Επτά (7) νέα βιβλία κυκλοφόρησαν πριν λίγες ημέρες από τις εκδόσεις «ΠΕΔΙΟ» και τις εκδόσεις «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ»:

«Greenlights» – Matthew McConaughey (εκδ. Πεδίο).

Ένα βιβλίο πνευματώδες, ειλικρινές και καλογραμμένο, που εμπνέει και συγκινεί. Το προσωπικό οδοιπορικό ζωής του διάσημου και βραβευμένου ηθοποιού Matthew McConaughey. Ένα πολύτιμο εργαλείο για τη σοφία του δρόμου που ανοίγεται μπροστά μας κάθε φορά που ανάβει πράσινο.

Λ.Τ.:15,90 €

«Μια πραγματικά αναγεννησιακή φιγούρα της μεγάλης οθόνης,
ο Μακόναχι αποδεικνύεται το ίδιο μυθικός και ως συγγραφέας.
Πνευματώδες, εξαιρετικά γραμμένο και αναπάντεχα απολαυστικό, το
Greenlights σηματοδοτεί ένα εμπνευσμένο προσωπικό οδοιπορικό το
οποίο διακηρύσσει, σχεδόν πανηγυρικά, πως εκείνο που μας γεμίζει
πραγματικά είναι περισσότερο το ταξίδι και λιγότερο ο προορισμός
».
Michael Connelly, συγγραφέας του Fair Warning

«Γραμμένο με πάθος, ένταση και σπάνια ειλικρίνεια, το Greenlights
αποδεικνύεται ένας χείμαρρος καθημερινής σοφίας και ένα βαθύ,
προσωπικό ταξίδι, μοναδικό και συναρπαστικό όπως
ο συγγραφέας του. Ένα βιβλίο που προκαλεί τον αναγνώστη
να διαβάσει ανάμεσα στις γραμμές, να βιώσει μαζί με τον συγγραφέα
συγκλονιστικές προσωπικές εμπειρίες, να αναζητήσει τα δικά του
πράσινα φανάρια και να προχωρά ορμητικά μπροστά»
.

Shaka Smart, προπονητής της ανδρικής ομάδας μπάσκετ,
University of Texas, Austin
Matthew McConaughey

GREENLIGHTS
ΑΝΑΨΕ ΠΡΑΣΙΝΟ, Φ Υ Γ Α Μ Ε!

Από τα πενήντα χρόνια που είμαι στη ζωή, τα σαράντα δύο προσπαθώ να καταλάβω τον γρίφο της, γεμίζοντας ημερολόγια με πιθανά στοιχεία για τη λύση του
τουλάχιστον τα τελευταία τριάντα πέντε. Σημειώσεις για επιτυχίες και αποτυχίες,
για χαρές και λύπες, για όσα με έκαναν να νιώσω θαυμασμό, για εκείνα που
με έκαναν να γελάσω δυνατά… Πώς θα είμαι δίκαιος. Πώς θα έχω λιγότερο
άγχος. Πώς θα διασκεδάζω. Πώς θα πληγώνω τους άλλους λιγότερο. Πώς θα
πληγώνομαι λιγότερο. Πώς θα γίνω καλός άνθρωπος. Πώς θα δώσω νόημα στη
ζωή μου. Πώς θα γίνω ο καλύτερος εαυτός μου.

Λίγο καιρό πριν, αποφάσισα να καταπιαστώ ξανά με αυτά τα ημερολόγια. Ανακάλυψα ιστορίες που έζησα, μαθήματα ζωής που έπειτα ξέχασα, στίχους, προσευχές, σκέψεις για το τι είναι πράγματι σημαντικό και ένα σωρό σημειώσεις.
Και βρήκα το θέμα μου. Μια προσέγγιση ζωής που μου πρόσφερε ικανοποίηση,
και ακόμα μου προσφέρει: αν ξέρεις πώς και πότε να διαχειριστείς τις προκλήσεις της ζωής –πώς να διαχειριστείς το αναπόφευκτο– τότε μπορείς να απολαύσεις αυτό που ονομάζω «να προλαβαίνεις το πράσινο».
Απομονώθηκα λοιπόν στην έρημο και άρχισα να γράφω αυτό το βιβλίο: ένα
άλμπουμ, ένα λεύκωμα ιδεών και εικόνων, η ιστορία της ζωής μου μέχρι σήμερα. Πενήντα χρόνια εικόνες και διαφορετικές οπτικές, συναισθήματα και
συνειδητοποιήσεις, στιγμές φοβερές, στιγμές ντροπής. Ευλογημένα μαθήματα,
αλήθειες, στιγμές βίαιες, και συνάμα υπέροχες. Στιγμές που κατάφερα να ξεφύγω και άλλες που δεν τα κατάφερα, στιγμές που έγινα μούσκεμα προσπαθώντας
να χορέψω κάτω από τη βροχή.

Ελπίζω πως το βιβλίο αυτό θα είναι και για σένα κάτι σαν φάρμακο με ωραία
γεύση, σαν να παίρνεις μια-δυο ασπιρίνες αντί να πας στον γιατρό, σαν να οδηγείς διαστημόπλοιο χωρίς δίπλωμα πιλότου, σαν να πηγαίνεις στην εκκλησία
χωρίς να πρέπει να ξαναγεννηθείς, και σαν να γελάς ανάμεσα στα δάκρυά σου.
Είναι ένα ερωτικό γράμμα. Για τη ζωή.
Είναι, επίσης, ένας βοηθός για να προλαβαίνεις το πράσινο – και για να συνειδητοποιήσεις ότι, στο τέλος, το πορτοκαλί και το κόκκινο γίνονται πάντα πράσινο.
Καλή επιτυχία

«100% Ευτυχία» – Raphaelle Giordano (εκδ. Ελληνικά Γράμματα).

Ένα αλφαβητάρι-σταθμός στην αναζήτηση της ευτυχίας και μαζί ένα σημειωματάριο, για να φυλάξετε για πάντα σκέψεις, συναισθήματα, αποφάσεις… ό,τι είναι πραγματικά σημαντικό! Γυρίστε σελίδα, τολμήστε την αλλαγή και κατακτήστε τα όνειρά σας! Κερδίστε την ευτυχία 100%!

Λ.Τ.:12,90 €

Αποδοχή, ελευθερία, εμπιστοσύνη, μουσική, φλόγα,
χαρά… Λέξεις αγαπημένες, μικρές «σοφίες»
της καθημερινότητας, φράσεις χαρακτηριστικές και
αναπόσπαστες της κάθε πολύτιμης στιγμής της ζωής μας.
Ένα αλφαβητάρι-σταθμός στην αναζήτηση
της ευτυχίας και μαζί ένα σημειωματάριο,
για να φυλάξετε για πάντα σκέψεις, συναισθήματα,
αποφάσεις… ό,τι είναι πραγματικά σημαντικό!
Γυρίστε σελίδα, τολμήστε την αλλαγή
και κατακτήστε τα όνειρά σας!
Κερδίστε την ευτυχία 100%

«Τα 3 Bήματα της Aφύπνισης»Osho (εκδ. Πεδίο).

Αυτό το μικρό βιβλίο, κατ’ ουσίαν, είναι ένα μεγάλο βιβλίο, που περιλαμβάνει ολόκληρη τη διδασκαλία του Όσσο από την πρώιμη περίοδο της δημόσιας πνευματικής δράσης του και των διδασκαλιών του.

Λ.Τ.:11,90 €


«Δεν μπορείς να μελετήσεις την αλήθεια,
μπορείς μόνο να τη βιώσεις»
.

Ξύπνημα ή αφύπνιση σημαίνει ότι το όνειρο τελείωσε – το όνειρο
της ασυνειδησίας, στο οποίο περνάμε όλοι το μεγαλύτερο μέρος της
ζωής μας· συχνά μιας ζωής με εντάσεις, αγωνία, αίσθηση ανεκπλήρωτου και ένα κυνήγι ψευδαισθήσεων, οι οποίες είναι υποκατάστατα
όσων ψάχνουμε πραγματικά. Αυτό το μικρό βιβλίο, κατ’ ουσίαν, είναι
ένα μεγάλο βιβλίο, που περιλαμβάνει ολόκληρη τη διδασκαλία του
Όσσο από την πρώιμη περίοδο της δημόσιας πνευματικής δράσης
του και των διδασκαλιών του. Μας οδηγεί μέσα από τρία βήματα στο
μονοπάτι της αφύπνισης, βήματα που θα μας βοηθήσουν να ξεφύγουμε από όλα όσα έχουμε διδαχθεί, από τους περιορισμούς και τις
απογοητεύσεις μας. «Υπάρχουν μόνον τρία βήματα: ελευθερία της
συνείδησης, απλότητα του νου και κενότητα του νου».

Για την ελευθερία της σκέψης, για την απελευθέρωση της σκέψης και
για την αφύπνιση του μυαλού, το πρώτο πράγμα, η βασική επίγνωση
που χρειάζεται είναι: «Καμία σκέψη δεν είναι δική μου. Καμία σκέψη
δεν είναι δική μου». Καθώς διαβάζουμε αυτό το βιβλίο, ο Όσσο μας
οδηγεί μέσω της εμπειρίας της απελευθέρωσης από την ταυτότητα,
και μας επιτρέπει να ρίξουμε μια ματιά σε αυτό που μπορεί να είναι
μια ζωή αφύπνισης.

Ο Όσσο αψηφά την κατηγοριοποίηση. Οι χιλιάδες ομιλίες του καλύπτουν τα
πάντα – από την ατομική αναζήτηση νοήματος έως τα πιο φλέγοντα κοινωνικά
και πολιτικά ζητήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η κοινωνία. Τα βιβλία του δεν
είναι εξ αρχής γραμμένα, αλλά γράφονται από απομαγνητοφωνημένες ηχογραφήσεις και βιντεοσκοπήσεις των αυτοσχέδιων ομιλιών του σε διεθνές
κοινό. Όπως έλεγε ο ίδιος: «Θυμηθείτε πως ό,τι λέω δεν αφορά μόνον
εσάς… Μιλώ επίσης για τις μελλοντικές γενιές». Ο Όσσο έχει χαρακτηριστεί
από τους Sunday Times του Λονδίνου ως ένας από τους «1.000 πιο σημαντικούς δημιουργούς του 20ού αιώνα» και από τον Αμερικανό συγγραφέα Tom
Robbins ως «ο πιο επικίνδυνος άνθρωπος μετά τον Ιησού Χριστό». Η Sunday
Mid-Day (της Ινδίας) επέλεξε τον Όσσο ως μία από τις δέκα προσωπικότητες
–μαζί με τον Γκάντι, τον Νεχρού και τον Βούδα– που άλλαξαν το πεπρωμένο
της Ινδίας. Σχετικά με το έργο του, ο ίδιος είχε δηλώσει ότι συμβάλλει στη
διαμόρφωση των συνθηκών για τη γέννηση ενός νέου είδους ανθρώπου.

Συχνά χαρακτήριζε αυτόν τον νέο άνθρωπο «Βούδα Ζορμπά»
– ικανό να γευτεί τόσο τις γήινες απολαύσεις, όπως ο καζαντζακικός Ζορμπάς,
όσο και τη σιωπηλή γαλήνη του Σιντάρτα Βούδα.

Το να διατρέχει κανείς όλες τις πτυχές των ομιλιών και των διαλογιστικών
στιγμών του Όσσο αποτελεί ένα όραμα που περιλαμβάνει τόσο τη διαχρονική σοφία του παρελθόντος όσο και την υψηλότερη δυναμική της σύγχρονης
(και της μελλοντικής) επιστήμης και τεχνολογίας. Ο Όσσο είναι γνωστός για
την επαναστατική του συμβολή στο πεδίο του εσωτερικού μετασχηματισμού,
με μια προσέγγιση στον διαλογισμό που αναγνωρίζει και λαμβάνει υπόψη
τον επιταχυνόμενο ρυθμό της σύγχρονης ζωής. Οι μοναδικοί OSHO Active
Meditations (Ενεργοί Διαλογισμοί OSHO) έχουν σχεδιαστεί ώστε να απελευθερώνουν πρώτα το σώμα και τον νου από τη συσσωρευμένη καταπόνηση, έτσι ώστε να είναι πιο εύκολο στη συνέχεια να βιώσετε την εμπειρία της
ηρεμίας και της χαλάρωσης χωρίς σκέψη στην καθημερινή σας ζωή.

«Είχε Μαμά ο Μιρό;» – Μαρίνα Σωτηροπούλου-Ζορμπαλά, Αλεξάνδρα Μουρίκη (εκδ. Πεδίο).

Στο βιβλίο διερευνώνται και προτείνονται πρακτικές διδασκαλίας που βασίζονται στους συσχετισμούς ανάμεσα στην Αισθητική Θεωρία και την Αισθητική Αγωγή που εφαρμόζεται στο σχολείο. Εξετάζεται ειδικότερα πώς η
Αισθητική μπορεί να αξιοποιηθεί ως υπόβαθρο για τον σχεδιασμό και την
εφαρμογή συγκεκριμένων κατηγοριών βιωματικών δραστηριοτήτων τέχνης,
κατάλληλων να ενσωματώνονται στα προγράμματα σπουδών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Για το εγχείρημα αυτό ακολουθείται μια πορεία «από τη θεωρία προς την
πράξη». Πρώτα μελετώνται τέσσερις κύριες αισθητικές θεωρήσεις της τέχνης: η αναπαραστασιακή (η τέχνη ως αναπαράσταση), η εκφρασιοκεντρική
(η τέχνη ως έκφραση), η φορμαλιστική (η τέχνη ως μορφή) και η μεταμοντέρνα (η τέχνη ως πολιτισμική/πλαισιακή πρακτική). Στη βάση αυτή σχεδιάζονται αντίστοιχοι τύποι «βιωματικών δραστηριοτήτων ενσωμάτωσης των
τεχνών βασισμένων στις αισθητικές θεωρήσεις». Στη συνέχεια περιγράφονται εφαρμογές τέτοιου τύπου δραστηριοτήτων σε τάξεις νηπιαγωγείων και
δημοτικών σχολείων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των εφαρμογών αυτών, αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους οι διαφορετικές αισθητικές θεωρήσεις μπορούν να υποστηρίξουν ποικίλες, πολύπλευρες, πολυτροπικές και
ισόρροπες διδακτικές καταστάσεις, οι οποίες επηρεάζουν θετικά όχι μόνον
τη μάθηση των τεχνών αλλά και το σύνολο των διδακτικών και μαθησιακών
διαδικασιών.

Σύμφωνα με τα λόγια των ίδιων των συγγραφέων:
Το εγχείρημα είναι σύνθετο, όχι όμως τόσο ώστε να μην είναι διαχειρίσιμο
από άτομα όπως οι εκπαιδευτικοί της τάξης και οι εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί
στα πεδία της αισθητικής αγωγής. Οι διαφορετικές θεωρήσεις της τέχνης και
της αισθητικής εμπειρίας μπορούν να αξιοποιηθούν ως γνώμονες για την κατηγοριοποίηση των δραστηριοτήτων τέχνης, μέσα από τις οποίες οι μαθητές

Λ.Τ.:17,90 €

μπορούν να προσεγγίζουν κάθε διδασκόμενο θέμα ως αισθητικό ερέθισμα. Η
συστηματική χρήση των δραστηριοτήτων αυτών και, μάλιστα, των συνδυασμών
τους δημιουργεί προοπτικές ώστε τα παιδιά να εισπράττουν ένα μεγάλο εύρος
των ωφελειών που απορρέουν από την παιδαγωγική αξιοποίηση των τεχνών και
που αφορούν στη βελτίωση όχι μόνο της αισθητικής αγωγής, αλλά του συνόλου
των διδακτικών διαδικασιών: προοπτικές ανάπτυξης πολυεπίπεδων, ολιστικών και
πολυτροπικών μαθησιακών εμπειριών. Αυτό έδειξαν οι ποικίλες και αυθόρμητες
αντιδράσεις των παιδιών που ακόμη ηχούν στα αυτιά μας:

• «Έβαλα τους δυο μου ώμους να μιλήσουν μεταξύ τους, αλλά δεν είχαν τίποτε να
πουν. Αντίθετα οι παλάμες μου είπαν πολλά:…»
• «Τελικά, μου αρέσουν κι άλλων παιδιών οι ζωγραφιές, όχι μόνον οι δικές μου».
• «Στον καθένα είναι διαφορετική η φαντασία».
• «Να πώς κάνει [ηχεί] το χιόνι: τίποτε, σιωπή!»
• «Θα ζωγραφίσω τη δίψα».
• «Είχε μαμά ο Μιρό;»…

Μια εξαιρετικά πρωτότυπη ιδέα που ενδιαφέρει ιδιαίτερα τους επιστήμονες και
ερευνητές της διδακτικής των τεχνών, τους εν ενεργεία και τους μελλοντικούς
νηπιαγωγούς, δασκάλους και εκπαιδευτικούς των τεχνών.

Η Μαρίνα Σωτηροπούλου-Ζορμπαλά είναι Καθηγήτρια Αισθητικής Αγωγής
Νηπίου και Παιδιού στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του
Πανεπιστημίου Κρήτης. Διευθύνει το ερευνητικό Εργαστήριο Μουσικής και Ψυχοκινητικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης. Το διδακτικό της έργο αφορά
στη διδασκαλία μέσω τέχνης. Το συγγραφικό της έργο αποτελείται από μελέτες πάνω στην πολιτική της αισθητικής αγωγής, την ενσωμάτωση των τεχνών
στις διδακτικές διαδικασίες και την «αισθητική διδασκαλία». Έχει διακριθεί με το
Colin Marsh Pearson Australia Award. Έχει συμμετάσχει στην αξιολόγηση των
υπό συγγραφή μουσικών βιβλίων του δημοτικού σχολείου, υπό την αιγίδα του
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, και έχει επιμεληθεί παιδαγωγικά θεατρικές παραστάσεις για παιδιά.

Η Αλεξάνδρα Μουρίκη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αισθητικής Θεωρίας
και Αγωγής στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών και υπεύθυνη της Μονάδας Αισθητικής και Καλλιτεχνικής Αγωγής του Εργαστηρίου Παιδαγωγικών Ερευνών και
Επιμόρφωσης του ΤΕΕΑΠΗ του ίδιου πανεπιστημίου. Το διδακτικό της έργο
επικεντρώνεται στις αισθητικές θεωρίες, την αισθητική αγωγή και την ιστορία της
τέχνης. Η επιστημονική, ερευνητική και συγγραφική της δραστηριότητα αφορά
τους τομείς της φιλοσοφικής αισθητικής, της θεωρίας και φιλοσοφίας της αισθητικής αγωγής, καθώς και τη σχέση μεταξύ αισθητικής θεωρίας, αισθητικής
και καλλιτεχνικής αγωγής.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Εισαγωγή

  1. Θεωρητικό υπόβαθρο [Αναπαραστατισμός. Η τέχνη ως
    αναπαράσταση • Εκφρασιοκεντρισμός. Η τέχνη ως έκφραση • Φορμαλισμός. Η
    τέχνη ως μορφή • Μεταμοντερνισμός. Η τέχνη ως πολιτισμική/πλαισιακή πρακτική]
  2. Σχεδιασμός «βιωματικών
    δραστηριοτήτων ενσωμάτωσης των τεχνών, βασισμένων σε αισθητικές
    θεωρήσεις» [Γενικά χαρακτηριστικά • Χαρακτηριστικά
    δραστηριοτήτων βασισμένων
    στις διαφορετικές αισθητικές
    θεωρήσεις]
  3. Παρεμβάσεις σε σχολικές
    τάξεις [Η ιδέα και ο σκοπός
    των παρεμβάσεων • Οι συμμετέχοντες • Η συλλογή των
    στοιχείων • Η ανάλυση των
    στοιχείων • Τα προγράμματα
    δραστηριοτήτων και τα ευρήματα • Άλλα ευρήματα]
  4. Βιωματικές αισθητικές δραστηριότητες [«Αναπαραστασιακές» δραστηριότητες •
    «Εκφρασιοκεντρικές/γνωσιοκεντρικές» δραστηριότητες •
    «Φορμαλιστικές» δραστηριότητες • «Πλαισιακές» δραστηριότητες • Συνδυαστική
    εφαρμογή των διαφορετικών
    τύπων «βιωματικών αισθητικών δραστηριοτήτων ενσωμάτωσης των τεχνών»]
    Συμπεράσματα και προοπτικές

«Baby Shark» (εκδ. Πεδίο).

Το παγκόσμιο φαινόμενο «Baby Shark» για πρώτη φορά στην Ελλάδα! Λίγο πριν από την κυκλοφορία της ομώνυμης τηλεοπτικής σειράς από τη Nickelodeon, οι μικροί αναγνώστες έχουν την ευκαιρία να ακολουθήσουν το Μικρό Καρχαριάκι και την παρέα του στις υποβρύχιες περιπέτειές τους. Θα ζωγραφίσουν, θα κολλήσουν αυτοκόλλητα και θα παίξουν με όλη την Καρχαριο-παρέα!

Λ.Τ.: 4,90 €

Λ.Τ.: 4,90 €

Λ.Τ.: 6,50 €

Το παγκόσμιο φαινόμενο «Baby Shark»
για πρώτη φορά στην Ελλάδα!
Λίγο πριν από την κυκλοφορία
της ομώνυμης τηλεοπτικής σειράς
από τη Nickelodeon, οι μικροί αναγνώστες
έχουν την ευκαιρία να ακολουθήσουν
το Μικρό Καρχαριάκι και την παρέα του
στις υποβρύχιες περιπέτειές τους.
Θα ζωγραφίσουν, θα κολλήσουν
αυτοκόλλητα και θα παίξουν
με όλη την Καρχαριο-παρέα