Μπορεί οι νέες συνθήκες της ζωής μας να είναι διαφορετικές από τα προηγούμενα καλοκαίρια, μπορεί να μην φύγουμε διακοπές όπως παλαιότερα, όμως το βιβλίο εξακολουθεί να είναι η καλύτερη συντροφιά μας παντού. Ειδικά αυτήν την εποχή. Εμείς διαλέξαμε τα βιβλία που μας εντυπωσίασαν, κάνοντας μια επιλογή από τους περισσότερους εκδοτικούς οίκους ανεξαρτήτου ημερομηνίας έκδοσης του βιβλίου και σας τα παρουσιάζουμε με τυχαία σειρά για να τα απολαύσετε στις ήσυχες μέρες του πιο καλοκαιρινού μήνα του χρόνου που μόλις ξεκίνησε.

          

“ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ” OLIVIA MANNING Εκδ. ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

Κυκλοφόρησε τον Μάρτιο ένα μεγάλο έργο που περιλαμβάνει 3 μυθιστορήματα, τα Η μεγάλη τύχη, -Η κατεστραμμένη πόλη, -Ήρωες και φίλοι.

Ένα επικό έργο που ξεχωρίζει στην σύγχρονη ξένη λογοτεχνία. Μια σειρά χαρακτήρων, μια σειρά συναισθημάτων, μια σειρά εικόνων και γεγονότων που σηματοδοτούν μια καταιγιστική εξέλιξη. Δικαίως χαρακτηρίστηκε εκδοτικό γεγονός της χρονιάς. Ένα βιβλίο σταθμός.

Ημιαυτοβιογραφία ή απομνημονεύματα;

“Στην καρδιά της τριλογίας βρίσκονται βρίσκεται ένα νιόπαντρο ζευγάρι Άγγλων, ο Γκάι και η Χάριετ Πρινγκλ, που φτάνουν στο Βουκουρέστι το φθινόπωρο του 1939, λίγες εβδομάδες μετά τη γερμανική εισβολή στην Πολωνία. κι αποκεί καταφεύγουν στην Αθήνα, κυνηγημένοι από τα βουητά του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, προσπαθώντας να ξεφύγουν από τη δίνη του. Όσο κοινωνικός είναι ο Γκάι, τόσο εσωστρεφής είναι η Χάριετ, που ανακαλύπτει, προς έκπληξή της, ότι πρέπει να μοιραστεί τον λατρεμένο της σύζυγο με ένα ευρύ κύκλο φίλων και γνωστών. Όμως ακολουθούν κι άλλες εκπλήξεις…”

                                  

Και ο αναγνώστης γίνεται ένα με τους χαρακτήρες του έργου.
Ένα πολύπλευρο έργο, ένα έργο επικό και πολυσύνθετο, γεμάτο από εικόνες δημιουργημένες από την ξεχωριστή γραφή της Manning που μεταφέρει τους αναγνώστες στα Βαλκάνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

                                                      🕮



                            

“ΟΙ ΕΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ” ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Πασχαλία Τραυλού Eκδ. ΙΒΙΣΚΟΣ

…Είναι πολλά τα νήματα που υποκινούν τον δημιουργό: Κάποια είναι εσωτερικά. Πρόκειται για ‘κείνα που τον δένουν με την ίδια του την τέχνη και είναι η ιδιοσυγκρασία, οι εμπειρίες και οι πληγές που τον στιγμάτισαν. Τα άλλα είναι εξωτερικά. Είναι οι αόρατες κλωστές που τον συνδέουν με τον κόσμο του και τις οποίες μάχεται να κόψει. Γιατί είναι κοινό μυστικό πως ο δημιουργός βιώνει πάντα τραυματικά την απόρριψη του κόσμου απ’ τον οποίο αναδύθηκε και έγινε λογοτέχνης…

Ένα δοκίμιο περί γραφής από την πολυγραφότατη Πασχαλία Τραυλού για τον κόσμο της συγγραφής που δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα που όλοι έχουμε κάνει κατά καιρούς και αφορούν στη δημιουργία λογοτεχνικών έργων. Αλλά πέρα από αυτό το βιβλίο είναι και μια καταγραφή όλων εκείνων των εσωτερικών διακυμάνσεων που η ίδια η Πασχαλία Τραυλού έχει βιώσει στη μακρόχρονη πορεία της συγγραφικής της καριέρας και αποτελεί έναν ουσιώδη οδηγό τόσο για τον υποψήφιο συγγραφέα όσο και για τον αναγνώστη που παρακολουθώντας τις απαντήσεις που δίνει η Τραυλού στο έργο της μαθαίνει να εμβαθύνει στα κείμενα, να απομονώνει τα μυστικά τους, να τα απολαμβάνει καλύτερα. Ένα βιβλίο που έλειπε για όλους όσοι αγωνιούν να βρεθούν στα φωτεινά μονοπάτια της γραφής.

“Πυγολαμπίδες”
Kristin Hannah
Eκδ. ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ

Πρωτογνωρίσαμε την Kristin Hannah το 2016, όταν οι εκδόσεις Κλειδάριθμος, έφεραν στην χώρα μας το “Το αηδόνι” που το αναγνωστικό κοινό λάτρεψε. Από την πρώτη στιγμή της έκδοσής του η Hannah γίνεται αυτόματα αγαπημένη συγγραφέας όλων. Το 2017 κυκλοφορεί το έργο της “Ο κήπος του χειμώνα” και το 2018 κυκλοφορεί το επίσης εξαιρετικό έργο, “Αχανής Μοναξιά“. Η Hannah έχει κατακτήσει ένα μεγάλο κομμάτι του αναγνωστικού κοινού που την ακολουθεί πιστά. Από την εκδοτική της οικογένεια στην Ελλάδα, τις εκδόσεις Κλειδάριθμος, κυκλοφόρησε τον Ιούνιο το νέο της βιβλίο “Πυγολαμπίδες“.
Η εξαιρετική και παραστατική της, γεμάτη εικόνες, γραφή γνωστή. Η δομή του έργου της για μια ακόμα φορά άρτια. Ένας ύμνος στην φιλία. Μια προδοσία. Η απομάκρυνση. Η πικρία, η ζήλια, τα απωθημένα. Μα η αληθινή αγάπη ποτέ δεν χάνεται όσο και αν δοκιμάζεται. Έχει αντοχές. Και όταν έρχεται η κρίσιμη μάχη ζωής, οι θύμησες επιστρέφουν. Ενώνουν. Ελπίδα και συγχώρεση. Αποδοχή και αγάπη. Έντονα συναισθηματικό και συνάμα συγκινητικό έργο, όπως μας έχει συνηθίσει η συγγραφέας.
Το βιβλίο αναμένεται να μεταφερθεί σε σειρά στο Netflix με τον τίτλο “Firlefly Lane“.

“Η κόρη του Ήλιου”
Lucinda Riley – Eκδ. ΔΙΟΠΤΡΑ

Κυκλοφόρησε στις 27 Μαΐου το πολυαναμενόμενο βιβλίο της Lucinda Riley με τίτλο “Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ“, το 6ο βιβλίο της σειράς: ΟΙ ΚΟΡΕΣ ΤΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ, από τις Εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα βιβλία της Lucinda Riley χαρακτηρίστηκαν ως “εκδοτικό φαινόμενο” και έγιναν παγκοσμίως γνωστά αφού ήδη κυκλοφορούν σε 38 χώρες . Είναι καλοδουλεμένα, καλογραμμένα και πλούσια σε πλοκή βιβλία, τόσο κοινωνικού όσο και ιστορικού περιεχομένου. Η στρωτή γραφή της Lucinda και η εξαιρετική μετάφραση της Σοφίας Τάπα, που έχει μεταφράσει όλα της τα έργα, δίνει στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό ένα στρωτό κείμενο αναδεικνύοντας τη γραφή της Lucinda. Έως τώρα έχουν εκδοθεί τα έξι βιβλία της σειράς και αναμένεται και το έβδομο.
Η “κόρη του ήλιου”. Νέα Υόρκη και Κένυα. Γραμμένο σε δύο χρόνους, ένα βαθιά κοινωνικό μυθιστόρημα με έντονα τα στοιχεία του εθισμού είναι το βιβλίο που περιμέναμε και δικαιωθήκαμε. Όμως τώρα πια ξέρουμε ότι κάπου εκεί έξω, στον φανταστικό κόσμο της Lucinda Riley, υπάρχει ακόμα μία αδελφή την οποία ανυπομονούμε να γνωρίσουμε.

“ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΥΝΗΓΙ”
Ζαν-Κριστόφ Γκρανζέ
Eκδ. ΚΑΛΕΝΤΗΣ

Οι φίλοι της σελίδας μας θα γνωρίζουν ήδη ότι ο ΓΚΡΑΝΖΕ, είναι ο συγγραφέας που ακολουθούμε πιστά και σας έχουμε παρουσιάσει τις απόψεις μας σχεδόν για όλα του τα βιβλία, θεωρώντας τον ως τον πλέον ευρηματικό συγγραφέα που ξέρει να εντυπωσιάζει, χάρη στις ανατροπές των έργων του, τους πιστούς αναγνώστες του.

Μόλις κυκλοφόρησε, για μια ακόμα φορά από τις εκδόσεις Καλέντης, το νέο του βιβλίο “Το τελευταίο κυνήγι” σε μετάφραση Τίνας Πλυτά. Ένα έργο που ανήκει στην κατηγορία θρίλερ. Και αν και μπορεί να νοιώσουμε ότι ο ένοχος είναι σχετικά φανερός και ίσως προβλέψιμος, θεωρούμε ότι σημασία έχει η συναρπαστική περιπέτεια που θα βιώσει ο αναγνώστης μέσα από το είδος βιβλίων και την γραφή του Γκρανζέ. Η γρήγορη ροή των έργων του γνωστή. Οι δυνατοί ήρωες του πάντα άρτια σκιαγραφημένοι και ρεαλιστικοί. Και σε αυτό το βιβλίο συναντάμε τον Πιερ Νιεμάν από το βιβλίο του “Πορφυρά ποτάμια”. Σε ένα μυθιστόρημα που ο Γκρανζέ επικεντρώνεται στον κόσμο του κυνηγιού ,εξ ου και ο τίτλος του μυθιστορήματος. Ένα βιβλίο το οποίο γυρίστηκε σειρά και προβλήθηκε από την Γαλλική τηλεόραση.

Ο Πιερ Νιεμάν, τσαλακωμένος απ’ την κατάδυσή του στα πορφυρά ποτάμια του Γκερνόν, φτάνει στη Γερμανία μαζί με τη νεαρή συνεργάτιδά του, την Ιβανά Μπογκντανοβίτς.
Τους περιμένει ένα αποκεφαλισμένο πτώμα, μια οικογένεια αριστοκρατών, ο Μέλανας Δρυμός με τους σκοτεινούς θρύλους του, παθιασμένοι κυνηγοί κι απόκοσμα σκυλιά.
Το κυνήγι έχει ήδη ξεκινήσει και κανείς δεν ξέρει για ποιον θα είναι το τελευταίο.

                                      

Μα εγώ δεν νοιαζόμουν για κανέναν από τους επιβάτες.
Κανέναν εκτός από έναν: τον πατέρα μου.
Ένα από τα πιο τρομακτικά ναυάγια του προηγούμενου αιώνα μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, η Ελληνική ναυτική ζωή των τελευταίων εξήντα χρόνων, το άγνωστο δράμα της ζωής των ναυτικών, συγκλονιστικές μαρτυρίες και αφηγήσεις βγαλμένες από τα βάθη του “ωκεανού” σε ένα μυθιστόρημα που συνδυάζει Ιστορική έρευνα, προσωπικά βιώματα και λογοτεχνική μαεστρία για να διερευνήσει τη σχέση πατέρα- γιου και τον ήχο που κάνουν οι οικογενειακοί δεσμοί. Όταν σπάνε.”

«ΩΚΕΑΝΟΣ»
Μιχάλης Κατράκης – ΕΛΚΥΣΤΗΣ

Είκοσι εννέα χρόνια μετά την ημέρα του ναυαγίου στις 4/8/1991 ο Ωκεανός, το κρουαζιερόπλοιο που συντάραξε τα ναυτικά χρονικά όταν χάθηκε ανοιχτά της Ν. Αφρικής, ξεκινάει ένα νέο μεγάλο ταξίδι, αυτή τη φορά στις θάλασσες της λογοτεχνίας. Ο Μιχάλης Κατράκης, απόγονος του αρχιμάγειρα του πλοίου, καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια την ιστορία αυτή και μαζί τη σχέση που αναπτύχθηκε ανάμεσα σε εκείνον και στον πατέρα του, τις σχέσεις των ναυτικών με την οικογένειά τους, τον αγώνα τους να επιβιώσουν στους θαλασσινούς δρόμους και τη βαθιά τους μοναξιά υπογράφοντας ένα μυθιστόρημα που θα συζητηθεί και σίγουρα θα αγαπηθεί από τους αναγνώστες για την ευρηματική του δομή, την αλήθεια που το διακρίνει και τη λογοτεχνική του υφή σε συνδυασμό με τη ναυτική ορολογία και τη λογοτεχνική ευαισθησία.

Στις 4 Αυγούστου 1991, το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο “Ωκεανός” απέπλευσε με 571 επιβάτες από το λιμάνι του Ιστ Λόντον της Νοτίου Αφρικής με προορισμό το Ντέρμπαν. Όμως, δεν έφτασε ποτέ.Μια θύελλα του Ινδικού, με δώδεκα μέτρα κύμα, άνοιξε ρήγμα στην πρύμνη του πλοίου ρίχνοντας το σε ακυβερνησία. Έμεινε στην επιφάνεια, μέσα στη θύελλα, δεκατέσσερις ώρες μέχρι να βυθιστεί.Τις θυμάμαι αυτές τις δεκατέσσερις ώρες. Τις θυμάμαι καλά. Ήμουν τότε έντεκα χρόνων και έβλεπα στην τηλεόραση το πλοίο να βυθίζεται και τους επιβάτες να προσπαθούν να σωθούν πάνω στο κατάστρωμα.

“ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ”
ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΡΟΥ
Εκδ. ΛΙΒΑΝΗ

H Μαρία Κωνσταντούρου, συγγραφέας δέκα λογοτεχνικών βιβλίων, ανάμεσα στα οποία και τα πολυδιαβασμένα “Αγεφύρωτες Σιωπές” και “Η Άγνωστη δίπλα μου“, σημαντική μεταφράστρια σπουδαίων λογοτεχνικών έργων της σύγχρονης λογοτεχνίας, όπως Το εξπρές του μεσονυκτίου του Billy Hayes, το Υπόθεση Jacob του William Landay, και το Η συγγνώμη είναι η πιο σκληρή λέξη της Jennifer Weiner, έκανε μια πολύ δυναμική επιστροφή στα εκδοτικά δρώμενα τον Ιούνιο με ένα νέο διαχρονικό και επίκαιρο βιβλίο που πιστεύουμε ότι θα ξεχωρίσει και θα αγαπηθεί πολύ. Είχαμε φιλοξενήσει την συγγραφέα στην σελίδα μας σε μια συνέντευξη που μας παραχώρησε με μεγάλη χαρά πριν ακόμα κυκλοφορήσει η “ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ” που διαδραματίζεται στην Ποβέλια της Ιταλίας, και μεταφέρουμε ένα απόσπασμα από τη δική της άποψη για το βιβλίο:
«Είναι ένα πολύ δυνατό μυθιστόρημα που ακροβατεί ανάμεσα στον εικοστό αιώνα και στα τέλη του Μεσαίωνα. Το θέμα με βρήκε τυχαία, όπως ακριβώς σας περιέγραψα νωρίτερα: εντελώς ξαφνικά και πολύ πιεστικά. Στην αρχή μου έκανε εντύπωση το γεγονός πως το νησί στο οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία χαρακτηρίζεται σήμερα ως «καταραμένο». Άρχισα να το ψάχνω γεμάτη περιέργεια, για να βρίσκω όλο και πιο ενδιαφέρουσες πληροφορίες, που μάλιστα οι περισσότερες είναι εντελώς αληθινές και ιστορικά βάσιμες. Μόνο ελάχιστα σημεία έχουν αλλοιωθεί από τον μύθο που δημιουργήθηκε γύρω από αυτό το μικρό νησί της Βενετίας. Όμως όλα όσα βίωσαν οι άνθρωποι που έζησαν και στις δύο εποχές είναι πέρα για πέρα αληθινά και απίστευτα τραγικά. Συνταρακτικά! Κάποια μάλιστα είναι και διαχρονικά».

“Τις νύχτες έπαιζε με τις σκιές”
ΤΕΣΥ ΜΠΑΙΛΑ Εκδ. ΨΥΧΟΓΙΟΣ


Το έκτο μυθιστόρημα της Τέσυ Μπάιλα με τίτλο «Τις νύχτες έπαιζε με τις σκιές» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ. Πρόκειται για ένα κοινωνικό μυθιστόρημα ενταγμένο απόλυτα στο ιστορικό πλαίσιο του τέλους του δεκάτου ενάτου αιώνα και στην μετάβασή προς στον εικοστό, έναν αιώνα που ξεδιπλώνεται μέσα από σημαντικά ιστορικά γεγονότα, ορόσημα μιας εποχής που άλλαξε τον κόσμο δραματικά. Από την Κρητική Πολιτεία στην Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα, κι από εκεί στον Εθνικό Διχασμό, και από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι και τον Δεύτερο, ο κόσμος γκρεμίζεται και δημιουργείται συνεχώς. Αποσυντίθεται και αναβιώνει από τις στάχτες του και μέσα σ’ αυτόν ο άνθρωπος προσπαθεί να βρει τα προσωπικά του ίχνη μέσα στον χρόνο, να αφήσει τα αποτυπώματά του προτού χαθεί στη δίνη του παραλογισμού.
Ο Ανέστης, ο κύριος ήρωας αυτού του βιβλίου είναι ένας από αυτούς τους απλούς καθημερινούς ανθρώπους. Γεννημένος πάνω σε ένα καΐκι την ημέρα της τελευταίας μεγάλης σφαγής των χριστιανών από τους Τουρκοκρητικούς θα μεγαλώσει με τη φροντίδα του παππού του και της θείας του και θα γνωρίσει από την πρώτη στιγμή της ζωής του την απόρριψη από τον πατέρα του.
Από τον παππού του θα μυηθεί στην τέχνη του ξύλου, θα μάθει να φτιάχνει καραβάκια και να τα βάφει τις νύχτες που οι δυο τους περνούν στη σοφίτα του σπιτιού. Eκεί θα γνωρίσει μια πτυχή του εαυτού του που θα γίνει για τον Ανέστη η λύτρωση και η διαφυγή του σε κάθε δύσκολη στιγμή της ζωής του. Θα καταλάβει την αγάπη του για τη ζωγραφική. Στον αντίποδα της αφήγησης έρχεται ο Μικέλε. Ένας διαμετρικά αντίθετος χαρακτήρας που θα γνωρίσει ο Ανέστης όταν βρεθεί στα Χανιά. Η συνάντησή τους θα σηματοδοτήσει τη γνωριμία του Ανέστη με την αληθινή φιλία, την αφοσίωση και τη δέσμευση.
Αυτή είναι μόνο η αρχή μιας καταιγιστικής αφήγησης που θα αναδείξει την ανησυχία του Ανέστη για την τέχνη και τη δύναμή της να επαναφέρει τον άνθρωπο στις πραγματικές του διαστάσεις. Για την ανάδυση της καλλιτεχνικής έκφρασης στις ώρες των μεγάλων κινδύνων, για τη μοναχικότητα ως μια υποχρεωτική ανάγκη καθολικής έκφρασης, αυτοπροσδιορισμού αλλά και αυτογνωσίας.

Από την Κρήτη, στον Πειραιά, στην Αθήνα και στη Μακεδονία για να κλείσει ο κύκλος ξανά στην Κρήτη.
Και σε αυτό της το βιβλίο η Μπάιλα αποδεικνύει την αγάπη της για τη γλώσσα. Λέξεις λείες αλλά και αιχμηρές, λέξεις ποιητικές αλλά και ρεαλιστικές, λέξεις σύνθετες που ξαφνιάζουν με την αμεσότητά τους και λέξεις που οριοθετούν τον χωροχρόνο στον οποίο διαδραματίζεται η ιστορία.
Ένα δυνατό βιβλίο που στέκεται αντιμέτωπο με την Ιστορία, την τέχνη, την ειρήνη και τον πόλεμο, την αντρική φιλία τον ανεκπλήρωτο πόθο και τη προσωπική διαφυγή από έναν κόσμο που αγωνιά να αλλάξει τη μοίρα του.

                         
                         

“Τετράδιον Στρατιώτου”
Κατερίνα Ρόρη – Εκδ. ΠΗΓΗ

Πρόκειται για μια αληθινή ιστορία, όπως την αφηγήθηκε στα γράμματά του ο Νικόλας. Πρόκειται για αποσπάσµατα από ένα κομμάτι της ελληνικής ιστορίας, ιδωµένα µε τα µάτια ενός απλού στρατιώτη ανάμεσα στους χιλιάδες Έλληνες στρατιώτες που ξεκίνησαν για τον πόλεμο τον Οκτώβρη του ΄40 με σκοπό να αναχαιτίσουν τον εχθρό που απειλούσε την πατρίδα. Αυτό είναι το “Τετράδιον Στρατιώτου” σε ένα βιβλίο που ήρθε να προστεθεί με όλα όσα αφορούν στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο Νικόλας ήταν ένας από τους χιλιάδες Έλληνες φαντάρους που ξεκίνησαν για την Αλβανία την 28η Οκτωβρίου του 1940 για να αναχαιτίσουν την ιταλική επίθεση. Η ιστορία του μοιάζει με πολλών άλλων. Ένας φτωχός ψαράς που, τις ώρες ανάπαυλας στο Μέτωπο, περιγράφει με τρόπο γλαφυρό την ατέλειωτη πορεία και τις ταλαιπωρίες των Ελλήνων πολεμιστών. Τον άνισο αγώνα μιας μικρής χώρας, ενός φτωχού λαού που πάλεψε για τις πανανθρώπινες αξίες του πολιτισμένου κόσμου. Η πορεία προς το Μέτωπο, η φρίκη του πολέμου, οι στιγμές ειρήνης, που σαν αναμνήσεις στοιχειώνουν την ψυχή, το φως της ζωής μέσα στο σκοτάδι του θανάτου. Μια αληθινή ιστορία, όπως έμμετρα την αφηγήθηκε στα γράμματά του ο Νικόλας. Αποσπάσματα της ελληνικής ιστορίας, ιδωμένα με τα μάτια ενός απλού στρατιώτη. Ένα βιβλίο-γροθιά στο στομάχι όλων των πολεμοχαρών του κόσμου“.

“Γκρο πλάνο”
Ευαγγελία Μινάρδου-Αδάμου
Εκδ. ΒΑΚΧΙΚΟΝ

Συλλογή διηγημάτων. Τριάντα επτά διαφορετικές ιστορίες συγκροτούν το πρώτο βιβλίο της φιλολόγου Ευαγγελίας Μινάρδου-Αδάμου που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Βακχικόν.

“Γκρο πλάνο: Κοντινή λήψη, στην ίδια την ψυχή του ανθρώπου. Τριάντα επτά ιστορίες που «παίζουν» με την αλήθεια της ζωής, καθώς αποτελούν απείκασμά της. Κοινός θεματικός τους άξονας είναι η απώλεια και η κάθε λογής απουσία, οι διαψεύσεις, οι προδοσίες, οι δύσκολες επιλογές, τα αδιέξοδα, οι επώδυνες συχνά προσπάθειες αυτοπροσδιορισμού μας. Ποιος από μας δεν τις έχει βιώσει ποτέ; Πόσες μορφές μπορούν αυτές να ενδυθούν; Ποιες εσωτερικές δυνάμεις κινητοποιούν; Σε ποιον βαθμό μάς στιγματίζουν οι αποτυχίες μας; Ανατέμνοντας τον πόνο μας, τον αποδομούμε και βρίσκουμε τη λύτρωση ή τον μηρυκάζουμε; Πέφτουμε και ματώνουμε∙ ψάχνουμε δύναμη και συνεχίζουμε. Κάθε απώλειά μας, κάθε απουσία, και μια προσωπική οδύνη. Που μπορεί να γίνει ήττα. Μπορεί όμως να γίνει και αποδοχή κι ελπίδα∙ νέα αρχή. Καθώς οι ήρωες του έργου είναι αναγνωρίσιμοι τύποι της καθημερινότητάς μας, και κάποιοι ολωσδιόλου ιδιαίτερες προσωπικότητες, τελικός στόχος είναι βέβαια η απόλαυση της ανάγνωσης, αλλά και ένα ανακουφιστικό μοίρασμα του έσω κόσμου με τον αναγνώστη. Μια σύζευξη ψυχών.

                                                                                           

Ένα βιβλίο που ατενίζει τη ζωή κατάματα. Αφήνει, όμως, χώρο στο όνειρο και στην ελπίδα. Βιβλίο που συγκινεί, προβληματίζει, αλλά και ταξιδεύει τον αναγνώστη στα γαλανά νησιά του Αιγαίου.”

«Ο ΑΓΓΕΛΟΣ» Σαντρόνε Ντατσιέρι Eκδ. ΠΑΤΑΚΗ

Σαντρόνε Ντατσιέρι. Ένας από τους πιο αξιόλογους Ιταλούς συγγραφείς και σεναριογράφους. Τον γνωρίσαμε πριν από τρία χρόνια όταν οι Εκδόσεις Πατάκη εξέδωσαν το συγκλονιστικό, κατά γενική ομολογία, βιβλίο του με τίτλο «Σκότωσε τον πατέρα».

«Ο ΑΓΓΕΛΟΣ» κυκλοφόρησε τον Μάιο και πάλι από τις Εκδόσεις Πατάκη, και είναι ακόμα ένα αξιόλογο αστυνομικό θρίλερ, το δεύτερο βιβλίο με πρωταγωνιστές την αστυνομική διευθύντρια Καζέλλι και τον παράξενο Ντάντε Τόρρε, έναν ήρωα με διαταραχές μνήμης και ανήσυχο παρελθόν. «Ο άγγελος» όμως δεν είναι η συνέχεια του πρώτου έργου. Είναι ένα αυτόνομο έργο που μόνο οι προαναφερόμενοι ήρωες προέρχονται από το προηγούμενο βιβλίο, μεταφέροντας μαζί τους δεσμούς από εκείνη την πρώτη ιστορία. Ο συγγραφέας, καταφέρνει έτσι, με αριστοτεχνικό τρόπο, και να μην κουράσει τον αναγνώστη υπενθυμίζοντας σε όλους όσοι διάβασαν το «Σκότωσε τον πατέρα», τα στοιχεία εκείνα που είναι απαραίτητα αλλά και να κατατοπίσει αυτούς που δεν το έχουν διαβάσει, ώστε να κατανοήσουν αυτήν την ιδιότυπη σχέση των ηρώων και να μην αισθανθούν κανένα αφηγηματικό κενό.

Μια πολυεπίπεδη, καλοδουλεμένη και πλούσια ιστορία συνομωσίας, που ξεκινά από το τέλος του ψυχρού πολέμου και την πτώση του τείχους. Ένα ανελέητο κυνηγητό έως το τελικό παιχνίδι του δολοφόνου, με αφηγηματικό όχημα μια απρόβλεπτη και ευφυή πλοκή που εξελίσσεται στα σκοτεινά μονοπάτια που χάραξε «ο Άγγελος».


« Η ΠΕΝΘΕΡΑ»
ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ – Εκδ. ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Πρόκειται για ένα κοινωνικό μυθιστόρημα με αστυνομική χροιά ή είναι ένα ήπιο αστυνομικό μυθιστόρημα με έντονα κοινωνικά στοιχεία; Είναι ίσως από τις λίγες φορές που δεν μπορούμε αμέσως να εντάξουμε το είδος στο οποίο ανήκει το βιβλίο και αυτό γιατί εμπεριέχει και τα δύο αυτά στοιχεία και μάλιστα με τον ίδιο δυναμικό τρόπο.

Αστυνομικό επειδή ο αναγνώστης σε όλη την διάρκεια της ανάγνωσης προσπαθεί να ανακαλύψει ποιος κρύβεται πίσω από τις δυο δολοφονικές επιθέσεις των γυναικών που ως πεθερές, και για συγκεκριμένους λόγους η κάθε μία, είχαν αναπτύξει αντιπάθεια για τις νύφες τους και αντιπάθεια εισέπρατταν από εκείνες σε μια αμοιβαία κανιβαλλιστική σχέση.
Χωρισμένο σε επτά μικρά μέρη το βιβλίο είναι γραμμένο με στρωτή γραφή και γρήγορη ροή. Είναι εμφανής η έρευνα της Παναγοπούλου για τον τόπο στον οποίο εξελίσσεται η ιστορία. Όπως και η ενσωμάτωση των ηθών και εθίμων της Μάνης τα οποία εμφανίζονται στο έργο σφιχτοδεμένα με την πλοκή, ώστε να μην εισάγονται εμβόλιμα στην ιστορία.
Σημαντικά στοιχεία της αφήγησης είναι το άρωμα του λευκού νούφαρου, το οποίο κατακλύζει το βιβλίο και ο αναγνώστης νιώθει σαν να το μυρίζει κατά την ανάγνωση, και η βιβλιοφιλία. Τα βιβλία κυριαρχούν στην ζωή κάποιων ηρώων και διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας, συνδέοντας με έναν ξεχωριστό τρόπο τις ζωές τους. Και ως μια σύγχρονη ιστορία τα βιβλία, όπως είναι φυσικό, απαντούν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ένα αξιοπρεπές ανάγνωσμα με την Παναγοπούλου να υπερβαίνει τον συγγραφικό της εαυτό, ένα καλό βιβλίο που στέκεται απέναντι σε μια από τις δυσκολότερες σχέσεις των ανθρώπων αυτή της πενθεράς με τη νύφη και όχι μόνο.

«Η ΠΙΟ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ»
Philip Kerr – Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ

Τον Μάρτιο του 2018 ο πολυγραφότατος συγγραφέας από το Εδιμβούργο Φίλιπ Κερ έφυγε από την ζωή. Το μεγαλύτερο έργο του στη χώρα μας εξέδωσαν οι εκδόσεις Κέδρος. Φέτος, και συγκεκριμένα στις 29/1/2019, κυκλοφόρησε το έργο του «Η ΠΙΟ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ» έργο που ανήκει στην κατηγορία της νεανικής-εφηβικής λογοτεχνίας.

Πρόκειται για μία εξαιρετική ιστορία τρόμου που έγραψε ο Κερ. Σκοπός του βέβαια δεν είναι να τρομάξει τα παιδιά, αφού το τέλος κάθε ιστορίας προκαλεί γέλιο, αλλά να κεντρίσει την φαντασία τους και να τα κερδίσει ως αναγνώστες.
Η ιστορία διαδραματίζεται σε μια πόλη που το όνομα της είναι Χίτσκοκ (ευφάνταστο το γεγονός ότι ο συγγραφέας δίνει ονόματα σε πόλεις και ήρωες από γνωστές ταινίες τρόμου). Στην πόλη αυτή, υπάρχει ένα βιβλιοπωλείο «Το Στοιχειωμένο Σπίτι των Βιβλίων». Ένα βιβλιοπωλείο καθόλου συνηθισμένο. Στα ράφια του υπάρχουν μόνο βιβλία τρόμου για παιδιά και ενήλικες. Και όχι μόνο αυτό, μα και όλος ο χώρος όλες οι αίθουσες όπως και οι αίθουσες για καφέ, όλο το σκηνικό με την διακόσμηση του προκαλεί τρόμο. Πριν από 20 χρόνια, το βιβλιοπωλείο αυτό γνώριζε μεγάλες δόξες κυρίως από παιδιά. Τώρα όμως, οι δουλειές δεν πάνε καθόλου καλά. Αιτία το γεγονός ότι πλέον τα παιδιά δεν διαβάζουν όπως πριν λόγω της ενασχόλησης τους με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Ο μικρός Μπίλι, είναι το μόνο παιδί που έρχεται στο μαγαζί αλλά είναι τόσο φτωχός που δεν μπορεί να αγοράζει βιβλία. Έτσι συμφωνεί με τον κ. Ραπσκάλιον (κατεργάρης και γκρινιάρης) να τον βοηθά με αντάλλαγμα, ο Μπίλι να διαβάζει βιβλία. Οι δυό τους θα γίνουν φίλοι κι ο κ. Ραπσκάλιον θα διηγηθεί αρκετές ιστορίες τρόμου που έζησε κυρίως ο ίδιος. Ιστορίες όπου στο τέλος μόνο γέλιο φέρνουν. Ένα βιβλίο όμως που γράφτηκε το 1816 και που στις σελίδες του ο συγγραφέας έχει γράψει την πιο τρομακτική ιστορία όλων των εποχών θα δώσει την ιδέα για έναν διαγωνισμό.
Θα κληρωθούν πέντε παιδιά τα οποία θα περάσουν μια νύχτα στο βιβλιοπωλείο και θα ακούσουν την ιστορία και όποιο παιδί δεν φοβηθεί θα κερδίσει 1000 δολάρια. Το βιβλιοπωλείο έχει ξεπουλήσει καθώς ο διαγωνισμός πήρε μεγάλη δημοσιότητα. Ο Μπίλυ; Θα τολμήσει να ακούσει την ιστορία; Τι θα συμβεί την νύχτα του διαγωνισμού; Τι θα γίνει όταν ο κ. Ραπσκάλιον διαβάζει την ιστορία και καταλάβει ότι δεν είναι καθόλου τρομακτική; Από αυτό το σημείο οι ανατροπές του έργου είναι συνεχείς και μεγάλες έως το απρόβλεπτο τέλος που θα συγκινήσει.
Ένα εξαιρετικό σύγχρονο βιβλίο του Φίλιπ Κερ γεμάτο μυστήριο και υπερφυσικές ιστορίες τρόμου που πιθανόν να είναι επηρεασμένες από τον μεγάλο Έντγκαρ Άλλαν Πόε και που σίγουρα θα απολαύσει κάθε αναγνώστης

                                 

«Μετέωρα μυστικά»
Ιουλία Ιωάννου – Ωκεανίδα


Κοινωνικοαισθηματικό μυθιστόρημα το έργο της Ιουλίας Ιωάννου. Ένα μυθιστόρημα γεμάτο μυστικά, όπως άλλωστε δηλώνει ο τίτλος του. Μυστικά του χτες από τη γιαγιά Αιμιλία, που διαπερνούν γενεές, για να φτάσουν ως τις μέρες μας.

Σεπτέμβρης 1986. Μετέωρα. Στο Καστράκι. Τότε ξεκινά η ιστορία της Αιμιλίας και του Μάγνου. Μια ιστορία αγάπης και πόνου στο πέρασμα των χρόνων. Μιας ιστορίας γραμμένης με ΑΙ.ΜΑ όπως και τα αρχικά των ονομάτων τους. Και ένα ρολόι. Τόσο σημαντικό στην πλοκή του έργου. Ένα ρολόι που προκαλεί τον θάνατο; Άραγε σε ποια χέρια θα καταλήξει;
Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου, μαζί με τους ήρωες του έργου, περνούν οι ανθρώπινες σχέσεις. Οι φιλίες οι αληθινές και αυτές που κρύβουν καταστροφικές ζήλειες. Που ποδοπατούν ψυχές και χαράζουν πορείες ζωής. Απώλειες ανθρώπων που πονούν. Γράμματα που δεν επιδόθηκαν στον σωστό χρόνο, αποσπάσματα από γραπτά σε τετράδιο, σαν ημερολόγιο, που αν και εξηγούν τις αλήθειες, άραγε διαβάστηκαν στον σωστό χρόνο; Παλιά μίση που ζητούν εκδίκηση ακόμα και σήμερα. Η φυγή όταν ο πόνος είναι τόσο μεγάλος που παύει να είναι διαχειρίσιμος. Η μητρότητα και ο φόβος για το παιδί. Και τα ερωτήματα που γεννιούνται πολλά. Άραγε στο όνομα της αγάπης ως πού μπορεί να φτάσει κάποιος; Η διεκδίκηση αυτού που αγαπάμε με θεμιτά και αθέμιτα μέσα πόσο επιτρεπτή είναι; Και τα παιχνίδια της μοίρας; Αυτά που μόνο η ζωή μπορεί να γράψει; Τι θα φέρει για το μέλλον των ηρώων; Και ο αναγνώστης θα ακροβατεί ανάμεσα στην αγάπη και το μίσος τους, ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα τους, ανάμεσα στη ζωή που ζουν και σε αυτήν που ονειρεύτηκαν και δεν έζησαν. Άραγε Τα Μετέωρα μυστικά θα αποκαλυφθούν;


«ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ»
Christian White – Εκδ. ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Δεν θα λέγαμε ότι αυτό το βιβλίο είναι ένα ακόμα βιβλίο που έρχεται να προστεθεί στα ψυχολογικά θρίλερ με θέμα την απαγωγή ενός παιδιού. Δύο οι αφηγηματικοί χρόνοι μέχρι να συναντηθούν με τις οριστικές αποκαλύψεις και δύο οι πρωταγωνίστριες, ή… μήπως είναι μόνο μία; Είναι ένα έργο κοινωνικό με στοιχεία μυστηρίου ή ένα ψυχολογικό θρίλερ που ακροβατεί ανάμεσα στο μυστήριο και στο κοινωνικό δράμα.

«ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΜΙ ΓΟΥΕΝΤ.

                                    

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΡΑΒΗΧΤΗΚΕ ΣΤΑ ΔΕΥΤΕΡΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΗΣ.
ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ.

3 Απριλίου 1990. Η μικρούλα Σάμι εξαφανίζεται από το σπίτι της στο Μάνσον του Κεντάκι – ένα γεγονός που συντρίβει την οικογένεια της και διχάζει τη βαθιά συντηρητική, θρησκευόμενη κοινωνία της πόλης. Είκοσι οκτώ χρόνια μετά, η Κιμ Λίρι, Αυστραλιανή φωτογράφος, πολιορκείται από έναν άγνωστο ο οποίος ανατρέπει όλα όσα ήξερε για τον εαυτό της, καθώς ισχυρίζεται ότι αυτή είναι η μικρή Σάμι. Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η Κιμ για να ανακαλύψει την αλήθεια; Αναζητώντας απαντήσεις, επιστρέφει στην απομακρυσμένη πόλη όπου μεγάλωσε η Σάμι για να αντιμετωπίσει τα φαντάσματα της παιδικής της ηλικίας. Ωστόσο, όσο πιο βαθιά ψάχνει, τόσο περισσότερα κρυμμένα μυστικά ανακαλύπτει για την οικογένεια της Σάμι… και τόσο περισσότερο πλησιάζει στο ανείπωτο τραύμα του σκοτεινού και διεστραμμένου παρελθόντος της.
Το συγκλονιστικό λογοτεχνικό ντεμπούτο του Αυστραλού πολυβραβευμένου σεναριογράφου Christian White, που μεταφράστηκε σε περισσότερες από δέκα γλώσσες και έγινε αμέσως μπεστ σέλερ.
Ένα καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ, που αιχμαλωτίζει τον αναγνώστη, από τις πρώτες κιόλας σελίδες, σε ένα αναπάντεχο παιχνίδι ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν.»

Και όσο και αν ο τίτλος του άρθρου μας είναι «Σελίδες Αυγούστου», είναι φανερό πια, ότι τα βιβλία που προτείνουμε είναι βιβλία ανάγνωσης και μελέτης, βιβλία που αξίζει να διαβαστούν με προσοχή. Έτσι, για το τέλος αφήσαμε αυτό που για μας είναι πρώτο και σίγουρα δεν θα μπορούσε να λείπει από τις προτάσεις μας. Το βιβλίο που πραγματικά ξεχωρίσαμε, ένα βιβλίο-σταθμό στην παγκόσμια λογοτεχνία και όχι μόνο στην ελληνική. Ένα συγκλονιστικό οικουμενικού χαρακτήρα βιβλίο με τίτλο «ΚΑΣΕΤΙΝΑ», γραμμένο από τη Θάλεια Κουνούνη που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις ΛΙΒΆΝΗ

Ένα ιστορικό ντοκουμέντο η αξία του οποίου έγκειται στο γεγονός ότι η συγγραφέας προέβη σε μια λεπτομερή καταγραφή όλων όσων συνηγόρησαν στη γέννηση και στην πορεία του ναζισμού και παράλληλα έκανε μια πλήρη ανασύσταση της ιστορικής περιόδου που σημάδεψε τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων, αξιοποιώντας στο έπακρο το αρχειακό υλικό που έφτασε στα χέρια της από μια ενδελεχή και μακρόχρονη έρευνα. Η «Κασετίνα» της Θάλειας Κουνούνη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνη, είναι ένα αξιόλογο έργο που αναμετράται ευθέως με τη λήθη, συνοδοιπορεί με την ιστορική ακρίβεια και υψώνεται σαν κραυγή απέναντι στο υπαρκτό πρόβλημα της αναζωπύρωσης του ναζισμού, ιδιαίτερα στην Ευρώπη της εποχής μας.
Η συγγραφέας συμπάσχει με τις κοινωνίες που αφανίστηκαν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και γι’ αυτό τον λόγο καταγράφει πρωτίστως τις συνθήκες εκείνες που επηρέασαν τους ανθρώπους της εποχής και τους οδήγησαν σε έναν ομαδικό παραλογισμό που όμοιό του δεν γνώρισε ξανά η ανθρωπότητα. Αυτό όμως που την απασχολεί είναι να μην ξεχαστεί όλη αυτή η Ιστορία, να μην περάσει από τη μυλόπετρα του χρόνου. Επειδή ο κίνδυνος είναι ορατός και απλώνεται πάνω από τον σύγχρονο κόσμο ξανά, με τις ίδιες εφιαλτικές διαστάσεις.
Λιτή και δωρική η γραφή, χωρίς συναισθηματικές εξάρσεις και αφηγήσεις μελοδραματικών επεισοδίων. Στέκεται μπροστά στο αφηγηματικό κόσμο της και αφουγκράζεται με όλες της τις αισθήσεις τις αγωνίες του, τις ανάγκες του, το πάθος και τα πάθη του. Με γλώσσα που ενεργοποιεί την σκέψη και τεκμηριώνει τις αλήθειες που πραγματεύεται εξακοντίζει με ευθύβολο τρόπο και αμεσότητα την ίδια τη μνήμη και αφήνει να αναδυθεί η ανθρωπιά και οι περιπέτειές της την εποχή του ολοκαυτώματος.
Στην «Κασετίνα» όμως συντελείται μια αριστουργηματική ζύμωση της ζωής των ηρώων με την ίδια την Ιστορία. Ήρωες η ζωή των οποίων γίνεται ένα οδοιπορικό προς τα βάθη της κόλασης του Β Παγκοσμίου πολέμου. Σημαντική είναι η επιλογή των συμβολικών ονομάτων των ηρώων αλλά και οι εναλλαγές στις αφηγηματικές φωνές των ηρώων. Η όλη αρχιτεκτονική δομή αλλά και η πλοκή του έργου, οι χωροχρονικές εναλλαγές δίνονται με έναν τρόπο που σε καμιά περίπτωση δεν ενοχλεί την απρόσκοπτη αφηγηματική ροή και σίγουρα είναι δοσμένα με τρόπο ευφυή και ξεχωριστό.
Η ιστορική αλήθεια δοσμένη μέσα από διαλόγους και διαλέξεις , οι ιδιαιτερότητες των ηρώων και οι ψυχικές παθήσεις που τους ταλανίζουν περνούν μέσα από την αφήγηση δημιουργώντας ένα έργο με τα χαρακτηριστικά ενός μυθιστορηματικού δοκιμίου, ένα βιβλίο που προϋποθέτει μελέτη, εμβάθυνση και όχι μια απλή ανάγνωση, ώστε να κατανοήσει ο αναγνώστης τόσο το κοινωνικό όσο και το ιστορικό, το πολιτικό και το αστυνομικό στοιχείο που το διέπουν.
Η συγγραφέας δεν αναλώνεται σε ωραιοποιημένες περιγραφές. Δημιουργεί με ρεαλισμό εικόνες που ο αναγνώστης τις βλέπει ολοζώντανες μπροστά του να εκτυλίσσονται, καθώς πρόκειται για ένα έργο που διατρέχει ολόκληρη την ιστορία της Γερμανίας, των στρατοπέδων συγκέντρωσης, των φρικιαστικών πειραμάτων που συγκλόνισαν τον κόσμο. Στοχευμένα χωρίς διδακτισμούς παρόλο που οι επιστημονικές αναφορές από την ψυχολογία, την ψυχιατρική, τη βιολογία, την ιατρική και τη φιλοσοφία είναι πολλές.
Ένα πολυεπίπεδο έργο που διερευνά σε βάθος τι θα πει ανθρωπιά, φιλία, σχέση στοργής, διαφορετικότητα, συλλογική παραφροσύνη, πόνος, οδύνη αλλά και φόβος. Φόβος μην επαναληφθούν τα τόσο αιματηρά γεγονότα, μην φωλιάσει στο μυαλό των νέων ανθρώπων η απάθεια μπροστά στη φρίκη, επειδή τότε μόνο ο δρόμος για την εξαθλίωση τόσο τη σωματική όσο—και κυρίως—την πνευματική θα ανοίξει σαν ένας ασκός του Αιόλου σαρώνοντας τις συνειδήσεις.
Ένα έργο γενικής αφύπνισης χωρίς την σφραγίδα του συγγραφέα στις απόψεις και στις ιδεολογίες που διαπερνά η μυθιστορηματική του πλοκή. Ένα βιβλίο φιλοσοφικής αναζήτησης της ηθικής και της ανάδειξης της μνήμης αλλά και της γνώσης.
Και η κασετίνα; Τι φαντάζεται ο αναγνώστης όσο το διαβάζει και τι είναι τελικά; Είναι τέχνη να οδηγείς τον αναγνώστη σου σε δρόμους που δεν είναι τελικά αυτοί που στο τέλος θα τους πας.

                   

«…Είναι κάποια κομμάτια ζωής που δεν έχεις δικαίωμα να τα ακουμπήσεις. Να τα ακούσεις, να τα επεξεργαστείς, να κρίνεις, να μάθεις, να αισθανθείς, ναι! Όχι όμως να τα ακουμπήσεις! Ακόμη κι αν χρειαστεί να τα χρησιμοποιήσεις για να οδηγηθείς κάπου ή για να τα μεταφέρεις σε άλλους, πρέπει να το κάνεις με έναν τρόπο με τον οποίο αυτά δε θα έρθουν σε επαφή με οτιδήποτε δικό σου…»

Και η Θάλεια Κουνούνη ευτυχώς τα ακούμπησε με την πένα της, πράττοντας αυτό ακριβώς που η ίδια έγραψε. Αφουγκράστηκε, μελέτησε, αισθάνθηκε, πόνεσε, βυθίστηκε σε αυτό το κομμάτι της Ιστορίας και αναδύθηκε ξανά μεταφέροντας το μήνυμα στις επόμενες γενιές ότι «Εμείς Θυμόμαστε».

Σας ευχόμαστε να είστε υγιείς και να απολαύσετε κι εσείς τις δικές σας…
«Σελίδες Αυγούστου»