Μόλις κυκλοφόρησαν

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

Γυναίκες χωρίς έλεος της Camilla Lackberg

μετάφραση: Γρηγόρης Κονδύλης

Τρεις γυναίκες παγιδευμένες σε γάμους ολέθριους γίνονται από θύματα θύτες. Οι λογαριασμοί πάντα πληρώνονται στο τέλος μάς αποκαλύπτει η σουηδή βασίλισσα των μπεστ σέλερ.

Η Ίνγκριντ εγκατέλειψε την πολλά υποσχόμενη δημοσιογραφική της καριέρα για να υποστηρίξει τα επαγγελματικά όνειρα του συζύγου της. Ανακαλύπτει πως εκείνος για άλλη µια φορά την απατά.
Η Μπιργίτα δεν πηγαίνει να κάνει τις προγραμματισμένες ιατρικές της εξετάσεις για να µην αποκαλυφθεί ότι τη δέρνει ο άντρας της. Ανακαλύπτει πως πάσχει από καρκίνο του µαστού.
Η Βικτόρια έφυγε από τη Ρωσία για να παντρευτεί έναν άντρα που γνώρισε διαδικτυακά. Ανακαλύπτει πως ο καλοκάγαθος Σουηδός αγρότης που εμπιστεύτηκε είναι ένας τύραννος.
Ασφυκτιώντας στον γάμο τους και οι τρεις αποφασίζουν να αναλάβουν δράση και συνασπίζονται ανώνυμα μέσω ενός διαδικτυακού φόρουμ. Η καθεμιά θα διαπράξει τον τέλειο φόνο σκοτώνοντας τον σύζυγο της άλλης.

Αφήνοντας και πάλι κατά μέρος τη Φιελμπάκα, η βασίλισσα των μπεστ σέλερ της Σουηδίας παραμένει στο κλίμα της νέας της ηρωίδας, της δυναμικής Φέι, που γνωρίσαμε στο Χρυσό κλουβί, και στο νέο της βιβλίο Γυναίκες χωρίς έλεος παρουσιάζει την καθημερινότητα γυναικών που μπορεί φαινομενικά να είναι επιτυχημένες και δυνατές, πίσω όμως από την κουρτίνα υποφέρουν και υφίστανται ψυχολογική ή σωματική κακοποίηση εντός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος αγγίζοντας έτσι ένα πολύ σημαντικό και ευαίσθητο κοινωνικό ζήτημα.

Λύτρωση της Yrsa Sigurdardottir
μυθιστόρημα

μετάφραση: Αλέξης Καλοφωλιάς

Το μίσος γεννά μίσος. Η σκληρότητα γεννά βία. Τραυματισμένα παιδιά, προβληματικοί ενήλικες σ’ ένα αιματοβαμμένο γαϊτανάκι. Ένα καθηλωτικό θρίλερ για τη σκοτεινή πλευρά του σχολείου και των ανθρώπινων σχέσεων.

Το μόνο που θέλει είναι να ζητήσουν συγγνώμη.
Η αστυνομία μαθαίνει για το έγκλημα όπως και όλοι οι υπόλοιποι, μέσω Snapchat. Το βίντεο δείχνει ένα τρομοκρατημένο θύμα να ζητά συγχώρεση. Όταν βρίσκουν το πτώμα, συνοδεύεται από ένα χαρτί με τον αριθμό 2.
Ο επιθεωρητής Χούλνταρ εμπλέκεται στην έρευνα, στην οποία ζητά τη συνδρομή της παιδοψυχολόγου Φρέιγια καθώς θα πρέπει να ανακρίνουν τους έφηβους φίλους του θύματος. Σύντομα ανακαλύπτουν ότι η δολοφο­νημένη νεαρή Στέλλα δεν ήταν το αγγελούδι που όλοι έλεγαν πως ήταν. Ακόμα κι έτσι όμως, ποιος μπορεί να τη μισούσε τόσο ώστε να τη σκοτώσει;
Κι ύστερα ένας ακόμα έφηβος εξαφανίζεται και έρχονται στην επιφάνεια και άλλα σχετικά βίντεο.
Ενώ η έρευνα μοιάζει να έχει πιάσει πάτο, ο Χούλνταρ και η Φρέιγια συμ­φωνούν σε δύο σημεία: ότι η αλήθεια δεν είναι καθόλου απλή και ότι ο δολοφόνος δεν έχει τελειώσει τη δουλειά του.
Μια πολύ καλά δομημένη ιστορία, με εξαιρετική πλοκή, που σε αγγίζει αλλά ταυτόχρονα σε παρακινεί να αναλάβεις δράση ενάντια στον εκφοβισμό. Σκοτεινή, μυστήρια η Sigurdardóttir παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του θρίλερ παγκοσμίως και με κάθε νέο της βιβλίο αποδεικνύει έμπρακτα πως γίνεται όλο και καλύτερη.

«Η Sigurdardόttir δεν φοβάται να εκθέσει τις τρομερές επιπτώσεις του bullying, συνδυάζοντας μοναδικά μια εξαιρετική πλοκή με την ανάδειξη ενός σοβαρού κοινωνικού φαινομένου».
Sunday Times

«Η Yrsa Sigurdardόttir γίνεται καλύτερη από βιβλίο σε βιβλίο. Οι προ­σωπικές σχέσεις των ηρώων της σειράς και το χιούμορ ελαφραίνουν τη σκοτεινιά της πλοκής».
Liz Nugent, συγγραφέας

«Η Λύτρωση δεν είναι παίξε γέλασε: είναι βάρβαρη, βασανιστική και τε­λειώνει με μια ευφυέστατη ανατροπή της τελευταίας στιγμής».
Evening Standard

«Είχα πολύ καιρό να διαβάσω τόσο καλό βιβλίο: σκοτεινό, ανατριχιαστικό και καθηλωτικό από την πρώτη ως την τελευταία σελίδα».
Stuart MacBride, συγγραφέας

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν:
Τα δύο πρώτα βιβλία με πρωταγωνιστές τον επιθεωρητή Χούλνταρ και την παιδοψυχολόγο Φρέιγια DNA, Το μήνυμα.
Επίσης, κυκλοφορεί το θρίλερ: Η εκδίκηση.

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Οδοιπορικό του 1806
Πελοπόννησος – Αττική – Σμύρνη – Κωνσταντινούπολη του Σατωβριάνδου

μετάφραση – επίμετρο: Αριστέα Κομνηνέλλη
πρόλογος: Τάκης Θεοδωρόπουλος

Περπατώντας στα ίχνη του χτες με οδηγό τον περίφημο γάλλο περιηγητή του 19ου αιώνα. Ένα βιβλίο που έμεινε στην ιστορία της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας.

Το μεγάλο ταξίδι του Σατωβριάνδου (1768-1848) στην Ανατολή ξεκινά στις 13 Ιουλίου του 1806 από το Παρίσι και ολοκληρώνεται στις 5 Ιουνίου του 1807 με την επιστροφή του στην ίδια πόλη. Η παρούσα έκδοση περιλαμβάνει το απόσπασμα που αφορά το ταξίδι του Σατωβριάνδου στην Ελλάδα μέχρι και την Κωνσταντινούπολη. Το κομμάτι αυτό, πέραν του ότι μας αφορά άμεσα καθώς μας δίνει τις εντυπώσεις ενός μεγάλου συγγραφέα για την τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, είναι και το πλέον διάσημο. Η περιήγηση στους τόπους της ελληνικής αρχαιότητας, η αναζήτηση και περιγραφή των αρχαίων ερειπίων, οι εντυπώσεις από τους σύγχρονους Έλληνες, αλλά και η βαθιά επίκριση στον οθωμανικό δεσποτισμό αποτελούσαν θέματα ιδιαίτερα ελκυστικά για τους μορφωμένους αναγνώστες στη Δύση.

Μακάρι όλα να πάνε καλά της Carolina Setterwall

μετάφραση: Γρηγόρης Κονδύλης

Πώς είναι να χάνεις τον άνθρωπό σου μια απολύτως συνηθισμένη μέρα στη μέση μιας ζωής; Μπορείς να ξαναγαπήσεις;
Ένα αισιόδοξο βιβλίο που καταφέρνει να μιλήσει στις καρδιές μας, που μας κάνει να κλαίμε και να χαμογελάμε ταυτόχρονα.

Είναι ένα συνηθισμένο βράδυ. Η Καρολίνα καληνυχτίζει τον σύντροφό της τον Άκσελ και πέφτουν για ύπνο. Τα πράγματα ήταν δύσκολα γι’ αυτούς τελευταία, ειδικά με τον οχτώ μηνών γιο τους. Έτσι όταν ο Άκσελ πεθαίνει απροσδόκητα στη διάρκεια της νύχτας, ο κόσμος της Καρολίνα έρχεται τα πάνω κάτω.
Το αυτοβιογραφικό αυτό μυθιστόρημα εστιάζει στις φαινομενικά ασήμαντες στιγμές έπειτα από μια τραγωδία. Είναι μια ιστορία για τη μητρότητα, την οικογένεια και για τις δυσκολίες να αγαπάς κάποιον που είναι απόμακρος και που τελικά χάνεται απ’ τη ζωή σου. Γενναίο και τολμηρό, τρυφερό και ανθρώπινο, το συγκινητικό αυτό βιβλίο φωτίζει τη στιγμή που όσα θεωρούσαμε δεδομένα για τη ζωή μας ανατρέπονται.
Ο θηλυκός Κνάουσγκορντ που φιγουράρει στην κορυφή των μπεστ σέλερ στη Σκανδιναβία και εκδίδεται σε περισσότερες από 25 γλώσσες σε όλο τον κόσμο αυτή είναι η σουηδή συγγραφέας Carolina Setterwall. Μια σύγχρονη ερωτική ιστορία και μια ιστορία σπαρακτικού πένθους είναι το επιτυχημένο ντεμπούτο της, άμεσο, αφοπλιστικό, απόλυτα εθιστικό.
Το βιβλίο είναι ταυτόχρονα ένα εκπληκτικό επίτευγμα autofiction και ένας στιλιστικός θρίαμβος, που διαλύει τα όρια μεταξύ αγάπης και απώλειας. Με έναν εντυπωσιακό και ιδιοφυή τρόπο η συγγραφέας μάς παρουσιάζει δύο μεγάλες ιστορίες σε ένα βιβλίο και καταφέρνει να μιλήσει στις καρδιές μας για το να βρίσκεις την αγάπη και να τη δέχεσαι, για το να γίνεσαι ζευγάρι, για το να αποκτάς οικογένεια και να γίνεσαι μητέρα, για το να χάνεις ακατανόητα και αδιανόητα τον άνθρωπό σου μια απολύτως συνηθισμένη μέρα, στη μέση της ιστορίας, στη μέση μιας ζωής, για το αν μπορείς να ξαναγαπήσεις και με ποιο κόστος. Μια ειλικρινής απεικόνιση της αγάπης και του πένθους γραμμένη με τρόπο βαθύ και συγκινητικό που μας κάνει να κλαίμε και να χαμογελάμε ταυτόχρονα.

«Αδύνατο να μη γίνουν συγκρίσεις με την περίπτωση του Καρλ Ούβε Κνάουσγκορντ αλλά η Σέτερβαλ διαθέτει μια ξεχωριστή, μοναδική φωνή, έναν ιδιαίτερο τρόπο να μας ανοίγει την καρδιά της. Εξαιρετικό».
Evening Standard

«Κάθε ανελέητη, μελετημένη πρόταση της Σέτερβαλ απηχεί την αλήθεια της. Θα σας συνταράξει».
Daily Mail

NON FICTION

Είσαι και φαίνεσαι: Μια αιχμηρή ματιά του Πέτρου Τατσόπουλου

Ο Πέτρος Τατσόπουλος ανακατεύει την τράπουλα χωρίς φόβο και πάθος και ανασυνθέτει με αιχμηρή ματιά το ομαδικό πορτρέτο μας κοινωνίας με βαθιές παθογένειες.

Ο Πέτρος Τατσόπουλος επιχειρεί να ανακατέψει την τράπουλα δίχως να υπολογίζει το κόστος ή την ενόχληση. Με κείμενα της περιόδου 2017-2019, όπου συνδυάζονται θραύσματα από τις προσωπικές του αναμνήσεις που δεν στερούνται αυτοσαρκασμού µε εντυπώσεις από διαβάσματα, ακούσματα και θεάματα, ανασυνθέτει το ομαδικό πορτρέτο μιας κοινωνίας µε παθογένειες πολύ βαθύτερες από τις επικαιρικές ή τις επιφανειακά κομματικές και φέρνει στο φως σκελετούς από την ντουλάπα. Με την αιχμηρή του ματιά και µε απροσδόκητους συνειρμούς, αποπειράται ν’ αναπροσδιορίσει τη θέση της Ελλάδας στον σύγχρονο κόσμο, μιας χώρας που όσο και αν παριστάνει κάτι διαφορετικό ή όσο και αν προσπαθεί να κρυφτεί, δεν κατορθώνει τελικά παρά να δείχνει αυτό που είναι. Να είναι και να φαίνεται.