Κυκλοφόρησαν πρόσφατα από τις Εκδόσεις Πατάκη
Πώς να αποφύγουμε μια κλιματική καταστροφή: Οι λύσεις που έχουμε και οι καινοτομίες που χρειαζόμαστε του Bill Gates
Το βιβλίο του Bill Gates είναι το αποτέλεσμα της δεκαετούς ενασχόλησής του με τη μελέτη των αιτιών και των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. Με τη συνεργασία ειδικών από τομείς της φυσικής, της χημείας, της βιολογίας, της μηχανικής, της πολιτικής επιστήμης και της οικονομίας, έχει επικεντρωθεί στο τι πρέπει να γίνει για να αναστραφεί η πορεία του πλανήτη προς τη βέβαιη περιβαλλοντική καταστροφή. Στο βιβλίο αυτό όχι μόνο εξηγεί γιατί πρέπει να βάλουμε ως στόχο το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, αλλά και αναπτύσσει διεξοδικά τι συγκεκριμένα πρέπει να κάνουμε για την επίτευξη αυτού του ζωτικής σημασίας στόχου.
Bill Gates
Πώς να αποφύγουμε μια κλιματική καταστροφή: Οι λύσεις που έχουμε και οι καινοτομίες που χρειαζόμαστε
Mετάφραση: Αντώνης Καλοκύρης
Για να μπορέσουμε να σταματήσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη και να αποφύγουμε τις χειρότερες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής, πρέπει να πάψουμε να προσθέτουμε αέρια του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα. Αυτό ακούγεται δύσκολο, επειδή είναι δύσκολο. Η ανθρωπότητα δεν έχει επιχειρήσει ποτέ άλλοτε κάτι τόσο μεγάλο. Όλες οι χώρες θα χρειαστεί να αλλάξουν συνήθειες. Κυριολεκτικά όλες οι δραστηριότητες της σύγχρονης ζωής –οι καλλιέργειες, η παραγωγή των πραγμάτων, οι μετακινήσεις– οδηγούν στην έκλυση αερίων του θερμοκηπίου. Αν δεν αλλάξει κάτι, η ανθρωπότητα θα συνεχίσει να παράγει αέρια του θερμοκηπίου, η κλιματική αλλαγή θα συνεχίσει να εντείνεται και ο αντίκτυπος στους ανθρώπους θα είναι κατά πάσα πιθανότητα καταστροφικός. Όμως, τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν. Ήδη διαθέτουμε ορισμένα από τα εργαλεία που χρειαζόμαστε, ενώ, αναφορικά με εκείνα που ακόμη μας λείπουν, όλα όσα έχω μάθει τα τελευταία χρόνια για το κλίμα και την τεχνολογία με κάνουν να αισιοδοξώ ότι μπορούμε να τα εφεύρουμε, να τα αξιοποιήσουμε και, αν ενεργήσουμε γρήγορα, να αποφύγουμε μια κλιματική καταστροφή. Το βιβλίο αυτό μιλάει για το τι πρέπει να κάνουμε και για το γιατί πιστεύω πως μπορούμε να το κάνουμε.
Bill Gates
Ο Bill Gates έχει αφιερωθεί την τελευταία δεκαετία στη μελέτη των αιτιών και των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. Με τη συνεργασία ειδικών από τομείς της φυσικής, της χημείας, της βιολογίας, της μηχανικής, της πολιτικής επιστήμης και της οικονομίας, έχει επικεντρωθεί στο τι πρέπει να γίνει για να αναστραφεί η πορεία του πλανήτη προς τη βέβαιη περιβαλλοντική καταστροφή. Στο βιβλίο αυτό όχι μόνο εξηγεί γιατί πρέπει να βάλουμε ως στόχο το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, αλλά και αναπτύσσει διεξοδικά τι συγκεκριμένα πρέπει να κάνουμε για την επίτευξη αυτού του ζωτικής σημασίας στόχου.
Δίνει μια ξεκάθαρη περιγραφή των προκλήσεων που αντιμετωπίζουμε. Βασιζόμενος στην πείρα του και τη γνώση των καινοτομιών και του πώς μπορούν να υλοποιηθούν νέες ιδέες, παρουσιάζει τους τομείς όπου η τεχνολογία ήδη συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου· επίσης, το πού και το πώς η τεχνολογία που σήμερα διαθέτουμε μπορεί να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά, πού χρειαζόμαστε καινοτόμες ανακαλύψεις και ποιοι εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση. Τέλος, παραθέτει ένα συγκεκριμένο, πρακτικό σχέδιο για την επίτευξη των μηδενικών εκπομπών – προτείνοντας όχι μόνο πολιτικές που μπορούν να υιοθετήσουν οι κυβερνήσεις, αλλά και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς, ατομικά, προκειμένου οι κυβερνήσεις μας, οι εργοδότες μας αλλά και εμείς οι ίδιοι να συμβάλουμε σε αυτό το κρίσιμο εγχείρημα. Η επίτευξη του στόχου της μηδενικής εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου δεν είναι εύκολη, ξεκαθαρίζει ο Μπιλ Γκέιτς, αν όμως ακολουθήσουμε ένα οργανωμένο σχέδιο, είναι εντελώς μέσα στις δυνατότητές μας.
ΣΕΙΡΑ: ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ISBN: 978-960-16- 9267 -8 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 416 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 18,80€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΜΑΙΟΣ 2021
Στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού, νέο μυθιστόρημα της Έλενας Χουζούρη
ΣΤΗ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ
Συγγραφέας: ΕΛΕΝΑ ΧΟΥΖΟΥΡΗ
Αθήνα, Οκτώβριος 1989. Ένα ανώνυµο τηλεφώνηµα πληροφορεί τον δηµοσιογράφο Δηµήτρη Κ. για την εν ψυχρώ εκτέλεση του εικοσιεπτάχρονου «Άτακτου» από αστυνοµικές δυνάµεις, πυροδοτώντας µια σειρά απρόβλεπτων και ανεξέλεγκτων κα¬τα¬στάσεων. Μέσα στο ιδιαίτερα ταραγµένο πολιτικό κλίµα της εποχής, η εκτέλεση του νεαρού αναρχικού ανατρέπει εκ θεµελίων τις βεβαιότητες τόσο του στενού του φίλου Δηµήτρη Κ. όσο και του µεγαλύτερου αδερφού του Τάσου, στελέχους της κοµµουνιστικής αριστεράς. Οι δύο άντρες, που έχουν µεγαλώσει από παιδιά µαζί, θα προσπαθήσουν να κατανοήσουν πότε και πώς ο Άτακτος πέρασε «στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού». Θα βρεθούν έτσι αντιµέτωποι µε το νεανικό παρελθόν τους, της «ηρωικής» προηγούµενης δεκαετίας. Μέσα σε ένα εύφλεκτο εικοσιτετράωρο, θα προβληµατιστούν για τη στάση τους απέναντι στην πορεία προς την αυτοκαταστροφή του Άτακτου: ο µεν Δηµήτρης Κ. βουτηγµένος στα προσωπικά του αδιέξοδα, ο δε Τάσος ταγµένος στο, υπεράνω όλων, κοµµατικό του καθήκον. Τελικά θα αναγκαστούν να αναµετρηθούν µε τις πεποιθήσεις τους, τις επιλογές τους, τα λάθη τους, τις ψευδαισθήσεις τους, τις ενοχές τους. Καθώς η πολιτική κατάσταση θα αγριεύει, και στους δυο θα αποµείνει η πικρή γεύση ενός επικείµενου fin de siècle, των διαψεύσεων και των απογοητεύσεων της γενιάς τους.
Ένα µυθιστόρηµα-ρέκβιεµ για µια εποχή που πέρασε ανεπιστρεπτί.
Η Έλενα Χουζούρη έχει εκδώσει έξι ποιητικές συλλογές και µία συγκεντρωτική συλλογή των ποιηµάτων της (2011). Στην πεζογραφία εµφανίστηκε το 2004 µε το µυθιστόρηµα Σκοτεινός Βαρδάρης (νέα έκδοση, Εκδόσεις Πατάκη, 2019) και ακολούθησαν τα µυθιστορήµατά της Πατρίδα από βαµβάκι (Κέδρος, 2009), Δύο φορές αθώα (Κέδρος, 2013) και Ο θείος Αβραάµ µένει πάντα εδώ (Εκδόσεις Πατάκη, 2016). Κυκλοφορούν επίσης η συγκεντρωτική έκδοση κριτικών και δοκιµίων της για την ποίηση Εξ αγχιστείας (Γαβριηλίδης, 2001) και οι µελέτες της Η Θεσσαλονίκη του Γιώργου Ιωάν¬νου (Επίκεντρο, 2012) και Η στρατιωτική ζωή στη νεοελληνική λογοτεχνία (Επίκεντρο, 2020).
Τα µυθιστορήµατά της έχουν µεταφραστεί στα γερµανικά, γαλλικά, σερβικά, βουλγαρικά και τουρκικά. Επίσης έχουν συµπεριληφθεί στις βραχείες λί¬στες των κρατικών λογοτεχνικών βρα¬βείων, των βραβείων των περιοδικών Διαβάζω και Αναγνώστης και του The Athens Prize of Literature. Το βιβλίο της Ο θείος Αβραάµ µένει πάντα εδώ τιµήθηκε µε το βραβείο πεζογραφίας 2016 του περιοδικού Κλεψύδρα. Ως κριτικός της λογοτεχνίας έχει συνεργαστεί µε µεγάλες αθηναϊκές εφ笵ερίδες και γνωστά λογοτεχνικά περιοδικά, έντυπα και ηλεκτρονικά.
Για πολλά χρόνια εργάστηκε ως δηµοσιογράφος στον τοµέα πολιτισµού και βιβλίου, στον ηµερήσιο και περιοδικό τύπο, στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση. Είναι µέλος της ΕΣΗΕΑ καθώς και της Εταιρείας Συγγραφέων, στο ΔΣ της οποίας χρηµάτισε αντιπρόεδρος (2009-2011) και γενική γραµµατέας (2011-2013).
ΣΕΙΡΑ: ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ ISBN: 978-960-16-8994-4 ΣΧΗΜΑ: 14×21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 224 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 11,10 € ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΙΟΥΝΙΟΣ 2021
Τελευταίος σταθμός Άουσβιτς: Η μαρτυρία μου από το στρατόπεδο (1943-1945) του διακεκριµένου Ολλανδού ψυχίατρου και ψυχαναλυτή Έντυ ντε Βιντ
O Έντυ ντε Βιντ και η Γερµανίδα γυναίκα του Φρίντελ εκτοπίστηκαν στο Άουσβιτς τον Σεπτέµβριο του 1943. Είχαν γνωριστεί στο στρατόπεδο µεταγωγών του Βέστερµπορκ, στην ανατολική Ολλανδία. Ερωτεύτηκαν και παντρεύτηκαν στο στρατόπεδο και µεταφέρθηκαν µαζί στο Άουσβιτς λίγους µήνες µετά. Κι εκεί οι δρόµοι τους χώρισαν. Στο Τελευταίος σταθµός Άουσβιτς, ο Έντυ ντε Βιντ αφηγείται τη φρίκη του στρατοπέδου και αναλύει και παρατηρεί την ανθρώπινη συµπεριφορά — και την καλοσύνη και την κακία. Η µαρτυρία του, καθώς την καταγράφει µέσα από το στρατόπεδο αµέσως µετά την απελευθέρωσή του, είναι µοναδική και πηγαία.
Τελευταίος σταθμός Άουσβιτς
Η μαρτυρία μου από το στρατόπεδο (1943-1945)
Συγγραφέας: Έντυ ντε Βιντ
Μετάφραση: Μαργαρίτα Μπονάτσου
«Πόσο µακριά να είναι κείνα τα θολά γαλάζια βουνά; Πόσο πλατιά να είναι η πεδιάδα που απλώνεται κάτω από το λαµπρό φως του ανοιξιάτικου ήλιου; Για µας είναι πολύ µακριά, πάρα πολύ µακριά, είναι άπιαστα. Αυτά τα βουνά δεν είναι του κόσµου τούτου, δεν είναι του δικού µας κόσµου. Γιατί ανάµεσα σ’ εµάς και τα βουνά υπάρχει το συρµατόπλεγµα. Ξέρουµε επίσης ότι για εµάς υπάρχει µόνο ένα τέλος, µόνο ένας τρόπος για να απαλλαγούµε απ’ αυτή τη συρµατόπλεχτη κόλαση: ο θάνατος. Ξέρουµε ότι αυτός ο θάνατος φοράει στολή, επειδή ο διακόπτης του αερίου ανοίγει από έναν άνδρα µε στολή: Ες Ες».
O Ολλανδός ψυχίατρος Έντυ ντε Βιντ και η Γερµανίδα γυναίκα του Φρίντελ εκτοπίστηκαν στο Άουσβιτς τον Σεπτέµβριο του 1943. Είχαν γνωριστεί στο στρατόπεδο µεταγωγών του Βέστερµπορκ, στην ανατολική Ολλανδία, απ’ όπου οι Εβραίοι εκτοπίζονταν κυρίως στο Άουσβιτς αλλά και στο Μπέργκεν Μπέλσεν. Ερωτεύτηκαν και παντρεύτηκαν στο στρατόπεδο και µεταφέρθηκαν µαζί στο Άουσβιτς λίγους µήνες µετά. Κι εκεί οι δρόµοι τους χώρισαν: ο Έντυ κατέληξε στο µπλοκ 9 και η Φρίντελ στο 10, το µπλοκ των ιατρικών πειραµάτων, υπό τη διεύθυνση του περιώνυµου, πλέον, Γιόζεφ Μένγκελε. Όταν οι Σοβιετικοί πλησίαζαν στο Άουσβιτς στα τέλη του 1944, οι ναζί προσπάθησαν να εξαφανίσουν τα ίχνη τους υποχρεώνοντας τους κρατούµενους, µαζί τους και τη Φρίντελ, να περπατήσουν µέχρι τη Γερµανία – αργότερα οι πορείες αυτές θα ονοµάζονταν πορείες θανάτου. Ο Έντυ κρύφτηκε και παρέµεινε στο Άουσβιτς. Βρήκε ένα τετράδιο και ένα µολύβι και άρχισε να γράφει.
Στο Τελευταίος σταθµός Άουσβιτς, ο Έντυ ντε Βιντ αφηγείται τη φρίκη του στρατοπέδου και αναλύει και παρατηρεί την ανθρώπινη συµπεριφορά – και την καλοσύνη και την κακία. Η µαρτυρία του, καθώς την καταγράφει µέσα από το στρατόπεδο αµέσως µετά την απελευθέρωσή του, είναι µοναδική και πηγαία.
ΜΠΕΣΤ ΣΕΛΕΡ ΤΩΝ SUNDAY TIMES και DER SPIEGEL: No 1 στη Νορβηγία / Νο 2 στη Φινλανδία
ΜΠΕΣΤ ΣΕΛΕΡ σε Γαλλία, Γερµανία, Ολλανδία
Ο Έντυ (Ελιάζαρ) ντε Βιντ (1916-1987), διακεκριµένος Ολλανδός ψυχίατρος και ψυχαναλυτής, ήταν επιζών του Άουσβιτς. Γεννήθηκε στη Χάγη στις 6 Φεβρουαρίου του 1916 και σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήµιο του Λέιντεν. Το 1941 οι Γερµανοί κατακτητές υποχρέωσαν τα ολλανδικά πανεπιστήµια να διώξουν όλους τους Εβραίους· ο Ντε Βιντ ήταν ένας από τους τελευταίους που πήρε πτυχίο και στη συνέχεια ειδικεύθηκε στην ψυχανάλυση στο Άµστερνταµ. Όταν η µητέρα του εκτοπίστηκε στο στρατόπεδο µεταγωγών του Βέστερµπορκ, ο Έντυ προσφέρθηκε να εργαστεί εθελοντικά ως γιατρός στο στρατόπεδο, µε την ελπίδα ότι θα την έσωζε. Φτάνοντας, όµως, στο Βέστερµπορκ, η µητέρα του είχε ήδη πάρει τον δρόµο για το Άουσβιτς. Ο Ντε Βιντ παρέµεινε και γνώρισε εκεί και παντρεύτηκε τη νοσοκόµα Φρίντελ Κοµόρνικ. Οι δυο τους εκτοπίστηκαν στο Άουσβιτς λίγους µήνες µετά, τον Σεπτέµβριο του 1943. Όταν οι Σοβιετικοί απελευθέρωσαν το στρατόπεδο τον Ιανουάριο του 1945, ο Ντε Βιντ εντάχθηκε στον Κόκκινο Στρατό παρέχοντας τις υπηρεσίες του στους τραυµατίες. Μετά την επιστροφή του στην Ολλανδία, εξειδικεύθηκε στη θεραπεία των τραυµάτων πολέµου και απέκτησε διεθνή φήµη. Το 1949, ο Ντε Βιντ ήταν ο πρώτος που έγραψε για το σύνδροµο του στρατοπέδου συγκέντρωσης (σύνδροµο KZ) σε ένα άρθρο µε τίτλο «Αντιµέτωποι µε τον θάνατο» και ήταν ένας από τους πρώτους που ασχολήθηκαν µε το διαγενεαλογικό τραύµα. Το 1946 εξέδωσε σε λίγα αντίτυπα το Τελευταίος σταθµός Άουσβιτς, τη ζωντανή µαρτυρία της κράτησής του στο στρατόπεδο. Το βιβλίο σήµερα µεταφράζεται και κυκλοφορεί σε περισσότερες από 25 γλώσσες.
ΣΕΙΡΑ: ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ / ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ ISBN: 978-960-16- 8986-9 ΣΧΗΜΑ: 14×21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 288 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 13,30 ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΜΑΪΟΣ 2021
Το σύνδρομο της δικτατορίας του Αλάα Αλ – Ασουάνι
Ποια είναι η φύση της δικτατορίας; Πώς επικρατεί; Ποιες συνθήκες και περιστάσεις τής επιτρέπουν να ευδοκιμήσει; Και με ποιους τρόπους οι δικτάτορες καταφέρνουν να διατηρούν την εξουσία ακόμα και όταν τους λοιδορούν και τους χλευάζουν οι κυβερνώμενοι; Σε αυτό το εμβριθές και κατά στιγμές προκλητικό σύντομο έργο, ο Αλάα Αλ-Ασουάνι, ενός εκ των κορυφαίων συγγραφέων του αραβικού κόσμου και πολέµιος του θρησκευτικού φανατισµού και της δικτατορίας, μάς δείχνει ότι —όπως και σε κάθε ασθένεια—, προκειμένου να κατανοήσουμε το σύνδρομο της δικτατορίας, οφείλουμε αρχικά να σκεφτούμε τις συνθήκες που εννοούν την εμφάνισή του, καθώς και τα συμπτώματα και τις επιπλοκές που προκαλεί τόσο στον λαό όσο και στον δικτάτορα.
Το σύνδρομο της δικτατορίας
Συγγραφέας: Αλάα Αλ – Ασουάνι
Μετάφραση: Αντώνης Καλοκύρης
Στη Δύση, η μελέτη της δικτατορίας έχει αποκτήσει μία σχεδόν εξωτική διάσταση. Όμως τα απολυταρχικά καθεστώτα παραμένουν μία οδυνηρή πραγματικότητα για δισεκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως, με τις ελευθερίες τους να παραβιάζονται και τα δικαιώματά τους να καταστρατηγούνται. Υπόκεινται σε αυθαίρετες συλλήψεις, διαφθορά και αδικία.
Ποια είναι η φύση της δικτατορίας; Πώς επικρατεί; Ποιες συνθήκες και περιστάσεις τής επιτρέπουν να ευδοκιμήσει; Και με ποιους τρόπους οι δικτάτορες καταφέρνουν να διατηρούν την εξουσία ακόμα και όταν τους λοιδορούν και τους χλευάζουν οι κυβερνώμενοι; Σε αυτό το εμβριθές και κατά στιγμές προκλητικό σύντομο έργο, ο Αλάα Αλ-Ασουάνι μάς δείχνει ότι – όπως και σε κάθε ασθένεια–, προκειμένου να κατανοήσουμε το σύνδρομο της δικτατορίας, οφείλουμε αρχικά να σκεφτούμε τις συνθήκες που εννοούν την εμφάνισή του, καθώς και τα συμπτώματα και τις επιπλοκές που προκαλεί τόσο στον λαό όσο και στον δικτάτορα.
Ο Αλάα Αλ-Ασουάνι γεννήθηκε το 1957 στο Κάιρο. Σπούδασε οδοντιατρική στο Πανεπιστήµιο του Καΐρου και στο Πανεπιστήµιο του Ιλλινόις στο Σικάγο, ενώ άσκησε για χρόνια το επάγγελµά του στο Κάιρο, στο θρυλικό Μέγαρο Γιακουµπιάν. Σήµερα ζει και διδάσκει λογοτεχνία στις ΗΠΑ. Ιδρυτικό µέλος του πολιτικού κινήµατος Κιφάγια και πολέµιος του θρησκευτικού φανατισµού και της δικτατορίας, είναι παράλληλα, εδώ και πολλά χρόνια, χρονικογράφος και µυθιστοριογράφος, γνωστός παγκοσµίως για κάποια από τα µυθιστορήµατά του, ανάµεσα στα οποία και Το Μέγαρο Γιακουµπιάν (εκδόσεις Πόλις, 2007• Εκδόσεις Πατάκη, 2016), το οποίο µεταφράστηκε σε περισσότερες από 35 γλώσσες και αποτελεί το πιο πολυδια-βασµένο αραβόφωνο βιβλίο του 21ου αιώνα, µε πωλήσεις που ξεπερνούν τα 1.000.000 αντίτυπα, ενώ µεταφέρθηκε µε εξαιρετική επιτυχία και στον κινηµατογράφο. Από τις Εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία του Σικάγο (2009), Θα ήθελα να ήµουν Αιγύπτιος (2011), Η αυτοκινητιστική λέσχη της Αιγύπτου (2015) και Ανεκπλήρωτη δηµοκρατία (2019).
«Ο Αλ-Ασουάνι είναι οικουµενικός συγγραφέας, που µετουσιώνει τις δικές του αγωνίες σε πανανθρώπινες και φωτίζει µοναδικά τον πάντοτε εκπληκτικό και κατά καιρούς σκοτεινό και πνιγηρό κόσµο µας». The Times
«Ένα σπουδαίο βιβλίο που συλλαµβάνει µια καθοριστική πολιτική στιγµή στην ιστορία όλης της περιοχής».
Eugene Rogan
«Ο Αλ-Ασουάνι πρώτα και κύρια θυµίζει σε όλους τους µυθιστοριογράφους του κόσµου ότι στο σηµείο αυτό έχουν ηθική υποχρέωση να κοιτάξουν την πραγµατικότητα κατάµατα και να αφηγηθούν την ιστορία της αλήθειας». Ece Temelkuran
ΣΕΙΡΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ISBN: 978-960-16- 9244 -9 ΣΧΗΜΑ: 13.5Χ20.5 ΣΕΛΙΔΕΣ: 208 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 11,10€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΜΑΙΟΣ 2021
Λάζαρος του Λαρς Κέπλερ
Νέο βιβλίο του Λαρς Κέπλερ, λογοτεχνικό ψευδώνυµο του ζευγαριού των Σουηδών συγγραφέων Αλεξάντρα Κοέλο Αντορίλ και Αλεξάντερ Αντορίλ, πρώτου σε πωλήσεις συγγραφέα στη Σουηδία σήμερα, με ήρωα και πάλι τον επιθεωρητή Γιούνα Λίννα, το οποίο μεταφράζεται με εξαιρετική επιτυχία σε περισσότερες από 36 γλώσσες.
Λάζαρος
Συγγραφέας: Λαρς Κέπλερ
Μετάφραση: Μαρία Φακίνου
Σε ένα διαμέρισμα στο Όσλο ανακαλύπτεται ένα πτώμα σε κατάσταση προχωρημένης αποσύνθεσης. Η έρευνα της αστυνομίας θα φέρει στο φως μακάβρια ευρήματα: το θύμα αποδεικνύεται τυμβωρύχος που συνέλεγε «τρόπαια». Και ανάμεσά τους βρίσκεται το κρανίο της νεκρής γυναίκας του επιθεωρητή Γιούνα Λίννα. Λίγες μέρες αργότερα, μια Γερμανίδα αστυνομικός ζητά τη βοήθεια του Γιούνα για την εξιχνίαση μιας υπόθεσης φόνου στο Ρόστοκ. Και τότε αυτό που στην αρχή φάνταζε σαν μια παράλογη διαίσθηση μετατρέπεται σε τρομακτική βεβαιότητα. Ο διαβόητος κατά συρροή δολοφόνος Γιούρεκ Βάλτερ έχει επιστρέψει. Ο επιθεωρητής ξέρει ότι μονάχα ένα πράγμα τού μένει να κάνει: να προστατέψει πάση θυσία την κόρη του. Και δεν μπορεί να υπολογίζει στη βοήθεια των συναδέλφων του, γιατί κανείς δε συμμερίζεται τις παρανοϊκές θεωρίες του. Ποιος τρελός θα φοβόταν ένα φάντασμα; Όμως δε βλέπουν όλοι την ίδια πραγματικότητα. Όταν οι νεκροί επιστρέφουν, κάποιοι πιστεύουν στα θαύματα, κάποιοι ξαναζούν τους χειρότερους εφιάλτες τους.
Λαρς Κέπλερ είναι το λογοτεχνικό ψευδώνυµο του ζευγαριού των Σουηδών συγγραφέων Αλεξάντρα Κοέλο Αντορίλ (γενν. 1966) και Αλεξάντερ Αντορίλ (γενν. 1967). Ο Λαρς Κέπλερ, με τα βιβλία με ήρωα τον επιθεωρητή Γιούνα Λίννα, είναι ο πρώτος σε πωλήσεις συγγραφέας στη Σουηδία σήμερα, ενώ μεταφράζεται με εξαιρετική επιτυχία σε περισσότερες από 36 γλώσσες. Τα βιβλία του κυκλοφορούν στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Πατάκη.
«Ένα από τα καλύτερα θρίλερ της χρονιάς. Η επιτομή της εθιστικής ανάγνωσης!»
Jeffery Deaver, New York Times
«Πιο δυναμικός από τον Μάνκελ, πιο πολιτικοποιημένος από τον Λάρσον, εξίσου γοτθικός με τον Νέσμπο, ο Κέπλερ είναι ο αγαπημένος μας». The Australian
«Σε τυλίγει στο υπνωτιστικό σκοτάδι του…» Daily Mail
«Tο συγγραφικό δίδυμο πίσω από τον Κέπλερ έχει δημιουργήσει έναν δικό του κόσμο, δυνατό, σκοτεινό και εκρηκτικό». Aftonbladet, Σουηδία
ΣΕΙΡΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-16- 9623 -2 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 624 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 19,90€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΜΑΙΟΣ 2021
Κήτη του Σάκη Σερέφα
Τα Κήτη, σπονδυλωτή ποιητική σύνθεση με διακειμενικότητα και χιούμορ, σαρκάζουν τη διδασκαλία της λογοτεχνίας και τη διδακτική λογοτεχνία. Ανακαλούν άλλοτε τα μεσαιωνικά έπη ή τις ταινίες του Ταραντίνο, άλλοτε τον Μέλβιλ, την Παλαιά Διαθήκη, την Οδύσσεια ή τις Περιπέτειες του Πινόκιο, άλλοτε τον Βολταίρο, τον Πλούταρχο, τον βαρόνο Μυνχάουζεν ή τις μαρτυρίες της αναρχικής ομάδας Μπάαντερ-Μάινχοφ — και εν τέλει μιλούν για το ζόρικο κήτος της ανθρώπινης μοίρας.
ΚΗΤΗ
ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ
Συγγραφέας: ΣΑΚΗΣ ΣΕΡΕΦΑΣ
Τα Κήτη, σπονδυλωτή ποιητική σύνθεση με διακειμενικότητα και χιούμορ, σαρκάζουν τη διδασκαλία της λογοτεχνίας και τη διδακτική λογοτεχνία. Ανακαλούν άλλοτε τα μεσαιωνικά έπη ή τις ταινίες του Ταραντίνο, άλλοτε τον Μέλβιλ, την Παλαιά Διαθήκη, την Οδύσσεια ή τις Περιπέτειες του Πινόκιο, άλλοτε τον Βολταίρο, τον Πλούταρχο, τον βαρόνο Μυνχάουζεν ή τις μαρτυρίες της αναρχικής ομάδας Μπάαντερ-Μάινχοφ – και εν τέλει μιλούν για το ζόρικο κήτος της ανθρώπινης μοίρας.
Σας άκουσα εγώ το Οστό να λέτε λόγια σοφά:
«Ο Πλάστης όποιον στην αγκάλη του αρπάζει πίσω δεν γυρνά
Αντιστοιχεί κι από ένα σφάγιο στον κάθε ερωτευμένο
Όλοι κάποτε μέσα σε ένα κήτος θα βρεθείτε
Χωρίς τη φτώχεια δεν μαθαίνεις τι αξίζεις
Η φύση του ανθρώπου είναι ποταπή
Το Χρέος είναι ένα κήτος που σπαρταρά μες στην ψυχή
[…] Το έχει ανάγκη το φέικ η ψυχή του ανθρώπου
Κάθε αναγνώστης είναι μια φάλαινα που καμακώθηκε».
Στον βυθό της θάλασσας συναντιούνται τα κήτη
Το Κήτος Είδε, Θυσία, Σφάγιο του Έρωτα, Διδαχή, Ασωτία,
Ιντερμέδιο, Manual, Χρέος, Κλισέ, Ψυχή, Fake, Δαίμων, Οστό
και παρουσιάζουν τον ρόλο που έπαιξε το καθένα στην Ιστορία του Κόσμου.
Τελευταίο ομιλεί το Οστό. Μπορεί να το δει ο καθένας σήμερα. Εκτίθεται στο Μουσείο της Αρχαίας Αγοράς, στην Αθήνα. Μέσα από την προθήκη του, εκπέμπει μιαν αλήθεια που κανένα από τα άλλα κήτη δεν κατέχει. Ποια;
Ο Σάκης Σερέφας γράφει ποίηση, πεζογραφία και θέατρο. Θεατρικά του έργα έχουν ανέβει στο Εθνικό Θέατρο, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στο Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, στο Φεστιβάλ Φιλίππων Καβάλας, στο Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν», στην Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», στο Tristan Bates Theatre (Λονδίνο, σε αγγλική μετάφραση) και αλλού. Το θεατρικό του έργο Μαμ τιμήθηκε με το βραβείο νεοελληνικού έργου «Κάρολος Κουν 2007» της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών Κριτικών. Το θεατρικό του έργο Λιωμένο βούτυρο παρουσιάστηκε ως πρόταση του Υπουργείου Πολιτισμού στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σαράγεβο (2012).
Το θεατρικό του έργο Αποστολή στον πλανήτη Γη τιμήθηκε με το Βραβείο του Υπουργείου Πολιτισμού για το 2007. Το θεατρικό του έργο Θα σε πάρει ο δρόμος περιλαμβάνεται στον κατάλογο «Τα 120 καλύτερα σύγχρονα ευρωπαϊκά θεατρικά έργα» της European Theatre Convention (ETC, 2010).
Το βιβλίο του Ένας δεινόσαυρος στο μπαλκόνι μου τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Βιβλίου Γνώσεων για Παιδιά (2008).Το βιβλίο του Δρόμο παίρνω, δρόμο αφήνω τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Παιδικού Λογοτεχνικού Βιβλίου (2013). Το βιβλίο του Μια τρύπα στο νερό τιμήθηκε με το Βραβείο «Πηνελόπη Μαξίμου» από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου- Ελληνικό Τμήμα της IBBY (2012).
Το βιβλίο Θεσσαλονίκη σε πρώτο πρόσωπο (κείμενα Σάκης Σερέφας, φωτογραφίες από το αρχείο του Χάρη Γιακουμή) τιμήθηκε με το βραβείο Milos και εκδόθηκε στα γαλλικά από τις εκδόσεις Kallimages.
Έγραψε το σενάριο για τη μεγάλου μήκους ταινία Ρουλεμάν (2004).
ΣΕΙΡΑ: ΠΟΙΗΣΗ ISBN: 978-960-16- 9583-9 ΣΧΗΜΑ: 16×24 ΣΕΛΙΔΕΣ: 120 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 10,90 € ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΜΑΪΟΣ 2021
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.