Η ΛΙΣΜΠΕΤ ΣΑΛΑΝΤΕΡ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΑΕΛ ΜΠΛΟΥΜΚΒΙΣΤ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ

Αυτή είναι το κορίτσι με το τατουάζ – μια εκκεντρική ιδιοφυΐα στους υπολογιστές. Αυτός είναι ένας δημοσιογράφος που συχνά καταδιώκεται λόγω της εμμονής του με την αλήθεια και τη δικαιοσύνη.

Ένα βράδυ ο Μπλούμκβιστ δέχεται ένα τηλεφώνημα από μια πηγή που ισχυρίζεται ότι έχει πολύτιμες πληροφορίες και έχει ζητήσει τη βοήθεια μιας νεαρής χάκερ, η οποία μοιάζει με κάποια δική του γνώριμη. Οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές. Ο Μπλούμκβιστ, θέλοντας απεγνωσμένος να ενισχύσει το Μιλένιουμ, αναζητά τη Σαλάντερ, αλλά ως συνήθως εκείνη έχει τα δικά της σχέδια. Το μυστικό που κυνηγούν κι οι δύο βρίσκεται στην καρδιά ενός πολύπλοκου ιστού στον οποίο εμπλέκονται κατάσκοποι, εγκληματίες του κυβερνοχώρου και κυβερνήσεις από τον κόσμο? και κάποιος είναι διατεθειμένος να σκοτώσει προκειμένου να μην αποκαλυφθεί…
Το δίδυμο που γοήτευσε εκατομμύρια αναγνώστες με το ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΤΑΤΟΥΑΖ, ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΕΠΑΙΖΕ ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ και ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΤΗ ΦΩΛΙΑ ΤΗΣ ΣΦΗΓΚΑΣ, επιστρέφει με ένα θρίλερ που εκτοξεύει την αδρεναλίνη στα ύψη.

Η πλέον πολυσυζητημένη λογοτεχνική επιστροφή των τελευταίων ετών.

(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Η τριλογία του Στιγκ Λάρσον «Millennium», γνωστή στους αναγνώστες της ξένης λογοτεχνίας και στους κινηματογραφόφιλους, είναι μια τριλογία, που γνώρισε τεράστια επιτυχία παγκοσμίως. Όλοι γνωρίζουμε μέσα από τις δημοσιεύσεις έγκριτων δημοσιογράφων, ότι ο Λάρσον δεν γνώρισε την τεράστια επιτυχία του, αφού δεν πρόλαβε να δει τυπωμένα τα βιβλία του. Επόμενο λοιπόν, όταν κυκλοφόρησε «ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ» από τον ΝΤΑΒΙΝΤ ΛΑΓΚΕΡΚΡΑΝΤΖ — στη χώρα μας κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ, σε μετάφραση Ξενοφώντα Παγκαλιά– να διαβαστεί και ακόμα και να συγκριθεί και με τα προηγούμενα τρία του Λάρσον. Σύγκριση αναπόφευκτη, μα και απορία για το πώς ένας άλλος συγγραφέας μπορεί να ζωντανέψει τους βασικούς ήρωες άλλου συγγραφέα και στην συγκεκριμένη περίπτωση την Λισμπέτ Σαλάντερ και τον Μίκαελ Μπλούμκβιστ.

Η νέα ιστορία μάς μεταφέρει πολλά χρόνια μετά το τέλος της τριλογίας του Λάρσον. Οι εποχές έχουν αλλάξει. Τότε, περιθωριακοί τύποι όπως η Σαλάντερ, έκαναν τις χειρότερες κυβερνοεπιθέσεις. Σήμερα, αυτές γίνονται από Κράτη, από υπηρεσίες πληροφοριών.
Έτσι λοιπόν, ο ΛΑΓΚΕΡΚΡΑΝΤΖ απέναντι στα νέα δεδομένα, αναβαθμίζει την Σαλάντερ σε ρόλο υπερήρωα, φέρνοντας την αντιμέτωπη με διεφθαρμένα πλοκάμια μυστικών υπηρεσιών. Να μην ξεχνάμε όμως ότι, λόγω των χρόνων που μεσολάβησαν, θα διαπιστώσουμε διαφορές στους ήρωες του τότε και στους ήρωες του σήμερα.

Ο δημοσιογράφος Μίκαελ Μπλούμκβιστ έχει χάσει την παλιά του αίγλη, τον θεωρούν ξεπερασμένο. Το περιοδικό, στο οποίο εργάζεται, έχει οικονομικά προβλήματα και η διευθύντρια είναι σε διαπραγματεύσεις για την πώληση μέρους των μετοχών σε μεγάλο δημοσιογραφικό όμιλο, κάτι που ο Μίκαελ δεν βλέπει με καλό μάτι, αφού πιστεύει ότι θα αλλάξει το στυλ του περιοδικού. Πρέπει λοιπόν να βρει ένα δυνατό ρεπορτάζ για να βγουν από την δύσκολη θέση.
Και εδώ, εμφανίζεται ο Φρανς Μπάλντερ, καθηγητής πληροφορικής, ο οποίος έχει αφιερώσει την ζωή του, παραμελώντας ακόμη και την οικογένεια του, στους Η/Υ και την τεχνητή νοημοσύνη.

Μετά το διαζύγιο του, φεύγει για την Αμερική, αφήνοντας πίσω τον αυτιστικό γιο του. Η Σόλιφον από την οποία έχει προσληφθεί, είναι μεγάλη εταιρεία πληροφορικής και του δίνει την ευκαιρία να ασχοληθεί με νέες εφευρέσεις, όμως καταλαβαίνει ότι τον χακάρουν οι αράχνες -spiders, κλέβοντας τις ιδέες του. Αναγκάζεται μετά από αυτό να γυρίσει στην Σουηδία, τόσο για να προστατέψει την μεγάλη του εφεύρεση πάνω στην Τεχνητή Νοημοσύνη, όσο και να είναι κοντά στον γιο του, έχοντας ακόμη τύψεις για την προηγούμενη συμπεριφορά του. Οι διώκτες του, τον ακολουθούν με σκοπό να τον σκοτώσουν, προκειμένου να αποκτήσουν τον Η/Υ του , με την νέα του ανακάλυψη.
Ο Φρανς γνωρίζει την Σαλάντερ σε ένα πανεπιστημιακό σεμινάριο, ενώ ο Μπλούμκβιστ ενημερώνεται για την όλη υπόθεση από έναν μαθητή του Φρανς. Έτσι τα κομμάτια του παζλ αρχίζουν να ενώνονται και μετά από χρόνια η Σαλάντερ και ο Μπλούμκβιστ θα βρεθούν πάλι αντιμέτωποι με τα φαντάσματα του παρελθόντος. Η συμμορία του Ζαλατσένκο, του πατέρα της Λισμπέτ, έχει αναβιώσει με νέο αρχηγό και είναι αυτή που έχει αναλάβει να βγάλει από την μέση τον Φρανς.
Σημαντικό ρόλο στην ιστορία, θα παίξει ο γιος του Φρανς, ο Άγκουστ, ο οποίος είναι αυτιστικός με μεγάλη ικανότητα στους αριθμούς και φωτογραφική μνήμη, γεγονός που του δίνει την δυνατότητα να ζωγραφίζει με κάθε λεπτομέρεια ό,τι βλέπει, αφού ανήκει στην κατηγορία των Σαβαντ που σημαίνει Σοφός.

Ένα ανελέητο κυνηγητό αρχίζει, και η πλοκή του έργου με μια γρήγορη ροή, συνεχώς εξελίσσεται, με έντονο σασπένς, αγωνία, ανατροπές μα και συγκινητικές στιγμές. Θα τα καταφέρουν η Λισμπέτ και ο Μίκαελ απέναντι στον νέο μυστηριώδη αρχηγό της συμμορίας;
Ένα μυθιστόρημα, μια περιπέτεια που καθηλώνει και που αναγκάζει τον αναγνώστη να το διαβάσει απνευστί, κάνοντας τις προσδοκίες των αναγνωστών– όσων ήλπιζαν να είναι το ίδιο συναρπαστικό με του Λάρσον— να εκπληρώνονται και να το θεωρούν, το τέταρτο βιβλίο του Κοριτσιού με το τατουάζ. Ένα βιβλίο που εκτός από την περιπέτεια και τα κρυμμένα μυστικά, ο αναγνώστης θα συναντήσει την τρομερή εξέλιξη της τεχνολογίας, που ξεπερνά την μέση ανθρώπινη φαντασία, τη βιομηχανική κατασκοπεία, τα προηγμένα μαθηματικά, τις επικίνδυνες μορφές της ιδιοφυΐας, καθώς, κάποιες από αυτές, ίσως να περιέχουν και στοιχεία παράνοιας, την ενδοοικογενειακή βία, την ασφάλεια των υπολογιστών, την εκδίκηση.

Μια ιστορία, στο τέλος της οποίας ο συγγραφέας αφήνει την υπόσχεση της συνέχειας, κάτι που ελπίζουμε να συμβεί. Για την ώρα, όσοι δεν το έχετε διαβάσει, αφεθείτε στους ιστούς της αράχνης του ΝΤΑΒΙΝΤ ΛΑΓΚΕΡΚΡΑΝΤΖ και ανακαλύψτε αν τελικά μπορεί ένας συγγραφέας να συνεχίσει την δημιουργία κάποιου άλλου.