Μόλις κυκλοφόρησαν

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Πανέξυπνα πλάσματα της Shelby Van Pelt
μυθιστόρημα
μετάφραση: Ιλάειρα Διονυσοπούλου
Το σκοτάδι μού ταιριάζει. Κυλά στο αίμα μου.
Βυθιστείτε σε μια απολαυστική εξερεύνηση της φιλίας, της αγάπης και της ελπίδας.

Μετά τον θάνατο του συζύγου της, η Τόβα Ισάλιβαν άρχισε να δουλεύει ως καθαρίστρια στη νυχτερινή βάρδια στο ενυδρείο του Σόουελ Μπέι. Τα καταφέρνει καλύτερα όταν έχει κάτι να ασχολείται – αυτό κάνει άλλωστε από τότε που ο γιος της ο Έρικ εξαφανίστηκε μυστηριωδώς στα δεκαοχτώ του, πριν από τριάντα χρόνια.
Στο ενυδρείο, η Τόβα γνωρίζει τον ιδιότροπο Μάρκελο, ένα γιγάντιο χταπόδι του Ειρηνικού. Ο Μάρκελος ξέρει περισσότερα απ’ όσα φαντάζεται κανείς µα δεν θα κουνούσε ούτε ένα από τα οκτώ του πόδια για τους δεσμώτες του – ώσπου, εντελώς ξαφνικά, δημιουργεί μια απροσδόκητη φιλία µε την Τόβα.
Σαν καλός ντετέκτιβ, ο Μάρκελος συμπεραίνει τι συνέβη τη νύχτα της εξαφάνισης του γιου της Τόβα. Και καθώς η στοργή του για τη φίλη του μεγαλώνει, ξέρει πως πρέπει να χρησιμοποιήσει ό,τι τέχνασμα μπορεί να επιστρατεύσει το ασπόνδυλο σώμα του για να ανακαλύψει για χάρη της την αλήθεια, πριν να είναι πολύ αργά.

Τρυφερό, καθηλωτικό και πνευματώδες, το πρώτο αυτό βιβλίο της Shelby Van Pelt, μπεστ σέλερ των New York Times, που αναμένεται να κυκλοφορήσει σε τουλάχιστον 21 χώρες είναι μια όμορφη διερεύνηση της φιλίας και της ελπίδας – και μια υπενθύμιση πως μερικές φορές το να στρέφουμε το βλέµµα µας µε προσοχή στο παρελθόν μπορεί να µας βοηθήσει να φτιάξουμε ένα μέλλον που κάποτε µας φάνταζε αδύνατο.

«Το απόλυτα feelgood και ταυτόχρονα το πιο απρόσμενα συγκινητικό βιβλίο που θα διαβάσετε φέτος. Τόσο τρυφερό, δεν θα το ξεχάσετε ποτέ».
Washington Post

«Ένα ξεχωριστό μυθιστόρημα για μια ιδιαίτερη φιλία. Γοητευτικό και γεμάτο ζεστασιά».
Kirkus Reviews

«Τα καλύτερα βιβλία για τη θλίψη βρίσκουν έναν τρόπο να φωτίσουν το σκοτάδι που φέρνει μαζί της η απώλεια, και το Πανέξυπνα πλάσματα το κάνει µε αριστοτεχνικό τρόπο».
Marie Claire

NON FICTION

Βελονιές της πρωτοπορίας της Ζέφης Κόλια
Ένα βιβλίο για τους μόδιστρους, τα κινήματα και τις μόδες του δρόμου που διαμόρφωσαν την ενδυματολογική αισθητική του 20ού αιώνα.

Ο 20ός αιώνας εγκαινιάστηκε µε δόξα και τιμές το 1900 στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού της Belle Époque και έκανε θεαματική έξοδο τη βραδιά του Millennium σε ένα παγκόσμιο πάρτι.
Στο μεταξύ είχαν συμβεί πολλά: Πόλεμοι, επαναστάσεις και εξεγέρσεις γέννησαν πολιτικά, κοινωνικά, φιλοσοφικά και καλλιτεχνικά ρεύματα, τα οποία µε τη σειρά τους αποτυπώθηκαν στη μόδα· η ηχώ των γεγονότων καταγράφηκε µε ακρίβεια στις βελονιές της ραφής και τρύπωσε στη φόδρα των ρούχων. Μουσική, χορός, ζωγραφική, σινεμά, φιλοσοφία, λογοτεχνία, ποίηση, ποπ κουλτούρα κι αντικουλτούρα διαμόρφωσαν τις στιλιστικές πρωτοπορίες του 20ού αιώνα, που μοιραία κατέληξαν σε εποχιακές μόδες.
Από την κατάργηση του βικτοριανού κορσέ από τον Πολ Πουαρέ ως την επανεμφάνισή του διά χειρός Ζαν Πολ Γκοτιέ κι από τις πασαρέλες της υψηλής ραπτικής ως το street style, η μόδα προσαρμόστηκε στα δεδομένα κάθε εποχής κι ανάγκης, στροβιλίστηκε στα σαλόνια και περπάτησε στους πιο άγριους δρόμους, αντέγραψε κι αντιγράφηκε.
Σήμερα είναι η δεύτερη πιο ρυπογόνα βιομηχανία του πλανήτη.

Οι teddy boy φορούσαν στενά παντελόνια µε ρεβέρ στον αστράγαλο, εφαρμοστά σακάκια ή ηµίπαλτα µε βελούδινα πέτα, μπροκάρ γιλέκα, πουκάμισα µε ψηλά κολάρα και λεπτές γραβάτες ή bolo-ties. Είχαν φαβορίτες και χτένιζαν τα μαλλιά τους σε σχήμα μπανάνας, ενώ τα διατηρούσαν ολημερίς γυαλιστερά, αφού ακόμα και στις δημοτικές τουαλέτες υπήρχε αυτόματος πωλητής μπριγιαντίνης. Τα παπούτσια τους ήταν καλογυαλισμένα Oxford, Chelsea boots ή χοντρόσολα σκαρπίνια. Ψώνιζαν κουστούμια ξεπεσμένων αριστοκρατών από μαγαζιά µε μεταχειρισμένα και προσάρμοζαν το στιλ τους στον δανδισμό, ξοδεύοντας τον μισθό τους σε μπαρόκ ρολόγια τσέπης και βελούδινα παπιγιόν. Σε αυτά πρόσθεσαν ενδυματολογικά στοιχεία του Μάρλον Μπράντο στον Ατίθασο ή του Τζέιµς Ντιν στο Επαναστάτης χωρίς αιτία.
Απόσπασμα από το βιβλίο

Ο έκτος αφανισμός: Μια αφύσικη ιστορία της Elizabeth Kolbert
μετάφραση: Γιώργος Μαραγκός
Οι άνθρωποι αλλάζουν τον κόσμο… προς το χειρότερο. Ένα σημαντικό βιβλίο για το μέλλον της ανθρωπότητας.

ΒΡΑΒΕΙΟ PULITZER 2015
ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΕ 30 ΓΛΩΣΣΕΣ
ΜΠΕΣΤ ΣΕΛΕΡ ΤΩΝ NEW YORK TIMES

Εδώ και μισό δισεκατομμύριο χρόνια έχουν συμβεί πέντε μαζικοί αφανισμοί, κατά τους οποίους η βιοποικιλότητα μειώθηκε ξαφνικά και δραματικά. Επιστήμονες σε όλο τον κόσμο παρακολουθούν τον έκτο αφανισμό, που προβλέπεται πως θα είναι ο πιο σαρωτικός από τότε που η πρόσκρουση του αστεροειδούς εξόντωσε τους δεινόσαυρους. Αυτή τη φορά, όμως, η αιτία είμαστε εμείς.
Με ειλικρίνεια και εμπεριστατωμένη γραφή, η αρθρογράφος του New Yorker Elizabeth Kolbert εξηγεί γιατί και πώς έχει αλλάξει ο άνθρωπος τη ζωή στον πλανήτη µε πρωτόγνωρο τρόπο. Συνδυάζοντας έρευνες από διαφορετικά γνωστικά πεδία, η Kolbert µας προσφέρει μια συγκινητική και πλήρη καταγραφή των εξαφανίσεων που συμβαίνουν μπροστά στα µάτια µας. Δείχνει ότι ο έκτος αφανισμός είναι πιθανό να είναι η διαχρονικότερη παρακαταθήκη του ανθρώπινου είδους και µας αναγκάζει να επανεξετάσουμε το θεμελιώδες ερώτημα του τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος.

Οι άνθρωποι εξακολουθούν να εξαρτώνται από τα βιολογικά και γεωχημικά συστήματα της Γης… Όταν συμβαίνει ένας μαζικός αφανισμός, σκοτώνει τους αδύναμους, αλλά πλήττει και τους ισχυρούς… Μια πινακίδα στην Αίθουσα Βιοποικιλότητας έχει μια φράση του Πολ Έρλιχ, οικολόγου από το Στάνφορντ: Οδηγώντας άλλα είδη στον αφανισμό, η ανθρωπότητα κόβει το κλαδί στο οποίο κάθεται.
Elizabeth Kolbert

«Ένα εξαιρετικό κείμενο που µας δείχνει ξεκάθαρα ότι δεν είναι καθόλου απίθανο να συμβούν μεγάλες και απότομες αλλαγές. Έχουν συμβεί στο παρελθόν και μπορούν να ξανασυμβούν».
Μπαράκ Οµπάµα

«Καθηλωτικό… Η πραγματική δύναμη αυτού του βιβλίου βρίσκεται στην αυστηρή επιστημονική μέθοδο της συγγραφέα και το ιστορικό πλαίσιο που παρουσιάζει».
The New York Times

«Απροσδόκητα ευανάγνωστο, απόλυτα συγκλονιστικό και συχνά διασκεδαστικό… Η Kolbert είναι μια αυθεντία στο αντικείμενό της».
The Boston Globe