«Ο κήπος του Μένγκελε» – Αφίνιτυ Κόναρ,
Μετάφραση: Μαρία Φακίνου, Εκδόσεις Πατάκη

Ένα ακόμα βιβλίο με θεματολογία επηρεασμένη από το Ολοκαύτωμα, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, τον άγγελο του θανάτου, Μένγκελε και τη μοίρα που επιφύλασσε στα δίδυμα αδέλφια στο Άουσβιτς.
Η Περλ και η Στάσα είναι δώδεκα χρονών όταν εκτοπίζονται στο στρατόπεδο εξόντωσης του Άουσβιτς το φθινόπωρο του 1944 μαζί με τον παππού τους και τη μητέρα τους. Ο Μένγκελε πολύ γρήγορα θα τις εντοπίσει και θα τις εντάξει στο πρόγραμμα πειραμάτων των διδύμων με το οποίο ασχολείται. Η Περλ όμως θα εξαφανιστεί κατά τη διάρκεια ενός κονσέρτου. Η Στάσα πάντα θα ελπίζει ότι η δίδυμη αδελφή της είναι ζωντανή. Μετά την απελευθέρωση των στρατοπέδων θα ξεκινήσει ένα «κυνήγι θησαυρού», προκειμένου να εντοπίσει την αδελφή της και να οδηγήσει τον Μένγκελε στη δικαιοσύνη. Μαζί της θα είναι ο Φίλιξ. Αναζητά κι αυτός τον χαμένο δίδυμο αδελφό του. Συνοδοιπορώντας θα φτάσουν ως την Πολωνία.
Η αφήγηση είναι συγκλονιστική. Οι περιγραφές των πιο ζοφερών στιγμών του εικοστού αιώνα κόβουν την ανάσα και δημιουργούν «τον έλεο και τον φόβο» στον αναγνώστη που προσδοκά επιτέλους την κάθαρση. Ένα συγκλονιστικό βιβλίο που αναμετράται με το βρώμικο παρελθόν της ανθρωπότητας για να αναδείξει με μεγάλη εμβρίθεια την ανθρωπιά ως το προπύργιο ενός κόσμου καινούργιου που θα αναδειχτεί μέσα από τις στάχτες του πολέμου.

«Λέγε με Ισμαήλ» – Τέσυ Μπαϊλα- Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Από τις εκδόσεις Ψυχογιός, μόλις κυκλοφόρησε το νέο έργο της Τέσυ Μπάιλα με τίτλο Λέγε με Ισμαήλ.
Ένα ιστορικό και κοινωνικό μυθιστόρημα για την τύχη του ρωμαίικου στοιχείου στην Πόλη των πόλεων κατά την περίοδο 1955-1964. Ένας κοσμοπολίτικο περιβάλλον χαμένο στην ομίχλη του Βοσπόρου και της μνήμης που χάνεται από τη μισαλλοδοξία του εθνικισμού. Μια ιστορία για μια δυνατή φιλία που αναδύεται από τις πιο σκοτεινές σελίδες της Ιστορίας και αποδεικνύει πως η αγάπη, η φιλία, η αλληλεγγύη είναι αλληλένδετα με την ανθρωπιά και πως ο ξεριζωμός κρύβει την ίδια οδύνη για όλους. Ένα μυθιστόρημα πολλών ηρώων που πρωταγωνιστούν σε μια γειτονιά του Πέρα, μια ιστορία για την κοινή μοίρα δυο λαών που τους ενώνει για πάντα. Και όλα αυτά στην Κωνσταντινούπολη των αναμνήσεων και των απαράμιλλων εικόνων με τη συγγραφέα να ανασυστήνει το σκηνικό της πόλης που αγαπά όλος ο ελληνισμός με τον καλύτερο τρόπο. Αρώματα και ήχοι, μυρωδιές και εικόνες, ανατολίτικες σκηνές, μπαχαρικά και θάλασσα, μνήμες και οδύνη απελπισία και έρωτας, αγάπη και προδοσία αναμειγνύονται σε μια πόλη που αντί να χωρίζει τους ανθρώπους ενώνει τους λαούς και δίνει νόημα στη ζωή τους. Η Μπάιλα σκάβει βαθιά στην ψυχή των ηρώων της και φέρνει στην επιφάνεια τις πιο μύχιες σκέψεις τους. Διεισδύει στην ψυχή τους και εκεί ανακαλύπτει εκ νέου τον κρυμμένο θησαυρό της ανθρωπιάς για να μας δείξει τελικά ότι στη ζωή η ανθρωπιά είναι που έχει μεγαλύτερη σημασία. Ένα αξιέπαινο έργο για τους αναγνώστες της καλής λογοτεχνίας.

«Εμμανουήλ και Αικατερίνη Τα παραμύθια που δεν είναι παραμύθια», Ρέα Γαλανάκη εκδόσεις Καστανιώτη.

Ένα μυθιστόρημα βγαλμένο από την ίδια τη ζωή, γραμμένο από την κορυφαία βραβευμένη συγγραφέα Ρέα Γαλανάκη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη.
Η συγγραφέας καταγράφει την πορεία ζωής των γονιών της, αναζητώντας στις ρίζες της την προσωπική της αυτογνωσία. Προσπαθώντας να δει τι ήταν αυτό που διαμόρφωσε αυτές τις δύο ισχυρές προσωπικότητες από τη νεότητά τους, πριν ακόμα παντρευτούν.

Η Γαλανάκη ακολουθεί ένα χρονικό ζωής, νοοτροπιών, συμπεριφορών και στοχασμών και αναζητά να βρει όλα όσα προσδιόρισαν και την ίδια από παιδί, βουτώντας κυριολεκτικά στη δεξαμενή της μνήμης της για να ανασύρει από εκεί τα αίτια και τα αιτιατά της ζωής της. Για να μάθει, να αγαπήσει ξανά, ενδεχομένως να συγχωρήσει αλλά κυρίως να κατανοήσει τους γονείς της για να κοιτάξει εντός τους σε μια προσπάθεια να δει τον εαυτό της.

«Ιστορία φαντασμάτων» – Peter Straub – Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ

Το 2001 οι εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Peter Straub με τίτλο «Ιστορία φαντασμάτων». Το βιβλίο στη χώρα μας, ήταν για αρκετά χρόνια εξαντλημένο με τους αναγνώστες να επιθυμούν διακαώς την επανέκδοση του, γεγονός που πραγματοποιήθηκε φέτος το φθινόπωρο και πάλι από τις εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ.
[ Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που έχεις κάνει;
Δε θα σου πω αυτό, αλλά θα σου πω το χειρότερο πράγμα που μου έχει συμβεί… το πιο τρομακτικό…
]
Με αυτή τη φράση αρχίζει το έργο του Πίτερ Στράουμπ. Μια τρομακτική ιστορία φαντασμάτων, μια ιστορία φαντασίας, αγωνίας, τρόμου, όμορφα δομημένη σε γοτθική ατμόσφαιρα που προκαλεί αγωνία, προβλέψεις και ανατροπές, κάνοντας τον αναγνώστη να συμμετέχει κυριολεκτικά με όλες του τις αισθήσεις στην πλοκή του έργου κατά την διάρκεια της αναγνωστικής διαδικασίας.
Ο Στράουμπ έχει δουλέψει εξαιρετικά τους χαρακτήρες των ηρώων αυτού του πρωτότυπου βιβλίου. Έχει διεισδύσει βαθιά στην ψυχοσύνθεσή τους κι έτσι όλοι οι χαρακτήρες είναι ολοζώντανοι και αξιόπιστοι με εμφανή τα στοιχεία που συνθέτουν την προσωπικότητά τους, τα χαρακτηριστικά, τις ιδιαιτερότητες αλλά και τις αδυναμίες τους. Έρχονται αντιμέτωποι με ό,τι στοιχειώνει τη ζωή τους, διαχειρίζονται τους εφιάλτες τους και προσπαθούν ορθολογιστικά να προχωρήσουν τη ζωή τους. Ο συγγραφέας περιγράφει τη δράση με κινηματογραφική ένταση και ροή και αυτό κάνει την αφήγηση εξαιρετικά ενδιαφέρουσα , προκαλώντας ανατριχίλα στον αναγνώστη που έρχεται αντιμέτωπος με την παρουσία του κακού. Συγκλονιστική είναι και η περιγραφή του χιονιού που πέφτει. Νομίζει κανείς ότι το χιόνι είναι ένας ακόμα πρωταγωνιστής της ιστορίας αυτής και νιώθει την παγωνιά που φέρνει τόσο σε ρεαλιστικό όσο και συμβολικό επίπεδο.
Μια συγκλονιστική αναγνωστική περιπέτεια, ένα ατμοσφαιρικό βιβλίο γεμάτο σασπένς και αγωνία που η μεταφράστρια Σοφία Ανδρεοπούλου καταφέρνει να αποδώσει στην ελληνική γλώσσα υπογράφοντας ένα κείμενο που ρέει απρόσκοπτα.

«Τελευταία αναγγελία για Σαν Φρανσίσκο», Guillaume Musso Μετάφραση Γιώργος Ξενάριος, Εκδόσεις ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ

Γκιγιό Μισό ένας από τους συγγραφείς που οι αναγνώστες, παγκοσμίως, δείχνουν την προτίμησή τους. Θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς και ευπώλητους συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας των τελευταίων χρόνων. Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 42 γλώσσες και μεταφερθεί στον κινηματογράφο.
Από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος, μετά το Ένα διαμέρισμα στο Παρίσι (2020) και Το κορίτσι του Μπρούκλιν (2021), κυκλοφόρησε τον περασμένο Μάιο το νέο του έργο με τίτλο Τελευταία αναγγελία για Σαν Φρανσίσκο σε μετάφραση Γιώργου Ξενάριου.
Ένα βιβλίο περιπέτειας και αγωνίας, χωρισμένο σε μικρά κεφάλαια που όλα ξεκινούν από πολύ σημαντικά αποφθέγματα γνωστών συγγραφέων που δίνουν το στίγμα των σελίδων που θα ακολουθήσουν. Ο Μισό θεωρείται ένας από τους κορυφαίους συγγραφείς του είδους του και αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό από τις πρώτες σελίδες και αυτού του βιβλίου, καθώς υπογράφει ένα καθηλωτικό μυθιστόρημα, γεμάτο σασπένς και ερωτήματα που όταν απαντηθούν τίποτα δε θα είναι πια ξανά το ίδιο.

Το γεγονός, Annie Ernaux, Εκδόσεις Μεταίχμιο

ΝΟΜΠΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 2022
Πιο επίκαιρο από ποτέ το αυτοβιογραφικό βιβλίο της Annie Ernaux, το οποίο κυκλοφόρησε τον περασμένο Μάιο από τις Eκδόσεις Μεταίχμιο σε μετάφραση Ρίτας Κολαϊτη, καθώς αυτήν την περίοδο, αποφασίστηκε στην Αμερική η απαγόρευση των αμβλώσεων. Ένα γεγονός που καταστρατηγεί τα δικαιώματα εκατομμυρίων γυναικών στον κόσμο, ακυρώνοντας έτσι την απόφαση για τις αμβλώσεις ύστερα από πενήντα ολόκληρα χρόνια.
Η συγγραφέας περιγράφει τις συνθήκες παρανομίας που βίωσε, προκειμένου να κάνει άμβλωση στα είκοσι τρία της, καταγράφοντας σε πρώτο πρόσωπο τις αναμνήσεις της, τις ψυχολογικές της διακυμάνσεις, τα συναισθήματα και τους φόβους που τη συντάραξαν. Καταγράφει εμπειρίες γυναικών εκείνης της εποχής που βίωναν ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες. Περιγράφει ουσιαστικά ένα ολόκληρο κομμάτι της ιστορίας πριν από τον νόμο για την άμβλωση. Έναν νόμο που προσπάθησε να απελευθερώσει και να βάλει τέλος στην παρανομία και στον κίνδυνο χιλιάδων Γαλλίδων να μείνουν στείρες, ακόμα και να χάσουν τη ζωή τους. Το μικρό αυτό σε μέγεθος βιβλίο αποτελεί μια γροθιά σε όλες εκείνες τις κοινωνίες που αποφασίζουν ερήμην των γυναικών για θέματα που αφορούν αποκλειστικά τις ίδιες, όπως είναι ο αυτοπροσδιορισμός, η διαχείριση της σωματικής ακεραιότητας και, εν τέλει, το ίδιο το μέλλον τους. Πρόκειται για τη σύντομη αφήγηση μιας ιδιαίτερα τραυματικής εμπειρίας, μιας στιγμής της ζωής της ίδιας της συγγραφέα, που τη σημάδεψε και που δεν ξέχασε ποτέ και μόνο ύστερα από πολλά χρόνια κατάφερε να διαχειριστεί για να μπορέσει να την καταγράψει, έχοντας πλήρη συνείδηση της δύναμης που μπορεί να έχει αυτό το μικρό κείμενο στις γυναίκες αναγνώστριες αλλά και στους άντρες που θα μπορέσουν να δουν μέσα από αυτή τη χειμαρρώδη αφήγηση τι πραγματικά συμβαίνει στο σώμα αλλά κυρίως στην ψυχή μιας γυναίκας που υπόκειται σε άμβλωση.
Το βιβλίο που βραβεύτηκε με το ΝΟΜΠΕΛ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ 2022, είναι ένα συγκλονιστικό και ρεαλιστικό έργο που γνωρίζει τεράστια επιτυχία παγκοσμίως. Έχει γίνει ήδη έγινε ταινία, η οποία τιμήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας 2021.

«Στέλλα Βιολάντη και Ισαβέλλα» – ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ

Από την «Κλασική σειρά Μίνωας» επιλέξαμε το έργο κλασικής λογοτεχνίας του πολυγραφότατου Γρηγόριου Ξενόπουλου με τίτλο «Στέλλα Βιολάντη και Ισαβέλλα». Ένα ηθογραφικό δράμα εποχής που διαδραματίζεται σε μια αστική συντηρητική κοινωνία γεμάτη υποκρισία και πουριτανισμό όπου ο πατέρας ορίζει την τύχη της οικογένειας, την τύχη των παιδιών του, πάντα έχοντας στο μυαλό του το κοινωνικό του γόητρο και τον πλούτο.
Ο αυταρχικός Παναγής Βιολάντης είναι ο δεσποτικός πατέρας της ιστορίας που φροντίζει την κοινωνική του υπόληψη με πείσμα, με οποιοδήποτε τίμημα, ακόμα και με τη δυστυχία της κόρης του. Είναι ο άνθρωπος που θέλει να διατηρήσει το αξιοσέβαστο προφίλ που έχει χτίσει για την μεγαλοαστική του οικογένεια, μια οικογένεια που τον φοβάται. Η άβουλη και λογική σύζυγος του που έχει υποταχτεί στον σύζυγο της και έχει αποδεχθεί την κατάσταση στο σπίτι της, είναι αυτή που όσο και αν αγαπάει την κόρη της, δεν μπορεί να τη βοηθήσει ουσιαστικά. Δεν μπορεί να φέρει αντίρρηση στον σύζυγο της. Ακολουθεί τις παγιωμένες αντιλήψεις και τα κοινωνικά δεδομένα της εποχής στην οποία ζει.
Η υπερήφανη και πεισματάρα Στέλλα, η κεντρική ηρωίδα του έργου, είναι μια γυναίκα με ισχυρή προσωπικότητα που είναι αποφασισμένη να διατηρήσει τις αξίες της και να προασπίσει τον νεανικό της έρωτα. Θέλει την ευλογία του πατέρα της για τον Χρηστάκη, επειδή αν δεν πάρει αυτόν, δε θα πάρει κανέναν άλλον. Το θεωρεί δικαίωμα της να αποφασίσει η ίδια ποιον θα επιλέξει για άντρα της.
Ο πατέρας όμως είναι ανένδοτος. Δεν μπορεί να δεχθεί την ένωση της οικογένειας του με την οικογένεια Χρηστάκη.
Ο ίδιος ο Ζαμάνος Χρηστάκης που αποφασίζει πεισματικά να κατακτήσει τη Στέλλα, της στέλνει ένα γράμμα στο οποίο της εξομολογείται τον έρωτα του, προσπαθώντας να την πείσει ότι μόνο αυτήν αγαπά. Η Στέλλα ανταποκρίνεται και αυτός αποφασίζει να κάνει το επόμενο βήμα. Η Στέλλα έχει μεγάλη προίκα, θα τη ζητήσει από τον πατέρα της.
Η οργή του Βιολάντη θα ξεχειλίσει και η τιμωρία θα φανεί. Ποια θα είναι η συνέχεια της ιστορίας και ποια η τύχη των ηρώων μας; Τι θα κάνει η μητέρα της Στέλλας; Ποια η τύχη του ερωτευμένου κοριτσιού;
Ένα κλασικό έργο από τον Γρηγόρη Ξενόπουλο, τον συγγραφέα του ηθογραφικού και αστικού μυθιστορήματος της περίφημης γενιάς του 1880.

«ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΟΣΤΕΝ ΜΙΑ ΖΩΗ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΗΣ ΑΔΕΡΦΗΣ ΜΟΥ ΤΖΕΙΝ» – GILL HORNBY
Μετάφραση Τέσυ Μπάιλα – Εκδόσεις ΙΒΙΣΚΟΣ

Για όσους αγαπούν την Τζέιν Όστεν αυτό το βιβλίο είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να γνωρίσουν τον άνθρωπο πίσω από τον θρύλο αλλά και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα στην οποία έζησαν οι κοντινότεροι συγγενείς της.
Πώς είναι να είναι κανείς η αδελφή μιας επιτυχημένης συγγραφέα; Μια αδελφή που περισσότερο μοιάζει με ηρωίδα βγαλμένη από τα βιβλία της αδελφής της παρά με κανονικό άνθρωπο που ζει τη δική του ζωή; Πώς γίνεται να πρέπει να αναμετρηθεί μαζί της σε όλη της τη ζωή αλλά και να διατηρήσει την υστεροφημία της όσο το δυνατόν αλώβητη και ανθηρή; Με εξαιρετική μαεστρία η συγγραφέας κινείται ανάμεσα στις αναμνήσεις της κοινής τους ζωής και φέρνει στο φως τις αλήθειες που καθόρισαν τη μοίρα τους. Οι επιστολές γίνονται ο μίτος που ξετυλίγεται για να αποκαλυφθεί ο λαβύρινθος των σημαντικών γεγονότων που βίωσαν οι δυο αδελφές.
Η συγγραφέας στέκεται με ενάργεια μπροστά στην ηρωίδα της και δίνει με μια ιδιαίτερα τρυφερότητα τα χαρακτηριστικά της, δομώντας ένα βιβλίο που θυμίζει την κλασική λογοτεχνία της εποχής. Η Κασάντρα της είναι ένας χαρακτήρας που ο αναγνώστης θα αγαπήσει και θα συμπονέσει την προσπάθειά της να μην αφήσει καμιά σκιά πάνω από το όνομα της αδελφής της, να σκίσει όλα τα πέπλα που μπορεί να σκοτεινιάσουν τη μορφή της στο μέλλον και το κάνει με πλήρη συνείδηση ότι πρέπει να ολοκληρωθεί όλη αυτή η προσπάθεια πριν χαθεί και η ίδια.
Γραμμένο με ενσυναίσθηση, ευγένεια και ευαισθησία το βιβλίο έχει μια ιδιαίτερη αγγλική ατμόσφαιρα που συναρπάζει τον αναγνώστη. Η γλωσσική αισθητική που ακολούθησε η Τέσυ Μπάιλα κατά τη μετάφρασή του έχει πετύχει να αποδώσει την ατμόσφαιρα αυτή με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να παραδώσει στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό ένα πολύ γοητευτικό και αξιόλογο βιβλίο.

“Η τριλογία της ομίχλης” Κάρλος Ρουίθ Θαφόν εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Η Τριλογία Ομίχλης, τη μετάφραση της οποίας υπογράφει η Δέσποινα Δρακάκη, περιλαμβάνει έναν συνδυασμό μυστηρίου, περιπέτειας μα και συναισθημάτων, γραμμένο από τη μαγική πένα του Carlos Ruiz Zafón. Αν και η αναφορά σε τριλογία μας παραπέμπει σε κάποια συνέχεια, οι ιστορίες της δεν αλληλοκαλύπτονται, κάθε βιβλίο μπορεί να διαβαστεί αυτόνομα και με όποια σειρά θέλουμε, όλα όμως έχουν ένα κοινό. Όλα είναι κάπως σκοτεινές ιστορίες φαντασίας, μαγείας, μυστηρίου και αγωνίας, οι οποίες διαδραματίζονται στο πρώτο μισό του τελευταίου αιώνα, κάπου μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας, και εκτυλίσσονται αφηγηματικά με συγγραφική δύναμη και αριστοτεχνική γραφή. Και όσο και αν η τριλογία του Θαφόν είναι ιστορίες μυστηρίου, μέσα από τις σελίδες του περνούν αρκετά κοινωνικά στοιχεία. Ο κίνδυνος του θανάτου, η θλίψη και η κατάθλιψη, η εγκατάλειψη, η φιλία και η ευθραυστότητα της ανθρώπινης ζωής. Οι κεντρικοί ήρωες είναι τρυφεροί και έξυπνοι. Η λατρεμένη από όλους στοχαστική γραφή του συγγραφέα μας αποκαλύπτει σε αυτό το βιβλίο ότι ο μεγάλος συγγραφέας είναι μεγάλος από την πρώτη του εμφάνιση στο λογοτεχνικό στερέωμα και ο συνδυασμός αυτής της γραφής με μια εξαιρετική πλοκή, με αποκαλύψεις και ανατροπές, με εντάσεις και συμβολισμούς καθιστά την τριλογία αυτή ένα ακόμα σημαντικό βήμα του συγγραφέα που απλώς εμείς έτυχε να το γνωρίσουμε τώρα, όταν το τέλος έχει κρίνει τη συγγραφική του πορεία.
Η τριλογία αυτή συνδυάζει το φανταστικό και υπερφυσικό με το πραγματικό, διατηρεί το κλίμα του τρόμου και της αγωνίας και κρατά τον αναγνώστη σε διαρκή εγρήγορση. Γιατί ο Θαφόν καταφέρνει πάντα να αρπάζει τον αναγνώστη και να τον εγκλωβίζει στην καλογραμμένη ιστορία του και κρατώντας τον εκεί, σχεδόν ασφυκτικά, να του αποκαλύπτει τον μαγικό κόσμο της ανάγνωσης από την αρχή.

Η έβδομη υπόθεση- Paul Halter- Εκδόσεις Διόπτρα

Ο Paul Halter, συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων, είναι κυρίως γνωστός για τα έργα του που ανήκουν στην κατηγορία τού Locked Room Mystery – τα λεγόμενα αστυνομικά μυθιστορήματα κλειστού δωματίου, όπου ο αναγνώστης καλείται να ανακαλύψει τον δράστη αλλά και πώς κατάφερε να διαπράξει τον φόνο και να διαφύγει από τον τόπο του εγκλήματος. Το έργο του Η Τέταρτη πόρτα εκδίδεται για πρώτη φορά στην ελληνική γλώσσα από τις εκδόσεις Διόπτρα το 2017. Πέντε χρόνια μετά οι εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφόρησαν το έργο του με τίτλο Η έβδομη υπόθεση, σε μετάφραση Στύλβας Πράσσου.
Οι ύποπτοι είναι δύο, άλλωστε το έργο δεν είναι πολυπρόσωπο. Πρωταγωνιστούν ένας θεατρικός συγγραφέας και ένας ηθοποιός και η αφήγηση επικεντρώνεται στην ιστορία δύο αντρών. Δυο αντιπάλων σε μια αληθινή μονομαχία. Κανείς δε γνωρίζει την αληθινή τους σχέση. Ποιο είναι το θύμα; Ποιο το τέλειο άλλοθι; Ποιος διέπραξε τη δολοφονία; Ο συγγραφέας δημιουργεί μια ζοφερή ατμόσφαιρα που όμως αυτή είναι ένα από τα πιο γοητευτικά στοιχεία της αφήγησης. Γοτθικό μυστήριο που χτίζεται σταδιακά σαν ένα παζλ. Πολύ σύντομα όμως ο ίδιος ο συγγραφέας θα το αποδομήσει και θα αρχίσει να το φτιάχνει από την αρχή σκηνοθετώντας εκ νέου τα δεδομένα. Μαζί του ο αναγνώστης θα καταφέρει να διεισδύσει σ’ αυτόν τον κύκλο μυστηρίου, θα «χαθεί» στη δίνη των αποκαλύψεων, θα νιώσει τον κλοιό που σφίγγει γύρω από τους ήρωες σε μια κινηματογραφική πλοκή που κυριολεκτικά δημιουργεί ένταση καθώς τα δεδομένα ανατρέπονται το ένα πίσω από το άλλο και εντείνουν την αφηγηματική δραματουργία.
Ένα βιβλίο που θα λατρέψουν οι αναγνώστες αυτού του είδους.