Μόλις κυκλοφόρησαν

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Σελάνα του Τάκη Θεοδωρόπουλου
μυθιστόρημα

Η μακραίωνη βιογραφία του Παρθενώνα ξεκινά με τον αγώνα του δημιουργού-αρχιτέκτονα ανάμεσα στην έμπνευσή του και τη δύναμη της δημοκρατίας.
Η Σελάνα, ερωμένη μιας ζωής, είναι πάντα εκεί για να δίνει τη λύση.

Ένα μυθιστόρημα για την περιπέτεια της δημιουργίας από τον συγγραφέα και αρθρογράφο Τάκη Θεοδωρόπουλο.
Ο Παρθενών, όπως όλα τα μεγάλα αριστουργήματα, κρύβει στη μορφή του και την εμπειρία ζωής του δημιουργού του, του Ικτίνου: τις επιθυμίες, τους έρωτες, τις απογοητεύσεις, τις αμφιβολίες, τις αγωνίες και τους φόβους του. Τη δίνη αυτής της εμπειρίας σαρώνει η μυθιστορηματική αφήγηση ταξιδεύοντας στην άλλη άκρη του χρόνου, στην καρδιά μιας Αθήνας, όπου ο δήμος είναι «τύραννος», όπως τον αποκαλεί ο Ευριπίδης, και οι θεοί εξακολουθούν να ενδιαφέρονται και να παρεμβαίνουν στο ανθρώπινο σύμπαν. Οδηγός στην περιπέτεια η δαιμονική και μαγευτική συγχρόνως Σελάνα, σύντροφος ζωής του αρχιτέκτονα του Παρθενώνα.

«…με το μυθιστόρημα αυτό γεύτηκα τα αποφάγια που άφησε στο τραπέζι της η ευωχία των μελετητών τόσων αιώνων. Πέρασα χρόνια διαβάζοντας τα έργα τους, άλλοτε με περιέργεια, άλλοτε με θαυμασμό, κι άλλοτε από υποχρέωση. Όμως άλλο έψαχνα, κι ας ήξερα πως δεν θα μπορέσω να το βρω στις σελίδες που καταγράφουν με εξαιρετική ακρίβεια αριθμούς, διαστάσεις, αποστάσεις και όσα άλλα μέσα διαθέτει ο ανθρώπινος νους για να περιγράψει το ορατό. Οι πειρασμοί ήσαν πολλοί. Σκέφτηκα μια βιογραφία του Παρθενώνα που θα στηριζόταν αποκλειστικά σε ιστορικές μαρτυρίες, από τον Κέκροπα ως τον Μανόλη Κορρέ. Όμως τελικά υπέκυψα στην έξη μου –την έξη του μυθιστοριογράφου– διότι αυτή υπηρετεί καλύτερα το ζητούμενο. Επειδή όμως το Μυθιστόρημα του Παρθενώνα δεν τελειώνει με τη δημιουργία του, ευελπιστώ να συνεχίσω με τα επόμενα επεισόδια του μακραίωνος βίου του».
Τ.Θ.

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία του Τάκη Θεοδωρόπουλου:

Το μυθιστόρημα του Ξενοφώντα
Το αδιανόητο τοπίο
Βερονάλ
Στη χώρα του περίπου

Σινέ Λαύκος του Δημήτρη Πιατά

Ριπές μνήμης, αποτυπώματα που χάνονται, επεισόδια ανολοκλήρωτα, ήχοι που σβήνουν. Μυθικά ονόματα με σημερινά επώνυμα. Ο διάσημος ηθοποιός σε ρόλο συγγραφέα μάς ανοίγει την πόρτα στον κόσμο των αναμνήσεων και των ονείρων.

Kάποτε που φιλοξένησα μια φίλη μου, μου εκμυστηρεύτηκε το επόμενο πρωινό ότι στην κλειστή πόρτα του δωματίου της πέρασε η φιγούρα μιας γιαγιάς, που τη ρώτησε τι δουλειά είχε στο σπίτι της. Εκείνη απάντησε ότι ήταν φιλοξενούμενή μου και η άυλη μορφή της είπε πόσο ευχαριστημένη ήταν που αγαπούσα το δικό της σπίτι και χάθηκε όπως παρουσιάστηκε. Γέλασα, της εξήγησα ότι κάθε σπίτι που έχει περάσει έναν αιώνα ζωής και σέβεται τον εαυτό του δεν μπορεί να μην έχει φάντασμα. Πέρασαν τα χρόνια, μια μέρα συζητώντας με τη γειτόνισσα μου είπε ότι από όταν ήταν κοριτσάκι δεν θυμόταν να μένει κανείς στο σπίτι, εκτός από μια «μανιά» – έτσι λένε τις υπερήλικες γυναίκες, ετυμολογικά βγαίνει από το μάνα-γεννήτωρ και «μανία» ζωής.

«Στο βιβλίο αυτό ο Πιατάς απευθύνει στον αναγνώστη έναν παραμυθιάρικο και παραμυθητικό, δηλαδή παρηγορητικό, χαιρετισμό, ως άλλος Λουκιανός: Μελλοντικέ νεκρέ αναγνώστη, θα ζεις όσο υπάρχουν ζώντες που μιλάνε για σένα πάνω στον πλανήτη Γη. Στήνει ένα κεφάτο και στοχαστικό πολυθέαμα για την απώλεια και την απουσία φίλων και αγαπημένων, με σκηνικό τον Λαύκο του Πηλίου.
Υπέρμαχος ενός εκλεπτυσμένου πρωτογονισμού, ο Πιατάς καταβροχθίζει λύπες και χαρές, αναμνήσεις, απουσίες, αισθήματα, τους ανθρώπους και τη φύση, ιστορικά και επιστημονικά δεδομένα, φιλοσοφικές θεωρίες, ποίηση, θέατρο, ταινίες, κόμικς, μύθους, με την ανελέητη όρεξη του ανθρώπου που θέλει να χορτάσει ζωή».
Από τον πρόλογο του Σάκη Σερέφα

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Μικρές φωτιές παντού της Celeste Ng

μετάφραση: Ρίτα Κολαΐτη

Τα όμορφα προάστια όμορφα καίγονται. Μια σπίθα αρκεί για να πάρει φωτιά η τέλεια καθημερινότητα.

Το δεύτερο μυθιστόρημα της αμερικανίδας Celeste Ng αποτελεί αδιαμφισβήτητα παγκόσμιο εκδοτικό φαινόμενο και σίγουρα μία από τις μεγαλύτερες εκδοτικές επιτυχίες της προηγούμενης χρονιάς, καθώς αναδείχτηκε το αγαπημένο βιβλίο του κοινού στην ψηφοφορία του Goodreads στην κατηγορία της λογοτεχνίας, συμπεριλήφθηκε σε όλες τις λίστες με τα καλύτερα βιβλία της χρονιάς για το 2017 (Amazon, Barnes and Noble, Guardian, LA Times, Washington Post, Esquire κ.ά.) και παραμένει μέχρι σήμερα και για πάνω από 40 εβδομάδες στη λίστα με τα μπεστ σέλερ των New York Times. Ένα εξαιρετικό ψυχογράφημα με λεπτοδουλεμένους χαρακτήρες, το οποίο προτού καλά καλά κυκλοφορήσει στην Αμερική κλείστηκε έπειτα από πλειστηριασμό από τη βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιό και τηλεοπτική παραγωγό Ρις Γουίδερσπουν για να γίνει σειρά στα χνάρια της άκρως επιτυχημένης «Big Little Lies»!

Μια βαθιά ανθρώπινη ιστορία που συγκίνησε το αναγνωστικό κοινό και συζητήθηκε όσο λίγα στο εξωτερικό· ένα μυθιστόρημα που εξετάζει χωρίς παρωπίδες τι σημαίνει οικογένεια σήμερα και ποιος είναι ο ρόλος του γονιού· μια τοιχογραφία των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών και μια κριτική αποτύπωση του οράματος της τέλειας ζωής μέσα στα κλειστά όρια ενός προαστίου όπου όλα είναι σχεδιασμένα μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια.
Με υπέροχο, οξυδερκές στιλ, η συγγραφέας ανατέμνει τον μικρόκοσμο της αμερικανικής κοινωνίας και διερευνά το βάρος των μυστικών, τη φύση της τέχνης και της ταυτότητας και την τρομερή δύναμη της μητρότητας, καθώς και τον κίνδυνο που ελλοχεύει στην πεποίθηση πως ακολουθώντας τους κανόνες μπορείς να αποτρέψεις μια συμφορά. Δυνατοί χαρακτήρες με τους οποίους ο αναγνώστης θα ταυτιστεί καθώς θα έχει την ευκαιρία να τους γνωρίσει σε βάθος με όλα τους τα ελαττώματα και αναπάντεχες ανατροπές της πλοκής συνθέτουν ένα βιβλίο όπου η αναγνωστική απόλαυση χτυπάει κόκκινο.

«Το να πω ότι το βιβλίο αυτό το λάτρεψα είναι πολύ λίγο. Ένα βαθύ ψυχολογικό μυστήριο για τη δύναμη της μητρότητας, την ένταση της εφηβικής αγάπης και τον κίνδυνο που κρύβει η τελειότητα. Με συγκίνησε μέχρι δακρύων».
Reese Witherspoon, ηθοποιός

«Η μαγεία αυτού του μυθιστορήματος έγκειται στο ότι όλοι οι χαρακτήρες, και πολύ από τους αναγνώστες, ενστερνίζονται αυτή την αθώα ψευδαίσθηση ότι όλα είναι καλά. Ποιος όμως βάζει μικρές φωτιές παντού; Διαβάζουμε με αγωνία τη μία σελίδα μετά την άλλη για να ανακαλύψουμε τον δράστη, παρόλο που υποψιαζόμαστε πως μπορεί η στάχτη να λερώνει τα δικά μας χέρια».
New York Times Book Review

«Αν το Μικρές φωτιές παντού δεν σας βοηθήσει να αλλάξετε τη θεώρησή σας για την ανθρωπότητα, τότε ξαναξεκινήστε να το διαβάζετε από την αρχή».
San Francisco Chronicle

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορεί επίσης το μυθιστόρημα της Celeste Ng Όσα δεν σου είπα ποτέ.

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ

Εφιάλτης στην Αριζόνα του Haylen Beck

μετάφραση: Βάσια Τζανακάρη

Ο βασιλιάς του ιρλανδικού νουάρ Stuart Neville υπογράφει ως Haylen Beck ένα αγωνιώδες, σπιντάτο θρίλερ για τον αγώνα μιας γυναίκας να σώσει ό,τι αγαπά κόντρα στο αδιανόητο κακό. Η τέλεια απόδρασή της πρόκειται να μετατραπεί σ’ έναν ασύλληπτο εφιάλτη…

Η Όντρα θέλει απλώς να φτάσει στην Καλιφόρνια. Επιτέλους, βρήκε το κουράγιο να εγκαταλείψει τον καταπιεστικό της σύζυγο για να κάνει μια καινούργια αρχή. Διασχίζει τη χώρα προσεκτικά, από επαρχιακούς δρόμους, με τα δυο της παιδιά στο πίσω κάθισμα· κι όταν ένας σερίφης τη σταματά στη μέση της ερήμου της Αριζόνας, η Όντρα πασχίζει να κρύψει τη νευρικότητά της. Πρέπει να το κάνει. Έπειτα όμως ο σερίφης βγάζει από το πορτμπαγκάζ της ένα σακουλάκι με ναρκωτικά που η Όντρα πρώτη φορά βλέπει, και η νευρικότητά της γίνεται πανικός. Νο­μίζει ότι συνέβη το χειρότερο. Αλλά, δυστυχώς, κάνει λάθος. Το χειρό­τερο έρχεται.

Γιατί επέλεξε την Αριζόνα για να στήσει το μυθιστόρημά του; Ο ίδιος ο Neville απαντά πως βρέθηκε εκεί με αφορμή την παρουσίαση του πρώτου του βιβλίου. Το άνυδρο τοπίο τον γοήτευσε πολύ και δεν μπορούσε βγάλει από τον νου τη σκέψη πως υπάρχουν άνθρωποι που επιλέγουν να ζουν σ’ αυτή την αφόρητη ζέστη. Έτσι η φανταστική πόλη, το Σίλβερ Γουότερ, που στήνει σ’ αυτό το μυθιστόρημα είναι εμπνευσμένη ακριβώς από αυτό το ερώτημα: Πώς μια κοινότητα είναι δυνατόν να επιβιώνει σε ένα τόσο αφιλόξενο περιβάλλον.
Όσο για την υπόθεση, ξεπήδησε από τον νου του από μία και μόνο φράση που του ήρθε παρακολουθώντας ένα βράδυ μια ταινία: «Υπάρχει κάποιος που θα με πληρώσει ένα εκατομμύριο δολάρια για ένα παιδί και τρία εκατομμύρια για ένα ζευγάρι από δαύτα». Την κατέγραψε και την επομένη ξεκίνησε να χτίζει μια ιστορία όπου κάποιος ξεστομίζει αυτή τη φράση.

Στα άμεσα σχέδιά του είναι να συνεχίσει τόσο τη σειρά που τον καθιέρωσε ως τον βασιλιά του ιρλανδικού νουάρ και εκτυλίσσεται στη Βόρεια Ιρλανδία όσο και τη νέα που ξεκινά με τον Εφιάλτη στην Αριζόνα. Στόχος του είναι να κυκλοφορούν τα βιβλία των δυο σειρών εναλλάξ. Ό,τι κι αν κάνει, ένα είναι σίγουρο: θα εξακολουθήσουμε να τον παρακολουθούμε με τεράστιο ενδιαφέρον.

«Φανταστικό θρίλερ. Δεν μπορεί να γίνει καλύτερο».
Lee Child, συγγραφέας

«Πανέξυπνο. Σαν να είσαι σε τρενάκι του τρόμου χωρίς φρένα».
Peter James, συγγραφέας

«Ευφυείς ανατροπές και αλησμόνητοι χαρακτήρες».
Harlan Coben, συγγραφέας

«Η έρημος γίνεται το σκηνικό για τους εφιάλτες κάθε γονιού».
John Connolly, συγγραφέας

«Ένα έντονο θρίλερ που σου κάνει τα νεύρα κρόσσια. Από τα πιο καθηλωτικά μυθιστορήματα που έχω διαβάσει».
Mark Edwards, συγγραφέας

«Ένα γρήγορο, καθηλωτικό θρίλερ, που σε κινητοποιεί από τις πρώτες κιόλας λέξεις του».
John Katzenbach, συγγραφέας

«Αγοράστε το. Διαβάστε το. Απλώς μην κανονίσετε κάτι αφού ανοίξετε την πρώτη του σελίδα».
Simon Toyne, συγγραφέας

«Σχεδόν αφόρητο. Τόσο έντονο, που δεν σου μένει νύχι αφάγωτο».
Ruth Ware, συγγραφέας

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν επίσης οι περιπέτειες του επιθεωρητή Λένον:

Τα φαντάσματα του Μπέλφαστ
Συνωμοσία της φωτιάς
Κλεμμένες ψυχές
Πέπλο σιωπής

Η κρεμάλα του Daniel Cole

μετάφραση: Νάντη Σακκά

Στην Κρεμάλα, οι Μαριονέτες είναι πολλές και όλες θανάσιμες. Διαβάστε το με τα φώτα αναμμένα!

Ο Φοκς και η Μπάξτερ επιστρέφουν με την καταιγιστική συνέχεια του παγκόσμιου μπεστ σέλερ Η Μαριονέτα. Το σασπένς στο βιβλίο του Cole για ακόμα μία φορά χτυπάει κόκκινο, καθώς ο αριθμός των θυμάτων αυξάνεται και ο δολοφόνος αποδεικνύεται διαρκώς ένα βήμα πιο μπροστά από τους διώκτες του.

Μία ντετέκτίβ που δεν έχει κανέναν να εμπιστευτεί.
Ένας δολοφόνος που δεν έχει τίποτα να χάσει.
Δεκαοκτώ μήνες μετά την πολύκροτη υπόθεση της Μαριονέτας, ένα πτώμα με τη λέξη ΔΟΛΩΜΑ χαραγμένη στο στήθος ανακαλύπτεται κρεμασμένο από τη γέφυρα του Μπρούκλιν. Λίγο αργότερα, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στο Λονδίνο, βρίσκεται ένα ακόμα πτώμα που έχει πάνω του χαραγμένη τη λέξη ΜΑΡΙΟΝΕΤΑ.
Η ντετέκτιβ Έμιλι Μπάξτερ, συγκλονισμένη ακόμη από την εξαφάνιση του φίλου της Γουίλιαμ «Γουλφ» Φοκς, διστάζει να εμπλακεί στην υπόθεση, θα αναγκαστεί ωστόσο να λάβει μέρος σε μια νέα ερευνητική ομάδα στη Νέα Υόρκη, στην οποία συνεργάζονται το FBI, η CIA και η βρετανική αστυνομία.
Παρά τις προσπάθειές τους ωστόσο, όποτε εντοπίζουν έναν ύποπτο, ο δολοφόνος αποδεικνύεται ένα βήμα πιο μπροστά. Με τον αριθμό των θυμάτων να αυξάνεται και στις δύο όχθες του Ατλαντικού, θα μπορέσουν να ανακαλύψουν ποιος κινεί τα νήματα πριν να είναι αργά;

NON FICTION

1821: Η δημιουργία ενός έθνους-κράτους των Θάνου Μ. Βερέμη, Γιάννη Σ. Κολιόπουλου, Ιάκωβου Δ. Μιχαηλίδη

Η ιστορία της παλιγγενεσίας και των πρώτων χρόνων του νέου ελληνικού κράτους από τρεις σπουδαίους ιστορικούς

Η ανεξαρτησία από την Οθωμανική Αυτοκρατορία ήρθε για τους Έλληνες έπειτα από σχεδόν μια δεκαετία σκληρού ένοπλου αγώνα και δοκιμασίας (1821-1830). Η κατακερματισμένη κοινωνία των επαναστατημένων στάθηκε εμπόδιο στον συντονισμό δυνάμεων οι οποίες συγκροτούσαν αντίπαλα δίκτυα, το καθένα με τη δική του ιεραρχία και τους δικούς του ξεχωριστούς στόχους. Δεν είναι συνεπώς περίεργο ότι μετά τη συνεργασία των δύο πρώτων ετών του Αγώνα ακολούθησαν οι εμφύλιες συγκρούσεις. Παρ’ όλα αυτά, η Επανάσταση ανταποκρίθηκε στη βασική φιλοδοξία όσων αγωνίστηκαν: τη δημιουργία ενός ενιαίου, ελεύθερου κράτους.
Μια συνθετική προσέγγιση του θεμελιακού για τους Έλληνες γεγονότος και των πρώτων χρόνων του νέου ελληνικού κράτους.

Γιατί το Βυζάντιο;
Μια αυτοκρατορία έντεκα αιώνων του Michel Kaplan

μετάφραση: Μαρίζα Ντεκάστρο, Κατιάννα Μίχα

Τα πώς, τα γιατί, η Ιστορία και ο αντίκτυπος στο σήμερα μιας χιλιόχρονης αυτοκρατορίας

Ο καταξιωμένος βυζαντινολόγος Michel Kaplan μάς παραδίδει ένα έργο εξαιρετικά πρωτότυπο: ξαναγράφει την ιστορία έντεκα αιώνων της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες και τις αναγκαιότητες (πολιτικές, θρησκευτικές, γεωγραφικές, πολιτισμικές) που χαρακτήρισαν τη μοναδική πορεία της. Ταυτόχρονα αποτιμά την κληρονομιά του Βυζαντίου στη διαμόρφωση της σύγχρονης Ευρώπης: στον πολιτισμό, στην τέχνη, στην κρατική οργάνωση.
Από τα εγκαίνια της Κωνσταντινούπολης από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο το έτος 330 μ.Χ. ως και την κατάληψη της πρωτεύουσας το 1453 από τους Οθωμανούς, η Βυζαντινή Αυτοκρατορία άντεξε στον χρόνο για έντεκα ολόκληρους αιώνες. Ο Michel Kaplan σκιαγραφεί μια ολοκληρωμένη εικόνα των έντεκα αιώνων κυριαρχίας, επιρροής και ευημερίας του Βυζαντίου. Σε μια εξαιρετική σύνθεση, επισημαίνει τα κύρια στοιχεία που μας επιτρέπουν να κατανοήσουμε τη μακροβιότητα της αυτοκρατορίας και όλα όσα οφείλει στο Βυζάντιο ο σύγχρονος πολιτισμός. Το έργο του τιμήθηκε με το βραβείο Diane Potier-Boės της Γαλλικής Ακαδημίας το 2017.

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία και οι έντεκα αιώνες της ιστορίας της δεν αξίζουν, παραφράζοντας την ηρωίδα του Ρακίνα: «ούτε αυτή την υπερβολική τιμή ούτε αυτή την περιφρόνηση». Η μακροβιότητά της δεν οφείλει τίποτε στην τύχη, αλλά οφείλει τα πάντα σε μία εξαιρετική ιδεολογική κατασκευή.
Michel Kaplan

Ο διεθνούς φήμης γάλλος ιστορικός θα δώσει δύο διαλέξεις στις 13 Νοεμβρίου 2018 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και στις 14 Νοεμβρίου στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης.