Συγγραφέας του βιβλίου «Αουρέλια» – Εκδόσεις «Εντύποις»

Με τη λογοτεχνία φανταστικού αποφάσισε να δοκιμαστεί η Ραφαέλλα – Άννα Μπούχλα, στο πρώτο της μυθιστόρημα και όπως φαίνεται τα πήγε καλά με την «Αουρέλια» και την προφητεία που θα δημιουργήσει ένταση μεταξύ Θεών, αγγέλων αλλά και θνητών στην κρυστάλλινη γη ενός αόρατου κόσμου. Η αγωνία, όπως λέει στο Vivlio-life η νεαρή συγγραφέας, θα κορυφωθεί με την αναζήτηση της κρυμμένης αλήθειας που κάποιοι αποσιώπησαν και ο αναγνώστης θα χαλαρώσει μόνο στο τέλος, όταν όλα θα αποκαλυφθούν και θα πέσουν οι μάσκες. Ένα τέλος στο οποίο μας περιμένει μια μεγάλη ανατροπή!

– Ενώ στις ποιητικές σας συλλογές, ακόμη και στη νουβέλα που γράψατε διαπιστώνει κανείς πως το ερωτικό στοιχείο δείχνει να σας εμπνέει, έρχεται η «Αουρέλια» να μας ανατρέψει το σκεπτικό για την συγγραφική σας ταυτότητα. Πώς ένα κορίτσι 26 χρόνων αποφάσισε να ασχοληθεί με φανταστική λογοτεχνία;

Εύλογο ερώτημα αν σκεφτούμε πως το μεγαλύτερο ποσοστό των μυθιστορημάτων αποτελείται εξ ολοκλήρου από το ρομαντικό – ερωτικό στοιχείο. Ήθελα να παρουσιάσω στο κοινό το κάτι διαφορετικό. Η λογοτεχνία του φανταστικού δεν είναι ευρέως γνωστή και ήθελα μέσα από την «Αουρέλια» να παροτρύνω τους αναγνώστες να ταξιδέψουν όσο πιο μακριά μπορούν μέσα από την φαντασία του μυθιστορήματός μου.

– «Ό,τι θεωρείς παραμύθι είναι μόνο η αρχή…». Αυτές οι επτά λέξεις με τις οποίες κλείνετε την περίληψη του βιβλίου σας, μήπως είναι μια προειδοποίηση πως θα τρομάξουμε διαβάζοντας το βιβλίο σας;

Θα έλεγα όχι φόβο, αλλά το ότι τα παραμύθια μπορούν να γίνουν και εφιάλτες ή και πραγματικότητα.Ένα κορίτσι που από το πουθενά θα βρεθεί αντιμέτωπο σε έναν άγνωστο κόσμο για εκείνην, γεμάτο θεούς και αγγέλους, θαρρώ πως ξεπερνά την ιδέα της λογικής της Αουρέλια σαν συνηθισμένο κορίτσι και το πώς θεωρούσε μέχρι τώρα ότι είναι τα παραμύθια.

– Όλα ξεκινούν στο μυθιστόρημά σας, όταν μια προφητεία φθάνει στην κρυστάλλινη γη. Τι λέει η προφητεία και πόσο θα επηρεάσει τις ζωές των ηρώων σας;

Όλα, λοιπόν, ξεκινούν με μια προφητεία, που παρουσιάζει τη γένεση του εκλεκτού παιδιού στο συμβούλιο των θεών: ότι αυτό το πλάσμα θα καταφέρει να συσπειρώσει στο κορμί του όλη την δύναμη του ελιξιρίου που προστατεύουν αιώνες στην κρυστάλλινη γη, ονόματι «αμβροσία». Βέβαια το ελιξίριο που εναρμονίζει τις δύο δυνάμεις του καλού και του κακού, είναι πόλος έλξης για πολλούς θεούς και πιο πολύ για τον Άριο, που αποζητά μέσα από δολοπλοκίες και σχέδια να την κερδίσει. Αυτό επηρεάζει κατά πολύ την αρμονία των σχέσεων στην κρυστάλλινη γη, καθώς από συμφέρον του καθενός πλάθονται σχέδια, μυστικά, προδοσίες και που στην ουσία όλα έχουν έναν στόχο: την Αουρέλια.

– Για την περιγραφή της κρυστάλλινης γης που βρίσκεται στον αόρατο κόσμο χρησιμοποιήσατε μόνο την φαντασία σας ή σας βοήθησαν και σκηνές από κινηματογραφικές ταινίες που κατά καιρούς κυκλοφορούν με παρόμοια θεματολογία;

Για την περιγραφή της κρυστάλλινης γης η αλήθεια είναι πως χρησιμοποίησα μόνο τη φαντασία μου. Και αυτό γιατί δεν ήθελα να προσδώσω στα κείμενα μου το πλαίσιο αντιγραφής από κινηματογραφικές επιτυχίες. Θεωρώ πως δεν είναι δύσκολο αν ξεκινήσεις να γράφεις για έναν αόρατο κόσμο, να τον πλάσεις με περίσσια φαντασία, διότι κατέχεις και το αίσθημα της ελευθερίας του λόγου και ό,τι μπορεί να σκεφτεί το μυαλό σου.

– Αουρέλια, λοιπόν, είναι το όνομα της πρωταγωνίστριάς σας σ’ αυτόν τον αόρατο κόσμο. Τι χαρακτηριστικά της αποδώσατε όταν ξεκινήσατε να δομείτε τον χαρακτήρα και την προσωπικότητά της;

Θέλησα να δημιουργήσω ένα κορίτσι της διπλανής πόρτας. Ένα συναισθηματικό πλάσμα με ευαισθησίες, λογική, φόβους και ανασφάλειες καθώς και δυναμισμό να διακατέχει την προσωπικότητά της. Δεν ήθελα η πρωταγωνίστριά μου να είναι σαν σούπερ ηρωίδα, για τον λόγο ότι μια συνηθισμένη κοπέλα θα περνούσε το μήνυμα της οικειότητας στον αναγνώστη και φυσικά της αληθοφάνειας που είναι σημαντικό για να τον κρατά σε επαγρύπνηση.

– Λένε πως ο αναγνώστης διαβάζοντας ένα βιβλίο συνήθως βρίσκει στο πρόσωπο κάποιου εκ των πρωταγωνιστών και τον χαρακτήρα του συγγραφέα. Έχετε δώσει στην Αουρέλια κάποια στοιχεία της δικής σας προσωπικότητας;

Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ αυτό, αν αντικατοπτρίζω κάποια στοιχεία του χαρακτήρα μου σε κάποιον ήρωα ή ηρωίδα. Μα αν σκεφτώ κάποιες σκηνές σε μάχες και σε εντάσεις που εκδηλώνονται αισθήματα του τύπου, πείσμα, νεύρα, ικανότητα, ετυμολογία, ίσως να έχουν αντληθεί από την δική μου προσωπικότητα, γιατί όχι.

– Ποιοι λόγοι θα την οδηγήσουν στη γη;

Η απόγνωση και ο πόνος. Βλέποντας δηλαδή πως τα έχασε όλα, στην ουσία αυτό που αγαπούσε, δεν θα μπορέσει να βρει μέσα στην σύγχυση την δύναμη να παραμείνει στον αόρατο κόσμο χωρίς αυτό. Με λίγα λόγια θα επιλέξει την απομόνωση, σαν τιμωρία που θα επιβάλλει στον εαυτό της.

– Παρακολουθώντας την πορεία της ηρωίδας σας την βρίσκουμε να επιστρέφει μετά από είκοσι χρόνια στην κρυστάλλινη γη, όπου γνωρίζει τον Κάι τον οποίο και θα ερωτευθεί. Περιγράψτε μας αυτόν τον μεγάλο έρωτα…

Ένας μεγάλος έρωτας λοιπόν ξεκινά σε έναν άγνωστο κόσμο γεμάτο δυνατότητες και εξελίξεις. Μια γυναίκα μόνη της στην αόρατη γη, θα βρει το άλλο της μισό σε αντίξοες συνθήκες, που στην ουσία θα τους ενώσουν και θα δημιουργήσουν ένα γόρδιο δεσμό, ικανό να τα ισοπεδώσει όλα για να είναι μαζί. Στην Αουρέλια και τον Κάϊ βλέπω την δύναμη ενός έρωτα που ισορροπεί στην ευτυχία μέσα σε λίγες στιγμές, που τον κάνουν μοναδικό.

Συνήθως οι προφητείες στα μυθιστορήματα φανταστικού προκαλούν φαντασμαγορικές μάχες, εντάσεις, ανατροπές, ίντριγκες, αντιπαλότητες, ακόμη και θανάτους. Αυτό ισχύει και για την «Αουρέλια»;

Στην «Αουρέλια» η εκπλήρωση της προφητείας είναι κάτι σαν το κουτί της Πανδώρας, διότι με την παρουσίασή της όλες οι ανάγκες, οι επιθυμίες και τα σχέδια των ηρώων και μη, θα ξεχυθούν και θα αναμιχθούν σε ένα αλλεπάλληλο πόλεμο συμφερόντων. Σαν μια επική μάχη που το τρόπαιο θα είναι η εξουσία. Αυτό φαίνεται καθαρά σε όλους τους πρωταγωνιστές -όπως είπατε και εσείς- μέσα από ίντριγκες και αντιπαλότητες, το οποίο διατηρεί την ιδέα και την περιέργεια του αναγνώστη να το φτάσει έως το τέλος.

– Η κρυμμένη αλήθεια που κάποια στιγμή θα αποκαλυφθεί πόσο θα επηρεάσει τους πρωταγωνιστές σας;

Μια κρυμμένη αλήθεια, βαθιά μέσα σε όσους αποσιώπησαν… Η κρυμμένη αλήθεια θα φανερωθεί προς το φινάλε, δίνοντας κατά την διάρκεια της ροής του μυθιστορήματος στοιχεία που οδηγούν σε αυτήν. Φυσικά θα επηρεάσει αρκετά του ήρωες, θα βγάλει στην φόρα η μεγάλη αλήθεια και μικρές αλήθειες και λόγους και σκοπούς που έφτασε η ιστορία σε αυτό το σημείο, καθώς και στο φινάλε η μεγάλη αλήθεια του αιώνιου ψέματος που γνώριζαν οι περισσότεροι έως τώρα, θα αντιστρέψει κατά πολύ το τέλος όπως πιστεύαμε ότι θα τελείωνε η «Αουρέλια».

– Καθώς προχωρούσατε τη συγγραφή πού αντιμετωπίσατε τη μεγαλύτερη δυσκολία, στην περιγραφή ενός κόσμου διαφορετικού από αυτόν της γης όπου ζουν ευφάνταστα τέρατα ή στη σχέση δυο ανθρώπων που προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους;

Δε θεωρώ πως δυσκολεύτηκα κάπου στην συσχέτιση των κόσμων ή την πλάση του αόρατου κόσμου. Ίσως λιγάκι στην νοοτροπία των θεών της αόρατης γης με την Αουρέλια που σαν άνθρωπος είναι πιο θερμόαιμη συναισθηματικά θα έλεγα, από τους θεούς και τους φτερωτούς αγγέλους που φυσικά δεν κατέχουν την ανθρώπινη ευαισθησία στον βαθμό που τον έχει η ίδια. Πιστεύω όμως πως αυτή η διαφορετικότητα ως προς την ποικιλία των ηρώων, περνάει εύκολα το μήνυμα στον αναγνώστη, ότι όντως εκείνη διαφέρει από τους θεούς, γι’ αυτό και είναι μοναδική σαν εκλεκτό παιδί.

– Σε ποιο κεφάλαιο του βιβλίου θεωρείται πως κορυφώνεται η αγωνία για τον αναγνώστη;

Πιστεύω σε όλα. Σε κάθε κεφάλαιο διατηρώ την αγωνία με διάφορους ήρωες και γεγονότα που συνεχώς τρέχουν και δημιουργούν μια σχετική απόκλιση της πορείας της ηρωίδας, προσπαθώντας να προλάβω την πρόβλεψη των αναγνωστών, διατηρώντας την ευχάριστη αίσθηση της περιέργειας. Εννοείται πως προς το τέλος η αγωνία φτάνει στο κόκκινο, ακόμη και για εμένα που το έγραψα.

– Μέθεορ – Αουρέλια – Αρών – Μάργκαμ – Άριος. Ονόματα που πραγματικά είτε τα διαβάζεις είτε τα προφέρεις αισθάνεσαι ένα δέος. Πώς τα επιλέξατε;

Το όνομα ” Αουρέλια” μου ήρθε ξαφνικά ένα απόγευμα εκεί που έπινα τον καφέ μου, προσπαθώντας να βρω την επόμενη ιστορία που θα έγραφα. Μετά όταν το έψαξα όντας 100% σίγουρη ότι θα είναι το όνομα της πρωταγωνίστριας διάβασα ότι σημαίνει “χρυσός” όπως και αποδείχτηκε για εμένα προσωπικά αργότερα. Το “Μάργκαμ” που είναι και το όνομα της ιέρειας της ενόρασης, για εμένα πιστεύω πως προσδίδει έναν χαρακτήρα ηγεμονίας και εκλεκτικότητας και το αγάπησα από την πρώτη στιγμή. Για τα υπόλοιπα ήταν αυθόρμητα καθώς έγραφα τους διαλόγους, θεωρώντας πως δεν θα ταίριαζαν καλύτερα άλλα στα συγκεκριμένα πρόσωπα.

Συνήθως οι συγγραφείς δοκιμάζουν τις δυνάμεις και τις ικανότητές τους σε διαφορετικά είδη. Εσείς έχετε σκεφτεί με ποιο θέμα θα συνεχίσετε;

Όχι ακόμη δεν έχω σκεφτεί. Είμαι τώρα στην συγγραφή του δεύτερου μέρους της “Αουρέλιας” η οποία θα γίνει τριλογία και ύστερα σκέφτομαι να γράψω πάλι κάτι φανταστικού είδους, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό. Ίσως μια κατάρα που θα ενώσει δύο πρόσωπα, κάτι τέτοιο, αλλά είναι ακόμη πολύ νωρίς για να το πλάσω.


Λίγα λόγια για το βιβλίο
Μια προφητεία καταφθάνει στους πρόποδες της Κρυστάλλινης Γης, όπου μιλά για το εκλεκτό παιδί που θα ενώσει όλους τους κόσμους με τον δικό τους τον αόρατο.
Ο Άριος, θεός της Κρυστάλλινης Γης θέλοντας την απόλυτη εξουσία στα χέρια του με τις δολοπλοκίες του, ο ίδιος καταφέρνει να πείσει το συμβούλιο της κυριαρχίας ότι είναι απειλή.
Με εντολή του Μέθεορ, πατέρα του νεογέννητου παιδιού, αυτό τελευταία στιγμή πριν την εκτέλεσή του φυγαδεύεται στον πραγματικό κόσμο για να προφυλαχτεί.
Λίγα χρόνια αργότερα, ένα ταξίδι ξεκινά στο πουθενά με ένα απρόσμενο ανοιχτό κεφάλαιο στην ζωή της Αουρέλιας.

Μια κρυμμένη αλήθεια, βαθιά μέσα σε όσους αποσιώπησαν….
Ένας άντρας, όλο μυστήριο να την βοηθά να επιβιώσει….
Τι είναι τελικά; Φίλος, εραστής, ή το τελικό πιόνι που θα καθορίσει την παρτίδα;
Ένας μεγάλος έρωτας θα γεννηθεί απροσδόκητα σε έναν φανταστικό κόσμο…
Ποιο θα είναι όμως το τέλος της προφητείας που κουβαλά στις πλάτες της η Αουρέλια;
Θα καταφέρει ο Άριος, να την εξαφανίσει και να της κλέψει την κυριαρχία της;
Ή τελικά κάποιος άλλος θα μπορέσει να εκπληρώσει την μοίρα της που ενώνεται με την δική του;
Ό,τι θεωρείς παραμύθι είναι μόνο η αρχή…

Βιογραφικό
Η Ραφαέλλα Άννα Μπούχλα γεννήθηκε και κατοικεί στην Κέρκυρα κι έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (Διοικητικό και Οικονομικό Στέλεχος Επιχειρήσεων στο ΙΕΚ Κέρκυρας).
Έγραψε την νουβέλα «Η μελωδία ενός Αγγέλου».

Απέσπασε το 1ο βραβείο πρωτοεμφανιζόμενης στα Λογοτεχνικά αριστουργήματα με το ποίημα «Για εκείνο το αστέρι» το έτος 2017

Τα ποιήματά της «Ρωγμές στο σκοτάδι» (1η ποιητική συλλογή 11 ποιημάτων), και «Σκοτεινός έρωτας» (2η ποιητική συλλογή 11 ρομαντικών ποιημάτων), διανέμονται δωρεάν από την easywriter.gr

Είναι ποιήτρια & μέλος : enfo.gr, inner,gr, λογοτεχνικά μονοπάτια, συντάκτρια στην μηνιαία στήλη ” ΠΕΝΑ”. Είναι επίσης blogger και τα ποιήματά της είναι αναρτημένα στη διεύθυνση: rafaellaampouhla.blo¬gspot.gr

Υπήρξε αρθρογράφος στο flowmagazine.gr και σε τοπικές αθηναϊκές διαδικτυακές εφημερίδες.