η πρώτη σπουδαία μυθιστοριογράφος της γενιάς των Millennials χάρη στις ιστορίες αγάπης της στα χρόνια του ύστερου καπιταλισμού. The New Yorker Ένα εκπληκτικό μυθιστόρημα για τη δύναμη που έχουν οι σχέσεις να μας μεταμορφώνουν. People Δικαίως οι «Κανονικοί άνθρωποι» της Σάλλυ Ρούνεϋ συζητήθηκαν πολύ. Η συγγραφέας διερευνά με πνευματώδη τρόπο και έμφαση στις αποχρώσεις τη δυναμική των κοινωνικών τάξεων και τη νεανική αγάπη. The Wall Street Journal Σαν σχεδιάστρια υψηλής ραπτικής με τεράστια αυτοπεποίθηση, η Ρούνεϋ κόβει και ράβει τις λέξεις σε τέλειο σχήμα… Γράφει για ζόρικα κοινότοπα πράγματα (sms, μέιλ, σεξ) με μια εξοικείωση που κανείς άλλος δεν έχει. The Paris Review Αστείο και οξυδερκές, συνδυάζει αριστοτεχνικά την κοινωνική παρατήρηση με τα έντονα αισθήματα. Η Ρούνεϋ είναι δεξιοτέχνις του είδους των ανέκφραστων Millennials, που μπορούν να συμπυκνώσουν μια ολόκληρη ζωή, ή μια προσωπικότητα, σε μία ή δύο φράσεις. Harper’s Magazine Αριστοτεχνικά γραμμένο μυθιστόρημα. Η ποιότητα της γραφής της Ρούνεϋ, ιδίως στις ψυχολογικά σφυρηλατημένες σεξουαλικές σκηνές, είναι αδύνατον να υποτιμηθεί, καθώς με εξαίσιο τρόπο ανοίγει ένα παράθυρο στον αληθινό εαυτό των πρωταγωνιστών της. Bookpage
Η εξαφάνιση της Στέφανι Μέιλερ
Συγγραφέας Ντικέρ Ζοέλ
30 Ιουλίου του 1994. Η Όρφια, µια µικρή πόλη στην επαρχία Χάµπτονς της πολιτείας της Νέας Υόρκης, αναστατώνεται από ένα τραγικό γεγονός: ο δήµαρχος της πόλης και η οικογένειά του δολοφονούνται µέσα στο ίδιο τους το σπίτι, καθώς και µια γυναίκα που περνούσε τυχαία από εκεί, αυτόπτης µάρτυρας του εγκλήµατος. Την έρευνα της Πολιτειακής Αστυνοµίας αναλαµβάνουν δυο νέοι αστυνοµικοί, ο Τζέσσι Ρόζενµπεργκ και ο Ντέρεκ Σκοτ. Φιλόδοξοι κι επίµονοι, ακολουθώντας αδιάσειστα στοιχεία, βρίσκουν τον ένοχο, λαµβάνουν επαίνους και παράσηµα – όµως έχουν ενοχοποιήσει τον λάθος άνθρωπο. Είκοσι χρόνια αργότερα, στις αρχές του καλοκαιριού του 2014, η δηµοσιογράφος Στέφανι Μέιλερ αποκαλύπτει στον Τζέσσι πως ο δράστης ήταν άλλος. Στη συνέχεια τα ίχνη της χάνονται υπό µυστηριώδεις συνθήκες. Τι απέγινε η Στέφανι Μέιλερ; Τι είχε ανακαλύψει; Και, κυρίως, τι συνέβη στ’ αλήθεια το µοιραίο βράδυ της 30ής Ιουλίου του 1994; «Οι αναγνώστες που αγάπησαν την Αλήθεια για την υπόθεση Χάρρυ Κέµπερτ θα απολαύσουν την επιστροφή στο γνώριµο έδαφος… Ο Ντικέρ είναι ο δάσκαλος των ψευδαισθήσεων». περ. Elle «Ο Ζοέλ Ντικέρ επιστρέφει µε ένα βιβλίο που ξεπερνάει και αυτή την Αλήθεια για την υπόθεση Χάρρυ Κέµπερτ». The Bookseller
Γκιακ
Συγγραφέας Παπαμάρκος Δημοσθένης
«Γιατί καθαρός δεν είν’ κανένας, μοναχά ο άπραγος». «Γκιακ» θα πει αίμα, δεσμός συγγένειας, φόνος για λόγους εκδίκησης, φυλή. Οι ήρωες στα διηγήματα του Παπαμάρκου, στρατιώτες που πολέμησαν στα άγρια πεδία των μαχών στη Μικρά Ασία, επιστρέφουν οριστικά αλλαγμένοι στον τόπο τους στη Λοκρίδα. Καθορισμένοι από ό,τι οφείλουν να κάνουν για την τιμή της κοινότητας, σύμφωνα με τον βαρύ νόμο του αίματος στο αυστηρό εθιμικό δίκαιο της κλειστής κοινωνίας τους, γίνονται θύτες και είναι ταυτοχρόνως θύματα. Αποσιωπημένα εγκλήματα και τραύματα, καταστροφή και αφανισμός, βιασμοί και δολοφονίες, στοιχειά και δαίμονες, ηθικές δοκιμασίες – ιστορίες ανομολόγητων πράξεων, στην προφορική γλώσσα του ρουμελιώτικου ιδιώματος, που εντέλει οδηγούν, έστω βίαια, τους ήρωες σε σύγκρουση με την κοινότητά τους και στην αναθεώρηση της ταυτότητάς τους. «Αυτό πάει να πει να ’σαι σιβιλάιζντ. Να πατάς στα σκατά με αψηλό τακούνι». «Ένας λόγος αδιαμεσολάβητος, βαθύτατα λαϊκός, δημώδης, κοντά στην αρβανίτικη προφορική παράδοση, που συχνά ακούγεται σαν κατακερματισμένος δεκαπεντασύλλαβος, σαν αναθρώσκων από τα έγκατα του δεκαπεντασύλλαβου, διαπερασμένος από το πνεύμα της ιστορίας, των παραμυθιών, των μύθων και των θρύλων και, κυρίως, ένας λόγος εξαγνιστικός, καθαρτήριος και λυτρωτικός των όσων ιστορούν τα του βίου τους…» Κώστας Παπαγεωργίου, Η Αυγή «[Στο Γκιακ] τίποτε δεν είναι ακριβώς όπως φαίνεται… Ο πόλεμος εν προκειμένω δεν είναι ο πόλεμος για τη φυλή και την πατρίδα, δεν είναι καν το πώς η πίστη στη φυλή και την πατρίδα μπορεί να δικαιολογήσει τα προσωπικά παραστρατήματα: είναι η ανθρώπινη ύπαρξη απογυμνωμένη από οποιοδήποτε πρόσχημα σ’ έναν απεγνωσμένο αγώνα επιβίωσης». Βαγγέλης Χατζηβασιλείου, anagnostis.gr «Συγκλονίζει η ρεαλιστική γραφή του νεαρού συγγραφέα Δημοσθένη Παπαμάρκου… Η μπέσα, το φιλότιμο, η αντρική φιλία, το σφάξιμο εν ψυχρώ μανάδων και παιδιών, η αλλοτρίωση του ανθρώπινου συναισθήματος, οι ενοχές, η απάρνηση του ψυχικού κόσμου δίδονται με μια εκπληκτικά σκληρή τρυφερότητα». Γιώργος Σταματόπουλος, Εφημερίδα των Συντακτών «Το βιβλίο του Δημοσθένη Παπαμάρκου Γκιακ δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να πέσει κάτω, να μη βρει τους αναγνώστες που του πρέπουν». Χρίστος Παπαγεωργίου, diastixo.gr “Αυτό που καθιστά [το Γκιακ] ένα σπουδαίο βιβλίο είναι οι τυπολογίες των χαρακτήρων που προκύπτουν μέσα από την προσεκτική δουλειά στη γλώσσα και την αποτύπωση της διακύμανσης των αισθημάτων των ηρώων”. Κώστας Αγοραστός, bookpress.gr “Το Γκιακ δεν είναι μόνο μία συλλογή διηγημάτων. Είναι μια ολοκληρωτική καταγραφή και ανάλυση της θυσίας του αίματος…” Αλέξανδρος Στεργιόπουλος, toperiodiko «Εγγράφοντας την ιστορία στη λογοτεχνία, το Γκιακ εγγράφεται με τη σειρά του στη μακραίωνη ιστορία του αίματος –ανθρωπολογική, θρησκευτική, κοινωνιολογικο-πολιτική, ψυχαναλυτική, δικαιική, εν προκειμένω λογοτεχνική–, για να αποτελέσει μια ισχυρή τομή στην ιστορία του νεοελληνικού διηγήματος εν γένει». Βαγγέλης Μπιτσώρης, Σύγχρονα Θέματα «Αυτό που καθορίζει την ένταση της μοντέρνας προφορικής αφήγησης του Παπαμάρκου είναι το όραμα του μοναχικού πρωταγωνιστή – όπως αντίστοιχα αυτό του γκάουτσο σε όλες τις ιστορίες του Μπόρχες». Τίνα Μανδηλαρά, Lifo Ο Δημοσθένης Παπαμάρκος γεννήθηκε το 1983 στη Μαλεσσίνα Λοκρίδος. Έχει εκδώσει μυθιστορήματα, διηγήματα και comics. Η συλλογή διηγημάτων Γκιακ απέσπασε το Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών – Ιδρύματος Πέτρου Χάρη και το Βραβείο Διηγήματος/Νουβέλας του περιοδικού Αναγνώστης. Κυκλοφορεί στα ρωσικά από τις εκδόσεις O.G.I. Επίσης, έχει γράψει για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Στο πλαίσιο του Onassis Artistic Research Fellowship έγραψε το θεατρικό έργο Στον Κόρακα.
Η δολοφονία του Σωκράτη
Συγγραφέας Τσικότ Μάρκος
Ένας σκοτεινός χρησµός προφητεύει τον θάνατο του Σωκράτη. Ένα νεογέννητο καταδικάζεται σε θάνατο από τον ίδιο του τον πατέρα. Ο αιµατηρόςπόλεµοςανάµεσα στη Σπάρτη και στην Αθήνα, ο επονοµαζόµενος Πελοποννησιακός, ρηµάζει τον ελλαδικό χώρο. Στις σελίδες του καθηλωτικού µυθιστορήµατος του Μάρκος Τσικότ φωτίζεται και ζωντανεύει µε µοναδικό τρόπο η µορφή του Σωκράτη, του ανθρώπου του οποίου η ζωή και ο θάνατος µας εµπνέουν εδώ και αιώνες, του φιλοσόφου που σηµατοδοτεί ένα πριν και ένα µετά στην ιστορία της ανθρωπότητας. Η Δολοφονία του Σωκράτη αναπλάθει αριστοτεχνικά µια εκπληκτική εποχή, συµπλέκοντας τις ιστορίες των ανθρώπων µε την ιστορία της ανθρωπότητας. – Ευρύµαχε, είµαι ο Σωκράτης. Ο φίλος του άνοιξε τα βλέφαρα και γύρισε το κεφάλι προς το µέρος του. – Σωκράτη… Η φωνή του ήταν βραχνή και αδύναµη. Για λίγα δευτερόλεπτα τον κοίταζε σαν να µην τον αναγνώριζε κι ύστερα το πρόσωπό του συσπάστηκε. – Φύγε, θα µολυνθείς, πήγαινε. – Όχι, φίλε µου. Έκανε να πιάσει το χέρι του Ευρύµαχου, αλλά ανάγκασε τον εαυτό του να συγκρατηθεί. – Νοµίζω πως έχουµε να πούµε µερικά πράγµατα. – Σωκράτη, θα φροντίσεις τον Περσέα; – Θα τον φροντίσω, αν χρειαστεί. Ο Ευρύµαχος έπνιξε έναν λυγµό και πήρε βαθιά ανάσα. – Όµως υπάρχει κάτι που δεν ξέρεις για κείνον. Πρέπει να τον προστατέψεις από κάτι που αγνοείς και που θα µπορούσε να αποβεί πολύ επικίνδυνο. Ο Σωκράτης περίµενε ώσπου ν’ αποφασίσει ο φίλος του να συνεχίσει. – Ο Περσέας…
Η μέθοδος Καταλανόττι
Συγγραφέας Καμιλλέρι Αντρέα
Ένα παιχνίδι με καθρέφτες που μέσα τους αντανακλάται η πλοκή του αστυνομικού μυθιστορήματος. Η υπόθεση εκτυλίσσεται στη Βιγκάτα, την οποία μαστίζουν η ανεργία, η ενδοοικογενειακή βία και τα οικογενειακά δράματα. Ο Μονταλμπάνο οργίζεται και αναγκάζεται να επινοήσει ένα ψέμα για να βοηθήσει ένα νεαρό άνεργο ζευγάρι που ονειρεύεται να φτιάξει δική του οικογένεια. Αν και υπάρχουν πολλά ανοικτά μέτωπα, ο αστυνόμος έχει τα πάντα υπό έλεγχο. Οι έρευνες τον αναγκάζουν ν’ ασχοληθεί με την ενθουσιώδη, γεμάτη πάθος δραστηριότητα μιας ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας, ένα από τα μέλη της οποίας είναι ο Καρμέλο Καταλανόττι: πολύπλοκη προσωπικότητα, με πολλά σκοτεινά μυστικά, καλλιτέχνης και τοκογλύφος συγχρόνως? ως σκηνοθέτης, πειραματιζόταν με μια ιδιαίτερα επώδυνη μέθοδο ερμηνείας, που δε βασιζόταν στη σκηνική μίμηση αλλά στην αποκάλυψη της γεμάτης σκοτεινά πάθη ψυχής των ηθοποιών μέσα από το αληθοφανές της σκηνοθεσίας. Ο Καταλανόττι έχει μια θεατρική κουλτούρα επηρεασμένη από τις πρωτοποριακές ιδέες του εικοστού αιώνα. Πιστεύει ότι το κείμενο έχει πρωταρχικό ρόλο και επίσης ότι πρέπει να δουλέψει επάνω στην ψυχολογία των ηθοποιών. Έτσι τους ωθεί ν’ αντιμετωπίσουν τους πιο μύχιους φόβους τους. Ο Αντρέα Καμιλλέρι γεννήθηκε στη Σικελία το 1925 και πέθανε στη Ρώμη το 2019. Eίναι σήμερα ο πιο πολυδιαβασμένος Ιταλός συγγραφέας. Ήθελε ν’ αφοσιωθεί στο γράψιμο, κι όταν το αποφάσισε, στα εξήντα του, έγινε αμέσως ένα μοναδικό εκδοτικό φαινόμενο. Ολόκληρη η Ιταλία, και όχι μόνο η ιδιαίτερη πατρίδα του, η Σικελία, αιχμαλωτίστηκε απ’ αυτόν τον μεγάλο τεχνίτη της πλοκής και της γλώσσας, του «πατρικού» σικελικού ιδιώματος. Από τις Εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορούν τα βιβλία του: Το σχήμα του νερού, Σκύλος από τερακότα, Ο κλέφτης της μεσημβρίας, Η φωνή του βιολιού, Τριάντα ημέρες με τον επιθεωρητή Μονταλμπάνο, Το άρωμα της νύχτας, Eκδρομή στο Τίνταρι, Τα πορτοκάλια του Μονταλμπάνο, O ζυθοποιός του Πρέστον, Υποχρεωτική πορεία, Η υπομονή της αράχνης, H άλωση του Μακαλλέ, Πανσιόν Εύα, Ήλιος του Αυγούστου, Χάρτινο φεγγάρι, Το χρώμα του ήλιου, Οι έρευνες του αστυνόμου Κολλούρα, Tα φτερά της πεταλούδας, Ίχνη στην άμμο, Το ματωμένο χωράφι, Η ηλικία της αβεβαιότητας, Σιωπή, Ο χορός του γλάρου, Προσωρινή διακοπή, Το κυνήγι του θησαυρού, Το χαμόγελο της Αντζέλικα, η επετειακή έκδοση 3 υποθέσεις για τον επιθεωρητή Μονταλμπάνο, To παιχνίδι με τους καθρέφτες, Ακτίνα φωτός, Μια φωνή τη νύχτα, H φωλιά της οχιάς, Πυραμίδα από λάσπη, O χορός των παρεξηγήσεων, Θάνατος στα ανοιχτά, Η αναφορά του Μάουρο, Η άλλη άκρη του νήματος, Δίχτυ ασφαλείας και Η πινακίδα.
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.