Σαγηνευτικό, αινιγματικό και καυστικά επίκαιρο, το δεύτερο μυθιστόρημα του Hernan Diaz Παρακαταθήκη (τίτλος πρωτοτύπου: Trust, μτφρ. Κάλλια Παπαδάκη) που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ είναι ένα αλησμόνητο, πολύπλευρο έπος που τον καθιερώνει ως έναν από τους σημαντικότερους χρονογράφους της αμερικανικής χίμαιρας. Ένα μυθιστόρημα για το χρήμα και την εξουσία, την πάλη των τάξεων, τη γυναικεία φωνή που φιμώνεται από το κεφάλαιο της πατριαρχίας, την οικειότητα, αλλά και την ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας.


Το μυθιστόρημα του Αργεντίνου, μεγαλωμένου στη Σουηδία, Hernan Diaz, που αναμένεται να κυκλοφορήσει σε περισσότερες από 31 χώρες, υποψήφιο για το βραβείο Booker 2022 και ήδη βραβευμένο με το Kirkus, κατακτά τώρα και το Βραβείο Pulitzer στην κατηγορία fiction. Ένα παζλ με παλλόμενη καρδιά και κρίσιμο διακύβευμα, που διερευνά τις ιστορίες που δικαιολογούν τη θεμελιώδη ανισότητα και την περιθωριοποίηση και διαγραφή των γυναικών και των μεταναστών στα αφηγήματα της συσσώρευσης. Με πανέξυπνο στήσιμο και άψογη γραφή, η Παρακαταθήκη είναι ένα μυθιστόρημα που δείχνει ότι εντέλει παραμένουμε μυστήριο ο ένας για τον άλλο (αλλά και για τον ίδιο μας τον εαυτό) και μας αναγκάζει να ξανασκεφτούμε τις αξίες μας και το σύστημα μέσα στο οποίο ζούμε. Ένα καθηλωτικό ανάγνωσμα που διαδραματίζεται στην Αμερική του κραχ, μια σύνθετη διερεύνηση της αγάπης και της εξουσίας σε μια χώρα όπου ο καπιταλισμός είναι βασιλιάς.
Το βιβλίο πρόκειται να διασκευαστεί σε μίνι σειρά από το ΗΒΟ σε παραγωγή της Kate Winslet, η οποία και θα πρωταγωνιστεί. Έχει βρεθεί στη λίστα με τα μπεστ σέλερ των Washington Post, Los Angeles Times και Independent, αλλά και σε πολυάριθμες λίστες με τα καλύτερα βιβλία του 2022, όπως και στη λίστα του Μπαράκ Ομπάμα.

Σε μια πόλη όπου το χρήμα σημαίνει δύναμη, ποια φωνή είναι πιο ισχυρή;

Παρά τη βουή και τον αναβρασμό της δεκαετίας του 1920, στη Νέα Υόρκη όλοι ξέρουν τον Μπέντζαμιν και την Έλεν Ρασκ. Εκείνος είναι ένας θρυλικός μεγιστάνας της Γουόλ Στριτ. Εκείνη η κόρη εκκεντρικών αριστοκρατών. Μαζί έφτασαν στην κορυφή ενός κόσμου που ο πλούτος μοιάζει ατέλειωτος, τη στιγμή που η δεκαετία της υπερβολής και της κερδοσκοπίας φτάνει στο τέλος της.

Ο Θεός είναι η πιο αδιάφορη απάντηση στις πιο ενδιαφέρουσες ερωτήσεις.

Τι έπρεπε όμως να θυσιάσουν για να αποκτήσουν αυτή την τεράστια περιουσία; Αυτό είναι το κεντρικό θέμα ενός επιτυχημένου μυθιστορήματος του 1937 που φαίνεται πως έχει διαβάσει όλη η Νέα Υόρκη. Υπάρχουν ωστόσο και άλλες εκδοχές αυτής της ιστορίας προνομίων και εξαπάτησης.

Ο Hernan Diaz με μαεστρία καταφέρνει να ενώσει τις διαφορετικές αφηγήσεις, να τις κάνει να συνομιλούν μεταξύ τους και να κορυφώνονται, μέσω της οπτικής μιας γυναίκας που είναι αποφασισμένη να ξεχωρίσει την πραγματικότητα από τη φαντασία. Το αποτέλεσμα είναι ένα μυθιστόρημα που καλύπτει πάνω από έναν αιώνα και που κάθε νέα ανακάλυψη το καθιστά ολοένα και πιο συναρπαστικό.
Ένα σαρωτικό, απρόβλεπτο μυθιστόρημα για την εξουσία, τον πλούτο και την αλήθεια.

Το μέλλον εισβάλλει όλη την ώρα, πασχίζοντας να υλοποιηθεί με κάθε απόφαση
που παίρνουμε, προσπαθώντας με κάθε τρόπο να γίνει παρελθόν.
Αυτό είναι που διακρίνει το μέλλον από την απλή εικασία.
Το μέλλον συμβαίνει.

Η Παρακαταθήκη είναι ταυτόχρονα μια καθηλωτική ιστορία και ένα δεξιοτεχνικό λογοτεχνικό παζλ, που εμπλέκει τον αναγνώστη στην αναζήτηση της αλήθειας, ενώ παράλληλα θίγει τις απογοητεύσεις που συχνά φωλιάζουν στην καρδιά των προσωπικών σχέσεων, τη δύναμη του κεφαλαίου να στρεβλώνει τα πάντα και την ευκολία με την οποία η εξουσία μπορεί να χειραγωγήσει τις καταστάσεις.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ HERNAN DIAZ
Ο Hernan Diaz (Αργεντινή, 1973) μεγάλωσε στη Σουηδία. Σπούδασε στο King’s College του Λονδίνου και στο New York University. Το ντεμπούτο του, In the Distance, ήταν υποψήφιο για το βραβείο Pulitzer καθώς και για το PEN/Faulkner το 2018. Το βιβλίο τιμήθηκε με το Saroyan International Prize, το Cabell Award, το Prix Page America, και το New American Voices Award. Ο συγγραφέας κέρδισε το Whiting Award το 2019 και είναι υπότροφος του Cullman Center στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης. Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί στους New York Times, την Kenyon Review, το Playboy, το Granta, την Paris Review και αλλού. Είναι αναπληρωτής διευθυντής του Ισπανόφωνου Ινστιτούτου στο Columbia University, όπου είναι υπεύθυνος του περιοδικού Revista Hispanica Moderna. Ζει στο Μπρούκλιν με τη σύζυγο και την κόρη τους. Εκτός από το In the Distance, έχει γράψει και το δοκίμιο Borges, Between History and Eternity (2002). Επισκεφθείτε τον επίσημο ιστότοπό του για να μάθετε περισσότερα για τον ίδιο και το έργο του: www.hernandiaz.net

Παίρνω πολύ σοβαρά τις ηθικές επιπτώσεις της αφήγησης.
Είμαι πολύ προσεκτικός ώστε να μην παραπλανήσω κανέναν.
Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε o συγγραφέας με αφορμή την υποψηφιότητα
της Παρακαταθήκης για το Βραβείο Booker 2022.

Η λογοτεχνία επηρεάζει την οπτική μας για τον κόσμο.
Διαβάστε τη συνέντευξη που έδωσε ο Diaz
στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ και στον Δημήτρη Δουλγερίδη.

Μου αρέσει να διαβάζω και να γράφω λογοτεχνία που ανοίγεται στον κόσμο.
www.youtube.com/watch?v=ShY2-ozvrB4
Hernan Diaz | Louisiana Channel


Ένα βιβλίο τεσσάρων φωνών, ένα πολυπρισματικό μυθιστόρημα που καθρεφτίζει πόσο εύκολα μπορεί να φιμωθεί η φωνή της γυναίκας, του αδύναμου,
του παράταιρου, του ηττημένου. Ένα εμβριθές μυθιστόρημα για την πατριαρχία
και πώς δύναται «να κάμψει την πραγματικότητα εναρμονίζοντάς την
με τις προσταγές της.
Διαβάστε πώς μας συστήνει την Παρακαταθήκη με λίγα λόγια
η μεταφράστρια του βιβλίου Κάλλια Παπαδάκη.

ΕΓΡΑΨΕ Ο ΤΥΠΟΣ
«Περίπλοκο, πονηρό και σταθερά εκπληκτικό… Μεγάλο μέρος της ευχαρίστησης του μυθιστορήματος προέρχεται από το πόσο απρόβλεπτο είναι, από τις εκπλήξεις που προσφέρει βήμα βήμα… Προσθέστε τον Henry James στη Wharton, μαζί με τον Thomas Mann επίσης… Απολαυστικό και πανέξυπνο μυθιστόρημα».
New York Times Book Review

«Ένα ολόλαμπρο μυθιστόρημα… Πανέξυπνο – ήμερο αλλά αγκαθωτό, ένα διαφορετικό θηρίο ξεπηδά από κάθε γωνία… Το στήσιμο είναι τόσο έξυπνο και η γραφή τόσο άψογη. Μιμείται τις αφηγηματικές συμβάσεις τόσο αριστοτεχνικά, ώστε ο Diaz μπορεί να περάσει λαθραία μια ολόκληρη ιστορία χωρίς να τραβήξει την προσοχή».
Los Angeles Times

«Ένα ιδιαιτέρως πλουραλιστικό μυθιστόρημα, απολαυστικό στην ανάγνωση, που δεν μπερδεύει τον αναγνώστη με τα τερτίπια του, φτιαγμένο με τρόπο περίτεχνο αλλά ταυτόχρονα προσιτό, που δεν θυσιάζει την απόλαυση για χάρη ή υπό το βάρος της φιλοδοξίας και της εκζήτησης. Και αυτό θεωρώ πως είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του χορταστικού αυτού βιβλίου, το γεγονός πως η εγκεφαλικότητα της σύνθεσης δεν αποτέλεσε τροχοπέδη στην ανάγνωση».
Γιάννης Καλογερόπουλος, NO14ME

«Η καρδιά του μυθιστορήματος είναι η ψευδαίσθηση του χρόνου, των ιστοριών, του χρήματος, ακόμη και της λογοτεχνίας. Τα πάντα είναι μια κατασκευή, μια προσωπική θέαση στα πράγματα κι όσο ο χρόνος προχωράει, οι αναβαθμοί των επινοήσεων μεγαλώνουν συσκοτίζοντας τα πραγματικά γεγονότα ή μεταφέροντας σ’ εμάς έναν πυρήνα εντελώς αλλοιωμένο».
Διονύσης Μαρίνος, BOOK PRESS

«Η λέξη “trust” έχει διπλή ανάγνωση εις την αγγλικήν. Σηµαίνει εµπιστοσύνη αλλά και παρακαταθήκη. Ή η λέξη “bond”. Και δεσµός και εγγυητής… Πριν προσπαθήσετε να µπείτε στον κόσµο του “Τrust” πρέπει να δείξετε εµπιστοσύνη στον συγγραφέα. Θα σας περάσει Ρίο-Αντίρριο µε ροζ φλαµίνγκο και θα εγγυηθεί για την αναγνωστική σας ευµάρεια και αδιάβροχη σωτηρία».
Μιχάλης Παπαγεωργίου, ΝΕΟΛΟΓΟΣ