Συγγραφέας του βιβλίου Στα άκρα – Εκδόσεις Silk


Μια δυναμική πεισματάρα πράκτορας του FBI πρωταγωνιστεί Στα άκρα της Νεκταρίας Μαρκάκη. Η Κίρα είναι μια γυναίκα που δεν μπορείς να μη τη θαυμάσεις για το τσαγανό της και αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της είναι που μας κρατά σ’ αυτή την ενδιαφέρουσα ανάγνωση. Δίπλα της, ο Λιόσα, ένας παθιασμένος άντρας που έχει χάσει πολλά στη ζωή του. Μαζί τους, η συγγραφέας πέρασε αρκετές μέρες και νύχτες, γι αυτό και όπως λέει στο Vivlio-life δέθηκε μαζί τους, κάτι που συμβαίνει με όλους τους ήρωές της. «Δένομαι μαζί τους σε σημείο να τους σκέφτομαι όλη μέρα και να μην κοιμάμαι τα βράδια γιατί πλάθω εικόνες και διαλόγους στο κεφάλι μου. Τους νιώθω φίλους μου, οικογένειά μου… οι χαρακτήρες του Στα Άκρα, παραδείγματος χάριν, με έβγαλαν από ένα συγγραφικό τέλμα δύο ετών και γι’ αυτό τους έχω τρομερή αδυναμία».

  • Κίρα Χερνάντεζ. Η ηρωίδα σας είναι μια δυναμική πράκτορας του FBI. Ο καθένας μπορεί να τη φανταστεί διαφορετικά. Εσείς, που μαζί της ξημερώσατε αρκετές νύχτες ποια χαρακτηριστικά της έχετε δώσει;
    Η Κίρα είναι δυναμική και πεισματάρα αλλά ταυτόχρονα τη χαρακτηρίζει μια ευαισθησία που μπορεί να γίνει η αχίλλειος πτέρνα της. Είναι μια γυναίκα που βασίζεται στο ένστικτό της και τη διορατικότητά της. Μπορεί μερικές φορές να λειτουργεί συναισθηματικά μα πάντα επιστρέφει στη λογική που την καθοδηγεί γιατί ξέρει πως μόνο σε αυτή μπορεί να βασιστεί. Είναι μια καχύποπτη κι έξυπνη γυναίκα που παρόλ’ αυτά, δε φοράει παρωπίδες, της αρέσει να βλέπει την ολοκληρωμένη εικόνα πριν βγάλει συμπεράσματα γι’ αυτό και από νωρίς στο βιβλίο βλέπουμε ότι χτυπάνε καμπανάκια στο κεφάλι της που την προειδοποιούν πως κάτι δεν κολλάει στην εικόνα που της είχαν περιγράψει (όσον φορά τον θάνατο του άντρα της). Αγαπάει δυνατά και γίνεται ασπίδα για να προστατέψει όσους μπουν στην καρδιά της χωρίς να λογαριάσει το παραμικρό. Είναι μια γυναίκα που δεν μπορείς να μη θαυμάσεις για το τσαγανό της.
  • Μικρή ήθελε να γίνει δασκάλα! Θα λέγαμε πως υπάρχει μεγάλη απόσταση από το επάγγελμα που τελικά επέλεξε. Ή μήπως δεν ήταν επιλογή της…
    Ήταν επιλογή της. Θεωρώ πως στην πορεία μας στη ζωή αλλάζουμε γνώμη για το τι μας ταιριάζει, έτσι και η Κίρα που μπορεί να ήθελε να γίνει δασκάλα, αλλά η περιέργειά της και η δυναμικότητά της την κατεύθυναν αλλού. Είναι ψυχολόγος, δούλεψε στην αστυνομία αλλά δεν της ήταν αρκετό, ήθελε περισσότερα γι’ αυτό κατέληξε στο FBI, εκεί που ταίριαξε τέλεια, στο τέλος. Η Κίρα δεν είναι από τα άτομα που αφήνουν τα πράγματα στην τύχη, οπότε σίγουρα ήταν δική της επιλογή.
  • Η υπόθεση που αναλαμβάνει και θα τη δούμε να ξετυλίγεται στις σελίδες του βιβλίου σας, έχει προσωπικό ενδιαφέρον για εκείνη. Πόσο προσωπικό; Ας πάρουμε μια ιδέα.
    Η Κίρα ήταν παντρεμένη με τον Κέισι, έναν πράκτορα του FBI που γνώρισε όταν εκπαιδευόταν εκεί. Μαζί είχαν τη τέλεια ζωή, μια σχέση ζηλευτή πραγματικά, και μάλιστα η οικογένειά τους θα μεγάλωνε. Όμως ο Κέισι χάνει τη ζωή του σε μια επίθεση σε ένα εμπορικό κέντρο όπου βρισκόταν με την Κίρα κι εκείνη χάνει το παιδί τους, και παραλίγο τη ζωή της. Της είπαν πως τα όπλα που σκότωσαν τον άντρα της τα μετέφερε ο Λιόσα Λιέβιν και πως είναι αυτός υπεύθυνος για το θάνατο του Κέισι. Η Κίρα θέλει να πάρει εκδίκηση, θέλει να δει τον άνθρωπο που της στέρησε τον έρωτα της ζωής της, να πληρώνει για το έγκλημά του. Δύο χρόνια προετοιμαζόταν για να έρθει αντιμέτωπη με τον Λιέβιν, τον διάβολο με το αγγελικό πρόσωπο, και παρότι δε θα έπρεπε να αναλάβει μια αποστολή με προσωπικό ενδιαφέρον, καταλήγει να γίνει η νταντά των παιδιών του για να μπορεί να βρίσκεται κοντά στον δολοφόνο του άντρα της. Η Κίρα θέλει να τον δει να καταστρέφεται και να πληρώνει για όσα έκανε, μα τελικά τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα απ’ όσο τα φανταζόταν.
  • Ένας Ρώσος επιχειρηματίας μπαίνει στην ιστορία και υπάρχει πιθανότητα να είναι ο «παρεξηγημένος κακός της ιστορίας». Θέλετε να μας συστήσετε τον Λιόσα;
    Ο Λιόσα είναι ένας παθιασμένος άντρας που έχει χάσει πολλά στη ζωή του. Ζει μόνος του, με τις δύο κόρες του, με μόνο στήριγμά του τον Μίσα που είναι ο καλύτερός τους φίλος. Όσο σκληρός είναι στις εργασιακές του σχέσεις, τόσο ήρεμος και προσιτός είναι στις προσωπικές του και όταν βρίσκεται με τις κόρες του, γίνεται άλλος άνθρωπος γεμάτος τρυφερότητα. Είναι πικραμένος από τη ζωή, έχει συνηθίσει στη μοναξιά και την προτιμάει, θα έλεγα, μέχρι που μπαίνει στη ζωή του η Κίρα που φέρνει τα πάνω, κάτω. Ο Λιόσα ξέρει τι θέλει κι αυτό που θέλει πάντα καταφέρνει να το κερδίσει. Δεν το βάζει κάτω εύκολα αλλά στην προδοσία αντιδρά σαν πληγωμένο ζώο και δύσκολα εμπιστεύεται εύκολα. Είναι ένας άντρας που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητος όχι μόνο από θέμα εμφάνισης, αλλά και λόγω της προσωπικότητάς του.
  • Η φωνή της λογικής του ψιθυρίζει στο αυτί «Μείνε μακριά από την Κίρα». Γιατί δεν την ακούει και ακολουθεί το ένστικτό του;
    Η παρουσία της Κίρα του ξυπνάει αυτή την ανάγκη για συντροφικότητα που τόσο καιρό προσπαθούσε να σβήσει προτιμώντας επαφές μιας βραδιάς. Η Κίρα διαφέρει από τις γυναίκες που συναντά στους κύκλους του και αυτό κάνει τη διαφορά. Συνήθως δεν εμπιστεύεται άγνωστους ανθρώπους με μεγάλη ευκολία αλλά το καθαρό βλέμμα της Κίρα τον καθηλώνει, και η μελαγχολία της που του θυμίζει τη δική του, τον τραβάει σαν μαγνήτης. Γνωρίζοντας τη κάθε μέρα που περνάει, συνειδητοποιεί πως είναι έτοιμος να αγαπήσει ξανά και κάπου εκεί, το ένστικτο πετάει μακριά και μένει μόνο το συναίσθημα.
  • Οι δυο τους έχουν σημαδευτεί από απώλειες που σημάδεψαν τις ζωές τους. Είναι αυτές οι οδυνηρές απώλειες ο λόγος που θα έρθουν κοντά;
    Θα έλεγε κανείς πως είναι η έλξη που νιώθει ο ένας για τον άλλον που τους φέρνει κοντά, αλλά η πραγματικότητα διαφέρει κατά πολύ. Είναι σαφώς οι απώλειες τους που τους ενώνουν γιατί μπορεί να καταλάβουν ο ένας τον άλλον με μεγάλη ευκολία. Έχουν χάσει και οι δύο τον άνθρωπο που αγαπούσαν, έμειναν μόνοι να πρέπει να γιατρέψουν τις πληγές τους, τα είχαν όλα και μέσα σε μια στιγμή τα έχασαν και, όπως κι αν το κάνουμε, μόνο όποιος έχει βιώσει απώλεια σαν τη δική σου μπορεί να σε καταλάβει. Έτσι λειτούργησε και γι’ αυτούς τους δύο σαν κόλλα η δική τους απώλεια.
  • Η μεγαλύτερη εκδίκηση της Κίρα είναι να κάνει τον Λιόσα να την ερωτευτεί! Θα απολαύσει την εκδίκησή της ή θα τη δούμε να πιάνεται στα ίδια δίχτυα που έριξε;
    Η Κίρα σαφέστατα δεν μπήκε στο σπίτι του με αυτή την προοπτική, να τον κάνει να την ερωτευτεί. Ήταν ένα παιχνίδι που ξεκίνησε ταυτόχρονα κι από τους δύο- με διαφορετικό σκοπό ο καθένας- και που καλώς ή κακώς τους έφερε σε ένα μονοπάτι που η Κίρα δεν περίμενε στιγμή πως θα περπατήσει. Θα μπορούσε να το σταματήσει όμως πίστεψε ότι θα το εκμεταλλευόταν προς όφελός της. Εκεί ήταν που έχασε το παιχνίδι, και που έμπλεξε άθελά της τα πράγματα. Η καρδιά λειτουργεί αυτόνομα πολλές φορές και κάνει τα δικά της, έτσι λοιπόν κι η καρδιά της Κίρα παίζει το δικό της παιχνίδι άνευ όρων.
  • Στο μυθιστόρημά σας έχετε δώσει περισσότερο χώρο και χρόνο στο βαθύ συναίσθημα των ήρώων σας ή στην υπόθεση που ανέλαβε η πράκτοράς σας;
    Η λογική ήταν να μπορέσω να ισορροπήσω αυτά τα δύο. Εννοείται πως χωρίς την υπόθεση η Κίρα δε θα βρισκόταν στο σπίτι του Λιόσα, δε θα τον γνώριζε και δε θα μάθαινε ποτέ την αλήθεια, αλλά το βιβλίο δεν εστιάζει μόνο σε αυτό. Εστιάζει και στις σχέσεις των πρωταγωνιστών, σε αυτή που αναπτύσσουν μεταξύ τους, αλλά και στις σχέσεις με τους ανθρώπους που έχουν κοντά τους. Βλέπουμε τη φιλία του Λιόσα με τον Μίσα, τη φιλία της Κίρα με τη Μαργκόσα αλλά και τη σχέση της με την αδερφή της. Το συναίσθημα παίζει τόσο σημαντικό ρόλο όσο παίζει η υπόθεση και θεωρώ πως δε θα υπήρχε το ένα χωρίς το άλλο.
  • Λογική και συναίσθημα. Οι αιώνιοι αντίπαλοι στη λογοτεχνία. Μπορείτε εύκολα να ισορροπήσετε ανάμεσα στα δυο καθώς γράφετε;
    Δεν είναι και τόσο εύκολο κι εξαρτάται κιόλας, θεωρώ, από το πως σκέφτεται ο συγγραφέας αλλά και σε τι συναισθηματική κατάσταση βρίσκεται όταν γράφει ένα βιβλίο. Προσωπικά τη γραφή μου την επηρεάζει πολύ η συναισθηματική μου κατάσταση ωστόσο προσπαθώ να μην την αφήνω να με καθοδηγεί και να με καθορίζει. Σκοπός μου πάντα, σε κάθε βιβλίο μου, είναι να υπάρχει μια ισορροπία μεταξύ τους. Εκεί που πρέπει αφήνω το συναίσθημα να πάρει το πάνω χέρι κι εκεί που πρέπει, βασιλεύει η λογική. Δεν ξέρω αν το πετυχαίνω πάντα, βέβαια, αλλά μερικές φορές καλό είναι να μην σκεφτόμαστε υπερβολικά τέτοια πράγματα γιατί χάνεται η μαγεία της συγγραφής.
  • «Γράφει γιατί έτσι νιώθει πως ζει πραγματικά», καταλήγει το βιογραφικό σας και όσοι βρίσκονται στο χώρο της συγγραφής μπορούν να σας καταλάβουν. Μήπως όταν γράφετε γίνεστε και ένας από τους ήρωές σας; Θα σας βρουν οι αναγνώστες πίσω από κάποιο ήρωα του τελευταίου σας βιβλίου;
    Πάντα βάζω τον εαυτό μου στη θέση των ηρώων μου και γίνομαι ένα με αυτούς. Μπορεί να μην έχουν όλοι δικά μου χαρακτηριστικά- όπως σε αυτή την περίπτωση που θα βρείτε σε όλους τους ήρωες κάποιο χαρακτηριστικό μου, μικρό ή μεγάλο- αλλά πάντα προσπαθώ να δω τα πράγματα από την οπτική κάθε χαρακτήρα. Δένομαι μαζί τους σε σημείο να τους σκέφτομαι όλη μέρα και να μην κοιμάμαι τα βράδια γιατί πλάθω εικόνες και διαλόγους στο κεφάλι μου. Τους νιώθω φίλους μου, οικογένειά μου… οι χαρακτήρες του Στα Άκρα, παραδείγματος χάριν, με έβγαλαν από ένα συγγραφικό τέλμα δύο ετών και γι’ αυτό τους έχω τρομερή αδυναμία.
  • «Το παρελθόν πρέπει να το αφήνεις στην ησυχία του και να μην το σκαλίζεις, αλλά να μαθαίνεις από αυτό». Στην ιστορία σας θα το δούμε να συμβαίνει. Είναι, όμως, κάτι που σας αντιπροσωπεύει ως γυναίκα;
    Μου αρέσει να μαθαίνω από το παρελθόν, από τα λάθη του παρελθόντος κυρίως, αλλά δε βρίσκω λόγο να το σκαλίζω. Μερικές φορές είναι καλό να το αφήνεις εκεί που είναι και να εστιάζεις στο παρόν και το μέλλον. Σίγουρα πολλές φορές δυσκολευόμαστε να το αφήσουμε, μα νομίζω πως το μόνο που μπορούμε να καταφέρουμε κοιτώντας πάντα πίσω, είναι να χάσουμε όλα όσα γίνονται στο παρόν και να μην μπορέσουμε να χαράξουμε μια όμορφη πορεία προς το μέλλον.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Η Κίρα Χερνάντεζ, μια δυναμική πράκτορας του FBI, αναλαμβάνει μια δύσκολη αποστολή, με προσωπικό ενδιαφέρον, αφού θα πρέπει να παρουσιαστεί ως η νέα νταντά των παιδιών του άντρα που εξαιτίας του έχασε τα πάντα.
Όταν γνωρίζει από κοντά τον Λιόσα Λιέβιν, έναν Ρώσο επιχειρηματία που θεωρεί υπαίτιο για το θάνατο του άντρα της και του αγέννητου παιδιού τους, έρχεται αντιμέτωπη από τη μια πλευρά με το μίσος που διατηρεί γι’ αυτόν τα τελευταία δύο χρόνια, και από την άλλη με την αγάπη που αρχίζει να αναπτύσσει για τα παιδιά του.
Αυτό που τη φοβίζει περισσότερο, όμως, είναι το ενδιαφέρον της για εκείνον.
Γιατί ο Λιόσα μοιάζει να μην είναι το τέρας που πίστευε τόσα χρόνια, ωστόσο η Κίρα ξέρει πως πίσω από ένα αγγελικό πρόσωπο μπορεί να κρύβεται ο ίδιος ο διάβολος. Από την άλλη, ακόμα και ο διάβολος μπορεί να είναι ο παρεξηγημένος κακός της ιστορίας, κι εκείνη βρίσκεται στη μέση του πολέμου που ξεσπά ανάμεσα στη λογική της και στα συναισθήματά της, που δεν την αφήνουν να δει την αλήθεια κατάματα. Η Κίρα δε θα σταματήσει μέχρι να ανακαλύψει την αλήθεια, και θα φτάσει στα άκρα για να το καταφέρει. Χωρίς να λογαριάσει το οποιοδήποτε κόστος…

Βιογραφικό
Η Νεκταρία Μαρκάκη γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Φωτογραφία Λήψης στο δημόσιο ΙΕΚ Χαϊδαρίου. Η αγάπη της για το βιβλίο ξεκίνησε από μικρή ηλικία, και στην εφηβεία της γεννήθηκε η ανάγκη της για έκφραση μέσα από τον γραπτό λόγο. Έτσι, τα πρώτα της συγγραφικά βήματα τα έκανε στην εφηβεία, γράφοντας ιστορίες αγάπης πάνω σε μπλε τετράδια, με στιλό Bic. Η καθημερινότητα, οι
σπουδές και αργότερα η εργασία την ανάγκασαν μετά από λίγα χρόνια να απέχει από τη μεγάλη της αγάπη, αλλά στα τριάντα της άρχισε να γράφει πάλι συστηματικά, και το 2014 άρχισε να μοιράζεται τα έργα της στην εφαρμογή Wattpad, όπου γνώρισε μεγάλη επιτυχία με το βιβλίο της «Χωρίς Χάρτη», που αποτέλεσε και την πρώτη της εκδοτική απόπειρα το 2015. Έκτοτε έχει γράψει πάνω από σαράντα βιβλία, μεταξύ των οποίων τα «Του Έρωτα Και Του Πολέμου», «Cuba Libre» και «Η Κατάρα», από τις Εκδόσεις Γράφημα, και «Στα Άκρα» από τις Εκδόσεις Silk.
Σκοπός της είναι να γράφει βιβλία που να κάνουν τον αναγνώστη να ξεχνιέται, να προβληματίζεται και να ερωτεύεται. Γράφει γιατί έτσι νιώθει πως ζει πραγματικά.