Συγγραφέας του βιβλίου «Πύρινη Κόλαση» – Εκδόσεις «Bell»

Ένας κατά συρροή δολοφόνος, που προσεγγίζει τα θύματά του μέσω πλατφόρμας γνωριμιών, είναι αυτός που αναζητά η πρωταγωνίστρια της Κικής Τσιλιγγερίδου, στο δεύτερο βιβλίο της τριλογίας της. Στη νέα περιπέτειά της η αντισυμβατική αστυνόμος Στέλλα Άνταμς, αναζητά με τη μικρή ευέλικτη ομάδα της, έναν άνθρωπο που έλκεται από τη βία και τον πόνο, ένα σαδιστή σίριαλ-κίλερ που στοιχειώνει τις σελίδες του βιβλίου. Θα τρομάξει, όμως, καθώς ακολουθώντας τα ματωμένα του βήματα, θα αντιληφθεί πως και η ίδια… μοιάζει με το τέρας! Πως αυτή η υπόθεση θα την φέρει αντιμέτωπη μ’ έναν εχθρό που κουβαλά μέσα της… Μια συγκλονιστική περιπέτεια, που σου κόβει την ανάσα. Όπως αποκαλύπτει στο Vivlio-life για το δράστη η συγγραφέας: «Ξέρει απολύτως τι κάνει, και γιατί. Ο αναγνώστης μάλιστα θα εκπλαγεί όταν μάθει πόσο απόλυτη επίγνωση είχε των πράξεών του…»

Στέλλα Άνταμς. Μία αντισυμβατική αστυνόμος σ’ ένα δυνατό μυθιστόρημα. «Η δεύτερη περιπέτειά της είναι μια κατάβαση στη φρίκη», διαβάζουμε στο οπισθόφυλλο του βιβλίου. Δώστε μας μια γεύση από το μυθιστόρημά σας…
Μετά χαράς. Η «Πύρινη Κόλαση» είναι η δεύτερη, ανεξάρτητη και αυτοτελής περιπέτεια με πρωταγωνίστρια την αντισυμβατική αστυνόμο Στέλλα Άνταμς. Η Στέλλα Άνταμς έχει γεννηθεί στην Ελλάδα, αλλά έφυγε μικρή με τους γονείς της στην Αμερική, όπου μεγάλωσε, σπούδασε και εκπαιδεύτηκε στην Ακαδημία του Κουάντικο για να γίνει πράκτορας του FBI. Όμως μία σειρά από τραγικά περιστατικά την έφεραν πίσω στην Ελλάδα, στην Αθήνα, όπου ανέλαβε τη διεύθυνση μίας μικρής, ευέλικτης ομάδας αστυνομικών, που αναλαμβάνουν δύσκολες και συχνά ιδιαίτερες υποθέσεις. Όπως αυτή τώρα, με έναν τρομακτικά σκληρό και σαδιστή δολοφόνο που μοιάζει να είναι «καθ’ έξιν», σίριαλ-κίλερ δηλαδή. Δολοφόνος μελών της ομοφυλοφιλικής κοινότητας της Αθήνας.

Ποια είναι τα εξωτερικά χαρακτηριστικά της πρωταγωνίστριάς σας, ποιες οι αδυναμίες της, ποιους δαίμονες κουβαλά στην ψυχή της και πώς βρέθηκε στη Δίωξη εγκλήματος;
Η Στέλλα Άνταμς ξεχωρίζει από το πολύ-πολύ λευκό της δέρμα. Είναι φωτοευαίσθητη, εξ ου και σπάνια θα τη δει κανείς με γυμνά μπράτσα ή σορτς. Γι’ αυτό και τη φωνάζουν «Βαμπίρ» στην υπηρεσία. Έχει κατακόκκινα μαλλιά, και δεν κυκλοφορεί ποτέ χωρίς τα μαύρα γυαλιά της. Πολλοί στην αστυνομία λένε ότι μοιάζει με φιγούρα που βγήκε από τις σελίδες ενός κόμικς – και ίσως έχουν δίκιο. Αυτό που δεν ξέρουν είναι ότι μέσα της μαίνεται ένας μεγάλος πόλεμος, μια ασταμάτητη μάχη που δίνει με έναν παλιό εχθρό – έναν εχθρό που κουβαλά μέσα της, και που φοβάται ότι κάποια στιγμή θα συναντήσει και στην πραγματική ζωή. Πρόκειται για έναν τρομοκράτη που την κυνηγά επειδή η Στέλλα Άνταμς στο παρελθόν σκότωσε τον αδελφό του πάνω στην καταδίωξη. Ο άνθρωπος αυτός είναι ένα πραγματικό τέρας που δεν ενδιαφέρεται να κάνει καμία διάκριση ανάμεσα στο καλό και το κακό.

Απέναντί της λοιπόν βρίσκεται ένας κατά συρροή δολοφόνος. Πόσο θα μισήσουμε αυτόν τον άνθρωπο και ποια συγγραφικά στοιχεία χρησιμοποιήσατε ώστε να το καταφέρετε αυτό;
Οι σίριαλ-κίλερ της αστυνομικής λογοτεχνίας έχουν την ιδιαιτερότητα, κάποιες φορές, να είναι έως και κάπως «ελκυστικοί», και ασφαλώς ενδιαφέροντες, παρά τον τρόμο που σκορπούν. Θυμηθείτε, για παράδειγμα, τον Χάνιμπαλ Λέκτερ. Αυτός εδώ όμως μοιάζει απλώς γεννημένος για να σκορπά τον τρόμο – και τον πόνο. Είναι πολύ μεθοδικός και ξέρει πολύ καλά τι κάνει, και γιατί το κάνει. Και έχει έναν μοναδικό τρόπο να προσεγγίζει τα πιθανά θύματά του, μέσω μίας πλατφόρμας γνωριμιών. Γράφοντας για τον σκοτεινό αυτό ήρωα, απλώς προσπάθησα να «μιμηθώ» και να ακολουθήσω τις πράξεις του. Αλλά όχι να «μπω» στο μυαλό του. Δεν το ήθελα καθόλου αυτό!

«Και ξέρει πως, για να τον πιάσει, πρέπει να περπατήσει μέσα στην ίδια την Κόλαση», διαβάζουμε και πάλι στο οπισθόφυλλο. Γιατί θα πρέπει να συμβεί αυτό; Τι διαφορετικό έχει αυτή η υπόθεση που πρέπει να εξιχνιάσει η ηρωίδα σας;
Η Στέλλα Άνταμς αντιμετωπίζει έναν άνθρωπο που έλκεται από τη βία και τον πόνο των άλλων. Μοιάζει να τιμωρεί αυτούς τους ανθρώπους για κάτι που έκαναν, που νομίζει αυτός ότι έκαναν, ή γι’ αυτό που είναι. Αλλά αυτά ακριβώς -σε πολύ διαφορετικό επίπεδο βέβαια- είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν και την ίδια τη Στέλλα Άνταμς. Η Στέλλα Άνταμς είναι μια εκδικήτρια… Έτσι, βλέπει πόσο μοιάζει με το τέρας. Κι αυτό την κάνει να τρομάξει πολύ. Όμως δεν μπορεί και να την κάνει να σταματήσει όλες τις άλλες, παράλληλες «υποθέσεις» της.

Το τελευταίο θύμα του δράστη είναι ένας νεαρός τηλεπαρουσιαστής. Φαντάζομαι πως δεν είναι τυχαία η επαγγελματική ιδιότητα του Αλέξανδρου Κορρέ, με δεδομένο, βέβαια, πως είστε παρουσιάστρια κεντρικού δελτίου ειδήσεων…
Η αλήθεια είναι πως απλώς ήθελα έναν άνθρωπο από τον χώρο των μίντια ώστε να είναι όσο περισσότερο γινόταν πιο επιδραστικός. Έναν άνθρωπο με εκπομπή στην τηλεόραση, έναν σταρ που θα «φαίνεται», αλλά και που θα ακούγεται, πολύ. Έτσι ο παρανοϊκός δολοφόνος μου θα είχε, βέβαια, περισσότερους «λόγους» να τον μισεί. Οπότε η άλλη μου ιδιότητα δεν έπαιξε μεγάλο ρόλο εδώ. Τη θυμήθηκα μόνο στο πλαίσιο της ανάκρισης στον σταθμό όπου εργαζόταν το θύμα: η περιγραφή είναι η περιγραφή του καναλιού όπου δουλεύω εγώ, της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης. Δεν χρειάστηκε να κάνω έρευνα εδώ!

Να υποθέσουμε πως έχετε μια καλή σχέση με το αστυνομικό ρεπορτάζ τα χρόνια που εργάζεστε στη Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης;
Ναι, έχω. Κυρίως όμως έχω πολλούς καλούς συναδέλφους που κάνουν αποκλειστικά ρεπορτάζ, και δη αστυνομικό. Όπως και ανθρώπους μέσα στην αστυνομία που ανά πάσα στιγμή θα ήταν έτοιμοι να μου δώσουν πληροφορίες, ιδέες και υλικό. Πιστέψτε με όμως, δεν το έκανα, ούτε το κάνω. Τα μυθιστορήματα της Στέλλας Άνταμς δεν ανήκουν στην κατηγορία που λέμε police procedural, δεν ακολουθούν δηλαδή βήμα-βήμα την αστυνομική έρευνα. Η λεπτομερής, εξαντλητική περιγραφή της έρευνας δεν ήταν κάτι που επιδίωκα ή επιδιώκω. Αναφορικά με τα δικά μου βιβλία, θέλω να είναι πιο πολύ επικεντρωμένα στην ψυχολογική κατάσταση των ηρώων, στις πράξεις, τις αποφάσεις και τα λάθη τους, και στα πάθη τους επίσης, και όχι στο να περιγράφω την υπόθεση κρατώντας έναν «μεγεθυντικό φακό» στο χέρι. Από την άλλη, ναι: είμαι απολύτως ακριβής και ελέγχω εξονυχιστικά κάθε «αστυνομική» και «επιχειρησιακή» λεπτομέρεια του βιβλίου – με πολλή προσοχή και χωρίς λάθη. Όμως δεν επενδύω σε αυτό, με ενδιαφέρει η ένταση, το σασπένς, η αγωνία – και οι αμφιβολίες.

«Το ολόγυμνο πτώμα του ήταν ξαπλωμένο ανάσκελα στο μέσο του κρεβατιού, με τα χέρια διάπλατα ανοιχτά και τα πόδια τεντωμένα και διπλωμένα στους αστραγάλους», διαβάζω. Λένε πως σ’ ένα έγκλημα το ίδιο το πτώμα έχει πολλές απαντήσεις να δώσει στους αστυνομικούς. Θα γίνει το ίδιο και με τη Στέλλα Άνταμς;
Ασφαλώς. Αν και πολλές από τις απαντήσεις θα τις δώσει η ειδική ιατροδικαστής με την οποία συνεργάζεται η Στέλλα Άνταμς. Και νά που εδώ, όπως και σε όλα τα άλλα σχετικά σημεία, δανείστηκα και δανείζομαι τα πάντα από την πραγματικότητα. Όπως είπα και πριν, τίποτε δεν είναι ελλιπώς ελεγμένο, τίποτε από όσα παρακολουθούμε και διαβάζουμε δεν είναι «του κεφαλιού μου». Είτε είναι μία ιατρική λεπτομέρεια αυτό, είτε ο ακριβής χρόνος που θα χρειαστεί ένα αυτοκίνητο για να πάει από το ένα σημείο της πόλης στο άλλο όταν έχει τη συνηθισμένη κίνηση. Οι χάρτες της Google εδώ βοηθούν τρομερά! Σου λύνουν τα χέρια και σε γλιτώνουν από πολύ κόπο – και από πολλά λάθη.

Υποθέσεις με σίριαλ κίλερ απασχόλησαν τελευταία αρκετές φορές την κοινή γνώμη. Πιο πρόσφατη και πιο κοντινή σε μας, μια τρομακτική υπόθεση στην Κύπρο. Σ’ αυτήν ο δολοφόνος έχει επίγνωση των πράξεών του. Το ίδιο και ο επινοημένος δολοφόνος του μυθιστορήματός σας;
Ναι, όλοι οι κατά συρροή δολοφόνοι ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν. Γι’ αυτό άλλωστε και είναι δύσκολο να συλληφθούν: ξέρουν τι κάνουν, πώς το κάνουν και γιατί το κάνουν – και ξέρουν πώς ακριβώς πρέπει να καλύψουν τα ίχνη τους για να μην τους πιάσουν ώστε να συνεχίσουν να το κάνουν. Έτσι και με τον δικό μου, ναι. Ξέρει απολύτως τι κάνει, και γιατί. Ο αναγνώστης μάλιστα θα εκπλαγεί όταν μάθει πόσο απόλυτη επίγνωση είχε των πράξεών του…

Για να γυρίσουμε σε αυτό που είπατε και πιο πριν, και που είναι χαρακτηριστικό των βιβλίων της Στέλλας Άνταμς. Η πρωταγωνίστριά σας είναι πολύ τραυματισμένη ψυχικά. Πώς θα καταφέρει να ισορροπήσει στο τεντωμένο σκοινί που θα απλωθεί μπροστά της μόλις αναλάβει την υπόθεση;
Η εύκολη απάντηση είναι: «Δεν θα τα καταφέρει». Δεν εννοώ ότι δεν θα λύσει την υπόθεση. Θα τη λύσει. Τίποτε δεν μπορεί να αντισταθεί στη Στέλλα Άνταμς. Από την άλλη, η Στέλλα Άνταμς, με όλα της τα στραβά, είναι ένας άνθρωπος που «προσφέρει» τον εαυτό του, και μάλιστα τον προσφέρει χωρίς να το σκεφτεί καν. Έτσι, με κάθε υπόθεση που περνά από πάνω της, δίνει και πολλή από την ψυχή της. Και όχι μόνο. Ισορροπεί πολύ δύσκολα πάνω στο τεντωμένο σχοινί που λέτε, αλλά δεν τη νοιάζει καθόλου. Αρκεί να έχει καλά δεμένα τα μάτια της για να μη βλέπει το χάος από κάτω. Ή έστω να φοράει τα μαύρα της γυαλιά.

Έχουμε συνηθίσει στις αστυνομικές ταινίες και στα βιβλία που πρωταγωνιστούν αστυνομικοί να υπάρχει και μία ερωτική σχέση που συνήθως ξεκινά με κόντρα και καταλήγει σε μια βαθιά αγάπη και εκτίμηση. Θα συναντήσουμε κάτι τέτοιο στην «Πύρινη κόλαση»;
Ναι, ασφαλώς. Μόνο που η Στέλλα Άνταμς είναι, όπως είπαμε, αντισυμβατική, και έτσι ο άνθρωπος που αγαπά (το «αγαπά» μέσα σε εισαγωγικά!) δεν πρέπει ποτέ και σε καμία περίπτωση να είναι εφησυχασμένος. Η Στέλλα Άνταμς δεν θα τον προδώσει ποτέ. Απλώς πού και πού δεν θα ξέρει καν η ίδια ότι τον προδίδει. Όπως λένε, it’s complicated.

Μιλώντας για την «εκδικήτρια Στέλλα Άνταμς», διάβασα και σε μία άλλη σας συνέντευξη αυτό που λέτε για την ηρωίδα σας, ότι προστατεύει τους αδυνάτους και ότι είναι εκδικητικός τύπος. Μάλιστα διευκρινίσατε, «όχι τόσο επειδή λυπάται τους αδύναμους, αλλά επειδή απολαμβάνει την εκδίκηση…». Όπως καταλαβαίνετε ο καθένας μπορεί να το εκλάβει όπως θέλει αυτό. Άραγε μας περιμένει ένας ανατρεπτικός επίλογος;
Ναι. Δεν θα πω κάτι παραπάνω τώρα -μόνο θέλω να σας ευχαριστήσω πολύ γι’ αυτή τη συνέντευξη-, αλλά: ΝΑΙ. Ο επίλογος θα είναι όπως ακριβώς τον είπατε.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Η Αθήνα καίγεται από τον καύσωνα. Οι πάντες υποφέρουν. Όχι όμως όπως υπέφερε ο νεαρός τηλεπαρουσιαστής στο οροφοδιαμέρισμα της Δαφνομήλη, στον Λυκαβηττό.
Το ολόγυμνο πτώμα του ήταν ξαπλωμένο ανάσκελα στο μέσο του κρεβατιού, με τα χέρια διάπλατα ανοιχτά και τα πόδια τεντωμένα και διπλωμένα στους αστραγάλους. Το αίμα του είχε ποτίσει τα πάντα. Αλλά το περισσότερο ήταν συγκεντρωμένο στο στήθος… και χαμηλά στην κοιλιά του. Ο Αλέξανδρος Κορρές βασανίστηκε πριν πεθάνει. Ο δολοφόνος έκανε τα πάντα για να υποφέρει όσο γινόταν περισσότερο.
Για να τρελαθεί.
Η Στέλλα Άνταμς ξέρει ότι αυτή τη φορά έχει να κάνει με έναν σαδιστικό δολοφόνο, έναν σίριαλ κίλερ που τρέφεται από τον πόνο των άλλων και σκηνοθετεί με κάθε λεπτομέρεια τις ενέργειές του. Ξέρει ακόμη ότι στο πρόσωπο του βασανιστή μπορεί να δει την αντανάκλαση του κρυφού εαυτού της.
Και ξέρει πως, για να τον πιάσει, πρέπει να περπατήσει μέσα στην ίδια την Κόλαση.
Η δεύτερη περιπέτεια της αστυνόμου Στέλλας Άνταμς είναι μια κατάβαση στη φρίκη.

Βιογραφικό
H Κική Τσιλιγγερίδου γεννήθηκε στην Τσεχία, όπου και έζησε μέχρι τα έξι της χρόνια. Μεγάλωσε, σπούδασε, ζει και εργάζεται ως δημοσιογράφος και παρουσιάστρια της Δημοτικής Τηλεόρασης στη Θεσσαλονίκη. Έχει γράψει δύο βιβλία τον Βυθισμένο Ουρανό και την Πύρινη Κόλαση, με ηρωίδα την αστυνόμο Στέλλα Άνταμς που κυκλοφόρησαν από τις Εκδόσεις Bell. Το τρίτο βιβλίο της Τριλογίας της Στέλλας Άνταμς θα κυκλοφορήσει το 2021.