Μόλις κυκλοφόρησαν
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Αδελφικό της Βάσιας Τζανακάρη
Ένας άντρας και μια γυναίκα που θέλουν να ξεχάσουν ό,τι τους πονάει. Ένα χωριό που γιατρεύει τις πληγές. Μια ιστορία για τη μνήμη και τη λύτρωση.
Όλα ξεκίνησαν τη μέρα που πέθανε ο Ντέιβιντ Μπόουι και χιλιάδες μικρόκοσµοι κατέρρευσαν.
Σ’ ένα χωριό των Σερρών, το Αδελφικό, συναντιούνται ο Γιώργος Μελισσινός, χειρουργός από τη Θεσσαλονίκη, που προσπαθεί να ξεπεράσει τον χαμό ενός ασθενή του, και η Μάρω Αμπατζή, διορθώτρια σε εφημερίδα, ανύπαντρη μητέρα ενός μωρού, η οποία επιστρέφει στον τόπο καταγωγής της όταν το διαμέρισμά της στην Αθήνα καταστρέφεται από πυρκαγιά.
Μπορεί το Αδελφικό να κρύβει τη λύση στις αγωνίες τους ή μήπως το ερημικό χωριό θα δοκιμάσει τα όρια των αναμνήσεων και την πίστη τους στη δυνατότητα για μια νέα αρχή ενώ ο πόνος της απώλειας καραδοκεί; Λίγο πριν τα σαράντα, κι ενώ ο απόηχος της δεκαετίας του ‘90 και της εφηβείας τους δεν έχει σβήσει ακόμη, η Μάρω κι ο Μελισσινός αναγκάζονται να ενηλικιωθούν, να σταθούν στα πόδια τους, να ξεχάσουν και να θυμηθούν.
Ένα μυθιστόρημα για τον τόπο, τη μνήμη, εκείνους που θέλουν να φεύγουν και όσα συμβαίνουν όταν μικρόκοσμοι καταρρέουν και οι διπλανοί παραμένουν άθικτοι.
Η φαντασία μου δεν είχε όρια αλλά η πόλη είχε κι εγώ ήθελα να φύγω. Φοβόμουν ότι θα παγιδευόμουν για πάντα εκεί. Ήμουν πολύ μικρή για να ξέρω ότι όλες οι πόλεις τελειώνουν έτσι και τις ζήσεις στο πετσί σου, έτσι κι ο χάρτης τους γίνει στάμπα στην παλάμη σου. Οι δρόμοι τους αρχίζουν να κυλάν στις φλέβες σου, τα φανάρια τους ανάβουν στα μάτια σου, οι ήχοι τους αντηχούν στα αυτιά σου, οι φωνές των ανθρώπων τους βγαίνουν απ’ το στόμα σου, τα νερά τους γεμίζουν το εβδομήντα τοις εκατό του κορμιού σου, τα κτίρια ορθώνονται στα πόδια, τη ραχοκοκαλιά, τα χέρια σου, οι κορυφές των βουνών σμίγουν στο κεφάλι σου, το αίμα σου γίνεται χώμα. Κι όσο κι αν ανοιγοκλείνεις τα μάτια, τα φανάρια παραμένουν κόκκινα.
Απόσπασμα από το βιβλίο
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν επίσης τα βιβλία της Η καρέκλα του κυρίου Έκτορα, Τζόνι και Λούλου, Έντεκα μικροί φόνοι.
ΠΟΙΗΣΗ
Στου κανενός τη χώρα του Στάθη Κουτσούνη
Μια ποιητική αναμέτρηση με τις σκοτεινές πλευρές του φωτός και του σκότους την αμυδρή λάμψη.
Στου κανενός τη χώρα τίποτα δεν σκιρτά. Μόνον απέραντες φυτείες του ύπνου και μια πηχτή αδιαπέραστη σιωπή…
Στην 7η ποιητική συλλογή του ο Στάθης Κουτσούνης αναμετριέται με το άγνωστο, επιχειρώντας να ιχνογραφήσει τις σκοτεινές πλευρές του φωτός και του σκότους την αμυδρή λάμψη· με συναίσθηση της ματαιότητας και της ουτοπίας.
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ έχουν κυκλοφορήσει επίσης οι ποιητικές του συλλογές Στιγμιότυπα του σώματος, Έντομα στην εντατική, Η τρομοκρατία της ομορφιάς.
ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Στο σπίτι της Marilynne Robinson
μετάφραση: Κατερίνα Σχινά
Η πιο δύσκολη επιστροφή είναι η επιστροφή στο παρελθόν. Η πιο δύσκολη συγχώρεση είναι αυτή του εαυτού σου.
Άρρηκτα συνδεδεμένο με το Γκίλιαντ (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 2019), το μυθιστόρημα της Robinson που κέρδισε το Πούλιτζερ, το Στο σπίτι είναι το δεύτερο μέρος της τριλογίας που ολοκληρώνεται με το Λάιλα (ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ 2016). Θεωρείται το σημαντικότερο βιβλίο της Robinson, μια ανεπανάληπτη ενσάρκωση των βαθύτερων και οικουμενικών ανθρώπινων συναισθημάτων.
Έπειτα από είκοσι χρόνια απουσίας, ο άσωτος γιος Τζακ Μπάουτον επιστρέφει στην πατρική εστία επιζητώντας να βρει εκεί καταφύγιο και να συμφιλιωθεί µε το παρελθόν του. Με μπλεξίματα ήδη από την παιδική του ηλικία, αλκοολικός και ανεπάγγελτος, ο Τζακ είναι διαρκώς σε δυσαρμονία µε τον περίγυρό του και µε τον παραδοσιακό πατέρα του, αν και εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο του παιδί.
Στο σπίτι έχει επιστρέψει και η αδερφή του η Γκλόρι, για να φροντίσει τον γηραιό πατέρα, η οποία ωστόσο επίσης προσπαθεί να αφήσει πίσω της τα λάθη του δικού της παρελθόντος.
Τα δύο αδέρφια θα έρθουν αντιμέτωπα µε την αβάστακτη καλοσύνη του πατέρα τους και τους δαίμονες ο ένας του άλλου. Μαζί θα ανακαλύψουν πως η επιστροφή στο παρελθόν είναι η πιο επίπονη, και πως εκείνος τον οποίο δυσκολεύεσαι ενίοτε να συγχωρήσεις δεν είναι άλλος από τον ίδιο σου τον εαυτό…
Ένα συγκινητικό βιβλίο για τους οικογενειακούς δεσμούς, την αγάπη, τον θάνατο και την πίστη. Ένα αξέχαστο αριστουργηματικό μυθιστόρημα.
Η Marilynne Robinson έχει καταχωρισθεί στους κλασικούς συγγραφείς. Ζωντανός θρύλος των αμερικανικών γραμμάτων, η Robinson έχει λάβει πολλές διακρίσεις για το έργο της, μεταξύ των οποίων το βραβείο Πούλιτζερ και το βραβείο Orange.
«Μια από τις σημαντικότερες σύγχρονες συγγραφείς».
Sunday Times
«Το Γκίλιαντ και το Στο σπίτι δένουν τέλεια, το καθένα τους ένα ολοκληρωμένο έργο, αλλά ταυτόχρονα το ένα εμπλουτίζει και φωτίζει το άλλο. Και τα δύο όμως βιβλία μεγάλης ομορφιάς και δύναμης».
Los Angeles Times
«Τα μυθιστορήματά της διακρίνονται για την αίσθηση βιωμένης ζωής που μεταδίδουν στον αναγνώστη σε συνδυασμό µε µια βαθιά και ακλόνητη συμπόνια για τους χαρακτήρες της και µια βαθιά κατανόηση του ψυχισμού τους».
Colm Tόibίn, συγγραφέας
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν επίσης τα μυθιστορήματα της συγγραφέα: Ρουθ, Γκίλιαντ, Λάιλα.
Κανείς δεν άναβε τα φώτα του Felisberto Hernández
μετάφραση-επίμετρο: Γεωργία Ζακοπούλου
Ιστορίες που ξεδιπλώνονται σαν όνειρο, ποτισμένες με μελαγχολία και χιούμορ. Μια μαγική απεικόνιση της ζωής, ένα έργο υψηλής λογοτεχνικής αξίας.
Ο Φελισµπέρτο Ερνάντες, ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς του φανταστικού διηγήματος της Λατινικής Αμερικής, γράφει τις ιστορίες του, που ξεδιπλώνονται σαν όνειρο, συνδυάζοντας τη μελαγχολία του μοναχικού ανθρώπου µε το καταλυτικό χιούμορ, µε πρώτη ύλη τα προσωπικά του βιώματα: ένας συγγραφέας που διαβάζει αδιάφορα τις ιστορίες του ενώπιον ενός κοινού που τον κάνει να πλήττει, ένα μπαλκόνι που αυτοκτονεί από ζήλια, µια μικροκαμωμένη κυρία που θρηνεί τον χαμένο έρωτά της ακούγοντας να της παίζουν πιάνο σε µια σκοτεινή τραπεζαρία, η αγωνία ενός πιανίστα λίγο πριν ξεκινήσει την πρώτη του συναυλία, οι περιπέτειες ενός αλόγου που κάποτε ήταν άνθρωπος, µια πράσινη πέτρα που ανασύρει από τη μνήμη παιδικές αναμνήσεις, έπιπλα και αντικείμενα που κρύβουν μυστικά, ιδιότροπες γυναίκες και μυστηριώδη σπίτια, αυτός είναι ο κόσμος του.
«Ο Φελισµπέρτο Ερνάντες είναι ένας “ελεύθερος σκοπευτής”· δεν μοιάζει µε κανέναν άλλο ευρωπαίο ή λατινοαμερικάνο συγγραφέα».
Ίταλο Καλβίνο
«Αν δεν είχα διαβάσει τις ιστορίες του Ερνάντες το 1950, δεν θα ήμουν ο συγγραφέας που είμαι σήμερα».
Γκαµπριέλ Γκαρσία Μάρκες
«Παραδομένος ολοκληρωτικά σε µια οπτική που τον απομακρύνει από τις συμβατικές παραδοχές και του δίνει πρόσβαση σε µια άλλη κατάταξη ανθρώπων και πραγμάτων, ο Φελισµπέρτο δεν αφήνεται ποτέ να διερωτηθεί για τα όσα συμβαίνουν στη χώρα του τη συγκεκριμένη ιστορική στιγμή, και θα έλεγε κανείς ότι το βλέμμα του σταματάει στους τοίχους που τον περιστοιχίζουν, χωρίς να προσπαθεί να επεκτείνει τις εμπειρίες του ώστε να ενταχθεί στη δομή του τοπίου ή της κοινωνίας. Εντούτοις, και όχι παραδόξως, όπως ορισμένοι θα μπορούσαν να σκεφτούν, καθεμιά από τις ιστορίες του έχει την τρομερή δύναμη να μεταφέρει τον αναγνώστη στην Ουρουγουάη της εποχής εκείνης, κι εγώ αρκεί να τις ξαναδιαβάσω για να νιώσω ότι βρίσκομαι και πάλι στους δρόμους του Μοντεβιδέο, στα καφέ, στα ξενοδοχεία και στα χωριά της ενδοχώρας, όπου όλα γίνονται µε τον ίδιο ανόρεχτο τρόπο που κι εκείνος πρέπει να έδινε τις συναυλίες του, παίζοντας σε σκοροφαγωμένα πιάνα, καταχρεωμένος και φορώντας νοικιασμένα κοστούμια. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από έναν αφηγητή ικανό να παντρεύει το καθημερινό µε το εξαιρετικό µε τέτοιον τρόπο που να αποδεικνύει ότι μπορούν να είναι ένα και το αυτό;»
Χούλιο Κορτάσαρ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Μαύρη λίστα του Harald Gilbers
μετάφραση: Βασίλης Τσαλής
Η τέταρτη υπόθεση του επιθεωρητή Οπενχάιµερ
Στο αιματοβαμμένο Βερολίνο του 1946, η δίψα για εκδίκηση μετατρέπει τους θύτες σε θύματα.
Ένα συναρπαστικό θρίλερ για µια σειρά δολοφονιών στο κατεστραμμένο από τους βομβαρδισμούς Βερολίνο.
Χάρη στη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε η τριλογία «Germania» τόσο στη Γερμανία όσο και στις υπόλοιπες χώρες που κυκλοφόρησε και κατόπιν αιτήματος των χιλιάδων αναγνωστών, ο Γερμανός εκδότης ζήτησε από τον συγγραφέα της, τον διακριθέντα με το βραβείο Friedrich Glauser Harald Gilbers να συνεχίσει τη σειρά.
Βερολίνο 1946: Ο επιθεωρητής Οπενχάιµερ χρησιμοποιεί την εξασκημένη του όσφρηση στην υπηρεσία αναζήτησης αγνοουμένων. Για τον λόγο αυτό επισκέπτεται τακτικά τους καταυλισμούς προσφύγων που έχουν οργανωθεί στο Βερολίνο μετά τον πόλεμο. Όταν εντοπίζεται το παραμορφωμένο πτώμα ενός πρόσφυγα «Φολκσντόιτσε» –Γερμανού που ζούσε έξω από την επικράτεια του Ράιχ– ο Οπενχάιµερ λαμβάνει από τον συνταγματάρχη Αξάκοφ την εντολή να ασχοληθεί µε την υπόθεση.
Πολύ σύντομα ακολουθεί µια σειρά από κτηνώδεις δολοφονίες, από τις οποίες γίνεται φανερό ότι ο δράστης επιλέγει τα θύματά του από έναν κατάλογο πρώην συνεργατών του εθνικοσοσιαλιστικού καθεστώτος, για να πάρει όψιμα εκδίκηση…
Με εξαιρετική αναβίωση της καθημερινής ζωής στο Βερολίνο εκείνης της εποχής, με αληθοφανείς χαρακτήρες και με ρυθμό που δεν χαλαρώνει, ο Gilbers κατορθώνει να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι τέλους. Ένα συναρπαστικό και ατμοσφαιρικό αστυνομικό μυθιστόρημα για τους λάτρεις της ιστορικής εκδοχής του είδους.
«Ιστορικά ακριβές, ατμοσφαιρικό και εντελώς συναρπαστικό».
FAZ
«Ο Gilbers δεν γράφει ένα ακόμα αστυνομικό μυθιστόρημα. Η εξαιρετικά ρεαλιστική απεικόνιση του Βερολίνου της εποχής σπάει τα στερεότυπα».
Le Monde
Στη σειρά «Germania» κυκλοφορούν τα βιβλία: Σκοτεινό Βερολίνο, Οι γιοι του Όντιν, Οι τελευταίες μέρες.
Πάντα ο διάβολος του Donald Ray Pollock
μετάφραση: Βάσια Τζανακάρη
Καλώς ήρθατε στο σύμπαν παρακμής, εκδίκησης και βίας του Pollock. Ένα στυγνό road movie στη βαθιά Αμερική όπου η διαφθορά συναγωνίζεται με τη διαστροφή.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΒΙΝ ΡΑΣΕΛ
Ένα αγόρι που μεγάλωσε παρακολουθώντας τον πατέρα του να θυσιάζει ανθρώπους και ζώα προκειμένου να σώσει την καρκινοπαθή μητέρα του από τον θάνατο και εξελίχθηκε σε έναν βίαιο ενήλικα με έναν πολύ προσωπικό κώδικα ηθικής.
ΚΑΙ… ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ
Ένα μοναδικό σύμπαν παρακμής, εκδίκησης και βίας με φόντο τη βαθιά Αμερική από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1960, στο οποίο κινείται μία σειρά από παράδοξους χαρακτήρες: ο Καρλ και η Σάντι, ένα ζευγάρι σίριαλ κίλερ, που λυμαίνονται τις εθνικές οδούς· ο σερίφης Μπόντεκερ, ένας διεφθαρμένος εξουσιομανής· ο περιπλανώμενος ιεροκήρυκας Ρόι, που χρησιμοποιεί τις αράχνες για να διαδώσει τον λόγο του Ευαγγελίου, τον οποίο συνοδεύει ο σακάτης Θίοντορ με την κιθάρα του, και άλλοι.
ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ Η ΟΜΟΤΙΤΛΗ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ NETFLIX ΜΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜ ΧΟΛΑΝΤ ΚΑΙ ΡΟΜΠΕΡΤ ΠΑΤΙΝΣΟΝ
«Διαβάζεται σαν τηλεγράφημα από την Κόλαση που σου πετάνε κάτω από την πόρτα στις 3 τα χαράματα».
William Gay, συγγραφέας
NON FICTION
Σειρά: Οξυγόνο
Νέα σκοτεινή εποχή: Η τεχνολογία και το τέλος του μέλλοντος του James Bridle
μετάφραση: Μανώλης Ανδριωτάκης
Ένα αποκαλυπτικό βιβλίο για το σκοτάδι που κρύβει το ψηφιακό μεγαλείο.
Καθώς ο κόσμος γύρω μας γίνεται όλο και πιο τεχνολογικά περίπλοκος, η κατανόησή του φθίνει. Κάτω απ’ αυτή την τάση υπάρχει μια απλή ιδέα: η πεποίθηση ότι η ύπαρξή μας είναι κατανοητή μέσω του υπολογισμού, κι ότι για να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο κόσμο είναι αρκετό το να έχουμε στην κατοχή μας περισσότερα δεδομένα.
Στην πραγματικότητα, είμαστε χαμένοι μέσα σε μια θάλασσα πληροφοριών, διαιρεμένοι όλο και περισσότερο απ’ τον φονταμενταλισμό, τις απλουστευτικές αφηγήσεις, τις θεωρίες συνωμοσιών και τις πολιτικές της μετα-αλήθειας. Την ίδια στιγμή, οι έχοντες εξουσία χρησιμοποιούν τη δική μας έλλειψη κατανόησης υπέρ των δικών τους συμφερόντων. Παρ’ όλη την πανθομολογούμενη προσβασιμότητα των πληροφοριών, ζούμε σε μια νέα Σκοτεινή Εποχή.
Απ’ τα ανέντιμα χρηματοοικονομικά συστήματα ως τους αλγόριθμους των εμπορικών καταστημάτων, απ’ την τεχνητή νοημοσύνη ως την κρατική μυστικότητα, μας είναι πλέον αδύνατο να καταλάβουμε πώς κυβερνάται, αλλά και πώς μας παρουσιάζεται ο κόσμος. Τα Μέσα Ενημέρωσης βρίθουν ατεκμηρίωτων θεωριών, πολλές απ’ τις οποίες παράγονται από ανώνυμα λογισμικά, ενώ οι επιχειρήσεις κυριαρχούν πάνω στους υπαλλήλους τους μέσω της παρακολούθησης και της απειλής της αυτοματοποίησης.
Στη σπουδαία νέα δουλειά του, ο εξέχων καλλιτέχνης, συγγραφέας και τακτικός αρθρογράφος της Guardian James Bridle διερευνά την ιστορία της τέχνης, της τεχνολογίας και των πληροφοριακών συστημάτων, και αποκαλύπτει τα σκοτεινά σύννεφα που συγκεντρώνονται πάνω απ’ τα όνειρα του ψηφιακού μεγαλείου.
«Το Νέα Σκοτεινή Εποχή είναι μεταξύ των πιο ανησυχητικών και διαφωτιστικών βιβλίων που έχω διαβάσει σχετικά με το ίντερνετ, που σημαίνει ότι είναι μεταξύ των πιο ανησυχητικών και διαφωτιστικών βιβλίων που έχω διαβάσει σχετικά με τον σύγχρονο τρόπο ζωής».
New Yorker
«Ο Orwell της εποχής της πληροφορίας».
Kirkus Reviews
Όσα δεν γνωρίζατε για τον Ευρωπαϊκό Μεσαίωνα (500-1500) των Γιάννη Γρυντάκη, Γιώργου Δάλκου, Άγγελου Χόρτη, Έκτορα Χόρτη
Ένα πανόραμα της Ευρωπαϊκής Μεσαιωνικής Ιστορίας που αποκαλύπτει τις κρυμμένες αλήθειες της.
Ο μεσαιωνικός κόσμος της Δύσης δεν είναι τόσο γνωστός στη χώρα µας όσο, για παράδειγμα, η μεσαιωνική ελληνική ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας ή άλλες ιστορικές περίοδοι. Η κατάλυση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας οδήγησε στην παρακμή της οικονομίας και, συνακόλουθα, στην πολιτισμική παρακμή. Γι’ αυτό και στον Μεσαίωνα δόθηκε ο χαρακτηρισμός «Σκοτεινοί Χρόνοι». Ωστόσο η εποχή αυτή, που διήρκεσε περίπου 1.000 χρόνια, χαρακτηρίζεται από μερικές κρίσιμες στιγμές αλλαγής για τις εξελίξεις της ευρωπαϊκής ιστορίας. Στα τέλη αυτής της περιόδου η Ευρώπη ήταν ένας διαφορετικός κόσμος απ’ ό,τι στις αρχές της και είχε διαμορφώσει την περίπλοκη φυσιογνωμία που διατήρησε λίγο πολύ από τότε ως σήμερα.
Μέσα από μικρά και εύληπτα κείμενα, ο αναγνώστης μπορεί να παρακολουθήσει ενδιαφέρουσες και εν πολλοίς άγνωστες πτυχές που συνδέονται µε τις πολεμικές επιχειρήσεις της εποχής, τις σταυροφορίες, τους βασιλιάδες, την Εκκλησία, την οικονομία, την πνευματική και καλλιτεχνική δραστηριότητα, τις μεγάλες γεωγραφικές ανακαλύψεις, και αποτελούν τη βάση του νεότερου κόσμου.
Από τους ίδιους συγγραφείς κυκλοφορούν τα βιβλία:
Η άγνωστη πλευρά του Βυζαντίου
Όσα δεν γνωρίζατε για την Τουρκοκρατία και την Επανάσταση του 1821
Όσα δεν γνωρίζατε για τα χρόνια του Καποδίστρια, του Όθωνα και του Γεωργίου του Α’
Όσα δεν γνωρίζατε για την περίοδο από τους Βαλκανικούς Πολέμους έως την Εθνική Αντίσταση
Σαν σήμερα στη νεότερη και σύγχρονη ελληνική ιστορία
No comments!
There are no comments yet, but you can be first to comment this article.