Συγγραφέας του βιβλίου Εκείνος και Εκείνη – Εκδόσεις Ψυχογιός

Δύο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες, παγιδευμένες στην ίδια χρονοκάψουλα, πρωταγωνιστούν στο crime της Κλαίρης Θεοδώρου. Ο ήρωας, ωστόσο, που θα μας κερδίσει σ’ αυτό το δυνατό αναγνωστικό ταξίδι, είναι ο ευφυέστατος επιθεωρητής Ρούπερτ Κίλερ. Το ενδιαφέρον είναι πως αν και χάνει την μνήμη του επιδίδεται στο κυνήγι ενός κατά συρροή σαδιστή δολοφόνου, επιστρατεύοντας διάφορους τρόπους για να την υποκαταστήσει. Πώς τα καταφέρνει άραγε; Όπως λέει στο Vivlio-life η συγγραφέας, ο ήρωάς της που έχει πληρώσει πολύ ακριβά στο παρελθόν την εμμονή του με το σωστό και το καθήκον «ζει μέσα σε μια θάλασσα από πολύχρωμα post-it και έχει εγκαταστήσει μια προσωποποιημένη εφαρμογή στο έξυπνο κινητό του -Rupert’s brain την ονομάζει-, όπου καταγράφει τα πάντα».

  • Ο κήπος των επίγειων απολαύσεων. Τρίπτυχο, ζωγραφισμένο από τον Ολλανδό ζωγράφο Ιερώνυμο Μπος, εικόνες από το κεντρικό πάνελ του οποίου, συνθέτουν το εξώφυλλο του μυθιστορήματός σας. Προφανώς και συνδέονται με εκείνον και εκείνη…
    Σωστά! Στο ΕΚΕΙΝΟΣ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΗ έχουμε να κάνουμε με έναν κατά συρροή δολοφόνο που εμπνέεται από τις σουρεαλιστικές και σαδιστικές πολλές φορές απεικονίσεις στα έργα του Ιερώνυμου Μπος, καθώς και από τα ιδιαίτερα ευρηματικά βασανιστήρια του Μεσαίωνα με σκοπό να δημιουργήσει κάτι πολύ πιο σκοτεινό και νοσηρό: τη δική του ιδιότυπη τέχνη, τη δική του ιδιότυπη κόλαση.
  • Ποιος είναι όμως εκείνος και ποια εκείνη σ’ αυτό το crime;
    Πρόκειται για δύο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες, παγιδευμένες στην ίδια χρονοκάψουλα, σε τροχιά μάλιστα βέβαιης σύγκρουσης μεταξύ τους. ΕΚΕΙΝΟΣ ξεκινά την ιστορία του με εμβόλιμα κεφάλαια το 2010 κι ΕΚΕΙΝΗ λίγο πριν από το 2020, με τη διαφορά πως η δική της αφήγηση εξελίσσεται ανάποδα στον χρόνο. Οι κόσμοι τους συγκρούονται το 2015 και τότε ξεκινούν -ή ίσως τελειώνουν- όλα.
  • Επιθεωρητής Ρούπερτ Κίλερ. Στις ευχαριστίες σας γράφετε πως πρώτη φορά δένεστε τόσο με τον κεντρικό σας χαρακτήρα και αυτό είναι που κάνει το βιβλίο σας ιδιαίτερο. Σε ποιο στοιχείο της προσωπικότητάς του επιμείνατε περισσότερο για να “σκαλίσετε” τον ψυχισμό του;
    Στον αγώνα που δίνει για να μη χαθεί: αυτός, η μνήμη, ο κόσμος του όλος. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που έχει πληρώσει πολύ ακριβά στο παρελθόν την εμμονή του με το σωστό και το καθήκον και το μόνο που του απομένει πλέον είναι η δουλειά του. Χάνοντας όμως σιγά σιγά τη βραχεία μνήμη του, λόγω του νεανικού Αλτσχάιμερ από το οποίο πάσχει, κινδυνεύει να απωλέσει ακόμα κι αυτή. Κάνει τα πάντα για να αποτρέψει μια τέτοια εξέλιξη, προσπαθώντας παράλληλα να ισορροπήσει τις προσωπικές του αγωνίες και να φανεί αντάξιος μιας υπόθεσης που αποδεικνύεται άκρως απαιτητική και τρομαχτική.
  • «Πόσο αποτελεσματικός όμως μπορεί να είναι ένας αστυνομικός που δε θυμάται τι συνέβη λίγη ώρα νωρίτερα;» αναρωτιέστε. Την ίδια ερώτηση σας απευθύνει και το Vivlio-life!
    Ο Ρούπερτ Κίλερ είναι ένας ιδιαίτερα ευφυής άνθρωπος που αντιλαμβάνεται πλήρως τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει. Επιστρατεύει λοιπόν διάφορους τρόπους για να υποκαταστήσει τη μνήμη που χάνεται και σε μεγάλο βαθμό τα καταφέρνει. Ζει μέσα σε μια θάλασσα από πολύχρωμα post-it και έχει εγκαταστήσει μια προσωποποιημένη εφαρμογή στο έξυπνο κινητό του -Rupert’s brain την ονομάζει-, όπου καταγράφει τα πάντα. Πέρα από αυτό όμως έχει δύο εξαιρετικούς συνεργάτες στο πλευρό του -κι ας μην ήθελε αρχικά τη συμβολή τους-την Ντανιέλα Τσο από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και τον Άλεξ Σβαμπ, καθηγητή Μεσαιωνικής και Αναγεννησιακής.
  • «Μεσαιωνικά βασανιστήρια της Ιεράς Εξέτασης έχουν μετεξελιχθεί στα χέρια του δράστη σε κάτι πολύ πιο σκοτεινό και νοσηρό∙ σε τέχνη. Τη δική του τέχνη…» Με δεδομένο πως τέχνη είναι η δραστηριότητα που οδηγεί στην παραγωγή έργων αισθητικά άρτιων, αναρωτιέμαι πόσο άρτια ήταν τα εγκλήματά του.
    Ως προς την αρτιότητά τους δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Το αν μπορεί να τα θεωρήσει όμως κάποιος τέχνη, είναι σαφέστατα άλλο θέμα!
  • Μια Κινέζα παθιασμένη με ένα ακραίο άθλημα και ένας καθηγητής Μεσαιωνικής και Αναγεννησιακής Ιστορίας πλαισιώνουν τον Κίλερ στο κυνήγι του δολοφόνου, ώστε να βάλουν τέλος στην ιδιότυπη «κόλασή» του. Ποιος θα μας εκπλήξει περισσότερο στις ανατροπές που μας περιμένουν σ’ αυτή την ανάγνωση;
    Θέλω να πιστεύω πως όλοι οι χαρακτήρες σε αυτή την ιστορία είναι αμφιλεγόμενοι και γεννούν τις δικές τους ανατροπές. Από εκεί κι έπειτα όμως, αυτό είναι κάτι που πρέπει να το ανακαλύψει και να το κρίνει ο αναγνώστης.
  • «Επτά ημέρες της Δημιουργίας, επτά θανάσιμα αμαρτήματα, επτά θύματα ή μήπως όχι;» Πόσο καλά κρύψατε την κορύφωση της πλοκής στην φράση: «ή μήπως όχι;»
    Η συγκεκριμένη φράση είναι παράλληλα κυριολεκτική και μεταφορική. Θα μου επιτρέψετε όμως να μη σχολιάσω κάτι παραπάνω για την κορύφωση της πλοκής.
  • «Η κόλαση όμως τελικά δεν είναι οι άλλοι. Η κόλαση είναι εμείς οι ίδιοι. Όταν είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε ξανά και ξανά τις χειρότερες στιγμές μας». Πόσο πιστεύετε σ’ αυτή την πρόταση;
    Απόλυτα. Όλα αρχίζουν και ξεκινούν από εμάς τους ίδιους. Είμαστε οι επιλογές μας. Που μπορεί να μας οδηγήσουν στον παράδεισο ή στην κόλαση. Και όταν οι άσχημες στιγμές συνδέονται με ενοχή, ντροπή και φόβο, τότε είναι βέβαιο πως θα στοιχειώνουν αέναα την ύπαρξή μας.
  • Και πώς μπορούμε να ξεφύγουμε από την κόλαση του μυαλού; Πόσο θα μας βοηθήσει η δική σας προσέγγιση μέσα από αυτό το μυθιστόρημα;
    Δεν ξέρω αν ο ρόλος ενός καθαρόαιμου αστυνομικού μυθιστορήματος είναι αυτός. Πρόκειται για είδος που ούτως ή άλλως αφορά και αγγίζει τα άκρα. Ελπίζω λοιπόν -για το καλό όλων μας- να μην προσπαθήσει κανείς να ξεφύγει απ’ τ΄οτιδήποτε με τους τρόπους που περιγράφονται εδώ.
  • Χάρτινη χρονοκάψουλα. Πόσο φλερτάρετε με την ιδέα να αποκτήσετε τη δική σας για να κλείσετε μέσα της γράμματα στον μελλοντικό σας εαυτό, όπως οι ήρωές σας;
    Όσο γοητευτική κι αν είναι αυτή η ιδέα, εμένα προσωπικά με τρομάζει κιόλας λίγο. Πιστεύω ότι θα απογοητευόμουν, αν σε κάποια χρόνια αντιλαμβανόμουν πως είχα καταλήξει κάπου εντελώς διαφορετικά από εκεί όπου φανταζόμουν νεότερη, χωρίς αυτό να σημαίνει αναγκαστικά πως η όποια αλλαγή ή παρέκκλιση στην πορεία μας είναι αναγκαστικά κακή. Η ζωή είναι γεμάτη εκπλήξεις και, όσες φορές έχω βαλθεί να κάνω σχέδια, πάντα μου τα έχει ανατρέψει. Προτιμώ επομένως να ζω στο τώρα.
  • Τελικά τα καταφέρατε εσείς οι συγγραφείς του ελληνικού crime. Όχι μόνο αυξήσατε εντυπωσιακά τον αριθμό των αναγνωστών αυτού του λογοτεχνικού είδους αλλά επιβάλατε και το δικό σας ύφος. Τι χρειάζεται, όμως, ώστε να δούμε περισσότερα μεταφρασμένα μυθιστορήματα στις προθήκες βιβλιοπωλείων του εξωτερικού;
    Δεν τη γνωρίζω αυτή την απάντηση. Ίσως μια διεύρυνση του αναγνωστικού κοινού στο σύνολό της, ώστε να μπορεί να «πείσει» περισσότερο η ελληνική μυθοπλασία ακόμα και με αριθμούς; Όπως κι αν έχει, δεν νομίζω ότι είναι η δουλειά του συγγραφέα αυτή. Ο συγγραφέας γράφει, δημιουργεί, αφηγείται. Και ο εκδοτικός οίκος αναλαμβάνει την όποια συνέχεια.
  • Ήμουν σίγουρη πως ανάμεσα σε λέξεις, πρόσωπα και δυνατές σκηνές θα συναντήσω μια υγρή μουσούδα και μια ουρά, που θα κουνιέται χαρούμενα. Κάπως έτσι, συνάντησα την Λούπε. Μαζί στην ζωή, μαζί και στην συγγραφή;
    Πάντα μαζί στη ζωή. Και όποτε γίνεται, μαζί και στη συγγραφή. Οι τετράποδοι φίλοι μας είναι για μένα σχέσεις ζωής. Και διαρκής πηγή έμπνευσης…

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
25 Δεκεμβρίου 2016. Αυτή είναι η ημερομηνία στην οποία έχει σκαλώσει το μυαλό του επιθεωρητή Ρούπερτ Κίλερ, η μέρα όπου –με δική του υπαιτιότητα– όσοι αγαπά χάνονται για πάντα. Μια θάλασσα από πολύχρωμα post-it και μια εφαρμογή στο κινητό του υποκαθιστούν τη βραχεία μνήμη του. Πόσο αποτελεσματικός όμως μπορεί να είναι ένας αστυνομικός που δε θυμάται τι συνέβη λίγη ώρα νωρίτερα;
ΟΙ ΦΟΝΟΙ
Επτά ημέρες της Δημιουργίας, επτά θανάσιμα αμαρτήματα, επτά θύματα ή μήπως όχι; Όπως κι αν έχει, οι δολοφονίες αυτές φαντάζουν να προέρχονται από το ίδιο υλικό που υφαίνονται οι εφιάλτες. Και τα μεσαιωνικά βασανιστήρια της Ιεράς Εξέτασης έχουν μετεξελιχθεί στα χέρια του δράστη σε κάτι πολύ πιο σκοτεινό και νοσηρό· σε τέχνη. Τη δική του τέχνη…
Εκείνος, εκείνη, ένας επιθεωρητής με διαταραγμένη μνήμη, μια Κινέζα συνεργάτιδα παθιασμένη με ένα ακραίο άθλημα και ένας καθηγητής Μεσαιωνικής και Αναγεννησιακής Ιστορίας αναζητούν έναν δολοφόνο που συνθέτει με τις πράξεις του μια ιδιότυπη «κόλαση».
Η κόλαση όμως τελικά δεν είναι οι άλλοι. Η κόλαση είναι εμείς οι ίδιοι. Όταν είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε ξανά και ξανά τις χειρότερες στιγμές μας.

Βιογραφικό
Η Κλαίρη Θεοδώρου γεννήθηκε στην Ελλάδα και πέρασε τα πρώτα παιδικά της χρόνια στη Γερμανία. Ζει στην Αθήνα με τον άντρα της και τα σκυλιά τους και λατρεύει τα ταξίδια. Έχει σπουδάσει Γερμανική Φιλολογία και Φωτογραφία κι έχει εργαστεί και στους δυο αυτούς τομείς επί σειρά ετών. Σήμερα ασχολείται με τη συγγραφή, τη μετάφραση και την καλλιτεχνική φωτογραφία. Είναι μέλος της Ελληνικής Λέσχης Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας. Το Εκείνος και Εκείνη είναι το τρίτο αστυνομικό της μυθιστόρημα, προιόν του πάθους της για τις μυστηριώδεις ιστορίες, παιχνίδια του μυαλού και ανεξιχνίαστες υποθέσεις. Από τις εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία της Η αποικία της λήθης, Η αγάπη που δεν άκουσες, Άλικες σιωπές, Οι κόρες της βασίλισσας, Εραστές του φωτός, Ο βασιλιάς πεθαίνει πάντα τελευταίος, Τρεις ερωτήσεις και, σε συνεργασία με τη Λένα Μαντά, τα πρώτα τρία βιβλία της σειράς Γυναικεία υπόθεση.