Τα βιβλία που κυκλοφόρησαν πρόσφατα από τις Εκδόσεις Πατάκη.

Μαρία Κάλλας, Γράμματα και αναμνήσεις, η συναρπαστική και γοητευτική αυτοπροσωπογραφία της μεγαλύτερης φωνής του 20ού αιώνα σε επιμέλεια Τομ Βολφ. Μέσα από τις επιστολές της μεγάλης υψιφώνου, καθώς και τις δύο απόπειρές της να γράψει τα απομνημονεύματά της (το 1957 και το 1977), η έκδοση αυτή δίνει για πρώτη φορά τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε την πραγματικότητα πίσω από τον μύθο.

Εισαγωγή, επιμέλεια, επιλογή κειμένων: Τομ Βολφ
Μετάφραση: Ανδρέας Παππάς

Η συναρπαστική και γοητευτική αυτοπροσωπογραφία της μεγαλύτερης φωνής του 20ού αιώνα.

Χάρη σε αυτό το βιβλίο που περιλαμβάνει επιστολές της μεγάλης υψιφώνου, καθώς και τις δύο απόπειρές της να γράψει τα απομνημονεύματά της (το 1957 και το 1977), η ευχή της Μαρίας Κάλλας γίνεται επιτέλους πραγματικότητα. Από τα δύσκολα παιδικά της χρόνια στη Νέα Υόρκη έως τα χρόνια του πολέμου και της Κατοχής στην Αθήνα, από τα δειλά πρώτα της βήματα στον κόσμο της όπερας έως την παγκόσμια αναγνώριση, τα σκάνδαλα και τις προσωπικές της δοκιμασίες, από την εξιδανικευμένη αγάπη της για τον σύζυγό της έως τον παθιασμένο έρωτά της για τον Ωνάση, αυτή η έκδοση δίνει για πρώτη φορά τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε την πραγματικότητα πίσω από τον μύθο. Άλλοτε ξεδιπλώνεται μπροστά μας η Μαρία, μια γυναίκα ευαίσθητη και εύθραυστη, και άλλοτε ο θρύλος Κάλλας, συχνά θύμα του μεγάλου ονόματός της, σε συνεχή αγωνία για την κατάσταση της φωνής της, έως και τον πρόωρο θάνατό της, σε ηλικία μόλις 53 ετών, στη μοναξιά του παρισινού διαμερίσματός της.

Η Μαρία Κάλλας, γεννημένη στις 2 Δεκεμβρίου 1923 στη Νέα Υόρκη από Έλληνες γονείς, κορυφαία υψίφωνος του 20ού αιώνα, σημάδεψε ανεξίτηλα με τη σπάνια ποιότητα της φωνής της, τη μουσική της ιδιοφυΐα και το μοναδικό δραματικό της ταλέντο την ιστορία της όπερας, έτσι ώστε να μιλούμε έκτοτε για εποχή πριν και μετά την Κάλλας. Σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες προσωπικότητες του καιρού της, όπως ο μαέστρος Τούλλιο Σεραφίν και ο σκηνοθέτης Λουκίνο Βισκόντι, αναβίωσε την τέχνη του λυρικού θεάτρου, την οποία κατέστησε δημοφιλή στο ευρύτερο κοινό, αναδεικνύοντας όλα σχεδόν τα έργα του λυρικού ρεπερτορίου, από τον Γκλουκ, τον Μπελλίνι, τον Ροσσίνι, τον Ντονιτσέττι, τον Βέρντι, τον Πουτσίνι μέχρι και τον Βάγκνερ. Αλησμόνητες έχουν μείνει οι ηρωίδες που ενσάρκωσε με τρόπο σχεδόν μεταφυσικό, όπως η Άλκηστις, η Μήδεια, η Νόρμα, η Άννα Μπολένα, η Λουτσία ντι Λαμμερμούρ, η Βιολέττα, η Τόσκα, η Αμίνα (Υπνοβάτις), η Ελβίρα (Πουριτανοί), η Λαίδη Μάκβεθ και τόσες άλλες. Λατρεύτηκε από το κοινό –και πέρα από τον χώρο της όπερας– για τον μαγνητισμό και τη γοητεία που εξέπεμπε, την τέλεια κομψότητά της και τη θυελλώδη σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση. Πέθανε στις 16 Σεπτεμβρίου 1977 στο σπίτι της στο Παρίσι από καρδιακή ανακοπή.

O Τομ Βολφ, δημιουργός της ταινίας Maria by Callas, επιμελητής της φερώνυμης έκθεσης, αναγνωρίζεται σήμερα ως ένας από τους κατεξοχήν ειδικούς σε οτιδήποτε σχετικό με τη ζωή και τη σταδιοδρομία της μεγάλης σοπράνο. Επίσης, είναι ο ιδρυτής και η ψυχή του Fonds de Dotation Maria Callas, που κύριο μέλημά του είναι η συγκέντρωση και η διαφύλαξη των προσωπικών αρχείων της Κάλλας. Η παρούσα έκδοση είναι καρπός πέντε ετών έρευνας σε ολόκληρο τον κόσμο.

ΣΕΙΡΑ: ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ/ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ISBN: 978-960-16-9139-8 ΣΧΗΜΑ: 17Χ22.5 ΣΕΛΙΔΕΣ: 496 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 20,90€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Χιόνι του Ορχάν Παμούκ σε νέα έκδοση με επίμετρο του Τούρκου Νομπελίστα συγγραφέα. Το Χιόνι τιμήθηκε με το Le Prix Médicis étranger καθώς και με το Prix Méditerranée Étranger, ενώ οι Νιου Γιορκ Τάιμς είχαν κατατάξει το Χιόνι στη λίστα τους των «10 καλύτερων βιβλίων του 2004».

Συγγραφέας: Ορχάν Παμούκ
Μετάφραση: Στέλλα Βρετού

Ο Κα, εξόριστος στη Γερµανία Τούρκος ποιητής, επιστρέφει στην πατρίδα του για να ταξιδέψει σε µια αποµακρυσµένη πόλη κοντά στα σύνορα µε την Αρµενία, το Καρς. Σκοπός του είναι η πραγµατοποίηση µιας δηµοσιογραφικής έρευνας για τις µαζικές αυτοκτονίες κοριτσιών που τους απαγορεύεται να φορούν την ισλαµική µαντίλα. Στο Καρς όµως τον οδηγούν επίσης οι αναµνήσεις του για τη λαµπερή Ιπέκ, την προσφάτως διαζευγµένη παλιά του συµφοιτήτρια. Εν µέσω διαρκούς χιονόπτωσης και καθολικής καχυποψίας, ο Κα θα βρεθεί στο επίκεντρο της σύγκρουσης των ισλαµιστών µε το κεµαλικό κατεστηµένο και θα µπει στο στόχαστρο του πρώην συζύγου της Ιπέκ, ενός τροµοκράτη και άλλων.

«Η δεξιοτεχνία του συγγραφέα και οι ισχυρές ιδέες του µας βοηθούν να κατανοήσουµε την κρίση της εποχής πολύ περισσότερο απ’ ό,τι θα κατάφερνε οποιοσδήποτε ειδικός επί του θέµατος. Ο Ορχάν Παµούκ είναι το είδος του συγγραφέα για τον οποίο εφευρέθηκε το βραβείο Νόµπελ».
Daily Telegraph

«Ένα µυθιστόρηµα βαθιάς συνάφειας µε την παρούσα στιγµή. Η αντιπαράθεση ανάµεσα στις δυνάµεις της εκκοσµίκευσης και τις δυνάµεις του θρησκευτικού φανατισµού… µεταφέρεται ανεπαισθήτως µε οδυνηρές εικόνες στην ανθρώπινη αδυναµία που µπορεί να αποτελεί το θεµέλιο και των δύο αυτών επιλογών». The Times

«Ένα µαγευτικό µείγµα: σκληρότητα και χιούµορ, ποίηση και βία, και µια φωνή της οποίας το ηχόχρωµα κυµαίνεται από την παιγνιώδη διάθεση ενός αφηγητή έως τη σκοτεινή βάσανο ενός ερευνητή». The New York Times

«Σε τι βαθµό άραγε µπορούµε να κατανοήσουµε την αγάπη και τον πόνο που νιώθει η καρδιά ενός άλλου; Σε τι βαθµό µπορούµε να ελπίζουµε ότι θα κατανοήσουµε εκείνους που έχουν υποφέρει από την απελπισία, την απώλεια και την ολέθρια απογοήτευση πολύ περισσότερο από ό,τι εµείς έχουµε ποτέ βιώσει; Τέτοιες ερωτήσεις στοιχειώνουν τον ποιητή Κα, σε ένα µυθιστόρηµα τόσο για την αγάπη όσο και για την πολιτική». The Observer

Ο Ορχάν Παμούκ γεννήθηκε το 1952 στην Κωνσταντινούπολη. Τελείωσε το λύκειο στη Ροβέρτειο Σχολή, σπούδασε τρία χρόνια αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο και το 1976 αποφοίτησε από το Ινστιτούτο Δηµοσιογραφίας του Πανεπιστηµίου της Κωνσταντινούπολης. Άρχισε να γράφει το 1974.

Το πρώτο του µυθιστόρηµα, Ο Τζεβντέτ µπέη και οι γιοι του, βραβεύτηκε µε το Βραβείο Μυθιστορήµατος των Εκδόσεων Μιλιέτ και εκδόθηκε το 1982. Την ίδια χρονιά πήρε και το Βραβείο Μυθιστορήµατος Ορχάν Κεµάλ.
Το δεύτερο βιβλίο του, Το σπίτι της σιωπής, µεταφράστηκε στα γαλλικά και το 1991 τιµήθηκε µε το βραβείο Prix de la Découverte Européenne. Το ιστορικό µυθιστόρηµά του Το λευκό κάστρο µεγάλωσε τη φήµη του µέσα κι έξω από την Τουρκία. Ακολούθησαν τα µυθιστορήµατα Το µαύρο βιβλίο, ένα από τα πιο συζητηµένα και πολυδιαβασµένα βιβλία της σύγχρονης τουρκικής λογοτεχνίας –η γαλλική µετάφραση του οποίου κέρδισε το βραβείο France Culture–, Η καινούρια ζωή, Με λένε Κόκκινο (Εκδόσεις Πατάκη 2019), που απέσπασε το 2002 στη Γαλλία το Prix du Meilleur livre étranger, στην Ιταλία, επίσης το 2002, το βραβείο Grinzane Cavour και το 2003 το βραβείο IMPAC-Dublin. Το 1999 εκδόθηκαν τα Άλλα χρώµατα, µια επιλογή από άρθρα του για τη λογοτεχνία και τον πολιτισµό, δηµοσιευµένα σε εφηµερίδες και περιοδικά εντός και εκτός Τουρκίας. Ακολούθησαν το Χιόνι, που το 2005 πήρε το βραβείο Le Prix Médicis étranger, και το αυτοβιογραφικό Iστανµπούλ. Πόλη και αναµνήσεις.
Ο Ορχάν Παµούκ το 2005 τιµήθηκε µε το Βραβείο Ειρήνης του Γερµανικού Συνδέσµου Εκδοτών και το 2006 µε το βραβείο Νόµπελ για το σύνολο του έργου του.
Στη συνέχεια εκδόθηκαν τα βιβλία του Το Μουσείο της Αθωότητας, Ο αγαθός και στοχαστικός συγγραφέας, Κάτι παράξενο στον νου µου και Η γυναίκα µε τα κόκκινα µαλλιά (Εκδόσεις Πατάκη 2018), που είναι το τελευταίο του µυθιστόρηµα.
Τα βιβλία του έχουν µεταφραστεί σε εξήντα τρεις γλώσσες. Από τα µέσα της δεκαετίας του 1990, εκφράζοντας τις απόψεις του για τα δικαιώµατα του ανθρώπου και την ελευθερία της σκέψης, διατηρεί µια κριτική στάση απέναντι στο τουρκικό κράτος. Είναι επίτιµο µέλος της Αµερικανικής Ακαδηµίας Τεχνών και Γραµµάτων και της Κινεζικής Ακαδηµίας Κοινωνικών Επιστηµών. Διδάσκει, για συγκεκριµένο χρονικό διάστηµα, µία φορά τον χρόνο στο Πανεπιστήµιο Columbia. Πρόσφατα τιµήθηκε µε τα τουρκικά βραβεία του Ιδρύµατος Αϊντίν Ντογάν και Ερντάλ Οζ. Ζει στην Κωνσταντινούπολη.

Στο εξώφυλλο: φωτογραφικές λήψεις του Ορχάν Παµούκ από το Καρς όταν έγραφε το Χιόνι.

ΣΕΙΡΑ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ/ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-16-8627-1 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 656 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 21,90€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Ο φύλακας στη σίκαλη του Τζερόμ Ντέιβιντ Σάλιντζερ. Από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα ενηλικίωσης, με ήρωα τον Χόλντεν Κόλφιλντ, παγκόσμιο σύμβολο πια της εφηβικής επανάστασης, ο Φύλακας στη σίκαλη κυκλοφορεί σε καινούρια μετάφραση από την Αθηνά Δημητριάδου.

Συγγραφέας: Τζ. Ντ. Σάλιντζερ
Μετάφραση: Αθηνά Δημητριάδου

Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Τζερόμ Ντέιβιντ Σάλιντζερ, έργο αναφοράς και αναγνωρισμένο αριστούργημα, εκδόθηκε το 1951, μεταφράστηκε σε όλο τον κόσμο, λατρεύτηκε από την κριτική και το αναγνωστικό κοινό.
Από τα σημαντικότερα μυθιστορήματα ενηλικίωσης, με ήρωα τον Χόλντεν Κόλφιλντ, παγκόσμιο σύμβολο πια της εφηβικής επανάστασης, ο Φύλακας στη σίκαλη κυκλοφορεί σε καινούρια μετάφραση από την Αθηνά Δημητριάδου.
Αξεπέραστη ελεγεία της εκρηκτικής εφηβείας, ο Φύλακας στη σίκαλη συλλαμβάνει μοναδικά τη βαθιά ανάγκη του ανθρώπου να συνδεθεί με τους άλλους και το χαοτικό αίσθημα απώλειας της παιδικής ηλικίας.

Ο J. D. Salinger (1919-2010) γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη. Κέρδισε τη συγγραφική του φήμη με την έκδοση ενός και μόνο μυθιστορήματος, του The Catcher in the Rye (Ο φύλακας στη σίκαλη, 1951), του οποίου ο κεντρικός ήρωας, Holden Caulfield, συνόψιζε τη βίαιη έκφραση του άγχους της νέας γενιάς της εποχής. Η αίσθηση που προκάλεσε το βιβλίο και η ταύτισή του με τη γενιά των μπήτνικ, ανάγκασε τον Σάλιντζερ να εγκαταλείψει τη Ν. Υόρκη για ένα σπίτι στους μακρινούς λόφους του Cornish, New Hampshire. Προηγουμένως, είχε προλάβει να δημοσιεύσει και ορισμένα διηγήματά του, σε ένα από τα οποία -στο A Perfect Day for Bananafish (Τέλεια μέρα για μπανανόψαρα, περιοδικό New Yorker, 1949)-, εμφανίζεται για πρώτη φορά ο Seymour Glass, χαρακτήρας τον οποίο ξαναβρίσκουμε στα βιβλία Franny and Zooey (Φράνυ και Ζούι, 1961) και Raise High the Roof Beam, Carpenters/Seymour: An Introduction (Ψηλά σηκώστε τη στέγη, ξυλουργοί/Σίμορ: συστατικά στοιχεία, 1963), τα μόνα άλλα βιβλία που εξέδωσε ο Σάλιντζερ. Από 35, περίπου, διηγήματά του που δημοσιεύτηκαν σε διάφορα περιοδικά, επέτρεψε να εκδοθούν όσα, κατά τη γνώμη του, μπορούσαν να αντέξουν στο χρόνο, στον τόμο Nine Stories (Εννέα ιστορίες, 1953). Πέθανε τον Ιανουάριο του 2010 στο σπίτι του, στο Νιού Χαμπσάιρ, από φυσικά αίτια.

ΣΕΙΡΑ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ/ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΛΑΣΙΚΟΙ ISBN: 978-960-16-8630-1 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 312 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 16,60€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Δεν υπάρχουν ανοιχτοί φάκελοι του Ούγγρου συγγραφέα Άντρας Φόργκατς. Ένα βιβλίο για τις οικογενειακές προδοσίες και τα εθνικά τραύματα, για το ψέμα, την προδοσία και τη συγχώρεση, που φέρνει στον νου τον κόσμο του Διαβάζοντας στη Χάννα του Μπέρνχαρντ Σλινκ και την ατμόσφαιρα της ταινίας του Ντόνερσμαρκ Οι ζωές των άλλων.

Δεν υπάρχουν ανοιχτοί φάκελοι

Συγγραφέας: Άντρας Φόργκατς
Μετάφραση: Νίνα Μπούρη

Το 2013 ο Ούγγρος συγγραφέας Άντρας Φόργκατς δέχτηκε το τηλεφώνημα ενός ερευνητή των αρχείων της μυστικής αστυνομίας της Βουδαπέστης. Είχαν γνωριστεί στα παιδικά τους χρόνια, κι όταν είδε το όνομά του σε έναν φάκελο, αποφάσισε να επικοινωνήσει μαζί του.
Το Δεν υπάρχουν ανοιχτοί φάκελοι είναι το αποτέλεσμα αυτού του τηλεφωνήματος, που αποκαλύπτει μια εφιαλτική αλήθεια για την απίστευτη πραγματική ζωή των γονιών του Φόργκατς στη μεταπολεμική Ουγγαρία. Η μητέρα του, που τη λάτρευε, εργαζόταν για τις μυστικές υπηρεσίες του καθεστώτος Κάνταρ. Ως πληροφοριοδότρια δεν κατέδιδε μόνο γνωστούς της, αλλά και τους φίλους της, τους συγγενείς, ακόμη και τα παιδιά της…
Ένα βιβλίο για τις οικογενειακές προδοσίες και τα εθνικά τραύματα, για το ψέμα, την προδοσία και τη συγχώρεση, που φέρνει στον νου τον κόσμο του Διαβάζοντας στη Χάννα του Μπέρνχαρντ Σλινκ και την ατμόσφαιρα της ταινίας του Ντόνερσμαρκ Οι ζωές των άλλων.

Ο Άντρας Φόργκατς γεννήθηκε το 1952 στη Βουδαπέστη. Σημαντική προσωπικότητα της δημόσιας σφαίρας στην Ουγγαρία, σπούδασε Ιστορία της Φιλοσοφίας. Εκπρόσωπος της Αντικουλτούρας τις δεκαετίες 1970-1980, εργάζεται ως σεναριογράφος, μεταφραστής και σκηνοθέτης, ενώ είναι γνωστός δραματουργός και εικαστικός καλλιτέχνης. Το Δεν υπάρχουν ανοιχτοί φάκελοι είναι το τρίτο του μυθιστόρημα.

«Η τραγωδία σκάει πάνω στο κεφάλι σου σαν βράχος. Δεν είναι ότι ανακαλύπτεις κάτι που δε γνώριζες, είναι ότι αλλάζει για πάντα η οπτική σου για τα πράγματα. Αλλάζει η υφή του φωτός και του σκοταδιού, κάθε εικόνα της μνήμης γίνεται αδιανόητα ευκρινής. Η μητέρα μου πέθανε στα 63 της, κι εγώ τώρα στα 63 μου έχω το προνόμιο να είμαι ο γιος που δίνει ζωή στην αγαπημένη του μητέρα. Δεν ήταν ζήτημα επιλογής το γράψιμο αυτού του βιβλίου. Συνέβη, όπως συμβαίνουν οι νόμοι της βαρύτητας. Και κατά κάποιο τρόπο είμαι ευγνώμων, όχι για το ότι συνέβη, αλλά για το ότι ξέρω ότι συνέβη».
Α. Φ.

«Tο βιβλίο του Φόργκατς χρησιμεύει ως πολύτιμη υπενθύμιση του ερωτήματος της προσωπικής και της συλλογικής ευθύνης στις δύσκολες ιστορικές συνθήκες. Σε μια εποχή που ίσως φαντάζει δελεαστικό να επιστρέψουμε στις πολωτικές αφηγήσεις του Ψυχρού Πολέμου, το έργο αυτό δείχνει ότι μπορούμε να κερδίσουμε πολλά ψάχνοντας τις ομοιότητες ανάμεσα σε εμάς και αυτούς. Φωτίζει το πώς όλοι πιανόμαστε στα δίχτυα της Ιστορίας, παραμένοντας ωστόσο ο καθένας μας υπεύθυνος για τον τρόπο με τον οποίο τοποθετείται απέναντι στα γεγονότα».
Los Angeles Review of Books


ΣΕΙΡΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-16-8450-5 ΣΧΗΜΑ: 14Χ21 ΣΕΛΙΔΕΣ: 408 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 18,80€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Μικρή ιστορία της αρχαιολογίας του ομότιμου καθηγητή Ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας Μπράιαν Φέιγκαν. Στο βιβλίο αυτό ο Μπράιαν Φέιγκαν ανιχνεύει την εξέλιξη της αρχαιολογίας, από τις απαρχές της, τον 18ο αιώνα, μέχρι τη σύγχρονη εποχή και ρίχνει φως στις ανακαλύψεις, στις μεθόδους και στα μυθικά σχεδόν πρόσωπα που συνθέτουν την παγκόσμια περιπέτεια που ονομάζεται αρχαιολογία.

Μικρή ιστορία της αρχαιολογίας

Συγγραφέας: Μπράιαν Φέιγκαν
Μετάφραση: Κατερίνα Σέρβη

Όταν φέρνουμε στο μυαλό μας την αρχαιολογία, φανταζόμαστε ανθρώπους να σκάβουν για αρχαιοελληνικούς θησαυρούς, να τρυπώνουν μέσα στους τάφους των Αιγύπτιων φαραώ ή να ανακαλύπτουν κρανία Νεάντερταλ. Η αρχαιολογία όμως δεν είναι μόνο αυτά. Είναι μια επιστήμη που δημιουργήθηκε για να ικανοποιήσει την περιέργειά μας σχετικά με το παρελθόν μας. Αναζητά απαντήσεις, πληροφορίες και στοιχεία, όχι μόνο πολύτιμα αντικείμενα. Και καλύπτει ολόκληρη την ιστορία του ανθρώπινου είδους – πάνω από τρία εκατομμύρια χρόνια.
Η Μικρή ιστορία της αρχαιολογίας μάς αφηγείται την ιστορία ορισμένων από τους μεγάλους αρχαιολόγους και των ανακαλύψεών τους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι σπηλαιογραφίες από την Εποχή των Παγετώνων, τα ερείπια των Μάγια, οι πρώτοι οικισμοί Ευρωπαίων αποίκων στην Αμερική, το μυστηριώδες Στόουνχεντζ και η Πομπηία – η πόλη που τάφηκε κάτω από ηφαιστειακή τέφρα το 79 μ.Χ.
Μέσα από σύντομα, συναρπαστικά κεφάλαια ο Μπράιαν Φέιγκαν ανιχνεύει την εξέλιξη της αρχαιολογίας, από τις απαρχές της, τον 18ο αιώνα, μέχρι τη σύγχρονη εποχή. Μας δείχνει πώς σταδιακά σχηματίστηκε μια όλο και πιο λεπτομερής εικόνα του παρελθόντος, μέσα από επαναστατικές μεθόδους όπως η τηλεπισκόπηση και οι δορυφορικές φωτογραφίες. Στο βιβλίο αυτό ο Φέιγκαν ρίχνει φως στις ανακαλύψεις, στις μεθόδους και στα μυθικά σχεδόν πρόσωπα που συνθέτουν την παγκόσμια περιπέτεια που ονομάζεται αρχαιολογία.

Ο Μπράιαν Φέιγκαν είναι ομότιμος καθηγητής Ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, στη Σάντα Μπάρμπαρα. Είναι διεθνώς αναγνωρισμένη αυθεντία στην παγκόσμια προϊστορία, καθώς και συγγραφέας δεκάδων βιβλίων με αρχαιολογικά θέματα, ανάμεσά τους το Fishing: How the sea fed civilization (Ψάρεμα: Πώς η θάλασσα έθρεψε τον πολιτισμό). Ζει στη Σάντα Μπάρμπαρα της Καλιφόρνιας.

«Στον κόσμο της σημερινής αρχαιολογίας ο Μπράιαν Φέιγκαν είναι ένας από τους πιο σπουδαίους συγγραφείς, αυτούς που έχουν την ικανότητα να επικοινωνούν ξεκάθαρα και αποτελεσματικά με το ευρύ κοινό. Το βιβλίο του αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση».
Jeremy A. Sabloff, συγγραφέας του Archaeology Matters

«Ένα υπέροχο, καθηλωτικό ανάγνωσμα από έναν δεξιοτέχνη στην καλύτερη στιγμή του, γραμμένο με μεγάλο κέφι, εμπνευσμένο από μια ζωή γεμάτη ταξίδια, ανασκαφές, παρατήρηση και σκέψεις για το τι σημαίνει άνθρωπος». Michael Wood, συγγραφέας του In Search of the Trojan War

ΣΕΙΡΑ: «ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ» ISBN: 978-960-16-8424-6 ΣΧΗΜΑ: 14Χ19.5 ΣΕΛΙΔΕΣ: 416 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 18,80€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Η τέχνη της ψηφιακής ζωής. Πώς να αποφεύγετε τα δελτία ειδήσεων και να διαχειρίζεστε την υπερπληροφόρηση του Ρολφ Ντοµπέλλι. Η ψηφιακή επανάσταση έχει µετατρέψει τις ειδήσεις από ακίνδυνο µέσο ψυχαγωγίας σε όπλο µαζικής καταστροφής εναντίον της κοινής λογικής. Ο περιορισµός όμως της κατανάλωσης ειδήσεων δε σηµαίνει πικρία και παραίτηση. Αντιθέτως, σηµαίνει πολλά δώρα: περισσότερο ελεύθερο χρόνο και µια καινούρια µατιά για όσα έχουν πραγµατική σπουδαιότητα και µας κάνουν ευτυχισµένους.

Η τέχνη της ψηφιακής ζωής

Συγγραφέας: Ρολφ Ντοµπέλλι
Μετάφραση: Σώτη Τριανταφύλλου

Πριν από µερικά χρόνια, η αγγλική εφηµερίδα The Guardian µε κάλεσε να παρουσιάσω το βιβλίο µου Η τέχνη της καθαρής σκέψης, που µόλις είχε µεταφραστεί στα αγγλικά. Ο αρχισυντάκτης Alan Rusbridger µάζεψε τη συντακτική οµάδα και η αίθουσα είχε γεµίσει. Ο Rusbridger ξερόβηξε και είπε βλοσυρά: «Μόλις µπήκα στον ιστότοπό σας και ανακάλυψα ένα µάλλον αµφιλεγόµενο άρθρο σας. Θα θέλαµε να µιλήσετε γι’ αυτό, όχι για το καινούριο σας βιβλίο».
Ξεροκατάπια. Στο άρθρο αυτό πρόβαλλα επιχειρήµατα εναντίον της «κατανάλωσης» αυτού που παρήγαν κάθε µέρα οι παγκοσµίως αναγνωρισµένοι επαγγελµατίες της εφηµερίδας: τις ειδήσεις. Και προσπαθούσα να εξηγήσω γιατί µπορούµε να ζήσουµε καλύτερα χωρίς αυτό το τόσο δηµοφιλές προϊόν. Ανέπτυξα για είκοσι λεπτά περίπου τη θέση που διατύπωνα στο άρθρο και κατέληξα: «Ας το παραδεχτούµε, κυρίες και κύριοι, βασικά εδώ παράγετε διασκέδαση». Σιωπή. Και καρφίτσα να έπεφτε, θα ακουγόταν. Ο Rusbridger µισόκλεισε τα µάτια, κοίταξε ολόγυρά του και είπε: «Θέλω να δηµοσιεύσουµε τα επιχειρήµατα του Dobelli. Σήµερα κιόλας». Ύστερα έκανε µεταβολή και βγήκε από την αίθουσα χωρίς να χαιρετήσει. Τέσσερις ώρες αργότερα, δηµοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Guardian µια συντοµευµένη εκδοχή του άρθρου µου. Μέσα σε λίγη ώρα 450 αναγνώστες –ο µέγιστος αριθµός από τεχνική άποψη– είχαν γράψει σχόλια. Το άρθρο «Οι ειδήσεις σάς κάνουν κακό» απεδείχθη, παραδόξως, ένα από τα πιο διαβασµένα άρθρα της χρονιάς.
Το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας βασίζεται σε αυτό το «αµφιλεγόµενο» άρθρο, αλλά περιέχει περισσότερα στοιχεία: περισσότερες έρευνες για το τι µας κάνουν οι ειδήσεις και περισσότερες συµβουλές για το πώς να απαλλαγούµε από τον εθισµό σε αυτές.
Η ψηφιακή επανάσταση έχει µετατρέψει τις ειδήσεις από ακίνδυνο µέσο ψυχαγωγίας σε όπλο µαζικής καταστροφής εναντίον της κοινής λογικής. Ένα πράγµα µού φαίνεται πολύ σηµαντικό: ο περιορισµός της κατανάλωσης ειδήσεων δεν σηµαίνει πικρία και παραίτηση. Αντιθέτως, σηµαίνει πολλά δώρα: περισσότερο ελεύθερο χρόνο και µια καινούρια µατιά για όσα έχουν πραγµατική σπουδαιότητα και µας κάνουν ευτυχισµένους.
Ρ.Ντ.

Ο Ρολφ Ντοµπέλλι γεννήθηκε στη Λουκέρνη της Ελβετίας το 1966 και σπούδασε φιλοσοφία στο Ζανκτ Γκάλλεν. Έχει γράψει έξι µυθιστορήµατα. Τα ζητήµατα που τον απασχολούν είναι το νόηµα της επιτυχίας και ο ρόλος του τυχαίου στον κόσµο των επιχειρήσεων και στη ζωή. Aπό τις Εκδόσεις Πατάκη κυκλοφορούν τα βιβλία του Η τέχνη της καθαρής σκέψης (2013), που µεταφράστηκε σε 35 γλώσσες, Η τέχνη της πρακτικής σκέψης (2014), που αναδείχτηκε το πρώτο βιβλίο της χρονιάς σε πωλήσεις, Ερωτήµατα περί ζωής (2016) και Η τέχνη της καλής ζωής (2019).
www.dobelli.com

ΣΕΙΡΑ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΔΟΚΙΜΙΑ ISBN: 978-960-16-9007-0 ΣΧΗΜΑ: 14Χ18,5 ΣΕΛΙΔΕΣ: 272 ΤΙΜΗ ΠΡΩΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 13,30€ ΠΡΩΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020