Ο Ρενέ Μαγκρίτ στα νιάτα του, όταν οι κριτικοί περιγελούσαν τους αλλόκοτους αντισυμβατικούς του πίνακες, βιοποριζόταν φτιάχνοντας πλαστούς Πικάσο και Μπρακ
Μπορεί να ήταν ένα είδος μαθητείας.
Αν προσποιηθείς για αρκετό διάστημα ,τα πάντα μπορεί να καταλήξουν να μοιάζουν φυσικά. Αληθινά φυσικά.


Η Φλόρενς Ντάροου ζούσε στο Γκέινβιλ των Η.Π.Α. και δούλευε σε βιβλιοπωλείο. Επειδή ήθελε να γίνει συγγραφέας φεύγει για τη Νέα Υόρκη. Είχε ήδη γράψει ορισμένες δυνατές ιστορίες, είχε ταλέντο, αλλά ήθελε δουλειά ακόμα. Θέλει να αφήσει πίσω τον εαυτό της και να γινόταν κάποια διάσημη συγγραφέας. Αν κατόρθωνε να πετύχει αυτό τον ένα στόχο -να κατοικήσει τη ζωή μιας άλλης -, η δική της ζωή θ΄ άξιζε επιτέλους κάτι. Είχε λατρέψει το να παριστάνει ότι ήταν μια άλλη. Ξεγυμνωνόταν απ΄ όλες τις ιδιορρυθμίες της και γινόταν καθαρή και αγνή και άδεια. Τότε μπορούσε να πλάσει τον εαυτό της σε κάτι καινούργιο. Κάτι καλύτερο.
Η Μοντ Ντίξον είναι το ψευδώνυμο μιας συγγραφέως, που έγραψε το βιβλίο «Mississippi Foxtrot », που έγινε μπεστ σέλερ και την έκανε πάμπλουτη. Η Μοντ Ντίξον κρατά κρυφή την αληθινή της ταυτότητα .
Η Φλόρενς Ντάροου θα γίνει βοηθός της διάσημης και ευπώλητης μυθιστοριογράφου Μοντ Ντίξον. Προϋπόθεση για να πιάσει την δουλειά η Φλόρενς ήταν: απόλυτη μυστικότητα για το όνομα της Μοντ Ντίξον και διαμονή σε ένα απομονωμένο σπίτι στην εξοχή στο Κέιρο της Νέας Υόρκης.
Το πραγματικό όνομα της Μοντ Ντίξον είναι Έλεν Ουίλκοξ και το γνωρίζει μόνο η επιμελήτριά της, η Γκρέτα Φροστ και η βοηθός της η Φλόρενς Ντάροου.


Η Έλεν Ουίλκοξ αποφασίζει να πάει με την Φλόρενς Ντάροου στο Μαρόκο, για να εμπνευστεί και να κάνει έρευνα για να γράψει το πολυαναμενόμενο δεύτερο βιβλίο της με τίτλο «Η μαροκινή ανταλλαγή».
Η Έλεν και η Φλόρενς είναι σαν να κάνουν διακοπές στη παράκτια κωμόπολη Σεμάτ του Μαρόκου. Νοικιάζουν και ένα αυτοκίνητο, για να γνωρίσουν την χώρα και τον πολιτισμό της.
Ώσπου μια μέρα η Φλόρενς βρίσκεται στο νοσοκομείο με σπασμένα δύο πλευρά, κάταγμα καρπού και πολλούς μώλωπες στο πρόσωπο και στον κορμό. Δεν θυμάται πως έπεσε θύμα τροχαίου. Είχε πέσει με το αυτοκίνητο ,που είχαν νοικιάσει, στον Ατλαντικό, σε μια απότομη στροφή. Την Φλόρενς έτυχε να τη σώσει ενώ βυθιζόταν το αυτοκίνητο, ένας ψαράς το βράδυ εκείνο. Η Έλεν που ήταν συνοδηγός είχε εξαφανισθεί. Το παρμπρίζ είχε σπάσει. Πρέπει να έσπασε με την πρόσκρουση, διότι η Έλεν δε φορούσε ποτέ ζώνη ασφαλείας. Η Φλόρενς πιστεύει ότι η Έλεν πνίγηκε παρασύρθηκε στα βαθιά από τα κύματα. Η Έλεν είχε χαθεί. Ήταν νεκρή.
Στον Μαροκινό αστυνόμο Χαμίντ Ιντρίσι, που κάνει ανάκριση στην Φλόρενς λέει ψέματα, ότι δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ και ότι η Έλεν δεν ήταν μαζί της ,και ότι είχε πάει στο Μαρακές. Επίσης ο αστυνόμος την αποκαλεί Έλεν Ουίλκοξ, διότι αυτά τα χαρτιά βρήκαν (διαβατήριο και ταυτότητα) μέσα στο αυτοκίνητο. Ο αστυνομικός δεν ήξερε ότι βρισκόταν κι άλλο άτομο στο αμάξι. Δεν ήξερε ότι είχε σκοτώσει άνθρωπο. Δεν το ήξερε.
Όταν βγαίνει από το νοσοκομείο η Φλόρενς έγραψε στο εξιτήριο το όνομα «Έλεν Ουίλκοξ». Κι έτσι απλά, η δυνατότητα της Φλόρενς να τους πει ότι δεν ήταν η Έλεν Ουίλκοξ ήρθε και παρήλθε. Την είχαν μπερδέψει με την Έλεν στο νοσοκομείο, συγκρίνοντάς τη με τη φωτογραφία στο μουλιασμένο διαβατήριο της Έλεν. Τα βασικά στοιχεία ταίριαζαν -λεπτό σώμα, ξανθά μαλλιά, σκούρα μάτια. Και το πρόσωπό της ήταν πρησμένο και μωλωπισμένο. Πώς ήταν δυνατόν να είχε σκοτώσει το αφεντικό της, μια από τις πιο ευυπόληπτες συγγραφείς της Αμερικής και να το είχε αποκρύψει απ΄την αστυνομία; Ήταν λες κι είχε συμβεί σε κάποιον άλλο.
Και ποιοι να ήταν οι επιζώντες του χαμού της Έλεν; Η μητέρα της δεν ζούσε, κι αυτή ήταν αποξενωμένη από το υπόλοιπο σόι της. Ποιος άλλος απέμενε; Η επιμελήτριά της; Σύμφωνα με την Έλεν δεν είχαν στενές σχέσεις. Η Γκρέτα; Το μόνο άτομο άξιο λύπης ήταν ο εαυτός της. Αυτή είχε τραυματιστεί, ξεμείνει ολομόναχη σε μια ξένη χώρα χωρίς δουλειά, σπίτι, μέντορα, κι όλα απ΄ τη μια στιγμή στην άλλη. Κανείς δεν ήξερε τι είχε συμβεί. Ήταν ο μόνος άνθρωπος επί γης που ήξερε ότι η Έλεν Ουίλκοξ ήταν νεκρή.
Θα γινόταν η Έλεν Ουίλκοξ.


Και γιατί όχι; Η ταυτότητα της Έλεν απλώς περίμενε, αχρησιμοποίητη. Γιατί να μη μετακομίσει στην εγκαταλειμμένη έπαυλη της Έλεν; Γιατί να την αφήσει, αντ ΄αυτού να ρημάξει; Είχε ήδη κλειδιά, αυτό ήταν το εκπληκτικό. Ήξερε πώς να γίνει Έλεν. Ζούσε στο σπίτι της και πλήρωνε τους λογαριασμούς της κι απαντούσε στα μέιλ της. Πίστευε ότι μπορούσε, σαφώς, να πείσει εμφανισιακά ως Έλεν, το είχε ήδη καταφέρει. Τι το χρειαζόταν πια το διαβατήριο της Φλόρενς Ντάροου; Η όλη κατάσταση ήταν τόσο αλλόκοτη, τόσο απίθανη. Αυτή ήταν η ευκαιρία της να μεγαλουργήσει. Μπορούσε απλώς να μπει στο κενό που είχε αφήσει η Έλεν. Όλα κρέμονταν μόνο στο να μην πει σε κανέναν ότι η Έλεν είχε πεθάνει.
Κι η Φλόρενς Ντάροου ήταν ξεγραμμένη. Δεν είχε κανένα στη ζωή της. Δεν είχε εκδώσει τίποτα. Θα τα έκαιγε όλα. Θα τίναζε από πάνω της με μια απότομη κίνηση τη Φλόρενς Ντάροου, και θα ντυνόταν με ρούχο την Έλεν Ουίλκοξ. Μια απίστευτη ζωή. Ζωή καλλιτέχνη, συγγραφέα…
Κι η Μοντ! Δεν είχε καν σκεφτεί ακόμη τη Μοντ! Θα κονομούσε δύο ταυτότητες στην τιμή της μίας. Έλεν Ουίλκοξ και Μοντ Ντίξον.
Μπορούσε να γίνει η Μοντ Ντίξον.
Ήταν εφικτό.


Δε θα μπορούσε ποτέ να εμφανιστεί δημοσίως ως Μοντ Ντίξον, ψευδώνυμο της Έλεν Ουίλκοξ, αλλά μπορούσε σαφώς να εκδώσει δικό της έργο με το όνομα της Μοντ Ντίξον. Η επιμελήτρια Γκρέτα Φροστ δεν είχε καν ακόμη δει την αρχή του δεύτερου βιβλίου, μπορούσε να το γράψει όλο μόνο της. Κι έπειτα θα έβλεπε επιτέλους τη δουλειά της να εκδίδεται. Θα ήταν πλέον ένα ολοκληρωμένο βιβλίο. Δικό της. Ήταν σίγουρη ότι με το όνομα «Μοντ Ντίξον» ο κόσμος θα αναγνώριζε επιτέλους το ταλέντο της. Είναι όλα ζήτημα συσκευασίας.
Η Έλεν είχε δίκιο: η φήμη δεν έχει σημασία, το ζητούμενο ήταν η περηφάνια. Εκείνη θα ήξερε πως οι λέξεις που διάβαζαν όλοι ήταν δικές της …
Θα γίνουν όλα όπως τα ήθελε και προγραμμάτιζε η Φλόρενς;
Η αστυνομία του Κέιρο της Νέας Υόρκης την ειδοποιεί, ως Έλεν Ουίλκοξ, ότι βρήκανε στον κήπο του σπιτιού της, ένα πτώμα κάτω από ένα σωρό από σπιτικό λίπασμα!!!
Η Φλόρενς ανακαλύπτει ότι η Έλεν δεν έχει γράψει μυθοπλασία. Πιθανότατα δεν μπορεί να γράψει μυθοπλασία. Κάθε λέξη του βιβλίου «Mississippi Foxtrot» ήταν αληθινή. Ο φόνος που περιγράφει είναι αληθινός…
Όλοι οι μεγάλοι συγγραφείς δεν κλέβουν; Ο Ντοστογιέφσκι. Ο Σαίξπηρ. Οι πάντες…
Η Έλεν όσο η Φλόρενς είναι ακόμη στο Μαρόκο, εμφανίζεται ζωντανή!!! Η Έλεν Ουίλκοξ που είχε σκοτωθεί στο τροχαίο την περασμένη εβδομάδα… Ήταν φάντασμα;
Η Φλόρενς Ντάροου την είχε γαμήσει, αφού υποδύονταν την Έλεν Ουίλκοξ.
Τι παιχνίδι παίζεται και ποιος είναι το πιόνι;
Για ποιο λόγο την είχε προσλάβει η Έλεν;
Η Έλεν ήταν μεγαλοφυής και χαρισματική με το βιβλίο «Η μαροκινή ανταλλαγή» ποιον θα χρησιμοποιούσε, αφού δεν μπορούσε να γράψει μυθοπλασία;
Υπήρξε κραυγαλέα λογοκλοπή από την αληθινή Έλεν;
Οι δολοφονίες πέφτουν σαν το χαλάζι…
Να παρατήσει την Έλεν Ουίλκοξ. Να τα αφήσει όλα πίσω η Φλόρενς;
Κανείς δε θα στεκόταν εμπόδιο στο δρόμο της Φλόρενς…

Ένα ψυχολογικό θρίλερ με τρομερές ανατροπές.
Ένα βιβλίο γραμμένο αριστοτεχνικά, με γρήγορη πλοκή. Σατανικό με την καλύτερη δυνατή έννοια.
Θα σας κρατήσει καθηλωμένους ως την τελευταία του σελίδα.
Το καλύτερο θρίλερ των τελευταίων ετών.


H ΑΛΕΞΑΝΤΡΑ ΑΝΤΡΙΟΥΣ έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος, κειμενογράφος και συντάκτρια στη Νέα Υόρκη και στο Παρίσι. Το μυθιστόρημά της ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΜΟΝΤ ΝΤΙΞΟΝ είναι το πρώτο της βιβλίο, το οποίο έχει γνωρίσει σημαντική επιτυχία –ήταν ένας από τους πλέον αναμενόμενους τίτλους για το 2021 σύμφωνα με τις εφημερίδες Wall Street Journal, New York Post, το Town & Country και τις ιστοσελίδες GoodReads, LitHub, CrimeReads–,ενώ ετοιμάζεται η κινηματογραφική μεταφορά του, και πρόκειται να μεταφραστεί σε 29 γλώσσες. Ζει στο Μπρούκλιν με τον σύζυγο και τα παιδιά τους.