Ο Πέδρο, ζει στο Χοσέ Ιγκνάσο της Ουρουγουάης. Κατάγεται από οικογένεια ψαράδων της οποίας ο πατέρας θα δώσει τα ηνία στον γιο του να συνεχίσει να δαμάζει τα κύματα, να δαμάζει τη θάλασσα, παρόλα την ευστροφία, τη φιλομάθεια και την αγάπη του για τη γνώση και τα γράμματα η οποία θα λήξει άδοξα σε ηλικία 18 ετών.
Ο σενιόρ Άνχελ ή αλλιώς ο γέρος, ένας παράξενος άνθρωπος βαθιά καλλιεργημένος με μακριά λευκή γενειάδα που αποπνέει μυστήριο, ένας λάτρης της ζωγραφικής, ζει μόνος και απομονωμένος από τον υπόλοιπο κόσμο.
Οι δύο άνδρες θα αναπτύξουν φιλικές σχέσεις και ο γηραιός σε ερώτηση του νεότερου σχετικά με τη θρησκεία θα του εκμυστηρευτεί σε ένα βράδυ όλη την πολύκροτη ζωή του…
Ο Άγγελος Αλεξάκης, κατάγεται από άθεους γονείς και ο ίδιος είχε μια πολύμηνη νοσηλεία σε ψυχιατρική κλινική με αιτία τη σχιζοφρένεια. Η ιστορία του ξεκινά από τα Γιάννενα, όπου την πόλη έχουν τρομοκρατήσει οι τρεις γυναικοκτονίες που έλαβαν χώρα σε μικρό χρονικό διάστημα, χωρίς να έχουν ακόμη αποδοθεί ευθύνες. Την υπόθεση ερευνά ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Νικήτας Γρίβας, και τα πρόσωπα που θα μας απασχολήσουν, είναι αρκετά, περίεργα, σκοτεινά και ύποπτα.
Ο ψυχίατρος δόκτορας Λεβύ, η Χαρά που μοιράζεται με τον Άγγελο ερωτικές στιγμές, η Βικτώρια που εισβάλλει και χάνεται από τη ζωή του σαν αερικό, ο Χρυσόστομος Αποστολάτος συλλέκτης έργων τέχνης και η Ελπίδα Κριεζή ιδιοκτήτρια μιας γκαλερί, θα αναμοχλεύουν τη ζωή του Άγγελου, ο οποίος άλλοτε ακολουθεί και άλλοτε παραλείπει τη φαρμακευτική του αγωγή, έτσι ώστε να μην είναι σε θέση να γνωρίζει επακριβώς τι στην πραγματικότητα πράττει και τι είναι αποκύημα της φαντασίας του.
Ένα παράταιρο κόκκινο τριαντάφυλλο, οι εκδορές και μώλωπες στα χέρια και στο κορμί, μια έκθεση ζωγραφικής, μια φωτογραφία δύο ανδρών καθήμενων σε ένα παγκάκι, μια εντυπωσιακή γκρι Aston Martin, η τριλογία έργων «Αναζητώντας τον Θεό», μια περίεργη διάρρηξη, μια ακόμη πιο περίεργη λιποθυμία, μια απρόσμενη αυτοκτονία και μια σύλληψη που μοιάζει με καλοστημένη παγίδα, κρατούν την αγωνία του αναγνώστη στην κόψη του ξυραφιού που αδημονεί σε κάθε σελίδα να βρει την άκρη του νήματος.

Τι σχέση μπορεί να έχει ο δόκτορας Λεβύ με τον Χρυσόστομο;
Τι ρόλο παίζει στην ιστορία η Βικτώρια;
Πώς μπορεί να συγκεραστούν οι λέξεις αμάρτημα, ταπεινότητα και Θεός;
Ποιος παίζει ύπουλο παιχνίδι κατά του Άγγελου;
Ποιος είναι το δόλωμα;
Είναι η Ελπίδα ερωτευμένη με τον Άγγελο ή κρύβει επιμελώς τις προθέσεις της;
Πού τελικά σταματά το ψέμα και που ξεκινά η αλήθεια;

Από τα βιβλία που διαβάζω, επιλέγω μια φράση, για να την μοιραστώ μαζί σας. Από το βιβλίο του Ηλία Μωραΐτη, ένα μικρό βιογραφικό του οποίου θα βρείτε στο τέλος του άρθρου, επέλεξα την παρακάτω:
…καθετί που το συνοδεύουν κτητικές αντωνυμίες, η αγάπη γίνεται συνώνυμο του εγωισμού…

Πρόκειται για ένα μεστό βιβλίο, «καλοραμμένο» και χωρισμένο σε κεφάλαια για να διευκολύνεται η ροή των γεγονότων. Το τέλος της ιστορίας είναι απρόβλεπτο και συγκινητικό, με απώτερο σκοπό του να υμνήσει τη φιλία, την εξιλέωση, τη δύναμη της συγχώρεσης και φυσικά της αληθινής και ανιδιοτελούς αγάπης.
Ακόμα κι αν όλα είναι προδιαγεγραμμένα, πάντα υπάρχει η πιθανότητα η ζωή να βάλει τι δική της πινελιά στον καμβά και να αλλάξει άρδην το τελικό αποτέλεσμα.

Ο Ηλίας Μωραΐτης γεννήθηκε στις 27 Νοεµβρίου του 1981 στην Ξάνθη, όπου και διαµένει. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, µε ειδίκευση στην Αρχαιολογία. Έχει ολοκληρώσει την παρακολούθηση του σεμιναρίου Επιμέλειας και Διόρθωσης Κειμένου του ΕΚΠΑ. Έχει βραβευτεί µε έπαινο από την Εταιρεία Λογοτεχνών και Συγγραφέων Ηπείρου.
Η πρώτη εκδοτική του προσπάθεια έγινε το 2017 µε το ψυχολογικό θρίλερ Σκληρές Αλήθειες από τις Εκδόσεις Ψυχογιός και η δεύτερη το 2020 µε το αστυνομικό μυθιστόρημά Ο Σκακιστής από τις Εκδόσεις Πηγή.

Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πηγή.
Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο, θα βρείτε εδώ.