Ο Αλέξης και η Λουκία είναι ζευγάρι, δεν έχουν πολλά κοινά αλλά μένουν «μαζί».
Η Ξένια, φίλη της Λουκίας, και ο Αιμίλιος φοιτητής της νομικής είναι ζευγάρι, αν και ο τελευταίος, ένας γνήσιος Πήτερ Παν, έγινε για λίγο εραστής της Λουκίας.
Ο Δημήτρης και η Ελίζα είναι ζευγάρι, αλλά εν καιρώ ο Δημήτρης και η Λουκία θα αποκτήσουν μια ιδιαίτερη σχέση.
Τέλος ο Μάξιμος, μεγαλοδικηγόρος είναι ζευγάρι με την εκθαμβωτικά όμορφη Ελβίρα, που στο μέλλον η Ελβίρα θα συνάψει σχέση με τον Δημήτρη.


Πολλά πρόσωπα, πολλές μπερδεμένες ζωές, πολλές ανάκατες ιστορίες που όλες σχεδόν με κάποιον τρόπο συνδέουν τους ήρωες του βιβλίου της Ματίνας Ευαγγέλου.
Η Λούκια, που στο πρόσωπο της Μυρτώς ανακάλυψε μια φίλη, είναι και αυτή φοιτήτρια της νομικής, αρκετά επιμελής με θεαματικές βαθμολογικές επιδόσεις και αφού ολοκλήρωσε τη φοίτησή της, ζήτησε να πάει ασκούμενη στο δικηγορικό γραφείο του Μάξιμου, ο οποίος είναι ευγενικός, όμορφος, σίγουρος για τον εαυτό του και δυναμικός δικηγόρος που ώρες – ώρες γίνεται ευάλωτος, πιότερο κι από παιδί.
Έρωτές, μπερδέματα, αδιακρισίες, ψυχικά κατάλοιπα και ίντριγκες, είναι κάποια από τα στοιχεία που αποτελούν το συνονθύλευμα του ιδιαίτερου αυτού βιβλίου.
Μια σύγχρονη γυναίκα, αδέξια, δοτική και ευγενική που δηλώνει άθεη, εθεάθη να φιλά έναν άνδρα, σπέρνοντας ζιζάνια στη σχέση του τελευταίου. Ένα 2μερο ταξίδι στη Θεσσαλονίκη, ένα πάρτι στο σπίτι του Μάξιμου, αποσπάσματα από προσωπικό ημερολόγιο, το περίφημο dream load, το κέντρο Πρώτης Υποδοχής Προσφύγων, η Ραζάν με καταγωγή από τη Συρία, η υποκριτική ματιά μας απιστίας, μια μάγισσα της φαντασίωσης και ένα απειλητικό σημείο, θα δώσουν τη δική τους χροιά στα γεγονότα, τροφοδοτώντας τον αναγνώστη με ποικίλα συναισθήματα.


Η στέκα με τα πλαστικά λουλούδια, ο τρομακτικός θόρυβος του ανθρώπινου σώματος όταν πέφτει από ταράτσα, τα σκουπίδια που χορεύουν, ένα ζευγάρι μαθηματικών, ο Πλάτωνας και η Υπατία, η Ελεάννα που διαβάζει στο μετρό και το λεωφορείο, μια τελετή εξαγνισμού και τα αναγνώσματα επί αμοιβής σε μια παρέα ηλικιωμένων κάθε άλλο παρά «φυσιολογικά» μπορούν να χαρακτηριστούν.
Το βιβλίο εστιάζει σε κάποια συγκεκριμένα πρόσωπα και όχι σε όλα τα παραπάνω, έτσι ώστε με τη ζωή και την πορεία τους να διανθίσουν ποικιλοτρόπως το κείμενο με την ιδιαίτερη γραφή και την έλλειψη κεφαλαίων. Η κλεψύδρα του χρόνου που κυνηγάει τον άνθρωπο, η στιγμή που υπάρχει τρεις φορές, η πειραματική μεταμόσχευση πνεύμονα, το υπόγειο με το λευκό τελάρο, ένας πίνακας που επιστρέφεται στον δωρητή του, μια μικροσκοπική κάμερα μέσα σε μια ζωγραφιά, μια κλινική απεξάρτησης και μια απόπειρα αυτοκτονίας, τα ταράξουν τα ήδη ταραγμένα νερά, επιδιώκοντας στην αφύπνιση του αναγνώστη.


Από τα βιβλία που διαβάζω, επιλέγω μια φράση, για να την μοιραστώ μαζί σας. Από το βιβλίο της Ματίνας Ευαγγέλου, ένα μικρό βιογραφικό της οποίας θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, επέλεξα την παρακάτω:
…όλα παίζουν ρόλο στη ζωή μας και στις επιλογές μας. Όλα, και άλλα τόσα που δεν ξέρεις. Αφού είναι όλα, δεν τα ξέρεις όλα…


Πρόκειται για ένα παζλ προσωπικοτήτων, ένα συνονθύλευμα χαρακτήρων με πάθη, εξαρτήσεις, απωθημένα, κενά ανεκπλήρωτα, όνειρα, στόχους, μυστικά, ψέματα, αρρωστημένες ανάγκες, αυταπάτες, απειλητικές διαθέσεις, ζήλια και φθόνο, εθισμούς και διεστραμμένες ορέξεις που άλλοτε βγαίνουν στο φως και άλλοτε βαραίνουν τη συνείδηση των ηρώων και τείνουν να κατακλίσουν όλο τους το είναι.
Ποιος θα επιβιώσει;
Ποιος θα βγει αλώβητος από την τρικυμία του νου;
Ποιον να πνίξουν οι ενοχές;
Ποιος θα επωφεληθεί από το παιχνίδι των απειλών;
Ποιος θα δείξει σε ποιον τον φόβο και ποιος τελικά θα φοβηθεί;
Πιστέψτε με, τίποτα δεν είναι βέβαιο…

Η Ματίνα Ευαγγέλου ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Απόφοιτος Βαρβακείου και Νομικής Σχολής Αθηνών, σπούδασε επίσης στην Οξφόρδη Ανθρωπολογία και Φιλοσοφία στη Λογοτεχνία. Έχει εργαστεί ως νομικός σύμβουλος επί σειρά ετών.
Αυτό είναι το πρώτο της βιβλίο.

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις επίμετρο.