ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

RAYMOND CHANDLER
Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΥΠΝΟΣ

Ο μεγάλος ύπνος εκδόθηκε το 1939 και καθιέρωσε τον πενηντάχρονο τότε Τσάντλερ ως τον κορυφαίο εκπρόσωπο του σκληρού αστυνομικού αφηγήματος.

Μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1946 και το 1978, με πρωταγωνιστές τους Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και Λορίν Μπακόλ και τους Ρόμπερτ Μίτσαμ και Σάρα Μάιλς, αντίστοιχα.

«O μεγάλος ύπνος ξεκινά με την πιο αγαπημένη μου παράγραφο σε ολόκληρη την αστυνομική λογοτεχνία και συνεχίζει έτσι μέχρι τον υπέροχα γραμμένο επίλογο. Ήταν ένα από τα πρώτα αστυνομικά μυθιστορήματα που διάβασα, και εξακολουθεί να είναι ένα από τα καλύτερα». Ίαν Pάνκιν

Μετάφραση: Χρυσόπουλος, Φίλιππος | Σελ.: 304 | Τιμή: 14.40 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5138-2 | Ξένη Πεζογραφία | Μαλακό εξώφυλλο

Λος Άντζελες. O ιδιωτικός ντετέκτιβ Φίλιπ Mάρλοου αναλαμβάνει μια υπόθεση για λογαριασμό της οικογένειας Στέρνγουντ. O γέρος στρατηγός Στέρνγουντ, καθηλωμένος σε αναπηρικό καρότσι, δέχεται εκβιασμό και ζητά από τον Mάρλοου να δώσει λύση στο πρόβλημά του. Όμως ο Mάρλοου έρχεται αντιμέτωπος και με ένα άλλο πρόβλημα: οι δύο ατίθασες, ανέμελες κόρες του Στέρνγουντ τριγυρίζουν στα κακόφημα στέκια της Πόλης των Aγγέλων. O Mάρλοου τις ακολουθεί κι αποσπάται από τη δουλειά του – και αυτό πριν καν σκοντάψει στο πρώτο πτώμα…

Ο μεγάλος ύπνος εκδόθηκε το 1939 και καθιέρωσε τον πενηντάχρονο τότε Τσάντλερ ως τον κορυφαίο εκπρόσωπο του σκληρού αστυνομικού αφηγήματος.

Μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1946 και το 1978, με πρωταγωνιστές τους Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και Λορίν Μπακόλ και τους Ρόμπερτ Μίτσαμ και Σάρα Μάιλς, αντίστοιχα.

FREDRIK BACKMAN
ΚΑΘΕ ΠΡΩΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΜΑΚΡΥΣ

(μαλακό εξώφυλλο)

Ένα μικρό αλλά πολύτιμο βιβλίο για τα γηρατειά, τις ακατανόητες ασθένειες του εγκεφάλου και τις δύσκολες στιγμές που ζούμε όταν αποχαιρετάμε έναν άνθρωπο ενώ είναι ακόμα ανάμεσά μας. Πιο πολύ όμως είναι ένα βιβλίο για την ικανότητα να γελάς δυνατά, να αγκαλιάζεις σφιχτά και να αντιλαμβάνεσαι την αξία ενός ωραίου μπαλονιού που ταξιδεύει προς τον ουρανό, όσο υπάρχει ακόμα χρόνος.

Μετάφραση: Μαθόπουλος, Γιώργος | Σελ.: 114 | Τιμή: 6.60 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5145-0 | Ξένη Πεζογραφία | Μαλακό εξώφυλλο

ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Η ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ ΣΑΣ ΧΑΙΡΕΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΑΕΙ ΣΥΓΓΝΩΜΗ

Ο Νούα και ο παππούς του, καθισμένοι σε ένα παγκάκι μιας μικρής πλατείας, λένε αστεία και μοιράζονται την αγάπη τους για τα μαθηματικά και τη ζωή. Όλα είναι οικεία και παράξενα ταυτόχρονα, γιατί η «πλατεία» αυτή μικραίνει σιγά σιγά καθώς η μνήμη του παππού φθίνει. Η επαφή με τον εγγονό και τον γιο του και η αγάπη για τη γυναίκα του, που δεν είναι πια στη ζωή, βοηθούν τον παππού να παραμείνει στην «πλατεία» και να αγωνιστεί ενάντια στην άνοια.

«Bαθιά συγκινητική, η νουβέλα του Μπάκμαν υμνεί τη χαρά της αληθινής σύνδεσης ακόμη και την ώρα του αποχαιρετισμού».
PEOPLE

«Ένα βιβλίο που αξίζει να διαβαστεί ξανά και ξανά».
THE BOOK REPORTER

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΛΕΚΑ ΠΛΑΚΟΝΟΥΡΗ
ΟΙ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΤΟΥ ΑΡΕΤΣΟ

Στους Δαίμονες του Αρέτσο ο αναγνώστης ταξιδεύει σε τόπους γνώριμους και άγνωστους, σύγχρονους και παλιούς, βαθιά πραγματικούς και μαγικούς ταυτόχρονα. Συναντά πρόσωπα με σάρκα και οστά, που ίσως κάποτε βιαστικά τα προσπέρασε. Γνωρίζει την «ιστορία των απλών ανθρώπων που γράφεται με γιώτα μικρό», και τότε εκείνη φωτίζεται μυστικά και γίνεται Ιστορία με γιώτα κεφαλαίο.

Σελ.: 160 | Τιμή: 11.00 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5154-2 | Ελληνική Πεζογραφία | Μαλακό εξώφυλλο

Στο ταξίδι του αυτό φεύγει απ’ το λιμάνι της Πάτρας τον Μάρτιο του 1911 με το υπερωκεάνιο Πατρίς, έχοντας ως προορισμό την Αμερική∙ ταξιδεύει σε μια κωμόπολη της Πελοποννήσου, όπου σε ένα σωματείο αχθοφόρων συναντά την κομμουνιστική αρχή «από τον καθένα ανάλογα με τις δυνατότητές του, στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του»∙ βρίσκεται στη Χαλκίδα, να συζητάει σε ένα καφενείο με τον Γιάννη Σκαρίμπα∙ στην πλατεία Συντάγματος αντικρίζει απογυμνωμένο έναν θωρακισμένο ματατζή. Και το ταξίδι συνεχίζεται…

Η συγγραφέας δανείζεται από την τέχνη των εικαστικών τους τίτλους καθεμιάς από τις τρεις ενότητες των διηγημάτων της ‒ Νωπογραφίες, Κολάζ, Graffiti. Από την ίδια τέχνη αντλεί την ακρίβεια, την προσήλωση στη λεπτομέρεια, το παιχνίδι με τα χρώματα και το φως. Δεκαπέντε διηγήματα, καθένα με το δικό του κιαροσκούρο, που αναδεικνύουν κοινωνικά και ψυχικά τοπία με πρωταγωνιστή πάντα τον άνθρωπο.

ΔΟΚΙΜΙΟ

ΖΙΛ ΝΤΕΛΕΖ
Ο ΠΡΟΥΣΤ ΚΑΙ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ

Είναι γνωστό το ενδιαφέρον του Ζιλ Ντελέζ σε όλη τη διάρκεια της ζωής και του έργου του για τη συσχέτιση λογοτεχνίας-φιλοσοφίας. Για τον ίδιο, ήδη από τη δεκαετία του 1950 η λογοτεχνία νοείται ως η προσπάθεια να ερμηνεύσουμε μ’ έναν ευφυή τρόπο τους μύθους που δεν κατανοούμε πια. Στο βιβλίο αυτό προσεγγίζει το μνημειώδες έργο του Προυστ Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο, προσδιορίζοντας την έννοια της γαλλικής λέξης signe, η οποία σημαίνει σημείο, αλλά και σημάδι, νεύμα, σύμπτωμα.

Μετάφραση: Χατζηδήμου, Καίτη – Ράλλη, Ιουλιέτα | Θεώρηση της μετάφρασης: Ζάννας, Α. Π. | Επιμέλεια: Σταύρου, Άλκης | Σελ.: 216 | Τιμή: 14.00 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5173-3 | Μελέτες – Δοκίμια | Μαλακό εξώφυλλο

Είναι γνωστό το ενδιαφέρον του Ζιλ Ντελέζ σε όλη τη διάρκεια της ζωής και του έργου του για τη συσχέτιση λογοτεχνίας-φιλοσοφίας. Για τον ίδιο, ήδη από τη δεκαετία του 1950 η λογοτεχνία νοείται ως η προσπάθεια να ερμηνεύσουμε μ’ έναν ευφυή τρόπο τους μύθους που δεν κατανοούμε πια. Στο βιβλίο αυτό προσεγγίζει το μνημειώδες έργο του Προυστ Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο, προσδιορίζοντας την έννοια της γαλλικής λέξης signe, η οποία σημαίνει σημείο, αλλά και σημάδι, νεύμα, σύμπτωμα. Η πρωτοτυπία της ντελεζιανής ερμηνείας έγκειται στο γεγονός πως σε αυτό το έργο του Προυστ δεν αναγνωρίζεται ως κυρίαρχο στοιχείο η μνήμη – όπως θέλει η περισσότερο διαδεδομένη ερμηνευτική τάση – αλλά η μαθητεία των σημείων. Ο χαμένος χρόνος δεν είναι μόνο ο χρόνος που περνά αλλά και αυτός που χάνουμε. Και η λογοτεχνία ανακηρύσσεται σε μία από τις τρεις μηχανές παραγωγής ή τάξεις αλήθειας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ

ΓΚΕΛΗ ΝΤΗΛΙΑ
XL

Στον επόμενο τόνο…

Στον επόμενο τόνο
ο Χρόνος
θα είναι κλινικά νεκρός,
η Ζωή
θα παλινδρομεί
ανάμεσα στο σκοτάδι και στο φως,
η Αγάπη
θα παγώνει μουδιασμένη
σε κρεβάτι απείραχτο,
η Ελπίδα
θα σπέρνει σπόρους
σε χωράφι με ζιζάνια,
ο Άνθρωπος
θα περνάει απέναντι
χωρίς μνήμη, χωρίς ευκαιρίες,
μόνος,
κι η πολυπόθητη Άνοιξη
θα κατεβάσει ρολά.
Τέλος εποχής.

Σελ.: 56 | Τιμή: 8.80 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5126-9 | Ελληνική Ποίηση | Μαλακό εξώφυλλο

ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΤΣΙΠΗ-ΣΠΥΡΙΔΑΚΗ
ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΦΩΤΙΑΣ. Η μάχη στα Δερβενάκια

Τον Ιούλιο του 1822 ο Δράμαλης με μεγάλη στρατιά κατεβαίνει «ατουφέκιστος» στην Πελοπόννησο και η είδηση σκορπίζει πανικό. […] Ο Αγγελής, ένας νεαρός βοσκός από τον Αχλαδόκαμπο, αρνείται να παραδοθεί στον φόβο. Αν και δεν έχει και τα δυο του χέρια γερά για να κρατήσει τουφέκι, δεν διστάζει να στρατευθεί και να στηρίξει την Επανάσταση. Από τη θέση του παραγιού βοηθά τους αγωνιστές που υπερασπίζονται το κάστρο στην Ακρόπολη του Άργους, εφαρμόζοντας το σχέδιο του αρχιστράτηγου Κολοκοτρώνη.

Ένα μυθιστόρημα που ζωντανεύει μία από τις πιο ένδοξες μα και λιγότερο γνωστές στιγμές του μεγάλου ξεσηκωμού.

Σελ.: 184 | Τιμή: 9.90 ευρώ | ISBN: 978-960-04-5169-6 | Ελληνικά Παιδικά | Ηλικία: από 12 ετών | Μαλακό εξώφυλλο