Συγγραφέας του βιβλίου «Ρωγμή στο χρόνο»


Τέσσερις γυναίκες «φτιαγμένες από ανθεκτικά υλικά, από μέταλλα και φωτιά όπως όλες μας», θα συναντήσουμε στο μυθιστόρημα της Στέλλας Σωτήρκου. Αυτό που θα μάθουμε από την Ελίζαμπεθ, τη Λίζα, την Ελισάβετ και την Εύα είναι πως «για να σηκωθεί κάποιος και να πατήσει στα πόδια του, πρέπει πρώτα να ‘χει φτάσει πολύ χαμηλά». Όπως λέει στο Vivlio-life η συγγραφέας «το βιβλίο μου είναι ένας ύμνος για την γυναίκα, που δεν την χειρίζεται κανείς. Πονά, ερωτεύεται, προστατεύει τα παιδιά της. Πέφτει και ξανασηκώνεται». Η Ρωγμή στο Χρόνο, διατίθεται στην Amazon, με τίτλο Crack in time by Stella Sotirkou.


Τέσσερις διαφορετικές γυναίκες, που ζουν σε διαφορετικές εποχές είναι οι ηρωίδες σας και το πρώτο που σκεφτόμαστε είναι πως μάλλον δεν έχουν τίποτε να τις ενώνει. Ή μήπως έχουν;
Το πρώτο και κυριότερο που τις ενώνει, είναι ότι είναι γυναίκες! Το δεύτερο είναι ότι έχουν την ίδια γραμμή DNA, το ίδιο αίμα.


Ελίζαμπεθ και Λίζα. Με διαφορά ενός αιώνα τις συναντούμε στο Λονδίνο του 1860 την πρώτη και στη Νέα Υόρκη του 1960 τη δεύτερη. Μιλήστε μας για τους δυο αυτούς χαρακτήρες.

Η Ελίζαμπεθ, είναι η γυναίκα μιας κοινωνίας που την αποκηρύσσει λόγω φύλου. Κακοποίηση από τον σύζυγο και φυγή η μόνη λύση. Ανοίγει τα φτερά της, με οδηγό τη γυναικεία φιλία και προχωρά μπροστά. Ερωτεύεται, γεννά, ξενιτεύεται.
Η Λίζα είναι η ανέμελη νέα των ‘60ς στην Ν. Υόρκη , που όμως έχει να πολεμήσει με τον εθισμό στα ναρκωτικά του φίλου της , τις αντιδράσεις σε μια Αμερική που βράζει λόγω Βιετνάμ και κάπου εκεί να συναντήσει την αγάπη.


Ελισάβετ 2019 Αθήνα. Είναι ίσως εκείνος ο χαρακτήρας που οι περισσότερες από εμάς θα αναζητήσουμε κοινά στοιχεία. Είναι μια γυναίκα της διπλανής πόρτας η σύγχρονη αυτή πρωταγωνίστρια;
Κατά την άποψή μου, ναι! Θα μπορούσε να ήταν. Με λίγο ελεύθερο πνεύμα όμως κι όχι συμβατικότητες. Γιατί όλοι μας περνάμε από φίλτρα τους γύρω μας. Κι εκείνη παλεύει με τους δικούς της δαίμονες, μέχρι που την συναντά ο έρωτας με απρόσμενο τρόπο, μέσα από μια παραλίγο πολεμική σύρραξη και την πτώχευση.


Ίσως, η γυναίκα που παρουσιάζει ένα ιδιαίτερο αναγνωστικό ενδιαφέρον είναι η Εύα, που τοποθετήσατε στη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος. Στο πολύ μακρινό 2060! Έχουμε μεγάλη περιέργεια να μας μιλήσετε γι αυτήν.
Η Εύα, που ‘χει το όνομα της κόρης της Γαίας, όπως αναφέρω στο βιβλίο, είναι ένα πλάσμα χωρίς μνήμες, μετά από ένα μεγάλο Κατακλυσμό που σάρωσε τη Γη. Όμως ψάχνει απεγνωσμένα στο παρελθόν, τις ρίζες της, με βοηθό τον αγαπημένο της, μετά από έναν αγώνα καταστολής μιας επιδημίας της κοινωνίας της.


Στις σημειώσεις σας υπογραμμίζετε πως οι ηρωίδες σας είναι φτιαγμένες από ανθεκτικά, πολύτιμα υλικά. Ποια είναι αυτά τα υλικά και άραγε υπάρχουν σήμερα γυναίκες ανάμεσά μας φτιαγμένες από αυτά;
Οι ηρωίδες μου όντως είναι φτιαγμένες από ανθεκτικά υλικά, από μέταλλο και φωτιά, όπως όλες μας! Οι συνθήκες τις αναγκάζουν να επιστρατεύσουν όλες τις δυνάμεις τους, για να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις.
Και ναι, για να σηκωθεί κάποιος και να πατήσει στα πόδια του, πρέπει πρώτα να ‘χει φτάσει πολύ χαμηλά. Και ναι, κάθε γυναίκα μπορεί να είναι η Ελίζαμπεθ, η Λίζα, η Ελισάβετ και η Εύα.


Αν κάτι θέλετε να κρατήσουμε από τις ηρωίδες σας και τα σημεία που τέμνονται οι ζωές τους ποιο είναι αυτό;
Ότι το βιβλίο μου είναι ένας ύμνος για την γυναίκα, που δεν την χειρίζεται κανείς. Πονά, ερωτεύεται, προστατεύει τα παιδιά της. Πέφτει και ξανασηκώνεται.


«Είναι μοναχικές, όχι μόνες. Πρέπει όμως μόνες τους να επιλέξουν». Η επιλογή αφορά τη ζωή τους γενικά ή τις επιλογές τους στην αγάπη, μιας και το βιβλίο σας ανοίγει ένα μεγάλο παράθυρο στον έρωτα;
Μόνες δεν είναι ποτέ, όσο κουβαλάνε την ψυχή τους που σπαρταράει σε οτιδήποτε συμβαίνει γύρω τους. Η αγάπη είναι ένα άλλο κεφάλαιο που ρίχνονται σ’ αυτό, με γνώμονα όμως την σωματική και ψυχική τους ακεραιότητα και πάνω απ’ όλα είναι μητέρες.


Η «ρωγμή» του τίτλου σαφώς και έχει συγκεκριμένο λόγο που επιλέχθηκε. Οι ρωγμές άλλοτε αφήνουν το φως να περάσει από το άνοιγμά τους και άλλοτε το σκοτάδι. Στη δική σας ιστορία;

Το φως διαδέχεται το σκοτάδι και τούμπαλιν, σε μια συμφωνία με το χρόνο. Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, τέμνονται στο βήμα αυτών των γυναικών.


Τα πρόσωπα του εξωφύλλου έχουν κάποια σχέση με την ιστορία σας; Αν, ναι, θέλετε να μας τα συστήσετε;

Το εξώφυλλο αποτελείται από οικογενειακές φωτογραφίες. Η εικόνα της Ελίζαμπεθ στο Λονδίνο του 1860, απεικονίζεται η προγιαγιά μου Φωτεινή, εκείνης της εποχής. Όπως η Λίζα στην Ν. Υόρκη του 1960, ακολουθεί η φωτογραφία της μητέρας μου, στα νιάτα της. Κατόπιν, η Ελισάβετ του 2019, είναι η φωτογραφία της αδελφής μου και η Εύα, αποτυπώνεται από μια δική μου φωτογραφία πριν πολλά χρόνια.


Η «Ρωγμή στο χρόνο» είναι ένα βιβλίο το οποίο δε βρίσκεται κάτω από κάποια εκδοτική στέγη. Πείτε μας πώς καταλήξατε σ’ αυτή την απόφαση και αν τώρα –με την έκδοση του βιβλίου- δεν έχετε μετανιώσει.

Η Ρωγμή στο Χρόνο, διατίθεται στην Amazon, με τίτλο Crack in time by Stella Sotirkou, με την αμέριστη βοήθεια στην μετάφραση και το ανέβασμα στην Amazon της κ. Ευαγγελίας Τζιάκα και τον οίκο της, bookguru.gr. Αυτός ήταν ο στόχος εξαρχής, να ταξιδέψει σε παγκόσμια πλατφόρμα. Για το ελληνικό αντίτυπο; Όχι δεν μετανιώνω που δεν είναι κάτω από μια εκδοτική ομπρέλα, βγαίνω και μόνη μου στη βροχή!

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Τέσσερις γυναίκες στο ταξίδι τους στο χρόνο…
Ελίζαμπεθ Λονδίνο 1860
Τι είναι πιο εύκολο άραγε; Αυτός που περιμένει και καίγεται απ’ την επιθυμία να μάθει νεότερα ή αυτός που χώνεται με το κεφάλι μες στη λάσπη και το αίμα κι αναπολεί τις ευτυχισμένες στιγμές; Κανείς δεν ξέρει.
Λίζα Νέα Υόρκη 1960
Δεν άργησε να κάνει την εμφάνισή της στη Γη αυτή η ψυχή. Οι πόνοι την έπιασαν ξημέρωμα κι έτρεξε με τους γονείς της στο κοντινό μαιευτήριο. Μες στον πόνο της η Λίζα, έβλεπε τον ουρανό ν’ αλλάζει χρώματα και δάκρυζε.
Ελισάβετ Αθήνα 2019
Έμαθαν την αξία της αγάπης, της φιλίας και πάνω απ’ όλα της ειρήνης. Να αναπνέεις τον αέρα της ελευθερίας. Κι όλα τ’ άλλα θα γίνουν ξανά. Πώς γίνεται να παίρνεις ανάσα μες απ’ τις δυσκολίες που σε πνίγουν;
Εύα Θεσσαλονίκη 2060
Η Εύα κουβαλούσε τ’ όνομά της από την πρώτη γυναίκα της Γαίας, χωρίς να το ξέρει. Προσπαθούσε να συμπράξει με την εποχή της. Αλλά κάτι την έλκυε στο παρελθόν, στο γενεαλογικό της δέντρο. Δεν ήξερε τα περισσότερα κι έκανε προσπάθειες να τ’ ανακαλύψει. Αλλά μάταια. Τα περισσότερα αρχεία είχαν καταστραφεί με τον Κατακλυσμό.

Βιογραφικό

Η Στέλλα Σωτήρκου γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στη Σχολή Αξιωματικών στην Αθήνα και σχεδόν μετά τριάντα χρόνια ολοκλήρωσε τον κύκλο της καριέρας της. Έχει τρία παιδιά. Σπούδασε στη σχολή αγιογραφίας Γεωργιάδη στη Θεσσαλονίκη για τρία χρόνια. Μετά την εκπαίδευσή της στο Τμήμα Δημιουργικής Γραφής στη Χ.Α.Ν.Θ συμμετείχε στο συλλογικό μυθιστόρημα «Σταγόνες ζωής». Το «Ρωγμή στο χρόνο» είναι το πρώτο της μυθιστόρημα.