Η υπόθεση του έργου διαδραματίζεται στο Σαλέντο της Κάτω Ιταλίας, από το 1948 έως το 1983.
Κεντρική ηρωΐδα είναι η δεκαεξάχρονη Αλεμίνα, που δεν είχε πατέρα και την εγκαταλείπει η μάνα της η Οριάνα για έναn άντρα. Οπότε αναγκάζεται να φύγει από το Κιέτι και να πάει στο Μαρτινιάνο να ζήσει κοντά στον παππού της Κωνσταντίνο Κοντότι, που δεν έχει καλό όνομα στην περιοχή.
Η μικρή Αλεμίνα θα αγαπήσει τον Αντόνιο Ρόμπια θα έχουν ερωτικές σχέσεις, αλλά αυτή την σχέση δεν την εγκρίνουν ούτε η μητέρα του Αντόνιο η Εμίλια, αλλά ούτε και ο παππούς της Κωνσταντίνος.
Ο μεν παππούς της θα την κλείσει σε ένα υπόγειο αν και είναι έγκυος. Η δε μητέρα του Αντόνιο θα πει ένα ψέμα για τον Αντόνιο στην Αλεμίνα για να την απομακρύνει από τον γιο της και να απορρίψει η Αλεμίνα, όλη την οικογένεια Ρόμπια.
Αν και η φυλάκιση της Αλεμίνας κατέληξε σε εφιάλτη θα μπορέσει να διαφύγει και να ζήσει δίπλα στον δικηγόρο Νικολό Ρόσι, τον άνθρωπο που συμπαραστάθηκε σε αυτήν και στα δίδυμα που γέννησε.
Άλλοι ήρωες του βιβλίου είναι: ο γλύπτης Αντόνιο Ρόμπια, η αδελφή του η Γκλόρια, η Εμίλια, ο μικρός Χρήστος , η Οριάνα η μικρή και η μεγάλη, η Δήμητρα, ο Μιχάλης, ο Νικολό, ο Άγγελος, ο ιερέας Βασίλης κ.α.
Ένας δολοφόνος σκότωσε στην περιοχή πολλούς εγκληματίες, στην προσπάθειά του να εκδικηθεί τον θάνατο της γυναίκας του και του αγέννητου παιδιού του. Στο θάνατο των αγαπημένων του προστέθηκε ο πόνος της απώλειας και η δίψα για εκδίκηση, όλα μαζί τον έφεραν σε ένα σημείο από το οποίο δεν υπήρχε γυρισμός…
Δολοφονεί με απεχθή τρόπο τους δωσίλογους συνεργάτες των Γερμανών. Είναι ο δολοφόνος των προδοτών. Μετά συνέχισε να σκοτώνει καθάρματα που έβλαπταν τους γύρω τους. Είναι πολλές οι μοχθηρές ψυχές που υπάρχουν παντού στον κόσμο και είναι αδύνατο να τις εξαφανίσει όλες. Ο στυγερός δολοφόνος με το άρρωστο μυαλό έμοιαζε με τιμωρό που πίστευε ότι ενεργούσε για λογαριασμό του Θεού. Ήθελε να εξαλείψει το Κακό από τον κόσμο. Είναι όμως δυνατόν;
Σε αυτόν χρωστούσε την ελευθερία της η Αλεμίνα από τον αδίστακτο και αιμοβόρο παππού της, τον Κωνσταντίνο Κοντότι, σε αυτόν χρωστούσε τη ζωή των δυο παιδιών της: του Φίλιππου και της Οριάνας. Και όχι μόνο. Του χρωστούσε και τη ζωή της Κλεοπάτρας, που έφερε στο σπιτικό της μεγάλη χαρά και αρμονία.
Ας τον καταδίκαζαν όλοι οι άλλοι για τα εγκλήματά του όχι εκείνη, η Αλεμίνα, ποτέ εκείνη.
Ο δολοφόνος άντρας είχε σώσει ένα μωρό, που βρήκε εγκαταλελειμμένο στο νεκροταφείο, την Κλεοπάτρα. Ήταν ένας φύλακας άγγελος για το μωρό. Ήταν ο προστάτης του μωρού. Ήθελε να γίνει ένας καλός πατέρας. Το έκανε από αγάπη…
Αυτός ο κατεστραμμένος από όλες τις απόψεις άντρας, αυτός ο ψυχρός δολοφόνος, είχε ευγενικά αισθήματα…
Όμως η εγκληματική δραστηριότητα αυτού του άντρα φανέρωνε το άλλο πρόσωπό του, το σκοτεινό. Κανονικά όλοι θα έπρεπε να μισήσουν και να σιχαθούν αυτό το τέρας. Ως δολοφόνος θα πήγαινε στην κόλαση. Για κάθε δολοφονημένο έφτιαχνε μια ξύλινη δημιουργία. Ήταν μια ξύλινη κούκλα, χωρίς άκρα, καμωμένη από ξύλο αγριοκρανιάς, όπου σύμφωνα με έναν ιαπωνικό θρύλο που του είπε ο Ιάπωνας Γιμού, παραμένει η ψυχή αυτού που φεύγει.
Ήταν ο άντρας με τις κούκλες…
Τον ψυχρό αυτό δολοφόνο κυνηγούσε η αστυνομία του Σαλέντο. Όλοι τον αποκαλούσαν «άκαρδο διάβολο»…
Αυτόν τον άντρα τον κυνηγούσαν επίσης οι Ερινύες και ειδικά η Τισιφόνη και έτσι τον οδήγησαν σε έναν άλλο τρόπο ζωής, όπου προσπαθούσε ολημερίς και ολονυχτίς να γαληνέψει την ταραγμένη του ψυχή…
Έρωτας, ψέματα, αλήθειες, μυστικά, δολοφονίες, αυτοδικίες, τέρατα, αγριάνθρωποι, μιάσματα, ακολασίες, προδοσίες, πάθη, μίσος, εκδίκηση, οργή, απόγνωση, θλίψη, εγκατάλειψη, τύψεις, συγχώρεση, φιλανθρωπία, εκτίμηση, ευγνωμοσύνη, συμπάθεια, όνειρα , θεία δίκη, καλό, κακό, μπλέκονται σε αυτό το συγκινητικό μυθιστόρημα της Ιφιγένειας Τέκου.
Θα βρει την ευτυχία η Αλεμίνα;
Οι δρόμοι δύο διαφορετικών ανθρώπων θα διασταυρωθούν;
Θα τιμωρηθεί ο δολοφόνος με τις κούκλες;
Ποια τιμωρία είναι αρκετή για τέτοια εγκλήματα;
Ποιος έχει το δικαίωμα να ξεχωρίσει το καλό από το κακό, το δίκαιο από το άδικο;
Το απόλυτο Κακό που επικρατεί στη σημερινή κοινωνία μας, μας μοιάζει και καταφέρνει να μας κοροϊδέψει. Θα πρέπει να κοιταχτούμε στον καθρέφτη και να αλλάξουμε. Τα σκοτάδια που έχει βυθιστεί η ψυχή αυτού του άντρα με τις κούκλες, που αφαιρεί τη ζωή τόσων ανθρώπων, ξεπερνά τα όρια της λογικής και παραδίδεσαι στο παράλογο. Πώς να το αντέξει ο νους; Από την άλλη αυτή η μαύρη ψυχή γαληνεύει, γίνεται αθώα, γλυκιά, αγαπητή και ξορκίζει το Κακό…
Η ανθρώπινη περιπέτεια «κομματιάζεται ανάμεσα στην οργανωμένη πορεία της λογικής, η οποία μας επιτρέπει να ζούμε σ΄ έναν κοινό για όλους κόσμο, όπου είναι δυνατή η επικοινωνία, και στην ανάδυση του παραλόγου που θρυμματίζει αυτόν τον κόσμο, αποδιοργανώνει την επικοινωνία και διαλύει τα όρια του τοπίου μετατρέποντάς τα στο χωρίς σύνορο της αποξένωσης» Ουμπέρτο Γκαλιμπέρτι
Ένα δυνατό και συνάμα απολαυστικό κοινωνικοαστυνομικό μυθιστόρημα αληθινά μια αναγνωστική απόλαυση υψηλού επιπέδου.
Σε εποχές οικονομικής και κοινωνικής κρίσης η λογοτεχνία είναι μέσο παρέμβασης για τον δημιουργό και διέξοδος για το αναγνωστικό κοινό, το πιο ισχυρό όπλο και ταυτόχρονα το ασφαλέστερο καταφύγιο.
Διαβάστε το.
Η ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΤΕΚΟΥ γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε γαλλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και πήρε μεταπτυχιακό τίτλο από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Εργάστηκε ως διοικητική υπάλληλος για αρκετά χρόνια σε πολυεθνικές εταιρείες, ενώ πλέον κάνει μεταφράσεις και παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα σε παιδιά.
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.