Συγγραφέας του βιβλίου «Έρωτας μάγος» – Εκδόσεις «Ελληνικά Γράμματα»

Στο μυθιστόρημα της Νόρας Πυλόρωφ θα γνωρίσουμε πολλά πρόσωπα -μέλη δυο οικογενειών- με πολλά κοινά, όμως, στοιχεία. Αυτό που θα μας «κρατήσει», ως αναγνώστες είναι η διαπίστωση πως ο «Έρωτας μάγος», θα επικρατήσει ανάμεσα στον Κυρίαρχο έρωτα, τον Εξολοθρευτή έρωτα και τον Ισοπεδωτή έρωτα. Ένα βιβλίο που μιλά για αχαρτογράφητες περιοχές της γυναικείας ταυτότητας σε μια εποχή που, δυστυχώς, συμβαίνουν πολλά στην κοινωνία μας. Όπως λέει στο Vivlio-life η συγγραφέας οι περιοχές αυτές είναι «Η γυναικεία ψυχοσύνθεση, η συναίσθηση της θηλυκότητας και της σεξουαλικότητας της κάθε γυναίκας και προπάντων η συνειδητοποίηση της αξίας της σε μια κοινωνία όπου ένα μεγάλο μέρος του αντρικού πληθυσμού, όπως διαπιστώσαμε το τελευταίο διάστημα, την απαξιώνει με λιγότερο ή περισσότερο ακραίους τρόπους».

Στην παρουσίαση των κύριων προσώπων που κάνετε στις πρώτες σελίδες, βλέπουμε τις οικογένειες Μπασβάντη και Μακρίδου. Η πρώτη οικογένεια αποτελείται από είκοσι δύο μέλη και η δεύτερη μόλις από τρία. Θα παίξει κάποιο ρόλο στην πλοκή αυτή η μεγάλη αντίθεση;
Δεν το σκέφτηκα καθόλου αλλά ίσως υποσυνείδητα να τις διαμόρφωσα έτσι ώστε να επισημάνω ότι παρά τον διαφορετικό αριθμό μελών, τη διαφορετική σύνθεση, καταγωγή, οικονομική κατάσταση, η δυσλειτουργικότητα, η απόκρυψη, το ψέμα είναι κοινό και στις δύο οικογένειες.

Ένας γοητευτικός άντρας κάνει μια απρόσμενη πρόταση γάμου στη γραμματέα του με την οποία – όπως γράφετε στο οπισθόφυλλο – έχει τυπική σχέση. Ο τίτλος «Έρωτας μάγος» αφορά αυτούς τους δυο ανθρώπους;
Αυτούς κυρίως. Όμως όλες οι επί μέρους ιστορίες διέπονται και οι πρωταγωνιστές τους χειραγωγούνται από τον Έρωτα Κυρίαρχο, Εξολοθρευτή, Ισοπεδωτή. Ο Έρωτας Μάγος όμως επικρατεί.

«Αποδέχεται λοιπόν την πρότασή του και αρχίζει για τους δυο ένα επικίνδυνο παιχνίδι με τη φωτιά και μια αδιέξοδη σχέση κυριαρχίας και υποταγής», γράφετε. Δώστε μας μία παράμετρο αυτής της σχέσης.
Ξεκινάει με λάθος προϋποθέσεις και από τις δυο μεριές. Κανείς δεν αναλογίζεται αν και πόσο βιώσιμη είναι αυτή η σχέση που τη θέλει ο καθένας για διαφορετικούς λόγους. Στην πορεία τα αδιέξοδα γίνονται μεγαλύτερα και ανυπέρβλητα και όλα ανατρέπονται.

Είναι ποτέ αρκετή η γοητεία ενός άντρα για να αποσπάσει το «ναι» μιας γυναίκας είτε στη μυθοπλασία είτε στην αληθινή ζωή;
Είναι θέμα ιδιοσυγκρασίας, εσωτερικών αντιστάσεων και συγκυριών.

Πόσο εύκολο είναι να ανθίσει ένας έρωτας κάτω από τέτοιες συνθήκες; Τι μαθαίνουμε από την ιστορία σας;
Ο Έρωτας Μάγος μπερδεύει, ανατρέπει και εκπλήσσει. Ό,τι ενώνει ή χωρίζει τον Θέμη και τη Βη περνάει από σαράντα κύματα. Ώσπου αυτή γίνεται αυτός. Και τότε όλα αλλάζουν.

Στο Μπασβαντέικο τα πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα. Ανταγωνισμοί μεταξύ αδερφών, φαγωμάρες, μυστικά. Τι είναι αυτό που τους ενώνει και τι είναι αυτό που κρατά σε απόσταση γονείς, αδέρφια, ανίψια;
Η έλλειψη γονικής φροντίδας, ή η αδιαφορία, η βία λεκτική και μη, η πλεονεξία, οι αμαρτίες της μιας γενιάς που περνάνε στην άλλη.

Τι συμβαίνει την ίδια ώρα στην οικογένεια Μακρίδου και πότε θα μπλέξουν τα βήματα των δυο οικογενειών;
Τα φορτία στη οικογένεια Μακρίδου είναι βαρύτερα. Αν και κανείς δεν μπορεί να πει ούτε να βυθομετρήσει πως βιώνει κάποιος ό,τι δεν του έδωσε η οικογένειά του.

Πίσω από μπερδεμένες οικογενειακές ιστορίες συνήθως υπάρχουν μυστικά που κάποιοι κρατούν καλά φυλαγμένα μέχρι τη στιγμή που βγαίνουν στην επιφάνεια και ανατρέπουν ζωές. Θα δούμε κάτι τέτοιο στο μυθιστόρημά σας;
Πιστεύω ότι όλες οι πράξεις των ανθρώπων υπαγορεύονται από το βιογραφικό τους. Όταν είμαι ισορροπημένος μέσα μου μπορώ να διαχειρίζομαι καλύτερα όλες τις αντιξοότητες και τα εμπόδια αλλά και τα πάθη μου, τις αγωνίες μου, και ναι, και τα μυστικά μου. Οι ήρωές μου έχουν χαραχτεί από αυτά που κουβαλάνε μέσα τους Και πράττουν αναλόγως, προσπαθώντας να διαφυλάξουν αυτό που πάσχισαν μια ζωή να κρύψουν ή να απωθήσουν. Ναι, υπάρχουν μυστικά που ανατρέπουν την πλοκή και καθηλώνουν τον αναγνώστη.

Χρησιμοποιείτε στο βιβλίο σας την έκφραση «αχαρτογράφητες περιοχές της γυναικείας ταυτότητας». Ποιες είναι αυτές οι περιοχές;
Η γυναικεία ψυχοσύνθεση, η συναίσθηση της θηλυκότητας και της σεξουαλικότητας της κάθε γυναίκας και προπάντων η συνειδητοποίηση της αξίας της σε μια κοινωνία όπου ένα μεγάλο μέρος του αντρικού πληθυσμού, όπως διαπιστώσαμε το τελευταίο διάστημα, την απαξιώνει με λιγότερο ή περισσότερο ακραίους τρόπους.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Ένας πετυχημένος και γοητευτικός άντρας κάνει μια απρόσμενη πρόταση γάμου στη γραμματέα του, με την οποία έχει τυπική σχέση. Χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά απολύτως ερωτική προσέγγιση μεταξύ τους. Η νεαρή γυναίκα προβάλλει αντίσταση στην αρχή, όμως παρά τη συναισθηματική του ψυχρότητα τον θέλει όσο τίποτε στον κόσμο. Αποδέχεται λοιπόν την πρότασή του και αρχίζει για τους δυο ένα επικίνδυνο παιχνίδι με τη φωτιά και μια αδιέξοδη σχέση κυριαρχίας και υποταγής. Η συμβίωσή τους θα φέρει στην επιφάνεια παλιές ρωγμές και αναπηρίες, σκοτεινά πάθη και τραυματικές εμπειρίες από το δικό του μυστηριώδες παρελθόν και την περίεργη σχέση του με τον δίδυμο αδελφό του και το δικό της αγεφύρωτο χάσμα με την ελλειμματική οικογένειά της. Οι εύθραυστες ισορροπίες όμως διαταράσσονται και αλλάζει το σκηνικό, με την ηρωίδα να διαχειρίζεται ό,τι την πόνεσε και τη στιγμάτισε, και να ορίζει πια αυτή τους κανόνες. «Δείξε μου», του λέει, όπως του είχε πει ακόμα μια φορά, μόνο που τώρα είναι αλλιώς, τώρα πρέπει αυτός να δοκιμαστεί, πρέπει να την κάνει ευτυχισμένη, να της δείξει τα μυστικά του σμιξίματος, να λατρέψει το κορμί της, να είναι εκείνος που θα την κάνει γυναίκα. Γιατί είναι ο μόνος τρόπος για να την κρατήσει. Η ανάγνωση του βιβλίου γίνεται μια συναρπαστική περιπέτεια, αλλά και αφορμή για προβληματισμό πάνω στις αχαρτογράφητες περιοχές της γυναικείας ταυτότητας.

Βιογραφικό
Η Νόρα Πυλόρωφ γεννήθηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο Ινστιτούτο Διερμηνέων-Μεταφραστών του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης γερμανικά, αγγλικά, ιταλικά και οικονομία. Εργάστηκε ως καθηγήτρια γερμανικής γλώσσας στο Ινστιτούτο Goethe, κυρίως σε τάξεις Ανώτατης Βαθμίδας. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη διδασκαλία της μετάφρασης. Μετέφρασε από τα γερμανικά μυθιστορήματα, ποιητικές συλλογές και διηγήματα. Υπήρξε βασική συνεργάτιδα του λογοτεχνικού περιοδικού Ausblicke (1970-1979).
Το 2004 εκδόθηκε η συλλογή διηγημάτων της με τίτλο Καθρέφτες θαμποί. Τέσσερις ιστορίες και μια αληθινή. Στη συνέχεια κυκλοφόρησαν τα μυθιστορήματα Το διαμαντένιο Άλφα, Η ανάσα στο σβέρκο και Συνένοχοι.