Συγγραφέας και ζωγράφος του βιβλίου «Ένα αστεράκι που το έλεγαν Στέλλα» – Εκδόσεις Writer’s Agency Bookguru.gr και οι Εκδόσεις Πηγή Παιδείας

Η αναμονή ήταν δύσκολη. Ο ερχομός της εγγονής της εν μέσω πανδημίας και πολλών ερωτηματικών γύρω από την ασφάλεια τη δική της και της μητέρας της, προβλημάτισαν τη ζωγράφο Στέλλα Καριάκα. Κατόρθωσε να μειώσει την πίεση και την έντασή της πιάνοντας το πινέλο και την παλέτα με τα χρώματα ζωγραφικής. Από τη μια το καβαλέτο, από την άλλη η λευκή σελίδα της και κάπως έτσι γεννήθηκε το παραμύθι «Ένα αστεράκι που το έλεγαν Στέλλα». Όπως λέει στο Vivlio-life η συγγραφέας, «Σκέφτηκα, προβληματίστηκα και άρχισα να ζωγραφίζω την ιστορία της, ταυτόχρονα άρχισα να γράφω και αναλύω την εικόνες που ζωγράφιζα και κάπως έτσι δημιουργήθηκε το παραμύθι. Εξωτερίκευσα τα συναισθήματα που με πλημμύριζαν με συγγραφή και ζωγραφική».

  • «Καμία γέννηση δεν είναι λιγότερο σημαντική λόγω της Πανδημίας». Έτσι ξεκινά το οπισθόφυλλό σας. Ποιοι λόγοι θα έκαναν μια γέννηση παιδιού λιγότερο σημαντική;
    Αυτός και μόνο ο λόγος… η Πανδημία… μας ανάγκασε να είμαστε σα ηθοποιοί παίζοντας το ρόλο του αδιάφορου… Γεννήθηκε ένα παιδί και έπρεπε να μην κουνηθούμε από τη θέση μας να μην το αγκαλιάσουμε, να μην τρέξουμε κοντά του, να μην το χαϊδέψουμε, να μην γιορτάσουμε. Και όταν αυτό γινόταν, γινόταν κάτω από ειδικές συνθήκες, μασκαρεμένοι με μάσκες και γάντια. Να το γνωρίσουμε εμείς ως νέο μέλος αλλά να μην μας γνωρίσει αυτό.
  • Γίνατε γιαγιά μια δύσκολη χρονική στιγμή, που σε όλους μας άφησε πικρή γεύση. Πώς μετατράπηκε το άγχος και η γλυκιά προσμονή της γέννας σε έμπνευση;
    Η αναμονή του ερχομού της εγγονής μου ήταν μια περίοδος πραγματικά δύσκολη, με πολλά ερωτηματικά γύρω από την ασφάλεια την δική της και της μητέρας της το διάστημα αυτό. Σκέφτηκα, προβληματίστηκα και άρχισα να ζωγραφίζω την ιστορία της, ταυτόχρονα άρχισα να γράφω και αναλύω την εικόνες που ζωγράφιζα και κάπως έτσι δημιουργήθηκε το παραμύθι. Εξωτερίκευσα τα συναισθήματα που με πλημμύριζαν με συγγραφή και ζωγραφική.
  • Επιλέξατε να δώσετε στο «αστεράκι» του παραμυθιού το δικό σας όνομα. Είναι και το όνομα που πήρε η εγγονή σας που τελικά σας ενέπνευσε;
    Επέλεξα το όνομα της εγγονής μου Στέλλας για το αστεράκι του παραμυθιού. Άλλωστε είναι η δική της αληθινή ιστορία.
  • Μιλήστε μας για το παραμύθι σας, βασικό θέμα του οποίου είναι η γέννηση. Μιλήστε μας για τη μικρή Στέλλα.
    Η εμπειρία ήταν αρκετά περίπλοκη και με μεγάλη αγωνία, κάθε στιγμή ήταν σημαντική, αναρωτιόμασταν συνεχώς αν είναι ασφαλής, αν όλα θα πάνε καλά. Το παραμύθι είναι βιωματικό και πολλές νέες ψυχές είχαν τις αντίστοιχες δυσκολίες με την οικογένειά μας. Ήθελα να μείνει κάτι από την εποχή αυτή, ίσως και να μπορούσαμε να ξεπεράσουμε την ανυπαρξία φωτογραφιών με το μωρό και τους συγγενείς από το μαιευτήριο, και την ύπαρξη φωτογραφιών με μάσκες και γάντια αργότερα στο σπίτι. Γιατί μπορεί ένα βρέφος να μην αντιλαμβάνεται πολλά όμως θα μεγαλώσει, θα μάθει, θα ακούσει… Θα έρθει η ώρα θα ρωτήσει… που ήσασταν όλοι; γιατί μασκαρεμένοι; Περιορισμοί παντού.
    Και πώς να μην μετακινηθείς… επιλογή μετακίνησης… γεννήθηκε άνθρωπος… δεν υπήρχε.
  • Καθώς το παραμύθι σας απευθύνεται σε παιδιά έπρεπε να χρησιμοποιήσετε κατανοητές λέξεις. Δώστε μας μία πρόταση από το κείμενό σας, που αγγίζει την παιδική ψυχή.
    Η γιαγιά Ζωγραφούλα, από την άλλη, κάθε μέρα ζωγράφιζε τον Ουρανό και εκεί που δεν είχε συννεφάκια και όμορφα πουλιά και λουλούδια, τα συμπλήρωνε με το χρώμα της και τα έστελνε στο Θεό σαν ευχές: «Καλέ μου Θεούλη, βάλε συννεφάκια παντού σαν αυτά που ζωγραφίζω για να μην σκοντάψει το Αστεράκι. Κάνε φωτεινό το μονοπάτι του ουρανού προς τη Γη γι αυτήν», συνήθιζε να λέει κάθε βράδυ.
  • Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του βιβλίου σας πραγματοποιήθηκε παράλληλα και εικαστική έκθεση των εικόνων που το κοσμούν και φιλοτεχνήσατε ως ζωγράφος. Δώστε μας τα θέματα των εικόνων που επιλέξατε.
    Οι εποχές που είδε από ψηλά το αστεράκι κατεβαίνοντας όπως την Άνοιξη, το Καλοκαιράκι, το Φθινόπωρο, το Χειμώνα, την Υπομονή, την κ.Πανδημία, το Γλάρο που μεταφέρει τον ερχομό της με τον κ.Κινητό στο Θείο Ήχο στα βάθη του Ωκεανού .
  • Οι πίνακες προϋπήρχαν ή μήπως η συγγραφική έμπνευση έδινε τη σκυτάλη στο καβαλέτο και τα πινέλα σας καθώς γράφατε;
    Η έμπνευσή μου με οδηγούσε να ζωγραφίσω την ιστορία που είχα εντός μου. Θα έλεγα ήταν μια ζωγραφική αφήγηση που έγινε και γραπτή. Δημιουργούσα τον πίνακα ζωγραφικής και έγραφα την ανάλυση του πίνακα, που ουσιαστικά ήταν το παραμύθι. Μια ανάλυση – αφήγηση που απευθύνεται σε παιδιά με ένα τρόπο αλληγορικό όμως ταυτόχρονα και αληθινό. Κάθε αλληγορία κρύβει μια αλήθεια.
  • Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η εικονογράφηση σε ένα παραμύθι και ποιο ρόλο παίζει η ηλικιακή ομάδα στην οποία απευθύνεται ο συγγραφέας του;
    Σίγουρα η εικονογράφηση παίζει σημαντικό ρόλο σε ένα παραμύθι ,με αυτό το τρόπο μπορεί και απευθύνεται σε περισσότερες ηλικίες ,μπορεί να το διαβάσει και λάβει τα βαθύτερα νοήματα ένα μεγαλύτερο παιδί ,όμως μπορεί να το απολαύσει και ένα νήπιο μιας και οι εικόνες βοηθούν να το απολαύσει ακόμη και όταν του διαβάζει το κείμενο ένας μεγαλύτερος .
  • «Με σεβασμό για την νέα ζωή και αυτά που θα διηγηθούμε στα παιδιά μας και στα εγγόνια μας», γράφετε. Τα παραμύθια των παλαιότερων γενιών πιστεύετε είχαν μεγαλύτερο σεβασμό στα παιδιά μας;

Κάθε δυσάρεστη κατάσταση είναι προς σκέψη πώς να θα την παρουσιάσεις στα παιδιά. Θέλεις να πεις την αλήθεια ,όμως να μην τα πληγώσεις , να βγουν νικητές μέσα από όλο αυτό που έζησαν , νικητές ψυχικά να μην κρατήσουν τα αρνητικά .Να τα ξέρουν αλλά να τα ξεπεράσουν , να συγχωρέσουν …
Κάθε παραμύθι παλαιότερο ή νεότερο σίγουρα δημιουργείτε για να προσφέρει κάτι καλό στα παιδιά.

  • Ο Δεκέμβρης είναι ο μήνας των γιορτών και των παραμυθιών. Γονείς, παππούδες και συγγενείς αναρωτιούνται πολλές φορές αν έχουν επιλέξει το σωστό παραμύθι. Εσείς ποιο θεωρείτε σωστό παραμύθι;
    Σίγουρα μια πολύ καλή επιλογή είναι το ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΑΣΤΕΡΑΚΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΛΕΓΑΝ ΣΤΕΛΛΑ! Είναι ένα παραμύθι που συγκινεί μικρούς και μεγάλους.
  • Οι παραμυθάδες, λένε πως τα παραμύθια δεν αγοράζονται για να διαβαστούν μόνο μία φορά. Το πιστεύετε; Η επανάληψη είναι χρήσιμη και γιατί;
    Ασφαλώς και είναι χρήσιμη η επανάληψη και πρέπει να διαβάζονται τα παραμύθια πολλές φορές. Κάθε φορά που διαβάζεις ένα παραμύθι ανακαλύπτεις κάποιο νέο μήνυμα.

Λίγα λόγια για το βιβλίο
Καμία γέννηση δεν είναι λιγότερο σημαντική λόγω της Πανδημίας.
Αυτός και μόνο ο λόγος ήταν αρκετός, έτσι ώστε να εμπνευστώ από την μικρή Στέλλα να μιλήσω μέσα από τα έργα και την ιστορία αυτού του παραμυθιού για την σπουδαιότητα του ερχομού μιας νέας ζωής.
Με σεβασμό για την νέα ζωή και αυτά που θα διηγηθούμε στα παιδιά μας και στα εγγόνια μας.

Βιογραφικό
Η Στέλλα Καριάκα σπούδασε την ζωγραφική μελετώντας μεγάλους ζωγράφους,
την ιστορία της τέχνης, τα υλικά, την χρωματολογία, τα νέα ρεύματα και κυρίως ασκούμενη. Ασχολείται με ελαιογραφίες σε καμβά – τεχνική Abstract – έργα με σπάτουλα, ακρυλικά και την Μινωική Τέχνη.
Μέσω των έργων της αγαπάει να καλλιεργεί την κριτική σκέψη και να μεταδίδει μηνύματα που έχουν ένα βαθύτερο νόημα, τα θέματα να ξεφεύγουν από την ύλη
και τους περιορισμούς της και να μετουσιώνονται σε κάτι πνευματικό.
Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από 32 εκθέσεις ζωγραφικής όπως αυτή τον Μάιο του 2021 στον εκθεσιακό χώρο της Τράπεζας Πειραιώς, μια διοργάνωση του ΣΖΘΒΕ υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μακεδονίας -Θράκης. Αφιερωμένη στα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Και έχει τιμηθεί με βραβεία και επαίνους, (δυο φορές βραβείο «Certificate Special Award» και μια με τον Τιμητικό Έπαινο στην έκθεση «Η ΕΙΡΗΝΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ»).
Κατά την διάρκεια της πανδημίας ολοκλήρωσε την συγγραφή και εικονογράφηση του παραμυθιού «Το Μικρό Αστεράκι που το Έλεγαν Σέλλα» που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πηγή Παιδείας.
Διδάσκει ζωγραφική σε παιδιά και ενήλικες. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, όπως επίσης και σε τηλεοπτικές εκπομπές.
Είναι μέλος σε Συλλόγους, Ομίλους και τομείς όπως:
«Σύλλογος Ζωγράφων Θεσσαλονίκης και Β.Ελλάδος», «Όμιλος UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδος», «Ροταριανός Όμιλος Θεσσαλονίκης»,
«Τομέας Εικαστικών Παρεμβάσεων & Εφαρμογών, Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου».