ΤΟ ΑΟΡΑΤΟ ΜΙΣΟ – BRIT BENNETT – Εκδόσεις ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Μια ιστορία δίδυμων κοριτσιών που ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους στη ζωή τους. Η αφήγηση ξεκινά το 1950 και φτάνει έως την δεκαετία του ΄90. Μια ιστορία για τις φυλετικές αναταραχές και σχέσεις στον 20ο αιώνα στην Αμερική. Μια ιστορία για την αδελφοσύνη, τη συγγένεια, τη συντροφικότητα, για τα παιδικά τραύματα που ακολουθούν όχι μόνο την ενήλικη ζωή αλλά πιθανόν και επόμενη γενιά με την μορφή του κληρονομικού τραύματος, αφού οι αδελφές Βίνις, παρά την αποξένωσή τους, μοιράζονται μια τραυματική ανάμνηση, αυτήν που είδαν ως παιδιά μέσα από την χαραμάδα στην πόρτα της ντουλάπας τους, να συντρίβεται από λευκούς άνδρες ο πατέρας τους. Μια ιστορία για το πώς επηρεάζουν ζωές οι προσωπικές αποφάσεις. Ένα μυθιστόρημα για τα οικογενειακά μυστικά, για την ταυτότητα και τις δίδυμες αδελφές των οποίων οι ζωές ακολουθούν ριζικά διαφορετικές διαδρομές ακόμα και όταν κάνουν διαφορετικές επιλογές για τον τρόπο πουθα ζήσουν ακόμα και σε ποια κοινότητα θα ανήκουν. Χαρτογραφώντας τις διαχωριστικές γραμμές που σχηματίζονται μεταξύ λευκών και μαύρων ανθρώπων και συνάμα εκθέτοντας δραματικά τα συναισθήματα όλων και κυρίως αυτών που προσπαθούν να αποκτήσουν ταυτότητα, το έργο στέκεται στα 1968, μια ιστορικής σημασίας χρονιά, όταν δολοφονήθηκε ο Martin Luther King και υπήρξαν μεγάλες αναταραχές και οι δίδυμες αντιδρούν με τελείως διαφορετικό τρόπο. Μια ιστορία για το πώς σκέφτονται οι άνθρωποι διαφορετικού χρώματος από την πλευρά τους και για το πώς τελικά μπορούν να απελευθερωθούν από δύσκολες συνθήκες.

ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ – Vanessa Lillie – Εκδόσεις ΚΑΚΤΟΣ

Την Αμερικανίδα συγγραφέα ψυχολογικών-αστυνομικών θρίλερ Vanessa Lillie σύστησαν στο Ελληνικό αναγνωστικό κοινό εκδίδοντας το δεύτερο βιβλίο της με τίτλο «Για κάποιο λόγο», οι Εκδόσεις ΚΑΚΤΟΣ, σε μετάφραση Δέσποινας Κανελλοπούλου. Πρόκειται για ένα έργο μυστηρίου γραμμένο σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση, γεμάτο ανατροπές και κρυμμένα μυστικά. Και όσο και αν η πλοκή του έχει να κάνει με την λύση μιας δολοφονίας, είναι ένα έργο με έντονα κοινωνικά στοιχεία που αφορούν έμμεσα στον αλκοολισμό και τις οικογενειακές σχέσεις, στους φόβους και στις ενοχές, στο σήμερα ως συνέπεια του παρελθόντος.

Ένα βιβλίο με δράση και ανατροπές, μυστηριώδες και αγωνιώδες, που μας δείχνει πόσο σημαντικό ρόλο στην πορεία της ζωής μας παίζουν τα ανεπούλωτα τραύματα του παρελθόντος αλλά και πόσο λυτρωτική είναι η παραδοχή των λαθών μας ακόμα και η αποδοχή της τιμωρίας.

Όταν το πορτοφόλι της Τζουλς Γουόρδινγκτον-Σμιθ ανακαλύπτεται δίπλα σε ένα πτώμα, η ίδια καθίσταται η βασική ύποπτη για τον φόνο. Αφού αγωνίστηκε για χρόνια να χτίσει την τέλεια οικογένεια και καριέρα, κινδυνεύει πλέον να χάσει τα πάντα. Σίγουρη για την αθωότητά της, η Τζουλς αγωνίζεται απεγνωσμένα να καθαρίσει το όνομά της. Υπάρχει όμως ένα μεγάλο πρόβλημα. Ήταν πολύ μεθυσμένη, όταν έλαβε χώρα ο φόνος, και δεν μπορεί να θυμηθεί τι συνέβη.

Ανικανοποίητη με τον χειρισμό της υπόθεσης από την αστυνομία, η Τζουλς ξεκινά τη δική της έρευνα για τον φόνο. Καθώς ανακαλύπτει νέα στοιχεία, εγκαινιάζει ένα ερευνητικό βλογκ, το οποίο γίνεται viral, εκθέτοντάς τη στα δημόσια βλέμματα. Η όλη δοκιμασία αναγκάζει την Τζουλς να βρεθεί αντιμέτωπη με τους δαίμονές της, συμπεριλαμβανομένης της ταραχώδους παιδικής της ηλικίας και του αλκοολισμού της. Όσο πιο βαθιά σκάβει η Τζουλς, τόσο περισσότερη σαπίλα ανακαλύπτει για τον φόνο αλλά και τον ίδιο της τον εαυτό. Απροσδόκητες αλήθειες συσσωρεύονται, έως ότου η ίδια θάβεται τόσο βαθιά, που ακόμη και η ανεύρεση του δολοφόνου μπορεί να μην είναι αρκετή για να την απελευθερώσει.

ΜΕΣΟΤΟΙΧΙΕΣ – ΚΩΝ/ΝΟΣ ΜΟΥΣΣΑΣ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ

Από τις εκδόσεις Κέδρος το νέο βιβλίο του Κων/νου Μούσσα με τίτλο ΜΕΣΟΤΟΙΧΙΕΣ.

«…Το φως στο λαμπατέρ τρεμόπαιξε και πάλι. Αυτή τη φορά για περισσότερη ώρα. Και ύστερα ξεψύχησε αθόρυβα, αφήνοντας πίσω του μερικά μόνο μικροσκοπικά διάττοντα αστεράκια, να στροβιλίζονται χαρούμενα γύρω από τα μάτια του, κομήτες λιλιπούτειοι, καταδικασμένοι να υπάρχουν πεθαίνοντας. Σκοτάδι. Τώρα τα φώτα από τα λιγοστά περαστικά αυτοκίνητα και τα φανάρια του δρόμου ξεθάρρεψαν περισσότερο…»

Τενεσί των Αμπελοκήπων, Γραμμή 133, Στάση Καποντιμόντε, Μεσοτοιχίες, Ο Απρίλης είναι ο μήνας ο πιο σκληρός, Ετυμηγορία, Στήλη πολιτισμού, Όνειρο, Μάθημα σαγήνης, Κύκλος.

Από την Ελλάδα στη Ρουμανία, από την Ιταλία στην Αίγυπτο, από την Ισπανία στη γαλλική ύπαιθρο, εννέα ιστορίες, εννέα τόποι, εννέα ζωές συνθέτουν ένα πολύπλευρο μωσαϊκό με φιλοσοφικές και υπαρξιακές προεκτάσεις, έχοντας ως επίκεντρο την πανδημία, που περιόρισε την ελευθερία μετακινήσεων και τη δυνατότητα επαφής στις περισσότερες χώρες του πλανήτη. Μέσα από σελίδες γεμάτες στοχασμό, αλλά και πάθος για τη ζωή, μέσα από την κοινή εμπειρία του εγκλεισμού, μας αποκαλύπτεται η ενιαία ουσία όλων των ανθρώπων, πέρα από τις όποιες πολιτικές, θρησκευτικές και προσωπικές πεποιθήσεις τους. Ταυτόχρονα μας αποκαλύπτεται ο αγώνας του ανθρώπου να μην υποκύψει στον φόβο, στην αποξένωση και στη μοναξιά. Ο αγώνας του ανθρώπου να παραμείνει άνθρωπος. Γιατί εξίσου επικίνδυνοι με την εξάπλωση της ασθένειας είναι οι δαίμονες και το σκότος που όλοι έχουμε μέσα μας και όλοι καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε αν δεν θέλουμε να χάσουμε την αληθινή υπόστασή μας.

ΘΕΡΙΝΟΙ ΕΡΩΤΕΣ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ-ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ , ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ

«Πώς αντιλαμβάνονται οι συγγραφείς τον έρωτα και το καλοκαίρι; Είναι μόνο αυτό που καταγράφεται, ή κάτι πέρα απ’ τις λέξεις, κάτι που οδηγεί στην ψυχή;
Ερωτευόμαστε τον άλλο ή κάτι φανταστικό; Αν το πλάσμα που ερωτευόμαστε είναι ένας καθρέφτης του εαυτού μας, τι συμβαίνει όταν οι αντανακλάσεις γίνονται κείμενο; Πώς καταγράφονται, αφού στη γραφή το αντικείμενο του πόθου δεν είναι πλάσμα υπαρκτό, σωματοποιημένο, αλλά μόνο λέξεις;

Στον συλλογικό αυτό τόμο σαράντα εννιά συγγραφείς αντιμετωπίζουν το διπλό θέμα ως εφαλτήριο για κείμενα ιστορικά, βιωματικά, σουρεαλιστικά, ψυχαναλυτικά, θεατρικά αλλά και πολιτικά, ο καθένας με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Οι ιστορίες τους μοιάζουν με ορθάνοιχτα παράθυρα του ίδιου σπιτιού, όπου εμπεριέχεται ολόκληρη η ελληνική πραγματικότητα. Αποπνέουν τρυφερότητα, νοσταλγία, λαχτάρα, πίκρα, αγωνία, αθωότητα, πόνο, χαρά, μοναξιά, ελπίδα και αμέτρητα άλλα συναισθήματα. Αόρατο υφάδι συνδέει τις λέξεις χαρίζοντάς μας ένα εντυπωσιακό πανόραμα, όπου ο έρωτας και το καλοκαίρι ανασύρουν μνήμες που μας ελκύουν και μας λυτρώνουν».

Κυκλοφόρησε στις 5 Ιουλίου από τις Εκδόσεις Καστανιώτη η συλλογή διηγημάτων 49 συγγραφέων σε μια πολυτελή σκληρόδετη έκδοση με κεντρικό θέμα τους Καλοκαιρινούς έρωτες.

Πρόκειται για μια ανθολογία διηγημάτων. Διηγήματα διαφορετικά και πολυποίκιλα. Αφηγήματα πολυφωνικά που μιλούν για τον έρωτα, την αγάπη, τη μοναξιά, τη χαρά, τη λύπη, την τρυφερότητα, την ελπίδα και όλα τα συναισθήματα των ανθρώπων στη ζωή μέσα από την ξεχωριστή γραφή του κάθε συγγραφέα.

Η επιμέλεια του έργου ανήκει στους Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη και Μπελίκα Κουμπαρέλη, ενώ οι συγγραφείς που έδωσαν το διήγημα τους και για τους οποίους παρατίθεται σύντομο βιογραφικό τους στο τέλος του βιβλίου, είναι οι :Γρηγόρης Αζαριάδης, Κώστας Ακρίβος, Κώστας Αρκουδέας, Μάρω Βαμβουνάκη, Δημήτρης Βαρβαρήγος, Βασίλης Γκουρογιάννης, Γεράσιμος Δενδρινός, Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής, Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης, Τάσος Καλούτσας, Κώστας Καναβούρης, Μάκης Καραγιάννης, Κατερίνα Καριζώνη, Θωμάς Κοροβίνης, Μαρία Κουγιουμτζή, Πέρσα Κουμούτση, Μπελίκα Κουμπαρέλη, Κώστας Κρεμμύδας, Αχιλλέας Κυριακίδης, Πασχάλης Λαμπαρδής, Ιερώνυμος Λύκαρης, Αργυρώ Μαντόγλου, Έλενα Μαρούτσου, Αλεξάνδρα Μητσιάλη, Ανδρέας Μήτσου, Τεύκρος Μιχαηλίδης, Αμάντα Μιχαλοπούλου, Γλυκερία Μπασδέκη, Ευγενία Μπογιάνου, Κωνσταντίνος Μπούρας, Τόλης Νικηφόρου, Θοδωρής Παπαθεοδώρου, Γιάννης Η. Παππάς, Γιάννης Πατσώνης, Ελένη Πριοβόλου, Βαγγέλης Ραπτόπουλος, Νικόλας Σεβαστάκης, Ντίνος Σιώτης, Μαρία Σκιαδαρέση, Αλέξης Σταμάτης, Έρση Σωτηροπούλου, Φωτεινή Τσαλίκογλο,
Μάκης Τσίτας, Φίλιππος Φιλίππου, Κώστας Χατζηαντωνίου, Σταύρος Χριστοδούλου, Χρήστος Χρυσόπουλος, Νίκος Χρυσός, Ελένη Χωρεάνθη.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε το γεγονός ότι τα έσοδα από τα δικαιώματα του βιβλίου θα δοθούν στους «Γιατρούς του Κόσμου – Ελληνική Αντιπροσωπεία».

ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑΡΙΟ – CLARE POOLEY – Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

[…Ήταν ένα απλό τετράδιο με ανοιχτό πράσινο εξώφυλλο, σαν σημειωματάριο, όπως εκείνο που είχε η Μόνικα μαθήτρια και το γέμιζε με πληροφορίες για τις σχολικές της εργασίες…
…Στο εξώφυλλο υπήρχαν τέσσερις μόνο λέξεις με όμορφα καλλιγραφικά γράμματα: “Το Πείραμα της Αυθεντικότητας” .Στην κάτω γωνία ήταν γραμμένη με μικρότερα γράμματα η ημερομηνία: Οκτώβριος 2018…
…Άνοιξε το εξώφυλλο. Στην πρώτη σελίδα υπήρχαν μονάχα λίγες παράγραφοι.

Πόσο καλά ξέρεις τους ανθρώπους που ζουν δίπλα σου; Πόσο καλά σε ξέρουν εκείνοι; Ξέρεις έστω τα ονόματα των γειτόνων σου; Θα το καταλάβαινες αν είχαν κάποιο πρόβλημα, ή αν είχαν μέρες να βγουν από το σπίτι τους; Όλοι λένε ψέματα για τη ζωή τους. Τι θα γινόταν όμως αν μοιραζόσουν την αλήθεια; Εκείνο το πράγμα που σε καθορίζει, που κάνει όλα όσα σε χαρακτηρίζουν να βγάζουν νόημα; Όχι στο ίντερνετ, αλλά με τους πραγματικούς ανθρώπους γύρω σου; Ίσως τίποτα. Ή μπορεί η αφήγηση της ιστορίας σου να σου άλλαζε τη ζωή, ή τη ζωή ενός ανθρώπου που δεν έχεις γνωρίσει ακόμη. Αυτό θέλω να μάθω…]

Πρόκειται για την ιστορία έξι ξένων μεταξύ τους ανθρώπων, που όλοι θα πουν την αλήθεια για τη ζωή τους σε ένα μικρό πράσινο σημειωματάριο σε ένα «Πείραμα Αυθεντικότητας». Μια πράξη που μοιραία θα οδηγήσει στην αυτογνωσία και στην ειλικρίνεια, μια ειλικρίνεια ικανή να μεταμορφώσει τους ήρωες, οι οποίοι θα φτάσουν στην αυτοσυνείδηση μέσω μιας ιστορίας γεμάτη καλοσύνη και αγάπη. Το καίριο ερώτημα το οποίο αναφύεται από το μυθιστόρημα αυτό είναι πόσο αληθινή και σε ποιο βαθμό είναι η εικόνα των ανθρώπων στην σημερινή εποχή των Μέσων Κοινωνικής δικτύωσης και επικοινωνίας; Δημοσιεύσεις και φωτογραφίες με φίλτρα που δείχνουν μόνο ευτυχία πόσο αληθινές είναι πάντα; Και τι τελικά κρύβουν πίσω από την επίπλαστη εικόνα; Το πώς βλέπει ο κάθε ένας τον εαυτό του είναι ο ίδιος με το πώς τους βλέπουν οι άλλοι; Πόσο εύκολο είναι να δούμε την πραγματική μας εικόνα; Πόσο εύκολο είναι να χαμογελάμε και να λέμε πάντα ότι είμαστε καλά και γιατί; Πόσο ειλικρινείς είμαστε με τον ίδιο μας τον εαυτό; Μπορούμε να παραδεχθούμε την αλήθεια;

Ένα πρωτότυπο και αξιοδιάβαστο κοινωνικό μυθιστόρημα από την πρωτοεμφανιζόμενη CLARE POOLEY που δικαίως απέσπασε διθυραμβικές κριτικές παγκοσμίως και που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο σε μετάφραση Βούλας Αυγουστίνου.

Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ – JESSIE BURTON – ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΤΑΚΗΣ

Το 2015, ΤΟ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟ, στο Άμστερνταμ του 17ου αιώνα, ήταν το πρώτο έργο της Αγγλίδας JESSIE BURTON που κέρδισε το National Book Award πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα, μεταφράστηκε σε περισσότερες από 38 γλώσσες και μεταφέρθηκε το 2017 στην τηλεόραση από το BBC One. Το 2017, κυκλοφόρησε το βιβλίο Η ΜΟΥΣΑ, το οποίο διαδραματίζεται στην Ισπανία του 1936 και αναφέρεται στον εμφύλιο πόλεμο και στο Λονδίνο του 1967. Φέτος τον Απρίλιο, κυκλοφόρησε το νέο της έργο με τίτλο Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ στην σύγχρονη εποχή, «Ένα φωτεινό, δυνατό και βαθιά συγκινητικό μυθιστόρημα για τα μυστικά και την αφήγηση, τη μητρότητα και τη φιλία, για το πώς χάνει κανείς και βρίσκει τον εαυτό του, από τη συγγραφέα του Κουκλόσπιτου και της Μούσας, που κέρδισαν εκατομμύρια αναγνώστες σε όλο τον κόσμο», σε μετάφραση Μυρτούς Καλοφωλιά.

Δύο οι κύριοι αφηγηματικοί χρόνοι, 1982-1983 και 2017-2018, δύο οι κεντρικές ηρωίδες. Δύο εισαγωγικά σκίτσα- ένα κουνελάκι κι ένα τριαντάφυλλο. Ένα καλογραμμένο κοινωνικό έργο γεμάτο συναισθήματα, για την αγάπη, τη φιλία, τη μητρότητα από διάφορες οπτικές γωνίες, την απώλεια, τις προσδοκίες, τη δημιουργικότητα, τη δόξα, το τίμημα της επιτυχίας, τον φθόνο, τον έρωτα, τα αδιέξοδα, την επιλόχεια κατάθλιψη και τη μοναξιά. Κρυμμένα μυστικά που επηρεάζουν την ζωή όλων έρχονται στο φως και ανατρέπουν τις ισορροπίες ανάμεσα στους ήρωες σηματοδοτώντας μια νέα αρχή στη σχέση τους. Γραμμένο σε τριτοπρόσωπη αφήγηση με μεγάλη δυναμική επικεντρωμένη στις σχέσεις των ηρώων, μια τεχνική χαρακτηριστική της συγγραφέα.

Στην χώρα μας, τα έργα της Τζέσι Μπάρτον κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ.

ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΑΝΕΜΟΙ – HANNAH KRISTIN – Εκδόσεις ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ

Το 2016 οι εκδόσεις Κλειδάριθμος έφεραν στην χώρα μας την Αμερικανίδα συγγραφέα κοινωνικοιστορικών μυθιστορημάτων KRISTIN HANNAH με την έκδοση του βιβλίου Το αηδόνι που σημείωσε παγκόσμια επιτυχία στον χώρο της σύγχρονης ξενόγλωσσης λογοτεχνίας. Ακολούθησαν, το 2017 Ο κήπος του χειμώνα, το 2018 το συγκλονιστικό έργο Αχανής μοναξιά. Το 2020 κυκλοφόρησε το βιβλίο Πυγολαμπίδες και φέτος τον Μάιο το νέο της έργο με τίτλο ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΑΝΕΜΟΙ σε μετάφραση Χριστίνας Σωτηροπούλου.

…H ελπίδα είναι ένα νόμισμα που κουβαλώ πάντα μαζί μου: ένα αμερικάνικο σεντ, χαρισμένο από έναν άντρα που κάποτε αγάπησα. Στο ταξίδι μου, αισθάνθηκα πολλές φορές ότι αυτό το νόμισμα και η ελπίδα που συμβόλιζε ήταν τα μόνα πράγματα που μου έδιναν κουράγιο για να συνεχίσω..”.

Αμερική, Οικονομικό κραχ 1929 και μεγάλη παγκόσμια οικονομική ύφεση. Σε αυτήν ιστορική περίοδο της σύγχρονης ιστορίας είναι τοποθετημένο το νέο έργο της Κριστίν Χάνα. Και ίσως να βρει ο αναγνώστης κοινά σημεία, στοιχεία που απαντούν και τη σημερινής εποχή, την εποχή της μετανάστευσης και της αναπτυσσόμενης ξενοφοβίας, της αποφασιστικότητας για την ανοικοδόμηση όσων χάνονται, της συμβολή του ανθρώπου στην οικολογική καταστροφή, στην καλλιέργεια της γης, στην ανάπτυξη του εργατικού κινήματος, στον αγώνα επιβίωσης μονογονεϊκών οικογενειών, στη χαμηλή αυτοεκτίμηση, την απόρριψη, τη σχέση μητέρας-κόρης, την τραυματική παιδική ηλικία, τις ενδοοικογενειακές σχέσεις, ακόμα και το Αμερικάνικο όνειρο που κάποιοι προσπαθούν να αγγίξουν.

Χαρακτηριστικό στα έργα της Χάνα τα έντονα συναισθήματα και η διεισδυτική της ματιά στα αδιέξοδα, την επιβίωση, την απώλεια, τη γυναικεία δύναμη και αντοχή και τη φιλία. Εξαιρετικές οι περιγραφές της και η αφηγηματική της τεχνική, χαρακτηριστικά και τα δύο του έργου της, που έκαναν το αναγνωστικό κοινό να την ακολουθεί πιστά σε όλο τον κόσμο.

Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ – ΜΑΙΡΗ ΓΚΑΖΙΑΝΗ – ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΩΚΕΑΝΟΣ

«[…] Μην κλείνεις τα μάτια της ψυχής σου. Άσε την ελεύθερη να ζήσει. Άκου τον ήχο της μελωδίας της. Έγινες αητός όπως επιθυμούσες. Πέτα ψηλά».

Το δεύτερο βιβλίο της Μαίρης Γκαζιάνη από τις Εκδόσεις Ωκεανός και το έκτο συνολικά, με τίτλο με τίτλο «Η αποστολή» κυκλοφόρησε τον Ιούνιο, σχεδόν 1.5 χρόνο μετά το κοινωνικό μυθιστόρημα «Ζάχαρη Άχνη» που απέσπασε θετικές κριτικές από το αναγνωστικό κοινό.

«Η αποστολή». Και πάλι ένα κοινωνικό έργο με κεντρική ιδέα τον ψυχισμό του ανθρώπου, γραμμένο σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση. Αυτή τη φορά όμως δεν πρόκειται για αληθινή ιστορία αλλά για μυθοπλασία με αρκετό μυστήριο και ανατροπές.

Ένα μήνυμα μέσα σε ένα μπουκάλι μέσα στη θάλασσα, είναι η αρχή της ιστορίας που υφαίνει η συγγραφέας με κεντρική ηρωίδα τη Σόνια, που μόλις έχει βγει από μια σχέση και βρίσκεται σε ένα νησί. Πρόκειται για το μήνυμα μιας γυναίκας που ζητά βοήθεια για τον άντρα της. Η Σόνια θα αναλάβει να βρει και να βοηθήσει αυτόν τον άντρα όσο και αν τα στοιχεία που διαθέτει είναι μηδαμινά. Η αναζήτηση, με βοηθό πάντα τον αγαπημένο της φίλο, θα είναι δύσκολη και περιπετειώδης. Πρόσωπα και καταστάσεις πολύπλοκες που δεν αφήνουν ανεπηρέαστη, κυρίως ψυχικά, τη Σόνια. Άραγε θα τα καταφέρει; ποια γυναίκα έγραψε το μήνυμα, πόσο τυχαίο ήταν το ότι η Σόνια βρήκε το μπουκάλι; Ποια αλήθεια κρύβεται πίσω από όλο αυτό;

Η ΚΟΙΤΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ – ΤΟΠΟΙ ΠΟΛΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΒΙΣΤΩΝΙΤΗΣ – ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ το βιβλίο «Η ΚΟΙΤΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ – ΤΟΠΟΙ ΠΟΛΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ» του πολυγραφότατου ποιητή συγγραφέα και δημοσιογράφου ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΒΙΣΤΩΝΙΤΗ

Το παρελθόν και το παρόν, η φαντασία και η Ιστορία, οι πόλεις και οι άνθρωποι συνυπάρχουν στην Κοίτη του χρόνου. Ξεκινώντας από τα παιδικά του χρόνια, ο Αναστάσης Βιστωνίτης προχωρεί στον περίπλου της Μαύρης Θάλασσας και στο πέρασμα από τις εμβληματικές της πόλεις: την Οδησσό, την Κωνστάντσα και τη Βάρνα. Συνεχίζει με το ταξίδι του στην Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη, την Έφεσο και την Πέργαμο, περνά κατόπιν στη Σλοβενία του «προϊστορικού φλάουτου» κι από εκεί, βορειοδυτικά, στη Λαπωνία του ήλιου του μεσονυχτίου, για να βρεθεί στη συνέχεια στην Αίγυπτο του Νείλου, των νεκροταφείων του Καΐρου και της ερήμου. Τρεις ακόμη σταθμοί σηματοδοτούν την εμπειρία σε τούτο το πανόραμα: η Βενετία του Καρναβαλιού και του Έζρα Πάουντ, η Νέα Ορλεάνη του Μισισιπή, των πειρατών και της τζαζ και η Νέα Υόρκη, η μεγάλη σεληνιακή μητρόπολη. Το βιβλίο κλείνει με το χρονικό της γνωριμίας και της φιλίας του συγγραφέα με μια εμβληματική μορφή: τον Νικόλαο Κάλας. Σ’ αυτή την πολυεπίπεδη αφήγηση ο χρόνος εμφανίζεται σε μια σειρά από αλλεπάλληλες μεταμορφώσεις του χώρου και το πάθος της αφήγησης μεταβάλλεται σε πάθος ζωής.

Ένα βιβλίο-οδοιπορικό στους τόπους που σημάδεψαν μια πορεία ζωής που εισάγει τον αναγνώστη στη διαρκή αναζήτηση της ανθρώπινης περιπέτειας μέσα στον χρόνο.