“Μην πατάς ξυπόλητη” – Αστερόπη Λαζαρίδου
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ

Η Αστερόπη Λαζαρίδου γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου.
Εργάστηκε ως δημοσιογράφος στο «Βήμα». Έχει ασχοληθεί με το πολιτιστικό και το κοινωνικό ρεπορτάζ. Παράλληλα, έχει ασχοληθεί με την υποκριτική, το τραγούδι και τη μεταγλώττιση και γράφει στίχους. Στα εκδοτικά δρώμενα εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον Μάιο όταν κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Καστανιώτη το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Μην πατάς ξυπόλυτη».

Πρόκειται για ένα βιβλίο που μπορεί να διαβαστεί και γραμμικά και αποσπασματικά. Αφηγήματα με αυτοβιογραφικά στοιχεία, μία αυτομυθοπλασία, χωρισμένη σε 13 ενότητες που έχουν συνοχή μεταξύ τους με κεντρική ηρωίδα την… Αστερόπη Λαζαρίδου. Παράδοξα και τραγελαφικά γεγονότα, γραμμένα με χιούμορ, γεγονότα που συγκινούν όπως η ενότητα με τίτλο «τα δώρα της απώλειας» στην οποία περιλαμβάνεται και το ομώνυμο «μην πατάς ξυπόλητη» που έδωσε τον κεντρικό τίτλο στο βιβλίο, και αγγίζουν τις καρδιές των αναγνωστών. Η ψυχοθεραπεία, ο έρωτας, η προδοσία, η απώλεια, οι σχέσεις, ένας οδηγός επιβίωσης από την Αστερόπη.

Κι αν η Σταχτοπούτα ζητούσε γοβάκι σε μεγαλύτερο νούμερο; Πόση ψυχοθεραπεία αντέχει κάποιος μέχρι να “αποφοιτήσει”; Ποια είναι τα ζευγάρια “συνταξιοδοτικό πρόγραμμα”; Ποια είναι η “Πυγμαλέαινα” και γιατί υποφέρει από “καταραμένους ποιητές”; Υπάρχει Έρωτας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Κι αν ναι, αντέχεις να μην ξεμαλλιάσεις τις “καρδιόλες” που βάζουν καρδούλες στις αναρτήσεις του αγαπημένου σου;
Μπορείς να ξαναβγείς στον έξω κόσμο, αν βρεθείς στο πατρικό σου στα σαράντα σου; Πώς συνεχίζεις να ζεις, όταν έχουν πεθάνει οι γονείς σου; Πόσο μας άλλαξε ο νέος κορονοϊός;
Η Αστερόπη Λαζαρίδου είναι η κεντρική ηρωίδα της ζωής της και του πρώτου βιβλίου της. Εξιστορεί όσα τη διαμόρφωσαν εδώ και δύο δεκαετίες. Από τα φοιτητικά χρόνια στα τέλη της δεκαετίας του ’90 μέχρι σήμερα, από τις ερωτικές περιπέτειες μέχρι τις σκληρές απώλειες και από τις ιστορίες πόλης μέχρι τον νέο ψηφιακό ναρκισσισμό. Ένα βιβλίο γραμμένο με χιούμορ και συγκίνηση, που μιλά στις καρδιές των γυναικών και στις ψυχές των ανδρών.

Ένα υβριδικό, πολύτροπο αφήγημα, που επιβεβαιώνει πως, όταν αντιμετωπίζεις τη ζωή σαν ταινία, δεν πρόκειται να τη βαρεθείς ποτέ.

«Μυθιστόρημα με κλειδί» – Χρήστος Μαρκογιαννάκης – Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ

«…Το κορίτσι έμεινε βουβό για μερικά δευτερόλεπτα ακόμα κι έπειτα, παίρνοντας μια βαθιά ανάσα απ’ το στόμα, με φωνή που μόλις κι ακούστηκε πάνω από τη δυνατή μουσική, απάντησε: «Μια γυναίκα. Στην αποθήκη. Μες στα αίματα…».

Τέλος Αυγούστου και ο αστυνόμος του τμήματος ανθρωποκτονιών Αττικής, Χριστόφορος Μάρκου βρίσκεται με άδεια στην Νήσο, ένα μικρό και κοσμοπολίτικο ψαρονήσι. Όταν το πτώμα της Λούσι Ντέιβις, μια νεαρής δημοσιογράφου από την Αγγλία ανακαλύπτεται μέσα σε μια αποθήκη και όλα δείχνουν πως πρόκειται για δολοφονία, ο αστυνόμος αν και σε άδεια, ξεκινά τις έρευνες. Ο διοικητής της νήσου έχει αποκλειστεί εκτός του νησιού, και η νεκροτομή δεν μπορεί να γίνει αφού το νησί είναι αποκλεισμένο από τους δυνατούς ανέμους. Το εγκληματολογικό αδυνατεί να φτάσει με κίνδυνο τα στοιχεία που πρέπει να συλλεχθούν, να χαθούν. Ο αστυνόμος πρέπει να κινηθεί γρήγορα γιατί όταν πέσουν οι άνεμοι ο δράστης λογικά θα προσπαθήσει να διαφύγει. Καταθέσεις, κουτσομπολιά από το χτες και το σήμερα, και το βιβλίο «κλειδί» που έγραφε το θύμα, καταδεικνύουν αρκετούς υπόπτους από το φιλικό και κοινωνικό περιβάλλον της νεκρής. Μα ο ένας από αυτούς θα βρεθεί λίγο αργότερα νεκρός.

Ένα καλογραμμένο και ευφυές αστυνομικό μυθιστόρημα, χωρίς βία, μεθοδικό στην έρευνα και στην ανάπτυξη των κινήτρων, με ήρωες άρτια σκιαγραφημένους, αφού ο βραβευμένος συγγραφέας διαθέτει εκτός από την δυνατότητα της γραφής και την επιστημονική κατάρτιση της επιστήμης της εγκληματολογίας.

«ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ» ΙΟΥΛΙΑ ΙΩΑΝΝΟΥ – Εκδόσεις ΠΗΓΗ

Μια πρωτότυπη ιστορία που εξελίσσεται σε διαφορετικούς χρόνους και διαφορετικούς τόπους. Στη Σέριφο, στο Λαύριο, στο Παλέρμο, στη Σαρδηνία και από το 1879 έως το 1963. Μια ιστορία που ξεκινά από την αληθινή ιστορία της δίχρονης Ροζαλίας Λομπάρντο, της ωραίας κοιμωμένης της Σικελίας όπως είναι γνωστή, που πέθανε από πνευμονία και την ταρίχευσή της από τον χημικό Αλφρέντο Σαλάφια το 1920. Μια ταρίχευση που έκανε τη Ροζαλία να εξακολουθήσει να «ζει» στις κατακόμβες της Σικελίας «πέρα από την αιωνιότητα». Οι αληθινοί ήρωες του έργου, μπλέκονται επιδέξια με τους φανταστικούς και σκιαγραφούνται αδρά σε ένα αναγνωστικό ταξίδι γεμάτο αγωνία και ανατροπές. Παράλληλα, ιδιαίτερο αναγνωστικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η ιστορία της Σερίφου και της τραγικής εξέγερσης των μεταλλωρύχων τον Αύγουστο του 1916 όταν το άγονο νησί ακόμα ζούσε από τα μεταλλεία, όταν οι άνθρωποι μοχθούσαν για το μεροκάματο και έχαναν τη ζωή τους μέσα στις σπηλιές μέχρι το οριστικό κλείσιμο τους το 1963. Η πόλη του Παλέρμο, το Λαύριο και η εκεί απεργία των μεταλλωρύχων το 1896 είναι θέματα που πραγματεύεται η αφήγηση σε ένα συμπαγές σύμπαν που κινητοποιεί το αναγνωστικό ενδιαφέρον τροφοδοτώντας το παράλληλα με ουσιαστικά ιστορικά στοιχεία της εποχής.

Καλογραμμένο σε τριτοπρόσωπη αφήγηση, με ζωντανές περιγραφές, εικόνες, ρεαλιστικούς διαλόγους και πραγματικά γεγονότα μέσα στα οποία τοποθετήθηκαν ήρωες είναι το βιβλίο της Ιουλίας Ιωάννου. Καταστάσεις, παιχνίδια της μοίρας και αποφάσεις, μα και ανατροπές που εναλλάσσονται εξυπηρετώντας τη δομή και την πλοκή του έργου, ώσπου όλα μπαίνουν στην θέση τους σιγά σιγά, και τίποτα δεν μένει αναπάντητο. Δε γνωρίζουμε τι μπορεί να σκεφτεί ένας αναγνώστης για τα μυστικά που κρύβει το βιβλίο το μόνο σίγουρο είναι ότι, το ταξίδι που θα κάνει με την ανάγνωση αυτού του μυθιστορήματος θα είναι ένα ταξίδι γεμάτο μυστήριο, αγωνία, περιπέτεια, εκπλήξεις, αλήθειες και κρυμμένα μυστικά, ακροβατώντας ανάμεσα στη φαντασία και στην πραγματικότητα, ανάμεσα στην αγάπη και στο μίσος, στις θαμμένες επιθυμίες και στα όνειρα που δεν πραγματοποιήθηκαν, τη μοίρα και τις προσωπικές επιλογές των ηρώων, την εμμονή και την παράνοια, τον θάνατο.

«ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ» SOS ΒΥΘΙΖΟΜΕΘΑ. Η μαρτυρία του τελευταίου διασωθέντος από το ναυάγιο της Φαλκονέρας.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΠΕΛΩΝΗΣ & ΠΗΓΗ ΜΠΕΛΩΝΗ – Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ

8 Δεκεμβρίου 1966. Μια ημερομηνία σταθμός στην Ελληνική ναυτιλία που σημαδεύτηκε από το ναυάγιο της Φαλκονέρας.

Πρόκειται για ένα ιστορικό ντοκουμέντο, μια αληθινή ιστορία, ένα κοινωνικό έργο με φόντο την ελληνική ναυτοσύνη. Τη ναυτοσύνη όμως που πλήγηκε βαριά από ένα ναυάγιο που έμελλε να μείνει για πάντα στην Ιστορία των Ελληνικών θαλασσών ως ένα από τα πιο τραγικά ναυάγια που συνέβησαν στα ελληνικά νερά.
Το ναυάγιο του επιβατηγού-οχηματαγωγού «Ηράκλειον» που εκτελούσε το δρομολόγιο Χανιά-Πειραιάς και ξεκίνησε το ταξίδι του με ισχυρούς ανέμους να πνέουν στο Αιγαίο και με ευθύνη του πλοιάρχου .
H συγκλονιστική μαρτυρία του τελευταίου διασωθέντος του πλοίου «Ηράκλειον» στη Φαλκονέρα, για το τι έγινε εκείνη την νύχτα ζωής και θανάτου, πλαισιωμένη από τη μετέπειτα μεγάλη και επίπονη αρχειακή έρευνα της κόρης του μέσα από πρωτοπρόσωπη αφήγηση, γραμμένο με δύο γραμματοσειρές στο πριν και το μετά .Μια προσεγμένη έκδοση από τον Κέδρο με φωτογραφικό υλικό εποχής. Ένα βιβλίο μνήμης για να μείνει παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές των Ελλήνων .

“ΑΓΙΟ ΑΙΜΑ” – ” ΑΓΙΕΣ ΨΥΧΕΣ” – ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ – Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Κει όπου οι σκλάβοι γίνονται άνθρωποι.

Κει όπου οι ραγιάδες γίνονται Έλληνες.

“Άγιο αίμα“, το έργο μέσα από το οποίο ο Παπαθεοδώρου μας έδειξε πως την ελευθερία μας και την ανεξαρτησία μας τη χρωστάμε στο Άγιο αίμα όσων θυσιάστηκαν για την πατρίδα. Μας έδειξε ακόμα πως έχουμε χρέος απέναντι τους. Χρέος Ψυχής.
“‘Αγιες Ψυχές” το δεύτερο βιβλίο της σειράς που μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Ψυχογιός.

“Τρεις από τις επτά πύλες της πόλης είχαν πια κυριευτεί κι οι μέχρι χτες σκλάβοι, οι πεινασμένοι, οι ματωμένοι, οι εξανδραποδισμένοι, γονάτιζαν το θεριό, άλωναν την Τριπολιτσά.
«Πού πας, μπρε Νικόλα, μονάχος;» φώναξε οργισμένος ο Κολοκοτρώνης κι έκαμε να κινηθεί, να τον γυρίσει πίσω στην αράδα.
«Πάω ν’ ανταμώσω την Αργυρούλα μας», του αποκρίθηκε και ξεθηκάρωσε την κοφτερή του πάλα. «Ή να γδικηθώ τον θάνατό της…»

Πρώτοι μήνες της Επανάστασης κι ο αέρας της λευτεριάς σαρώνει τα σκλαβωμένα χώματα της πατρίδας απ’ τη Μακεδονία και το Αιγαίο μέχρι το Μεσολόγγι και τον Μοριά.
Ο Νικόλας, η Δέσπω, ο Στέφανος, η Αργυρώ, ο Σίμος, ο μικρός λαός τούτου δω του μυθιστορήματος, μορφές και ψυχές της Επανάστασης, παλεύουν θεριεμένα για τ’ άπιαστο όνειρο και δοκιμάζονται σκληρά απ’ την ανθρώπινη μοίρα. Ζυμώνονται με τη φωτιά και το μπαρούτι, πολεμούν, αγαπούν, θρηνούν, πονούν. Μα, επιτέλους, ανασαίνουν λεύτερα.
Μετά το Σούλι και το Ζάλογγο, τα Ψαρά, τ’ Ανάπλι, η Τριπολιτσά. Τόποι μαρτυρικοί, τόποι ιεροί, μα και τόποι αφάνταστου ηρωισμού.
Κει όπου οι σκλάβοι γίνονται άνθρωποι.
Κει όπου οι ραγιάδες γίνονται Έλληνες. “

Σαντέ και λικέρ τριαντάφυλλο, Πασχαλία Τραυλού,
Εκδόσεις Διόπτρα

Ποιοτική σύγχρονη λογοτεχνία. Αυτό χαρακτηρίζει την συγγραφέα Πασχαλία Τραυλού. Το “Σαντέ και λικέρ τριαντάφυλλο“, είναι το νέο της έργο που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διόπτρα
Ένα βιβλίο για την αγάπη, την ανθρωπιά, τη φιλία, τη γυναικεία θέση στις πολύ πρόσφατες κοινωνίες, τον έρωτα που εισχωρεί βαθιά στη μνήμη του αναγνώστη. Ένα βαθιά κοινωνικό έργο σε συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο που εκτείνεται από το 1933 έως το 2020, μέσα από το οποίο εκτός από την βία στην απροστάτευτη οικογένεια και την κοινωνία που κωφεύει, τον στιγματισμό και την πορνεία, την αδυναμία μιας μάνας να πάρει τα παιδιά της και να φύγει, φαίνεται η δύναμη της φωνής. Αυτής της φωνής που πρέπει να ακουστεί δυνατά σπάζοντας την σιωπή των γυναικών που αναγκάζονται να ζουν καταστάσεις τραγικές, καταστάσεις που δεν τις αξίζουν και που τις παγιδεύουν σε μια αναξιοπρεπή και δυστυχή ζωή.

“ΡΑΓΙΑΣ. ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΝΥΧΤΕΣ 1821” ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΠΟΥΖΟΣ
Εκδόσεις Ψυχογιός

Το νέο βιβλίο του Γιάννη Καλπούζου από τις εκδόσεις Ψυχογιός και πιστός στο ιστορικό μυθιστόρημα ο συγγραφέας με το νέο του έργο δίνει τη δική του συμμετοχή στην λογοτεχνία για την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική επανάσταση. Η γραφή και η αφηγηματική δεινότητα του λογοτέχνη είναι γνωστή και καταξιωμένη και είναι βέβαιο πως το “Ραγιάς” θα κατακτήσει το αναγνωστικό κοινό του καλού ιστορικού μυθιστορήματος.

1816-1829.

Πάτρα, Τριπολιτσά, Ναύπλιο, Μεσολόγγι…

Αφότου ο Αγγελής βρέθηκε φυλακισμένος στο κοτέτσι του Σαχίν Αγά, το μίσος φώλιασε στην ψυχή του σαν φαρμακερό φίδι.

Κατά την εκρηκτική και συγχρόνως σαγηνευτική πορεία του μπαίνει στη δούλεψη ενός στρυφνού και τσιγκούνη πραματευτή, που σου πουλά κωλοφωτιά για καντήλι. Τον ζώνει το μολυβένιο σύγνεφο της σκλαβιάς και του εξευτελισμού των ραγιάδων. Σμίγει με την Κερασία, όπου στο πρόσωπό της βουτάνε και κολυμπούν τα όνειρα. Απαντιέται με κοτζαμπάσηδες, κολίγους και συμπολεμιστές, που είναι πιότερο από αδέρφια και γυναίκα την ώρα της μάχης, ενώ ένα τρομαγμένο Τουρκόπουλο γαντζώνεται πάνω του.

Στον δρόμο του και δύο γέροντες, οι οποίοι ξεψαχνίζουν το κίνητρο για καθετί μα και τη γλυκιά και φαρμακερή ουσία του «εγώ», η πλανεύτρα Ασπασία, διαβολικοί ξένοι, ντόπιοι τυχοδιώκτες, ο επί τριάντα έξι χρόνια αμίλητος Συμεών, ένας καβαλάρης που σώζει αιχμάλωτες Τουρκοπούλες και ο τρανότερος οχτρός του λεύτερου ανθρώπου, ο φόβος.

Ο Αγγελής βιώνει το μεγαλείο και τη σκοτεινή πλευρά του ματοβαμμένου Εικοσιένα, γκρεμίζοντας μυθεύματα και φανερώνοντας καταχωνιασμένες αλήθειες. Σφιχταγκαλιάζεται με τη φωτιά του ξεσηκωμού, μεταβολίζει την αγριότητα σε ελπίδα, λύτρωση και γλυκασμό, και βροντοφωνάζει: «Θέλω να μην είμαι ραγιάς σε κανέναν. Ραγιάς σε τίποτα!

«Η ΦΥΛΗ» – Αχμέτ Ουμίτ – Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

Από το 2012 οι εκδόσεις Πατάκη εκδίδουν στη χώρα μας το έργο του καταξιωμένου παγκοσμίως και πολυγραφότατου Τούρκου συγγραφέα Αχμέτ Ουμίτ. Τον Μάρτιο κυκλοφόρησε το νέο του έργο με τίτλο «Η ΦΥΛΗ» σε μετάφραση Θάνου Ζαράγκαλη. Συναρπαστικό το νέο αστυνομικό μυθιστόρημα του Αχμέτ Ουμίτ, γραμμένο με το δικό του ξεχωριστό τρόπο, μας μεταφέρει στα βάθη της Ανατολίας και στο παρελθόν της Τουρκίας μέσα από την πολυπολιτισμική Κωνσταντινούπολη και τις γραφές του Χριστιανισμού.

Ένας κατά συρροή δολοφόνος πίσω από μυστηριώδεις δολοφονίες και ο αστυνόμος Νεβζάτ με την ομάδα του καλείται να εξιχνιάσει την υπόθεση. Ο τρόπος που σκοτώθηκε το θύμα, τα αντικείμενα που βρέθηκαν στον τόπο του εγκλήματος είναι στοιχεία που δείχνουν να σχετίζονται με θρησκευτικό τελετουργικό.

Πρωτοπρόσωπη αφήγηση, ρεαλιστικοί διάλογοι, έντονη πλοκή, δυνατές περιγραφές, εξαιρετική μυθοπλασία κι ένα απροσδόκητο τέλος που εκτινάσσει κυριολεκτικά τη ροή του έργου. Ένα μυθιστόρημα που αν και ανήκει στην κατηγορία του αστυνομικού μυθιστορήματος, στις σελίδες του περνούν έννοιες της θρησκείας, έννοιες της ιστορίας, έννοιες του πολιτισμού. Και αξίες πανανθρώπινες που διαρκούν πέρα από τον χρόνο αλλά και τον τόπο.

«Ένα συναρπαστικό και πολυεπίπεδο μυθιστόρημα από έναν μεγάλο σύγχρονο Τούρκο συγγραφέα».