Σαντρόνε Ντατσιέρι. Ένας από τους πιο αξιόλογους Ιταλούς συγγραφείς και σεναριογράφους. Τον γνωρίσαμε πριν από τρία χρόνια όταν οι Εκδόσεις Πατάκη εξέδωσαν το συγκλονιστικό, κατά γενική ομολογία, βιβλίο του με τίτλο «Σκότωσε τον πατέρα».

 

«Ο ΑΓΓΕΛΟΣ» κυκλοφόρησε τον Μάιο και πάλι από τις Εκδόσεις Πατάκη, και είναι ακόμα ένα αξιόλογο αστυνομικό θρίλερ, το δεύτερο βιβλίο με πρωταγωνιστές την αστυνομική διευθύντρια Καζέλλι και τον παράξενο Ντάντε Τόρρε, έναν ήρωα με διαταραχές μνήμης και ανήσυχο παρελθόν. «Ο άγγελος» όμως δεν είναι η συνέχεια του πρώτου έργου. Είναι ένα αυτόνομο έργο που μόνο οι προαναφερόμενοι ήρωες προέρχονται από το προηγούμενο βιβλίο, μεταφέροντας μαζί τους δεσμούς από εκείνη την πρώτη ιστορία. Ο συγγραφέας, καταφέρνει έτσι, με αριστοτεχνικό τρόπο, και να μην κουράσει τον αναγνώστη υπενθυμίζοντας σε όλους όσοι διάβασαν το «Σκότωσε τον πατέρα», τα στοιχεία εκείνα που είναι απαραίτητα αλλά και να κατατοπίσει αυτούς που δεν το έχουν διαβάσει, ώστε να κατανοήσουν αυτήν την ιδιότυπη σχέση των ηρώων και να μην αισθανθούν κανένα αφηγηματικό κενό.


Η ιστορία ξεκινάει όταν το τρένο υψηλής ταχύτητας που εκτελεί το δρομολόγιο Μιλάνο – Ρώμη, μπαίνει στον σταθμό και η αστυνομία θα βρεθεί μπροστά σε μια φρικτή κατάσταση. Οι επιβάτες της διακεκριμένης θέσης είναι όλοι νεκροί από αέριο που διοχετεύτηκε στο βαγόνι. Αμέσως ακολουθεί βίντεο στο οποίο δύο άντρες αναλαμβάνουν την ευθύνη στο όνομα του ISIS. Η αστυνομική διευθύντρια Καζέλλι αναλαμβάνει την υπόθεση και ξεκινά τις έρευνες από μια περιοχή με έντονο το Μουσουλμανικό στοιχείο. Πρώτη της επίσκεψη είναι στο Τζαμί. Εκεί η Καζέλλι θα δεχτεί πυρά από αγνώστους, ενώ ο Ιμάμης για να την σώσει μπαίνει μπροστά και τραυματίζεται. Λίγο πριν πεθάνει της λέει ότι όλα είναι μια απάτη. Δεν είναι ο ISIS πίσω από το χτύπημα στο τρένο.
Η Καζέλλι καταλαβαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά και αποφασίζει να ζητήσει τη βοήθεια του Ντάντε Τόρρε, καθώς χάρη στην προηγούμενη εμπειρία του με τον βασανιστή που ήθελε να τον φωνάζουν «Ο ΠΑΤΕΡΑΣ» είχε καταφέρει να αναπτύξει ιδιαίτερες ικανότητες, όπως το να βλέπει μέσα από την ομίχλη των ψεμάτων και της παραπλάνησης. Σύντομα ο Ντάντε θα καταλάβει ότι η ψεύτικη ανάληψη ευθύνης από τον ISIS είχε έναν σκοπό. Να μην καταλάβει κανείς ότι κάποιος ήθελε να σκοτώσει κάποιον από τους επιβάτες.


«… Πού κρύβει ένα φύλλο ένας σοφός άνθρωπος; Στο δάσος. Αν δεν υπήρχε δάσος, θα έφτιαχνε ένα. Κι αν ήθελε να κρύψει ένα νεκρό φύλλο, θα έφτιαχνε ένα νεκρό δάσος. Κι αν ήθελε να κρύψει ένα πτώμα, θα έφτιαχνε το δικό του χωράφι με πτώματα για να το κρύψει…»


Η Καζέλλι και ο Ντάντε, θα βρουν κι άλλα παλαιότερα «ατυχήματα» που είχαν κοινά σημεία στο Βερολίνο αλλά και στην Ελλάδα. ‘Έτσι, ακολουθούν τα ίχνη του δολοφόνου πηγαίνοντας ανάποδα. Θέλουν να διακριβώσουν το κίνητρο του και να ανακαλύψουν το προφίλ του. Τα στοιχεία που θα αποκομίσουν από την έρευνα τους θα τους οδηγήσει στη σκέψη ότι κυνηγάνε ένα φάντασμα, έναν άνθρωπο που κάποτε κάποιος τον είχε σκοτώσει.
Πρόκειται για εκδίκηση; Και αν ναι, τι κάνει αυτόν τον ιδιότυπο δολοφόνο να θέλει να εκδικηθεί; Πόσους και ποιους θα βάλει στο στόχαστρό του; Πού θα δώσει το τελικό χτύπημα ο δολοφόνος; Τώρα έχει ανοίξει το κανάλι με τους καρχαρίες και περιμένει όχι μόνο τα θύματα του αλλά και την ίδια την Καζέλλι και τον Ντάντε.
Μια δυνατή αναμέτρηση που καθηλώνει. Μια πολυεπίπεδη, καλοδουλεμένη και πλούσια ιστορία συνωμοσίας, που ξεκινά από το τέλος του ψυχρού πολέμου και την πτώση του τείχους. Ένα ανελέητο κυνηγητό έως το τελικό παιχνίδι του δολοφόνου, με αφηγηματικό όχημα μια απρόβλεπτη και ευφυή πλοκή που εξελίσσεται στα σκοτεινά μονοπάτια που χάραξε «ο Άγγελος».

“Όταν το τρένο υψηλής ταχύτητας που εκτελεί το δρομολόγιο Μιλάνο-Ρώμη μπαίνει στον σταθμό Τέρμινι, η αστυνομία θα βρεθεί μπροστά σε μια φρικτή έκπληξη: οι επιβάτες της διακεκριμένης θέσης είναι όλοι νεκροί. Η πρώτη που μπαίνει στο ολέθριο βαγόνι είναι η Κολόμπα Καζέλλι, αστυνομική υποδιευθύντρια με ατσάλινους μυς και εύθραυστη ψυχή. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι πρόκειται για χτύπημα της ισλαμικής τρομοκρατίας, ενώ ακολουθεί και βίντεο στο οποίο δύο άνδρες αναλαμβάνουν την ευθύνη στο όνομα του ISIS. Η Κολόμπα παρ’ ολ’ αυτά καταλαβαίνει ότι κάτι δεν κολλάει και συνειδητοποιεί ότι το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να ζητήσει τη βοήθεια του ανθρώπου που καταφέρνει να βλέπει μέσα από την ομίχλη των ψεμάτων και της παραπλάνησης: του Ντάντε Τόρρε.

 

Η Κολόμπα και ο Ντάντε έχουν να μιλήσουν μήνες, από τότε που εκείνος, μετά τον θάνατο του βασανιστή του, του άντρα που ήθελε να τον φωνάζουν «ο Πατέρας», χάθηκε πίσω από τα φαντάσματά του. Πεπεισμένος ότι έχει στηθεί μια συνωμοσία σε βάρος του, έχει πέσει με τα μούτρα στην αναζήτηση των ηθικών αυτουργών πίσω απ’ τον Πατέρα και του μυστηριώδους ατόμου που του τηλεφώνησε λέγοντας πως ήταν ο αδερφός του. Ένα άτομο στην ύπαρξη του οποίου πιστεύει μόνο αυτός…”