Γράφει η Κατερίνα Σιδέρη
Το σημερινό βιβλίο μυστηρίου, έχει πρωταγωνίστρια την Κατερίνα. Είναι 40 ετών, με ξανθιά κόμη, είναι αξιαγάπητη και έχει κολλητή της φίλη την Ιωάννα, μια ορθολογίστρια και ανυπόμονη γυναίκα, παντρεμένη με τον Τηλέμαχο, αστυνομικό στο επάγγελμα.
Η Κατερίνα θα βρεθεί τη λάθος ώρα στο λάθος σημείο και από εκεί και έπειτα, θα αλλάξει όλη της η ζωή. Το ροκ μπαρ Βινύλιο, μια γρήγορη και απρόσμενη ερωτική συνεύρεση, μια εν ψυχρώ δολοφονία μπροστά στα μάτια της, οι ψηλοτάκουνες γόβες που κάνουν το τρέξιμό της δύσκολο αλλά και το γεμάτο φόβο ένστικτό της, είναι τα απομεινάρια της ημέρας των γενεθλίων της που ποτέ δεν φανταζόταν ότι θα συμβούν.
Η επόμενη μέρα και βέβαια και όλες οι επόμενες είναι για την Κατερίνα βασανιστικές. Τα ερωτήματα που της γεννιούνται αναζητούν απαντήσεις και ο φόβος ελλοχεύει σε κάθε της βήμα. Μοιράζεται τα γεγονότα με την Ιωάννα που προθυμοποιείται να την βοηθήσει και η συνέχεια της ιστορίας κάθε άλλο παρά ήρεμη μπορεί να χαρακτηριστεί.
Ένα ανιαρό double date, η εργασία της ως γραμματέας στο ιατρείο του επικριτικού γιατρού, η εμφάνιση του Λάζαρου και το περπάτημά του που μοιάζει με εκείνο του δολοφόνου, η κατάθεση στη Στέλλα και τα παρελκόμενά της, αλλά και ένα ηλιοβασίλεμα με θέα την Ακρόπολη, αλλάζουν συνεχώς το σκηνικό του βιβλίου που άλλοτε χρωματίζεται με φωτεινά χρώματα και άλλοτε με σκούρα και θανατηφόρα.
Η Κατερίνα φοβάται, η Ιωάννα στέκεται βράχος πλάι της, ο Λάζαρος επισκέπτεται το ιατρείο συχνά – πυκνά και η Στέλλα την κατσαδιάζει κάθε στιγμή που δείχνει ανυπακοή στο πλάνο της αστυνομίας.
Στη ζωή της θα έρθει ο Αποστόλης που κάποτε ήθελε να γίνει φυτολόγος, θα ακολουθήσει η επικίνδυνη επίσκεψη στο κλαμπ Αστακός, μια αγκαλιά που ίσως, λέω ίσως έχει ανθρώπινη χροιά και μια αποτυχημένη έξοδος στον κινηματογράφο για δυο.
Πολλές φορές η βιάση είναι κακός οιωνός και φέρνει στις καταστάσεις μη αναμενόμενα αποτελέσματα. Η υπομονή θέλει σθένος για να λάβει χώρα και πάντα μπορεί να εκτιμήσει καλύτερα την κατάσταση. Η Κατερίνα όμως και παρέα της και η Ιωάννα, αψηφούν τον κίνδυνο που ελλοχεύει σε κάθε τους βήμα και πράττουν κατά το δοκούν χωρίς ίχνος υπομονής.
Θα διαβάσουμε για την επίσκεψη στο νεκροταφείο και τη συνάντηση με τη χαροκαμένη Βαρβάρα, για μια παρακολούθηση για δεύτερη φορά στο ίδιο μέρος, για την κυρία Αϋσάν, μια παχουλή ηλικιωμένη γυναίκα, αλλά και για τα έμπειρα ερωτικά χάδια της Οξάνα.
Σειρά έχει μια αψυχολόγητη επίσκεψη, μια καταδίωξη και ο γρήγορος και αναγκαίος εγκλεισμός σε μια κουζίνα, η αιμόφυρτη Βαρβάρα, μια ιεροτελεστία ενός ναρκομανή που ετοιμάζει η δόση του, μια σφαλιάρα που εκτοξεύεται με δύναμη σε ένα γυναικείο μάγουλο, αλλά και μια φράση που σκαλώνει στο μυαλό της Κατερίνας και ίσως να τους οδηγεί στη λύση του γρίφου.
Καθώς διαβάζεις και αναζητάς και εσύ ως αναγνώστης να φτάσεις στον άκρη του νήματος, νιώθεις την αγωνία των πρωταγωνιστών, νιώθεις το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκονται και πασχίζεις να ανακαλύψεις κομβικά σημεία που οδηγούν στη νηνεμία της ψυχής και στην ηρεμία των ακαθόριστων χτύπων της καρδιάς τους.
Δεν είναι εύκολο, σας το λέω τώρα που έχω περάσει στην απέναντι όχθη, που γνωρίζω το τέλος της ιστορίας, τα θύματα και τους θήτες. Το τίμημα της ελευθερίας θα το πληρώσουν κάποιοι ακριβά και άλλοι λιγότερο.
Ακολουθεί η έκδηλη ανυπομονησία του Αποστόλη για την επίσκεψη της Κατερίνας στη Βαρβάρα, ένα μενταγιόν που αλλάζει χέρια, ένας νεανικός έρωτας που έμελλε να μην ανθίσει, ένας ακόμη άνθρωπος χωρίς ζωή, αλλά και ένα ημερολόγιο με ροζ ξεβαμμένο εξώφυλλο, ικανό να φτάσει μια ώρα αρχύτερα στη λύση του γρίφου.
Η Κατερίνα επιμένει να ψάχνει ψύλλους στα άχερα, η Ιωάννα έχει ψύλλους στα αυτιά της, η Στέλλα εξαπολύει τον θυμό της προς κάθε πιθανή κατεύθυνση, ο Τηλέμαχος έχει κουραστεί από τις αβάσιμες θεωρίες της Ιωάννας και ο Αποστόλης προτείνει στην Κατερίνα να μείνουν μαζί για να νιώθει ασφαλής.
Λίγο πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους, ένα μαντήλι ποτισμένο με χλωροφόρμιο θα καταλήξει στα ρουθούνια μιας ανυποψίαστης γυναίκας, μια σύριγγα με μια θανατηφόρα ουσία θα καρφωθεί σε μπράτσο χωρίς ενδοιασμούς και έλεος και η Άννα ως από μηχανής θεός ή ως αφανής ήρωας που στωικά υπομένει προβληματικές συμπεριφορές θα οδηγήσει την αστυνομία στα χνάρια του δολοφόνου που επιμελώς κρύβει τα χνότα του.
Από τα βιβλία που διαβάζω, επιλέγω μια φράση που μου κίνησε το ενδιαφέρον για να την μοιραστώ μαζί σας. Από το βιβλίο του Δημήτρη Καρά, ένα σύντομο βιογραφικό του οποίου θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, επέλεξα την παρακάτω:
…το ανθρώπινο ένστικτο είναι ισχυρό. Όταν σου λέει κάτι, να το ακούς…
Όταν ένα βιβλίο φτάσει στο τέλος του, αναλογίζεσαι τι σου πρόσφερε στο κοινό σας ταξίδι. Αν αυτό που ψάχνετε ως αναγνώστες είναι η αγωνία και η αδρεναλίνη σας στα ύψη, είστε στο σωστό μέρος. Το βιβλίο μπορεί να σας τα προσφέρει και τα δύο. Τέλος η αυλαία θα πέσει με εκκωφαντικό τρόπο και θεωρώ πως δύσκολα κάποιος θα φτάσει τόσο κοντά ώστε να ανακαλύψει τον ένοχο, πριν ο συγγραφέας θελήσει να τον φανερώσει.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα του βιβλίου.
Ο Δημήτρης Καράς γεννήθηκε στις Σέρρες το 1988. Έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου έχει εκπονήσει και τη διδακτορική του διατριβή με θέμα την ασφάλεια ασύρματων τηλεπικοινωνιών. Ασχολείται με τον κινηματογράφο και έχει σκηνοθετήσει έξι ταινίες μικρού μήκους, Athame, The Riemann Hypothesis, In Memoriam, The Bureaucrat, Still Life, και Blue Moon, οι οποίες έχουν προβληθεί και βραβευτεί σε διάφορα φεστιβάλ κινηματογράφου στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Έχει γράψει το θεατρικό έργο Πίσσα και Πούπουλα, το οποίο ανέβηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα το 2024 σε σκηνοθεσία Σοφίας Φυτιάνου.
Έχει πτυχίο Αρμονίας, Αντίστιξης, και Ενοργάνωσης από το Μακεδονικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, και έχει συνθέσει τη μουσική επένδυση για ταινίες μικρού μήκους και θεατρικές παραστάσεις.
Το αστυνομικό μυθιστόρημα «Το Τίμημα της Ελευθερίας» είναι το πρώτο του βιβλίο και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πνοή.
Το οπισθόφυλλο του βιβλίου αναφέρει:
Μια κοπέλα δολοφονείται εν ψυχρώ σ’ ένα απομονωμένο στενό κοντά στο κέντρο της Αθήνας. Η Κατερίνα είναι η μοναδική αυτόπτης μάρτυρας. Από τη στιγμή που ο δολοφόνος αντιλαμβάνεται την παρουσία της στον τόπο του εγκλήματος, η ζωή της πρόκειται ν’ αλλάξει ριζικά. Καταφέρνει να του ξεφύγει, αλλά δεν αργεί να καταλάβει ότι αυτός όχι μόνο έχει δει το πρόσωπό της καθαρά, αλλά και είναι διατεθειμένος να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να τη βγάλει από τη μέση.
Η κατάσταση περιπλέκεται όταν τις επόμενες ημέρες ένα έφηβο αγόρι, ο Λάζαρος, επισκέπτεται το ιατρείο όπου εργάζεται η Κατερίνα. Από τότε, αρχίζει να την παρακολουθεί και να παρεμβαίνει στη ζωή της. Υποψιάζεται πως αυτός είναι ο δολοφόνος, αλλά δεν έχει κανένα στοιχείο, και η Αστυνομία δεν δείχνει διατεθειμένη να ερευνήσει περισσότερο την υπόθεση. Τότε, αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια της, και με τη βοήθεια της καλύτερής της φίλης, αρχίζουν να παρακολουθούν συστηματικά τον Λάζαρο προσπαθώντας ν’ αποδείξουν την ενοχή του.
Ακολουθεί ένα παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι που οδηγεί τις δύο φίλες στα βάθη του εγκληματικού υποκόσμου της Αθήνας, και γεννάει περισσότερα ερωτήματα απ’ όσα απαντάει…
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.