Ο MIRKO ZILAHY, κάνει το ντεμπούτο του στη διεθνή λογοτεχνία με ένα αξιοσημείωτο αστυνομικό θρίλερ με τίτλο «ΕΤΣΙ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ». Στη χώρα μας το βιβλίο του κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2018, από τις εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ, σε μετάφραση Μαρίας Οικονομίδου.


Ο συγγραφέας με το μυθιστόρημα αυτό, ίσως επηρεασμένο από την σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία, αφού τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι οι ιστορίες που έχουν να κάνουν με serial killer είναι «προνόμιο» του Βορρά, καταφέρνει τελικά να δημιουργήσει έναν δικό του serial killer λίγο διαφορετικό από όσους έχουμε γνωρίσει μέχρι τώρα. Δημιούργησε μια ΣΚΙΑ.


Μια ΣΚΙΑ πάνω από την Ρώμη, όπου από την μια έχουμε τέχνη, ιστορία, πολιτισμό και από την άλλη σιδηροτροχιές, κτίρια και κατασκευές, αυτές που ανεγέρθηκαν κατά την ανάπτυξη της βιομηχανικής εποχής. Γιγάντιοι μηχανικοί σκελετοί που δημιουργούν όμως μια ζοφερή και ακαταμάχητη γοητεία. Εργοστάσια φωταερίου και σταθμοί ηλεκτροπυρηνικής ενέργειας συμπληρώνουν την εικόνα δίπλα στα αρχαία, σπέρνοντας τον θάνατο. Εκεί, σε αυτήν την ζοφερή περιοχή θα κάνει την εμφάνιση της η ΣΚΙΑ, αφήνοντας το πτώμα της Ιρλανδής Νόρας Ο Ντόνελ. Κεντρικός ήρωας ο αστυνόμος Ενρίκο Μαντσίνι, ειδικά εκπαιδευμένος στις Η.Π.Α σε σειριακά εγκλήματα. Ο Ενρίκο, έχασε όμως πρόσφατα την γυναίκα του από καρκίνο και δεν μπορεί να ξεπεράσει τον τεράστιο πόνο. Η υπόθεση που είχε αναλάβει την περίοδο αυτή, αφορούσε την εξαφάνιση του ογκολόγου Καρνεβάλι, ο οποίος ήταν ο θεράπων ιατρός της γυναίκας του. Για τον Ενρίκο, η υπόθεση αυτή ήταν φόρος τιμής στην αγαπημένη του σύζυγο.


Όταν ο διοικητής τού ζήτησε να αναλάβει την περίπτωση του φόνου της ο αστυνόμος Ντόνελι αρνήθηκε, θεωρώντας ότι δεν είχε να κάνει με έναν κατά συρροή δολοφόνο. Όμως το δεύτερο πτώμα στην περιοχή τον διαψεύδει και τον αναγκάζει να αναλάβει την υπόθεση.
Η ΣΚΙΑ, μετά από κάθε φόνο, έστελνε ένα e mail με την υπογραφή ΣΚΙΑ, σε έναν συνταξιούχο δημοσιογράφο, ανακοινώνοντας έτσι την πράξη του.
-Γιατί όμως επέλεξε τον συγκεκριμένο δημοσιογράφο;
-Τι σχέση είχαν τα θύματα μεταξύ τους;
-Ο αστυνόμος πρέπει να αποκωδικοποιήσει τα μέιλ, να φτιάξει το προφίλ του δολοφόνου και να ακολουθήσει τα ίχνη του. Μήπως όμως η ΣΚΙΑ με τα συγκεκριμένα μέιλ τον οδηγεί στο μοιραίο ραντεβού τους;
-Πώς καταφέρνει να μην αφήνει ίχνη; Και το νερό; Ο ποταμός; Τι ρόλο παίζουν;
-Άραγε η εξαφάνιση του Ογκολόγου είναι και αυτό έργο της ΣΚΙΑΣ;


Ένα καταιγιστικό θρίλερ, ίσως σε κάποια σημεία αρκετά ωμό, που όμως στο βάθος του κρύβει τον πόνο που προκαλεί η απώλεια αγαπημένων προσώπων. Και αυτό το κάνει να γίνεται συγκινητικό. Επτά άνθρωποι, επτά ζωές, επτά ιστορίες, επτά δολοφονίες. Τι κρύβουν από πίσω τους; Άραγε τι θα νοιώσει ο αναγνώστης με την τελική αποκάλυψη για τον serial killer που δολοφονούσε τελετουργικά;
Ένα υπέροχο ταξίδι στην Αιώνια Πόλη με τα υπέροχα οικοδομήματα της αρχαία και σύγχρονα. Ένα ταξίδι στην κλασική Ρώμη μα και στην πόλη που όπως τόσες άλλες έχουν και τις σκοτεινές γειτονιές της. Ένα ταξίδι στη ζωή και στο θάνατο.


Ο μεστός τρόπος γραφής, η εξαιρετική πλοκή και η γρήγορη ροή του κάνουν το μυθιστόρημα αυτό, μια συναρπαστική ανάγνωση, κατακτώντας αναγνώστες και κριτικούς. Είναι εμφανές ότι ο MIRKO ZILAHY μελέτησε πολύ την ανατομία, την ψυχιατρική και την εγκληματολογία. Όμως η μεγάλη επιτυχία αυτού του έργου, θεωρούμε πως είναι οι ήρωές του. Είναι σαφές ότι ο συγγραφέας αφιέρωσε πολύ χρόνο και την αμέριστη προσοχή του στην σκιαγράφησή τους, κάνοντάς τους πραγματικούς, ανθρώπινους με έντονα συναισθήματα. Προσωπικότητες πονεμένες, χαρακτήρες φοβισμένοι με δύσκολη ζωή. Ιδιαίτερη μνεία στις γυναίκες ηρωίδες οι οποίες έχουν έναν ειδικό ρόλο. Είναι καταλύτες συναισθημάτων και θανάτου. Όλες κουβαλούν μια τραγική μοίρα μα είναι και σύγχρονες, ικανές, θεληματικές. Είναι η μηχανή του έρωτα και του μίσους, του εγκλήματος και της τιμωρίας, του φωτός και της ΣΚΙΑΣ!

(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

«Η βροχή που πέφτει στα τέλη του καλοκαιριού στη Ρώμη είναι αμείλικτη και ξεπλένει κάθε ίχνος: να γιατί η σκηνή του εγκλήματος είναι ένα ανεξιχνίαστο αίνιγμα. Ένα πράγμα μόνο είναι ξεκάθαρο: όποιος κι αν σκότωσε την άγνωστη γυναίκα, το έκανε με τη σχολαστική φροντίδα ενός χειρουργού, χρησιμοποιώντας τα ακονισμένα εργαλεία του για να σκηνοθετήσει έναν θάνατο.

Γιατί ο θάνατος είναι θέαμα. Ο Ενρίκο Μαντσίνι αυτό το ξέρει καλά. Εκείνος δεν είναι ένας τυχαίος αστυνόμος. Παρ’ όλα αυτά αρνείται την υπόθεση. Απορρίπτει την ίδια την ιδέα ότι ο δράστης είναι ένας κατά συρροή δολοφόνος. Μολονότι το ένστικτό του, μετά από μία μόλις δολοφονία, δεν αφήνει περιθώρια. Και δεν κάνει λάθος: με τη δεύτερη δολοφονία η πόλη βυθίζεται στον εφιάλτη. Στριμωγμένος για τα καλά, ο αστυνόμος αναγκάζεται να δεχτεί την έρευνα… Και να αποδεχτεί και την ιδέα πως ίσως δε θα καταφέρει να σταματήσει τον δολοφόνο προτού ολοκληρώσει το σχέδιό του. Προτού ο δολοφόνος αποδείξει σε όλους -και κυρίως σ’ εκείνον- ότι έτσι σκοτώνουν.
Το μυθιστόρημα αυτό δεν είναι μόνο το ιταλικό θρίλερ που κατέκτησε τους διεθνείς εκδότες πριν ακόμα κυκλοφορήσει. Δεν είναι μόνο ένα συναρπαστικό ντεμπούτο, γραμμένο με πρωτόγνωρη μαεστρία. Το Έτσι σκοτώνουν είναι μια ακαταμάχητη πρόκληση, που κατακτά τον αναγνώστη με τη γοητεία της πιο αυθεντικής αφηγηματικής έντασης, ένα εντυπωσιακό μυθιστόρημα που απλώνεται στις εσοχές της σύγχρονης Ρώμης, στη σκιές των δαιδάλων της αιώνιας πόλης.»