Συγγραφείς του βιβλίου «Γυναικεία υπόθεση 2. ΦΙΛΙΑ ΠΥΡΑ» – Εκδόσεις Ψυχογιός

Η Λένα Μαντά και η Κλαίρη Θεοδώρου, τα τελευταία καλοκαίρια κάνουν μαζί διακοπές στην Τζια. Ούτε ο ήλιος, ούτε η υπέροχη θάλασσα αλλά ούτε και οι νοστιμιές του νησιού μπόρεσαν, να τις κρατήσουν μακριά από την ιδέα – πρόκληση να ενώσουν τις δυνάμεις τους σε ένα crime. Εδώ και δυο καλοκαίρια, λοιπόν, απομονώνονται με τους φορητούς υπολογιστές και τις σημειώσεις τους σ’ ένα σκοτεινό δωμάτιο και δημιουργούν φονικές ιστορίες. Θα έλεγε κανείς πως βγαίνουν από εκεί και απολαμβάνουν το καλοκαίρι τους, μόνο όταν γράψουν τον επίλογο του μυθιστορήματός τους. Όχι!!! Βγαίνουν όταν παραδώσουν στον εκδότη τους και τον πρόλογο του επόμενου βιβλίου τους! Τίτλος της δεύτερης δουλειάς, που κυκλοφόρησε πρόσφατα και φέρει τις υπογραφές τους: ΦΙΛΙΑ ΠΥΡΑ. Πρωταγωνιστές τους, εκτός από τους «παλιούς γνώριμους», που εκπροσωπούν τον νόμο και έξι νεαρά αγόρια, θύματα της νοσηρής φαντασίας ενός κατά συρροή δολοφόνου. Φονικό δίδυμο τις αποκαλούν στις εκδόσεις Ψυχογιός και οι δυο τους όχι μόνο αποδέχονται τον χαρακτηρισμό αλλά τον απολαμβάνουν κιόλας, όπως διαβεβαιώνουν το Vivlio-life.

  • Η ιστορία σας ξεκινά, με μια άγρια σκηνή στην οποία πρωταγωνιστούν νεαρά αγόρια. Επιδίωξή σας είναι να μας βάλετε κατευθείαν στα βαθιά ώστε να πάρουμε μια γεύση για το τι μας περιμένει στη συνέχεια;
    ΛΕΝΑ: Όχι, δεν ήταν αυτή η πρόθεση. Απλώς επιλέξαμε να δώσουμε το κίνητρο πριν από το έγκλημα. Την αιτία πριν το… μεγάλο κακό!
  • Νεαρά αγόρια πρωταγωνιστούν και στο οπισθόφυλλο: Το παγόνι, η αλεπού, το φίδι, το γουρούνι, η καμηλοπάρδαλη και ο λύκος! Να ξεδιαλύνουμε λίγο το συγγραφικό τοπίο;
    ΚΛΑΙΡΗ: Όλοι ξέρουμε πως ο Νώε είχε σκοπό με την κιβωτό του να σώσει το ζωικό βασίλειο από την καταστροφή. Ο Άντι-Νώε όμως, ο δικός μας κατά συρροή δολοφόνος δηλαδή, δεν έχει σκοπό να σώσει κανέναν. Ίσα ίσα, στόχος του είναι να αφανίσει… Έξι ζώα ή πιο σωστά, έξι νεαρά αγόρια που στη δική του νοσηρή φαντασία φέρουν τα πιο «σκοτεινά» χαρακτηριστικά αυτών των ζώων.
  • Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους και πάλι η Νόρα Δενδρινού, ο Νικόλας Παναγιωτίδης και η Ελπινίκη Ντόκα. Μόνο που αυτή τη φορά στο «χορό» της δράσης μπαίνει τόσο η Δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος όσο και η Υποδιεύθυνση προστασίας ανηλίκων. Δώστε μας μια γεύση από την πλοκή.
    ΚΛΑΙΡΗ: Ένας κατά συρροή δολοφόνος απαγάγει, βασανίζει και δολοφονεί σε πανελλήνια, ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση νεαρά αγόρια. Όπως ήδη είπαμε, τα αγόρια αυτά έχουν τα «χαρακτηριστικά» κάποιων συγκεκριμένων ζώων. Πρόκειται για το παγόνι, την αλεπού, το γουρούνι, το φίδι, την καμηλοπάρδαλη και τον λύκο. Η αστυνομία λοιπόν δίνει στην υπόθεση την κωδική ονομασία «ΚΙΒΩΤΟΣ». Και αυτή τη φορά, μαζί με τους παλιούς μας γνώριμους, τη Νόρα, τον Νικόλα, την Ελπινίκη και φυσικά τον Ρολάνδο Λεγάτο, έχουμε και δύο νέους ήρωες, τη Σαβίνα Μαρνέρη και τον Μιχάλη Ορφανό. Όλοι αυτοί λοιπόν είναι φίλοι ή εχθροί; Θύματα ή θύτες; Αθώοι ή ένοχοι; Ζωντανοί ή νεκροί;
  • Πού ποντάρετε ως συγγραφικό δίδυμο; Στην καλή σκιαγράφηση των χαρακτήρων; Στην ασυνήθιστη πλοκή; Στις συνεχείς ανατροπές ή στη σκοτεινή και ομιχλώδη κατάσταση που δρουν οι εγκληματίες και καταφέρνετε να τους ακολουθήσετε;
    ΛΕΝΑ: Τίποτα από τα παραπάνω! Τόσο εγώ όσο και η Κλαίρη, γράφουμε αυτό που μας αρέσει να διαβάζουμε! Περνάμε υπέροχα γράφοντας μαζί και όλα όσα αναφέρονται, απλώς εξυπηρετούνται από αυτή την σύμπραξη. Δύο μυαλά είναι καλύτερα από ένα, έτσι δεν λένε;
  • Αποδέχεστε τον χαρακτηρισμό «Φονικό δίδυμο» που σας αποδίδεται στο βιντεάκι των εκδόσεων Ψυχογιός για το δεύτερο κοινό μυθιστόρημά σας;
    ΛΕΝΑ: Όχι μόνο τον αποδεχόμαστε, αλλά και τον απολαμβάνουμε! Είμαστε ένα δίδυμο που δημιουργεί… φονικές ιστορίες!
  • Το χιούμορ και ο αυτοσαρκασμός διακρίνει και τις δυο και ευχάριστα το απολαμβάνουμε στην κοινή σας δουλειά. Λένε πως έχει κατατριφθεί η άποψη πως τα άτομα που αυτοσαρκάζονται κρύβουν έτσι τις ανασφάλειές τους. Έρευνες απέδειξαν πως είναι πιο ευτυχισμένα και έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Τι λέτε;
    ΚΛΑΙΡΗ: Νομίζω ότι τόσο το χιούμορ όσο και ο αυτοσαρκασμός έχουν νόημα, όταν δεν εκβιάζονται και εκφράζονται πηγαία. Τόσο η Λένα όσο κι εγώ, δεν συνηθίζουμε να παίρνουμε τον εαυτό μας και τόσο στα σοβαρά, ενώ παράλληλα εκτιμούμε πάντα το καλό και έξυπνο χιούμορ απ’ όπου κι αν προέρχεται.
  • Το πρώτο συνθετικό του τίτλου σας (ΦΙΛΙΑ) μπορεί να δεχτεί τόνο σε λήγουσα, παραλήγουσα ακόμη και προπαραλήγουσα και την είδα γραμμένη (φαντάζομαι και εσείς) και στις τρεις εκδοχές της. Δεν την φοβηθήκατε γραμμένη με κεφαλαία γράμματα στο εξώφυλλο;
    ΚΛΑΙΡΗ: Η αλήθεια είναι πως μας άρεσε η ιδέα του να παίξουμε λίγο με αυτή τη φράση. Την έχουμε ακούσει όντως με όλους τους τρόπους ως τώρα και κατά μία έννοια αποτελεί κι αυτό κομμάτι της μαγείας της ελληνικής γλώσσας που είναι καλό να μη φοβόμαστε να γνωρίσουμε καλύτερα. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο λοιπόν, δεν φοβηθήκαμε κι εμείς τον συγκεκριμένο υπότιτλο. Το αντίθετο μάλλον…
  • Φιλικά πυρά, λοιπόν. Μα, λίγο ή πολύ όλοι μας δεν τα θεωρούμε αναμενόμενα σε κάποια φάση της ζωής μας; Και, μήπως αυτή η ίδια η ζωή δε μας έκανε περισσότερο υποψιασμένους για το τι πραγματικά κρύβεται πίσω από ένα φιλικό χαμόγελο;
    ΛΕΝΑ: Όσο υποψιασμένος και να είσαι, όσο κι αν στο πίσω μέρος του μυαλού σου υπάρχει η υπόνοια ότι μπορεί να προδοθείς, τα φιλικά πυρά έχουν την δύναμη να διαλύσουν και ν’ αφανίσουν, γιατί απέναντι στους φίλους είμαστε αφύλακτοι, οι άμυνες είναι χαμηλότερα…
  • Μιας και κάνατε το crime «Γυναικεία υπόθεση», που παίρνει σάρκα και οστά στην όμορφη Τζια και φθάνει σ’ εμάς από τις εκδόσεις Ψυχογιός, μέχρι ποιο νούμερο σκέφτεστε να φτάσετε, με δεδομένο πως το «3» έχει αποκτήσει ήδη τον πρόλογό του;
    ΛΕΝΑ: Σε αυτό το ερώτημα δεν υπάρχει απάντηση! Όσο τα «φονικά» μυαλά μας δημιουργούν ιστορίες, θα συνεχίζουμε! Ήδη ετοιμάζουμε το επόμενο του οποίου τον πρόλογο θα βρουν οι αναγνώστες, στο τέλος αυτού του βιβλίου!
  • Κυρία Μαντά, στη «Γυναικεία υπόθεση», διαπιστώνουμε πως ισορροπείτε μεταξύ αστυνομικής πλοκής και ανάδειξης κοινωνικών προβλημάτων. Αν χρειαζόταν να αυξήσετε λίγο ακόμη την ένταση συναισθημάτων σε ποια πλευρά θα το κάνατε;
    ΛΕΝΑ: Μα φυσικά στα κοινωνικά προβλήματα, αλλά τότε δεν θα γράφαμε αστυνομικό! Είναι διαφορετικοί οι κανόνες που διέπουν την συγγραφή αυτού του είδους και ήδη, έχουμε «καταστρατηγήσει» αρκετούς από αυτούς! Τις κοινωνικές πτυχές, τις κρατώ για τα προσωπικά μου βιβλία!
  • Κυρία Θεοδώρου, αγαπάτε τη Σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία. Πόσο διαφορετική είναι από τη μεσογειακή και σε ποιο βαθμό πιστεύετε πως η νέα γενιά Ελλήνων συγγραφέων μπορούν να αυξήσουν το ποσοστό των φανατικών αναγνωστών αυτού του λογοτεχνικού είδους στη χώρα μας;
    Η σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία είναι πιο σκληρή και πιο ωμή θα τολμούσα να πω από τη μεσογειακή. Τα συγκεκριμένα έργα είναι ιδιαίτερα ατμοσφαιρικά, όπως ίσως και το μεσογειακό noir, παράλληλα όμως είναι γεμάτα με ιδιαίτερα ειδεχθή και βίαια εγκλήματα και λεπτομερείς περιγραφές που σκοπό έχουν να ταράξουν και να σοκάρουν. Το ελληνικό αναγνωστικό κοινό έχει σε μεγάλο βαθμό αγκαλιάσει τη σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία και προσωπικά χαίρομαι πολύ που βλέπω να ανθίζουν «παρακλάδια» της και στα δικά μας συγγραφικά δρώμενα.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Η AntiNoah Production παρουσιάζει…
Σεζόν 1η, Επεισόδιο 1

Το παγόνι, η αλεπού, το φίδι, το γουρούνι, η καμηλοπάρδαλη και ο λύκος…

Έξι νεαρά αγόρια με κωδικές ονομασίες ζώων εγκλωβισμένα σε μια «Κιβωτό», παραδομένα στα χέρια ενός σύγχρονου Νώε… αλλιώς. Σκοπός αυτή τη φορά δεν είναι ούτε η διάσωση ούτε η διατήρηση του «είδους» τους. Σκοπός είναι η εξάλειψή τους: σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση με πανελλαδική εμβέλεια. Σύντομα αποκαλύπτεται η αληθινή τους φύση, ο λόγος για τον οποίο έχουν παγιδευτεί στον ιστό της αράχνης.
Η Νόρα Δενδρινού και ο Νικόλας Παναγιωτίδης αναλαμβάνουν την υπόθεση. Μαζί τους, αυτή τη φορά η Σαβίνα Μαρνέρη από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και ο Μιχάλης Ορφανός από την Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων. Φίλοι ή εχθροί; Θύματα ή θύτες; Ένοχοι ή αθώοι; Ζωντανοί ή νεκροί;

Βιογραφικά
H Λένα Μαντά και η Κλαίρη Θεοδώρου γνωρίστηκαν πριν από πέντε χρόνια, χωρίς να το επιδιώξουν. Έγιναν φίλες, χωρίς να το προσπαθήσουν. Δέθηκαν, χωρίς να το σχεδιάσουν. Μαζί έκαναν διακοπές, ταξίδια, βόλτες, εκδρομές. Έκλαψαν και γέλασαν. Τελικά, μαζί έγραψαν και δύο βιβλία. Δύο. Προς το παρόν.

Η Λένα Μαντά γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη αλλά ήρθε στην Ελλάδα σε μικρή ηλικία. Σπούδασε νηπιαγωγός χωρίς ποτέ να θελήσει να ασκήσει το συγκεκριμένο επάγγελμα. Επί τρία χρόνια είχε δικό της θίασο κουκλοθέατρου, με έργα δικής της συγγραφής. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε τοπικές εφημερίδες και για δύο χρόνια διετέλεσε διευθύντρια προγράμματος σε ραδιοφωνικό σταθμό των βορείων προαστίων. Είναι παντρεμένη, έχει δύο παιδιά και μένει μόνιμα στο Καπανδρίτι. Βραβεύτηκε «Συγγραφέας της Χρονιάς» το 2009 και το 2011 από το περιοδικό Life & Style. To 2016 της απονεμήθηκε το Βραβείο Κοινού των βιβλιοπωλείων PUBLIC, στην κατηγορία «Ηρωίδα-Έμπνευση», για το μυθιστόρημά της ΜΙΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ. Βιβλία της έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, στα ιταλικά, στα ισπανικά, στα τουρκικά, στα κινεζικά, στα αλβανικά, στα σερβικά και στα βουλγαρικά, ενώ συνολικά έχουν πουλήσει περισσότερο από 2,3 εκατομμύρια αντίτυπα.
Η Κλαίρη Θεοδώρου γεννήθηκε στην Ελλάδα και πέρασε τα πρώτα παιδικά της χρόνια στη Γερμανία. Ζει στην Αθήνα με τον άντρα της και τα σκυλιά τους και λατρεύει τα ταξίδια. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών και έχει πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική Ξένων Γλωσσών και την Εκπαιδευτική Αξιολόγηση. Επίσης έχει σπουδάσει φωτογραφία κι έχει εργαστεί ως φωτογράφος και συντάκτρια σε ελληνικά περιοδικά. Σήμερα εργάζεται σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα ασχολείται με την καλλιτεχνική φωτογραφία, συμμετέχοντας σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ είναι η πρώτη της προσπάθεια στην κατηγορία του αστυνομικού μυθιστορήματος, προϊόν του πάθους που τρέφει από μικρή για μυστηριώδεις ιστορίες, παιχνίδια του μυαλού και ανεξιχνίαστες υποθέσεις.