Συγγραφέας του μυθιστορήματος «Ολέθρια σχέση» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα

 

“Η αγάπη δεν φυτρώνει σαν αγριόχορτο, είναι άλικο τριαντάφυλλο που θέλει φροντίδα για να ανθίσει”.

“Το να περάσεις μια ζωή χωρίς ποτέ να πονέσεις είναι αφύσικο. Το μυστικό είναι να μπορείς να το διαχειρίζεσαι”.

“Έτσι είναι η αγάπη. Δεν διαιρείται, ούτε αφαιρείται, φτάνει για όλους γιατί προστίθεται και πολλαπλασιάζεται…” 

“Ο κακός άνθρωπος μπορεί να αγαπήσει; Όχι, γιατί δεν τον απασχολεί παρά μόνο η ύπαρξή του. Ο εγωισμός δεν έχει καλοσύνη, ούτε αγάπη, μόνο κακία”.

 

“Η ευτυχία δεν χαρίζεται, κατακτιέται. Το μεγάλο μυστικό είναι να σκέφτεσαι τον σύντροφό σου περισσότερο κι από τον εαυτό σου”.

 

-Στο εξώφυλλο του βιβλίου γράφει: «Εκείνος ήταν βέβαιος ότι θα γίνει πατέρας. Εκείνη ότι θα γίνει γυναίκα του». Τι ήταν αυτό που έφτασε την ηρωίδα σας στην τόσο υπολογιστική σκέψη ότι θα «τύλιγε» τον συγκεκριμένο άντρα; Το περίσσιο χρήμα μου ή η δική της ηλικία που δεν της άφηνε περιθώρια να μην τα καταφέρει;

Δεν πιστεύω ότι είναι θέμα ηλικίας ή οικονομικής κατάστασης, έχει να κάνει περισσότερο με μια στάση ζωής ορισμένων γυναικών που πιστεύουν ότι με διαβατήριο την εξωτερική τους εμφάνιση θα καταφέρουν να ζήσουν, να ανελιχθούν κοινωνικά και να πλουτίσουν. Στην ουσία ζουν παρασιτικά, χωρίς ουσιαστική καλλιέργεια και χωρίς προσπάθεια να γίνουν καλύτερες. Τα κριτήρια επιλογής συντρόφων είναι υπολογιστικά και βέβαια η οικονομική κατάσταση του άνδρα παίζει τεράστιο ρόλο. Ψάχνουν άνδρα χρηματοδότη και όταν αυτός υποψιασμένος προσπαθεί να βάλει φρένο τότε τον αντικαθιστούν με το επόμενο θύμα τους αφού βέβαια φύγουν με όσα γίνεται λάφυρα. Είναι γυναίκες που ένα έμπειρο μάτι τις αναγνωρίζει και καταλήγουν τελικά μόνες βρίζοντας σκαιά σύσσωμο το ανδρικό φύλο γιατί ουδείς δεν παρέμεινε να ικανοποιεί τα γούστα, τις ιδιοτροπίες και τα κάθε λογής καπρίτσια. Ψάχνοντας να βρω την αιτία θα έριχνα μεγάλη ευθύνη στην οικογένεια, στο λάθος τρόπο ανατροφής που προβάλλει πρότυπα λανθασμένα και ενδεχομένως καλλιεργεί την εικόνα μιας επιτυχημένης ζωής μόνο αν η νέα γυναίκα πετύχει ένα «καλό» γάμο εννοώντας πλούσιο. Επίσης στα πρότυπα που προβάλλονται από τα social media νεαρών όμορφων κοριτσιών που συνδέονται αισθηματικά οπωσδήποτε με ευκατάστατους άνδρες και τότε μόνο θεωρούνται πετυχημένες. Δεν προβάλλονται τόσο οι σπουδές, τα πτυχία, τα διδακτορικά που πλέον έχουν συνδεθεί με την ανεργία αλλά η ομορφιά και πως μπορεί να σε οδηγήσει στην επιτυχία.

-Έπιασα τον εαυτό μου πολλές φορές να αναρωτιέμαι, μα υπάρχουν τέτοιες γυναίκες; Γνωρίζοντας μάλιστα ότι πρόκειται για αληθινή ιστορία ένιωθα συνεχώς μια οργή για την τόσο υποχωρητική στάση και τα τόσα λάθη του ήρωά σας που δεν έβαλε από την αρχή κάποια όρια. Ποιος έκανε τελικά τα περισσότερα λάθη;

Καταρχήν ναι υπάρχουν και είναι παντού, ρίξτε μια ματιά γύρω σας, η κοινωνία συμπεριλαμβάνει τα πάντα. Υπάρχουν όμορφα κορίτσια που δεν αγαπούν τη δουλειά αλλά αγαπούν τη καλοπέραση, θέλουν ακριβά ρούχα, ταξίδια, καλό αυτοκίνητο και όλα αυτά χωρίς κόπο. Τι κάνουν; Ψάχνουν τον άνδρα που θα τους τα προσφέρει. Και αφού αυτός είναι ο στόχος τους φυσικά θα τον καταφέρουν. Ό,τι βάζει κανείς στόχο στη ζωή του δεν το καταφέρνει; Λίγες είναι που επιδιώκουν να κάνουν παιδί με κάποιον πλούσιο για να σωθούν και οι ίδιες από τη φτώχεια; Τι εννοούν κάποιοι όταν λένε «καλός» γάμος; Δεν εννοούν ότι η νύφη παντρεύτηκε κάποιον ευκατάστατο; Ή έστω με πολύ καλή δουλειά και ένα ακριβό σπίτι; Ναι και ο ήρωάς μου έκανε πάμπολλα λάθη, το κυριότερο ήταν η λάθος επιλογή γυναίκας, η εγκυμοσύνη που ήρθε πολύ γρήγορα και από εκεί και μετά όλα ήταν αναμενόμενα. Τι να έκανε με μια έγκυο; Προσπάθησε να κρατήσει την ψυχραιμία του όσο μπορούσε. Οι άνδρες μην ξεχνάτε είναι πολύ πιο αθώοι μπροστά σε ένα δαιδαλώδες γυναικείο μυαλό, ήταν και τελείως απροετοίμαστος και βέβαια τα έχασε. Τα όρια όντως πρέπει να μπαίνουν σε μια σχέση νωρίς και αν δεν λειτουργήσει να χωρίσεις πριν περάσεις τον Ρουβικώνα, δεν τα βάζεις όταν έχεις ήδη παντρευτεί και περιμένεις παιδί, σε μια τόσο ευαίσθητη περίοδο. Φανταστείτε τώρα και έναν άνδρα ανίδεο από μακροχρόνιες σχέσεις, στην ουσία δεν υπήρχε καμία ελπίδα. Τώρα όσον αφορά την ηρωίδα θα πω ότι δεν έκανε απλά λάθη, ήταν γενικότερα λανθασμένες οι αντιλήψεις της στα σπουδαία ζητήματα της ζωής και κυρίως σε ό,τι αφορούσε τις σχέσεις των δυο φύλων. Η διαπαιδαγώγηση που είχε λάβει από τη μάνα της ήταν τέτοια που την κατέστησε ανίκανη να αγαπήσει πραγματικά, έχοντας απωθημένα και με συμπαγές μπετόν τον εγωισμό πλέον δεν ήταν εύκολο να ζήσει απλά και αγαπημένα με έναν άνθρωπο.

-Η ιστορία σας μας διδάσκει με άριστο τρόπο το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στη ζωή ενός ανθρώπου το οικογενειακό περιβάλλον και κυρίως η χειριστική συμπεριφορά της μητέρας προς το παιδί της. Τελικά ο Στέφανος χωρίς να το γνωρίζει έπεσε στα δίχτυα μιας γυναίκας που ήταν πιστό αντίγραφο της δικής του μητέρας;

Σαφέστατα το οικογενειακό περιβάλλον παίζει τον σπουδαιότερο ρόλο και η χειριστική μητέρα του Στέφανου καθόρισε τη ζωή του. Καταρχήν δεν είχε αφήσει να στεριώσει δίπλα του καμία γυναίκα και έτσι του στέρησε τη δυνατότητα να φτιάξει μια όμορφη οικογένεια στον καιρό του, όταν είχε το πλεονέκτημα των νιάτων. Όταν συνειδητοποίησε ότι τα χρόνια είχαν περάσει χωρίς να το καταλάβει και έχοντας την κόπωση εκατοντάδων εφήμερων σχέσεων χωρίς να το ψυχολογήσει επέτρεψε στον εαυτό του να αφήσει έγκυο μια γυναίκα που δεν γνώριζε καλά-καλά και έτσι βρέθηκε παντρεμένος με μια άγνωστη. Το ότι ήταν και αυτή χειριστική ήταν θέμα ατυχίας, γιατί όποιος και αν ήταν ο χαρακτήρας της για αυτόν ήταν άγνωστος άρα δεν την επέλεξε γιατί έμοιαζε στη μανούλα. Άλλωστε δεν την επέλεξε, αυτή τον διάλεξε και τον τύλιξε εν μια νυκτί διακρίνοντας ότι είχε μπροστά της ένα ώριμο φρούτο έτοιμο να πέσει. Βέβαια εκεί έρχεται η ζωή και παίζει παιχνίδια. Αφού δεν έβαλες φρένο στη χειριστική μάνα, σου δίνει και μια χειριστική σύζυγο για να σε αποτελειώσει, ίσως έτσι κάνεις την επανάστασή σου εντέλει και σωθείς.

-Αν δεν υπήρχε η τόσο μεγάλη οικονομική άνεση που είχε ο Στέφανος, θα ήταν καλύτερα τα πράγματα ως προς την τόσο διεκδικητική συμπεριφορά της Όλγας;

Δεν θα άλλαζαν σπουδαία πράγματα, οι διεκδικήσεις θα ήταν οι αντίστοιχες με την περιουσία, γιατί κάποια περιουσία θα υπήρχε οπωσδήποτε, γυναίκες σαν την Όλγα δεν κάνουν παιδιά με άντρες χωρίς μια κάποια οικονομική επιφάνεια. Βέβαια όσο περισσότερα είναι τα λεφτά τόσο πιο πολύ ανοίγει η όρεξη της λεγάμενης. Όμως ως προς την αποξένωση του παιδιού από τον πατέρα τα ίδια θα έκανε αν δεν ήταν αυτόφωτη, υγιής, πετυχημένη, ολοκληρωμένη, καλόκαρδη και περίμενε μέσω ενός γάμου να λύσει όλα της τα προβλήματα.

-Πώς είναι δυνατόν να μην μπόρεσε να διεκδικήσει χρόνο με το παιδί του αυτός ο άντρας, γιατί δεν είχε τη δύναμη να αρνηθεί τίποτε στην σύζυγό του που συνεχώς απαιτούσε και άφηνε τον καιρό να περνάει ανεκμετάλλευτος;

Η κατάθλιψη είναι μια πολύ σοβαρή ασθένεια που χωρίς να το καταλάβεις σε καθιστά νωθρό και δυσλειτουργικό, τι να διεκδικήσει βυθισμένος στη κατάθλιψη; Δεν είχε ζωτικότητα, έχασε την όρεξη για ζωή. Κάθε άνθρωπος στην αποτυχία δεν έχει την ίδια αντίδραση, ο συγκεκριμένος αρρώστησε, κανείς δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι αυτό που σε ακινητοποιεί. Με ιατρική βοήθεια και λίγους καλούς φίλους στην ουσία ξαναμπήκε στη ζωή, σιγά-σιγά συνήλθε. Σίγουρα χάθηκε πολύτιμος χρόνος αλλά στο τέλος βρήκε το κουράγιο και έκανε τον αγώνα του.

-Η κακία και ο εγωισμός κάνουν τον άνθρωπο ακόμη και την ύστατη στιγμή να μην κατανοεί τα λάθη του; Να μην αναζητάει τη συγχώρεση, τη λύτρωση; Ήταν τελικά η δική της τιμωρία αυτό το τέλος;

Στο βιβλίο φαίνεται ως Θεία Δίκη, θα μπορούσε όμως να μην είναι και τόσο δραματικό το τέλος. Πάντως είναι γεγονός ότι τα αποτελέσματα των πράξεών μας δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να μην μας έρθουν στο κεφάλι αργά ή γρήγορα. Η Όλγα ζωντανή ή πεθαμένη θα πλήρωνε το τίμημα των πράξεών της. Δεν μπορείς να στερείς από το παιδί σου τον πατέρα του και να μην το πληρώσεις αυτό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Και ναι η κακία και ο εγωισμός προκαλούν τύφλωση, δεν μπορούν να δουν τον εαυτό τους στο καθρέφτη και ούτε να αναγνωρίσουν λάθη, φταίει όλος ο κόσμος αλλά ποτέ οι ίδιοι.

-Η αληθινή αγάπη θέλει υπομονή και επιμονή, θέλει θυσίες και τελικά θα βρεθεί ο τρόπος να κυριαρχήσουν στις καρδιές των ανθρώπων τα δυνατά αυτά συναισθήματα που θα τους κατακλύσουν. Πόσοι όμως έχουν μια τόσο μεγάλη υπομονή ώστε τελικά να καταφέρουν να κατακτήσουν την αγάπη και την πραγματική ευτυχία;

Όλοι οι ευτυχισμένοι άνθρωποι και ισορροπημένοι που υπάρχουν τριγύρω μας έχουν υπομονή, αυτό είναι κανόνας. Τίποτα καλό στη ζωή μας δε γίνεται χωρίς υπομονή και αυτοί που τα κατάφεραν ακόμη, χωρίς αυτό το χαρακτηριστικό θα είχαν αποτύχει. Και το παιδί για να βγει από τη κοιλιά της μάνας του θέλει εννιά μήνες, η δουλειά για να στεριώσει και να φέρει αποτέλεσμα θέλει χρόνια κόπου, οι πανεπιστημιακές σπουδές και όλα τα εφόδια θέλουν να ιδρώσεις πρώτα στα θρανία και τα έδρανα. Τι γίνεται χωρίς υπομονή; Ούτε μια κατσαρόλα φαγητό δεν πετυχαίνει χωρίς αυτό το χαρακτηριστικό. Σκεφτείτε το και αποφασίστε, περιμένετε η ζωή να σας χαρίσει κάτι γιατί σας χρωστάει ή προτιμάτε να κερδίσετε με την προσπάθεια σας αυτό που δικαιούστε; Μια απλή ερώτηση και μια πιο απλή απάντηση που όμως σας καθιστά μια ακόμη Όλγα ή όχι.

Σας ευχαριστώ πολύ και σας εύχομαι κάθε επιτυχία!

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Ολέθρια σχέση

olethria sxesh

Ο Στέφανος Κιοσέογλου ήταν ένας από τους πιο περιζήτητους εργένηδες της Αθήνας. Αυτοδημιούργητος, πρώτης γενιάς πλοιοκτήτης, κατακτητής κι εραστής του ωραίου φύλου, είχε ζήσει μια ζωή υπέροχη, κατά πως την ήθελε, κι είχε αποκτήσει όσα είχε ονειρευτεί, και ακόμη περισσότερα.
Πενηντάρης πια, κουρασμένος από το σύρε κι έλα με γυναίκες όλων των κατηγοριών και κυβικών, ένιωσε μέσα του την επιθυμία να φτιάξει οικογένεια και να γίνει πατέρας. Και τότε έπεσε πάνω στην Όλγα.
Το πάθος του για εκείνη και η απρόσμενη εγκυμοσύνη της τους οδήγησαν στα σκαλιά της εκκλησίας. Πολύ γρήγορα, όμως, η συντροφική σχέση μεταλλάχθηκε σε ψυχολογικό θρίλερ και η οικογενειακή εστία σε πεδίο μάχης. Το διαζύγιο ήταν αναπόφευκτο και όλα θα τελείωναν απλά, αν δεν είχαν αποκτήσει στο μεταξύ μια κόρη που διεκδικούσαν και οι δύο.
Πού θα τους οδηγούσε αυτή η λυσσαλέα διαμάχη; Και το κυριότερο, τι θα γινόταν με αυτό το παιδί που βρέθηκε στο επίκεντρο μιας ανίερης αναμέτρησης; Με ποιον τρόπο θα μπορούσαν να χωρίσουν, παραμένοντας όμως γονείς; Θα πρυτάνευε η λογική, που θα έβαζε πάνω απ’ όλα το καλό του παιδιού;
Πλήθος ερωτημάτων εν μέσω αντεγκλήσεων, φιλονικιών, δικαστικών αγώνων, χτυπημάτων κάτω από τη ζώνη, μηχανορραφιών και όλων όσων αποτελούν το σκηνικό μιας πραγματικής ιστορίας, τόσο πραγματικής όσο η ίδια η ζωή.
Αλλά η ζωή δίνει πάντα τη λύση, συχνά με δραματικό τρόπο και ανατροπές, κι έτσι ο Στέφανος Κιοσέογλου βρέθηκε αντιμέτωπος με τις επιλογές του και τους ανοιχτούς λογαριασμούς του από το παρελθόν.

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα

TAKIS DIAMANTOPOULOS 27,ARCHELAOU str 11635 2107234645 studio27@otenet.gr Athens.Greece

TAKIS DIAMANTOPOULOS
27,ARCHELAOU str
11635
2107234645
[email protected]
Athens.Greece

Η Ελένη Βαηνά γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το Οικονομικό Τμήμα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και από τη Νομική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Είναι ιδιοκτήτρια του γραφείου συμβούλων εργασίας Plus+ που ειδικεύεται στην εύρεση οικιακού προσωπικού, επάγγελμα ιδιαίτερα απαιτητικό, που ωστόσο αγαπάει πολύ.
Από τις εκδόσεις Λιβάνη έχουν κυκλοφορήσει τρία βιβλία της: Η Πριγκίπισσα της Επταλόφου, Σταχτοπούτα δίχως πρίγκιπα και Οι κλέφτες της ευτυχίας. Γράφει μυθιστορήματα με στοιχεία ιστορικά, στοιχεία που αντλεί με επίμονη έρευνα και διάβασμα. Ζει στο Μαρούσι και είναι μητέρα δυο παιδιών, του Ορέστη και της Δανάης. Από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορεί το τέταρτο βιβλίο της, Το αύριο αργεί πολύ.