Συγγραφέας του βιβλίου Το πράσινο φτερό – Εκδόσεις Αρμός

Μια απολαυστική περιπέτεια, την οποία επιθυμούσε να προσφέρει στους φίλους του είναι ο βασικός λόγος που ο Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος έγραψε το Το πράσινο φτερό. Όπως λέει στο Vivlio-life πρόκειται για «Μια ιστορία που θα μπορούσε να διαβαστεί σαν κινηματογραφική ταινία στο μυαλό του αναγνώστη. Στην πορεία, όμως, άρχισα να διαπιστώνω ότι αυτή η παρέα των φίλων του πράσινου φτερού άρχισε να μεγαλώνει καθημερινά όλο και περισσότερο και να αποκτάει συνεχώς νέα μέλη». Και κάπως έτσι η έμπνευση βρήκε εκδότη, το μυθιστόρημα κυκλοφόρησε και πλέον βρίσκεται στα χέρια μας. Στόχος του συγγραφέα είναι σύντομα να παρουσιάσει στο αναγνωστικό του κοινό μια τριλογία με τον ίδιο τίτλο. Τρεις διαφορετικές περιπέτειες αστυνομικού μυστηρίου, που όμως θα συνδέονται μεταξύ τους μέσα από τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν.

  • Η συνομωσία των Μελέκ. Ας ξεκινήσουμε αυτή τη συνομιλία από τον υπότιτλο του μυθιστορήματός σας. Ποιοι είναι οι Μελέκ και πόση δολοπλοκία κρύβει η συνωμοσία τους;
    Καταρχήν, οφείλω να ομολογήσω ότι δεν περίμενα ούτε εγώ ο ίδιος όταν έγραφα αυτό το βιβλίο ότι η ονομασία Μελέκ θα τράβαγε από μόνη της τα βλέμματα των αναγνωστών. Το μόνο που μπορώ να σας αποκαλύψω είναι ότι οι Μελέκ είναι οι κλασικοί κακοί που υπάρχουν σε κάθε περιπετειώδη ιστορία και ότι η συγκεκριμένη συνωμοσία τους, απειλεί να τινάξει στον αέρα όχι μόνο δυο μεγάλες αυτοκρατορίες, την ελληνική και τη ρωσική, αλλά και συνολικά την παγκόσμια ειρήνη.
  • Και ο τίτλος; Θα συναντήσουμε στα κεφάλαια του βιβλίου σας Το πράσινο φτερό ή κάποιον που κρύβεται πίσω από αυτό;
    Φυσικά! Το πράσινο φτερό είναι η μυστική ονομασία του ήρωά μας. Το πράσινο φτερό είναι ο μασκοφόρος εκδικητής που συλλέγει τα στοιχεία γύρω από τη συνωμοσία των Μελέκ και προσπαθεί να ξεδιαλύνει τον μίτο της Αριάδνης. Στο μυαλό μου έχω ετοιμάσει ήδη και δύο επόμενες περιπέτειες μυστηρίου με το πράσινο φτερό πρωταγωνιστή.
  • Όπως έχετε πει βασική σας επιδίωξη είναι ο αναγνώστης να ταξιδέψει σε έναν μαγικό κόσμο, να ζήσει μια περιπέτεια που συνδυάζει μυστήριο, γρίφους και δράση. Πιστεύετε πως τα καταφέρατε; Τι μηνύματα λαμβάνετε από τους αναγνώστες σας;
    Ο βασικός λόγος που έγραψα αυτό το βιβλίο ήταν για να προσφέρω μια απολαυστική περιπέτεια στους φίλους μου. Μια ιστορία που θα μπορούσε να διαβαστεί σαν κινηματογραφική ταινία στο μυαλό του αναγνώστη. Στην πορεία, όμως, άρχισα να διαπιστώνω ότι αυτή η παρέα των φίλων του πράσινου φτερού άρχισε να μεγαλώνει καθημερινά όλο και περισσότερο και να αποκτάει συνεχώς νέα μέλη.
  • Επιδίωξή μας είναι μας να προβληματιστούμε, για το τι μπορεί να κάνει ο ελληνισμός όταν είναι ενωμένος. Πιστεύετε πως το παρελθόν μας αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας πως μπορούμε να υπάρξουμε ενωμένοι ως λαός;
    Ο ποιητής μίλησε για τη διχόνοια που κρατάει ένα σκήπτρο η δολερή. Οι Βενετοί συνήθιζαν να λένε ότι κάθε πέντε Έλληνες, δέκα στρατηγοί. Οι διχασμοί ανάμεσά μας είναι διαχρονικοί. Αθηναίοι και Σπαρτιάτες. Εικονομάχοι και Εικονολάτρες. Αγγλόφιλοι, Γαλλόφιλοι και Ρωσόφιλοι. Δεληγιαννικοί και Τρικουπικοί. Βενιζελικοί και Αντιβενιζελικοί. Δημοκρατικοί αστοί και αντάρτες κομμουνιστές. Ολυμπιακοί και Παναθηναϊκοί. Μνημονιακοί και Αντιμνημονιακοί. Εμβολιαστές και Αντιεμβολιαστές. Η λίστα είναι ατελείωτη. Δείτε, όμως, τι πετύχαμε κάθε φορά που ήμασταν ενωμένοι, όπως π.χ. στην εποποιία των Βαλκανικών Πολέμων το 1912-1913. Δεν έχουμε, πλέον, το προνόμιο να στεκόμαστε σε αυτά που μας χωρίζουν. Ειδικά σε αυτήν τη συγκυρία και σε αυτήν τη γωνιά του κόσμου που μας έφεραν η Ιστορία και η Γεωγραφία.
  • Μας μεταφέρετε σε μια φανταστική εποχή, κατά την οποία ο Ελληνισμός έχει εκπληρώσει τα όνειρά του. Να μας απαριθμήσετε αυτά τα όνειρα έστω και έτσι, δηλαδή σε μια φανταστική εποχή;
    Στο βιβλίο μου ο Εθνικός Διχασμός δεν υπήρξε ποτέ. Οι σύμμαχοί μας στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν πραγματικοί σύμμαχοι και φίλοι. Η Μικρασιατική εκστρατεία στέφθηκε από επιτυχία και ο Κεμάλ Ατατούρκ αυτοκτονεί λίγο πριν μπει στην Άγκυρα ο ελληνικός στρατός. Η Κωνσταντινούπολη είναι και πάλι η πρωτεύουσα της Ελλάδας, ο Κωνσταντίνος έχει στεφθεί αυτοκράτορας, ο 12ος με το όνομά του, ο Ελευθέριος Βενιζέλος είναι ο πρώτος πρωθυπουργός της νέας ελληνικής αυτοκρατορίας και ο χριστιανικός σταυρός έχει τοποθετηθεί και πάλι στον τρούλο της Αγίας Σοφίας. Μέσα σε αυτόν τον φαντασιακό χωροχρόνο εκτυλίσσεται η υπόθεση του έργου μας, με τους Μελέκ να συνωμοτούν στα παρασκήνια για να τιναχθεί στον αέρα η επικείμενη συμφωνία με τη Ρωσία για τη διανομή του Πόντου και της Αρμενίας.
  • Στον πρόλογό σας μας προβληματίζετε με τα «Αν» που χρησιμοποιείτε. Έχετε δώσει σε σας τον ίδιο απαντήσεις σε όλους τους υποθετικούς συνδέσμους που χρησιμοποιήσατε; Όπως για παράδειγμα «τι θα γινόταν αν οι Σύμμαχοί μας αποδεικνύονταν πραγματικοί σύμμαχοι» ή «αν δεν είχε ξεσπάσει ο αυτοκαταστροφικός Εθνικός Διχασμός…»
    Οι απαντήσεις έχουν δοθεί από τους ιστορικούς. Ποτέ δεν μπορείς να είσαι 100% σίγουρος για το τι θα γινόταν αν οι αποφάσεις που είχαν ληφθεί το 1916, το 1917 και το 1920 ήταν διαφορετικές, το βέβαιο, όμως, είναι ότι εάν η Ελλάδα είχε πάει ενωμένη στη Μικρά Ασία θα είχε πολύ περισσότερες πιθανότητες, η Μπούρσα να ονομάζεται σήμερα Προύσα, η Κόνια, Ικόνιο, η Καϊζερί Καισάρεια και η Ιζμίρ Σμύρνη.
  • Η Ιστορία έγραψε. Και η Ιστορία έχει ένα κακό. Δεν γράφεται με τα «Αν…». Πόσο σας βοήθησε και πόσο σας καθοδήγησε αυτή η πρόταση όταν ξεκινήσατε να ξεδιαλύνετε τη συνωμοσία των Μελέκ;
    Κάθε γενιά διαβάζει και γράφει την Ιστορία σύμφωνα με τις αντιλήψεις κάθε εποχής. Πολλές φορές, δε, οι νικητές μιας πολιτικής διαμάχης ή μιας πολεμικής σύγκρουσης γράφουν την Ιστορία κατά το δοκούν και μπορεί να χρειαστούν δεκαετίες για να γίνουν αναθεωρήσεις ή να υπάρξει μεγαλύτερη αντικειμενικότητα και λιγότερη μονομέρεια. Η αλήθεια είναι ότι πολλοί νικητές δεν έχουν γράψει μόνον Ιστορία. Έχουν γράψει μυθολογία. Υπό αυτήν την έννοια, λοιπόν, ναι, τα «Αν» της Ιστορίας έχουν πάντα τη δική τους σημασία και η πρόταση που αναφέρετε κι εσείς, αλλά και που αναφέρεται και στην εισαγωγή του βιβλίου, υπήρξε βασικός οδηγός στη συγγραφή της συνωμοσίας των Μελέκ.
  • Μεγάλος πρωταγωνιστής της μυθοπλασίας σας ο Αλέξανδρος, ο δευτερότοκος γιος του βασιλέως Κωνσταντίνου Α΄. Ήταν μονόδρομος για σας η επιλογή του και αν, ναι, πόσο έχετε μελετήσει και εμβαθύνει σ΄ αυτή τη μεγάλη προσωπικότητα;
    Πολλοί υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα θα ήταν πολύ διαφορετική, εάν ο Αλέξανδρος δεν είχε χάσει με τόσο τραγικό τρόπο τη ζωή του εκείνον τον καταραμένο Οκτώβριο του 1920 ή αν μερικές εβδομάδες αργότερα ο Ελευθέριος Βενιζέλος – που μέχρι τότε κυβερνούσε σαν απόλυτος δικτάτορας – δεν διακατείχε το ξαφνικά από δημοκρατικές ευαισθησίες, αποφασίζοντας να κάνει εκλογές εν μέσω πολέμου, τις οποίες τελικά έχασε! Ο Αλέξανδρος υπήρξε ένας υπέροχος νέος άνθρωπος, ένας Έλληνας με κεφαλαία γράμματα, που με το επαναστατικό του πνεύμα και τον πατριωτισμό του είχε κερδίσει την αγάπη των συμπατριωτών του και τον σεβασμό όλων των πολιτικών χώρων. Ήταν στη γέφυρα του «Αβέρωφ» όταν εκείνο μπήκε στον Βόσπορο, ύψωσε την ελληνική σημαία – κόντρα στις υποδείξεις στρατιωτικών και πολιτικών – σε πολλές Μικρασιατικές πόλεις και, τέλος, παντρεύτηκε την εκλεκτή της καρδιάς του, απέναντι στα βασιλικά ήθη της εποχής που επέβαλαν γάμους με γαλαζοαίματες άλλων χωρών. Ο Αλέξανδρος υπήρξε γιός σπουδαίου Βασιλιά κι εγγονός ακόμη σπουδαιότερου Μονάρχη, όσο κι αν αυτό ακουστεί περίεργο στα προοδευτικά μυαλά της εποχής μας. Το στυλ της ζωής του και οι ιδέες του τον έκαναν ως τον πλέον ιδανικό για να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής του βιβλίου μας.
  • Πόσο απολαυστικό ήταν για τον συγγραφέα αλλά συγχρόνως και δημοσιογράφο να μεταφέρει αυτή την προσωπικότητα σ’ ένα διαφορετικό χωροχρόνο;
    Πιστέψτε με, δεν ήταν καθόλου, μα καθόλου δύσκολο! Ο Αλέξανδρος υπήρξε αθλητικός τύπος, καρδιοκατακτητής (μέχρι να ξανασυναντήσει τη δεσποσύνη του), λάτρης των αυτοκινήτων και της ταχύτητας, ένα αυθεντικό επαναστατικό πνεύμα, που συνδύαζε την απλότητα και την αγάπη για την πατρίδα. Παρέα με τον πιστό του σωματοφύλακα, τον Μήτσο Φουγαλά (που στην πραγματική Ιστορία αυτοκτόνησε μόλις έμαθε τον θάνατο του Αλέξανδρου), το Γερμανικό λυκόσκυλό του, τον Φριτς και τη συμμορία του Φυστίκη και των Χαμινίων, ο Ελληνας πρίγκηπας είναι ο ιδανικός για να ξεδιαλύνει το μυστήριο των Μελέκ.
  • Σ΄ αυτή την φανταστική ιστορική πραγματικότητα, συμβαίνουν πολλά κι εμείς οι αναγνώστες παρακολουθούμε μεταξύ άλλων, την γαλανόλευκη να κυματίζει στην Κωνσταντινούπολη αλλά και τον Αλέξανδρο μασκοφόρο εκδικητή. Ποιο από τα δυο έκρυβε τις μεγαλύτερες συγκινήσεις για σας;
    Αν τα βάζαμε σε μια ζυγαριά, θα έλεγα σαφώς το πρώτο. Με μικρή διαφορά, όμως, από το δεύτερο, γιατί πραγματικά είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το να κλιμακώνεις μια περιπετειώδη ιστορία ταυτόχρονα με τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα του βασικού της ήρωα. Νομίζω ότι αυτό θα το διαπιστώσουν αμέσως οι αναγνώστες και θα γνωρίσουν καλύτερα τον Αλέξανδρο, αλλά και πολλά μέλη της ελληνικής βασιλικής οικογένειας εκείνης της εποχής.
  • Έχετε πει πως το Πράσινο φτερό θα έχει συνέχεια. Την έχετε ήδη αποφασίσει και άραγε θα πρωταγωνιστούν τα ίδια πρόσωπα;
    Ο στόχος είναι το πράσινο φτερό να παρουσιάσει στο αναγνωστικό κοινό μια τριλογία. Τρεις διαφορετικές περιπέτειες αστυνομικού μυστηρίου, που όμως θα συνδέονται μεταξύ τους μέσα από τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν. Αυτήν την περίοδο μόλις ολοκληρώθηκε η συγγραφή και της δεύτερης ιστορίας, που θα περιλαμβάνει ένα ακόμη roller coaster περιπέτειας, το οποίο θα εκτυλίσσεται στην Πράγα, στη Βιέννη, στη Μαδέρα και φυσικά και στην Κωνσταντινούπολη. Μπορώ να σας αποκαλύψω ότι θα έχουμε προχωρήσει λίγα χρόνια στην Ιστορία και ότι οι κακοί στη θέση των Μελέκ αυτήν τη φορά θα είναι οι Ναζί.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Βρισκόμαστε στα μέσα της 10ετίας του 1920. Η Ελλάδα έχει πετύχει την εθνική της ολοκλήρωση.
Εθνικός Διχασμός δεν υπήρξε ποτέ! Η γαλανόλευκη κυματίζει και πάλι στη Βασιλεύουσα κι ένας μεγάλος χρυσός σταυρός έχει τοποθετηθεί στον τρούλο της Αγίας Σοφίας. Παρά τους θριάμβους όμως, στον Μεγάλο Πόλεμο και τη Μικρασιατική εκστρατεία, ο εχθρός συνεχίζει να κινείται στο σκοτάδι.
Ένας εχθρός που κρύβεται καλά στα υπόγεια της Πόλης, στα αμπάρια ενός Ρωσικού θωρηκτού και στις κακοτράχαλες πλαγιές των Ποντιακών Άλπεων μαζί με όρνεα κι άλλα αρπαχτικά. Μια φοβερή συνωμοσία εξυφαίνεται στις σκιές και ένας πύρινος τρόμος απειλεί να τινάξει στον αέρα δυο ολόκληρες Αυτοκρατορίες.
Θα βρεθεί κάποιος να σώσει τις ζωές των κάτοικων της Κωνσταντινούπολης αλλά και τον ίδιο τον θρόνο;
Θα μπορέσει να λύσει τον γρίφο και να αποκαλύψει την συνομωσία των Μελέκ;

Βιογραφικό
Ο Κωνσταντίνος Δ. Λαμπρόπουλος είναι δημοσιογράφος, καθηγητής δημοσιογραφίας και συγγραφέας. Έχει γεννηθεί στις 25 Σεπτεμβρίου 1979 στην Πάτρα και σπούδασε Οικονομία και Διοίκηση Επιχειρήσεων. Τον Ιανουάριο του 2000 ξεκίνησε την δημοσιογραφική του πορεία από την εφημερίδα «Η Γνώμη», κάνοντας το χόμπι του επάγγελμα όπως αναφέρει χαρακτηριστικά και ο ίδιος.
Από το καλοκαίρι του 2005 μέχρι σήμερα ανήκει στο δημοσιογραφικό δυναμικό της ιστορικής εφημερίδας «Πελοπόννησος» (έτος ίδρυσης 1886), όντας παράλληλα μέλος της ιστοσελίδας της εφημερίδας, pelop.gr. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου-Ηπείρου-Νήσου (ΕΣΗΕΠΗΝ) και του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Συντακτών (ΤΕΑΣ), μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (I.F.J.), μέλος του Πανελληνίου Συνδέσμου Αθλητικών Συντακτών (ΠΣΑΤ) και μέλος του Συνδέσμου Ιστορικών Συγγραφέων Ελλάδας.
Ο Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος διδάσκει δημοσιογραφία και αθλητική δημοσιογραφία σε ΙΕΚ της Πάτρας. Είναι παντρεμένος με την φιλόλογο Μαρία Τζόλα.